מבחינת הבסיס, SEO לא השתנה בצורה דרסטית ועדיין יש לעבוד באופן דומה לצורה בה עבדנו עד כה.
אז מה כן השתנה?
התחרות בשוק ממשיכה לגדול ולגדול וגוגל, והלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מזהים ושמים לב לאיכות התוכן טוב יותר. בנוסף, כבר שנים מדברים על כך שבינה מלאכותית תשתלט על העולם ובסוף שנת 2022 קיבלנו טעימה מהיכולות של הטכנולוגיה המתקדמת באתרים כמו ChatGPT, כך שאנחנו היינו שמים על זה עין.
ניגשים לעניינים: SEO ב-2023, למה חשוב לשים לב?
כמו שהזכרנו בתחילת הכתבה, בסוף השנה הקודמת נכנס שחקן חזק לתמונה שבמשך שנים ציפינו שהוא הולך לשנות את כללי המשחק ולהשתלט על העולם וב-2023 זה יכול לקרות.
בינה מלאכותית יכולה לעצב ולשנות את הצורה שבה אנחנו מחפשים שאילתות, כותבים את התוכן שלנו ועוד המון מעבר. עולם הבינה המלאכותית עוד בחיתוליו, אבל אנחנו ממליצים להיות בתשומת לב להתפתחויות חדשות.
בנוסף, עולם החיפוש הופך להיות הרבה יותר ויזאולי ואינטיליגנטי מבעבר. אמנם פיצ׳ר החיפוש באמצעות תמונות קיים כבר לא מעט זמן, אך בשילוב עם הבינה המלאכותית הוא הופך להיות כלי עוצמתי במיוחד.
כמסתמן, הולכות לצוץ כמה בעיות השנה במעקב אחר תוצאות ה- SEO עקב שינויים משפטיים שונים כמו חסימה אפשרית של גוגל אנליטיקס באירופה (למזלנו יש עוד אופציות מעקב אחר התוכן שלנו) ועולם הקוקיז לאט לאט ייעלם.
הנה ציטוט מעניין מתוך עמוד הטוויטר של AccuRanker
"Optimizing your website specifically for voice searches will improve your SEO in 2023."
Learn more https://t.co/ycvBLeCfGJ#SEO #AccuRanker #RankTracker #SeoIn2023 pic.twitter.com/9mjDIzz1sV
— AccuRanker (@AccuRanker) January 13, 2023
שחקן המפתח ל-SEO בשנת 2023 הוא: איכות
ככל שהשוק גדל ויותר ויותר שחקנים נכנסים לתחום (כל תחום), התחרות גדלה והצרכנים מזהים איכות ושמים על זה דגש. ואנחנו לא מדברים רק על איכות התוכן או נראות האתר שלכם, אנחנו חוזרים לבסיס- המוצר או השירות אותו אתם מספקים.
אם אתם כבר עובדים על ה-SEO של האתר שלכם, אתם בוודאי מחפשים את סוד הקסם לפיצוח אלגוריתם מנוע החיפוש. אז אמנם אף אחד לא באמת יודע מה קורה מאחורי הקלעים אבל דבר אחד אנחנו כן יודעים- מה שתמיד קופץ הוא איכות.
כדי להצליח האתר שלכם צריך להיות מושלם מבחינת טכנית עם חווית משתמש לא פחות ממצויינת, בעל תוכן ברמה גבוהה ולטרגט את הקהל הנכון בזמן הנכון בתהליך ההמרה (חשיפה ראשונה לאתר לעומת שלבים מאוחרים יותר).
אולי יעניין אתכם גם:
- כל מה שצריך לדעת על שיפור חווית משתמש לאתר
- איך בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק של SEO?
- איך תיראה חווית החיפוש ב2023 ואיך זה קשור לגוגל?
במה צריך להתמקד באיכות טכנית?
חווית דף (Page experience) טובה יותר עם ליבה חזקה יותר
גם בכתבות הקודמות אמרנו את זה, ואנחנו בהחלט נזכיר את זה שוב- שימו לב למהירות האתר וחווית המשתמש שאתם מספקים. זהו חלק אינטגרלי מה SERPs (דירוג הדפים באתר) ואם לא תדאגו לזה מעכשיו אתם תמצאו את עצמכם פותחים פערים מול המתחרים.
שפרו את חווית המשתמש
כנסו לאתר שלכם והסתכלו בו בעיניים אובייקטיביות- האם הוא נעים לשימוש? מצאתם מה שרציתם באתר בקלות? האתר מזוהה עם ערכי המותג?
שיפור חוויית המשתמש היא דרך בטוחה לוודא שהלקוחות שלכם מרוצים. ואם הלקוחות שלכם מרוצים, מנוע החיפוש מרוצה גם הוא.
פשטו את מבנה האתר
בהנחה שהאתר שלכם מכיל הרבה עמודים שונים של פוסטים, כתבות, גלריות ולינקים פנימיים שמובילים מעמוד אחד לאחר, זה עלול לסבך את כל מבנה האתר. ב-2023 אתם צריכים לתת תשומת לב למבנה האתר, לוודא שכל עמוד נמצא במקום הנכון, שהלינקים הפנימיים מובילים לאן שהם צריכים להוביל ולבצע את השיפורים הנדרשים.
רספונסיביות למובייל
אנחנו בטוחים שאמרנו את זה המון פעמים, אבל אנחנו נמשיך להדגיש את החשיבות של רספונסיביות שוב ושוב ושוב. גוגל שינתה את האינדקוס ומבססת אותו קודם כל על מובייל, מה שאומר שאם לא דאגתם לרספונסיביות מלאה עשו זאת ויפה שעה אחת קודם.
במה צריך להתמקד באיכות התוכן?
שמרו על כוונות החיפוש במרכז
כוונת החיפוש היא בעצם הלמה מאחורי החיפוש. מה האדם שחיפש את המונח רצה למצוא? האם הוא חיפש לקנות מוצר או חיפש מידע? מנועי החיפוש הופכים טובים יותר ויותר בהבנת התנהגות המשתמשים כדי לספק תוצאות חיפוש טובות ומדוייקות יותר. את התוכן עבור האתר שלכם התאימו לכוונות חיפוש של המשתמשים והיעזרו במילות המפתח הרלוונטיות.
מילות מפתח
אם כבר הזכרנו מילות מפתח- עדכנו את מילות המפתח עליהם אתם מתבססים בתוכן האתר. בשנתיים האחרונות הייתה כמות שינויים גדולה בכל השווקים (ואנחנו מניחים שגם בחברה שלכם), ולכן צריך לעדכן את מילות המפתח בהתאם למגמות הצרכנים.
אולי יעניין אתכם גם:
התאימו את התוכן להקשר
הטכנולוגיה ומנועי החיפוש מתקדמים בהבנה של ״המוח האנושי״ ונהיים יותר אינטואיטיביים ואינטיליגנטיים. על ידי מתן ההקשר עבור התוכן שלנו אנחנו עוזרים למנועי החיפוש ליצור חיבור בין התוכן לבין המיקום במבנה האתר אליו הוא שייך (לדוגמה: דף הבית>בלוג>קידום אתרים>חנויות איקומרס>מגמות חדשות לשנת 2023). ככל שההקשר יהיה ברור יותר, כך המשתמשים שיגיעו לעמוד יהיו יותר רלוונטיים.
שפרו את ה- E-A-T
לאחר שווידאתם שהמוצר והתוכן שלכם באיכות גבוהה, זה הזמן להפציץ באסטרטגיית שיווק שתגרום לו לבלוט מעל כל השאר.
וכיצד גוגל בודק את איכות המוצר שלכם?
E-A-T: Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness
כלומר- מומחיות, סמכותיות ואמינות.
עכשיו כשמנועי החיפוש יכולים להבין את התוכן הם מחפשים ללא הפסקה את הערך. האם ניתן לסמוך על האתר? על כותב התוכן? האם המידע אמין? ולכן אנחנו ממליצים לדבוק בתוכן איכותי עם ערך אמיתי.
חדדו את כישורי הכתיבה
תוכן איכותי הוא תוכן הכתוב בצורה מצוינת, תוכן מקורי, עמוק וקל להבנה. כאשר התוכן כתוב היטב מבחינה דקדוקית ובעל עובדות נכונות ומדוייקות, סביר להניח שקוראים יחזרו כדי לצרוך תוכן נוסף מהאתר שלכם.
נכון, הצפנו בתחילת הכתבה את נושא הבינה מלאכותית (AI) וההתקדמות הטכנולוגית, אך נכון לכתיבת שורות אלו התוכן המופק באמצעות AI הוא תוכן פחות איכותי, ייחודי ואותנטי (שכן הוא מבוסס על מה שכבר ידוע) ולכן השתמשו בכלי כדי לקבל השראה.
אולי יעניין אתכם גם:
- ChatGPT וכתיבת תוכן שיווקי – איך עושים את זה נכון?
- תוכן במובייל או בדסקטופ – האם הוא צריך להיות זהה?
מה חשוב לזכור במגמת ה- SEO בשנת 2023?
אז לסיכום, הנה שלושה דברים שתתחשבו עליהם כשאתם בונים אסטרטגיית SEO:
- היו המון שינויים בשווקים בשנים האחרונות, היו ערים לטרנדים ומגמות בשוק והתאימו את עצמכם לפי זה.
- בדקו כל הזמן שהאתר שלכם עובד חלק, מהר וללא בעיות טכניות.
- האתר עובד טוב? מעולה. אל תשכחו שגם מערך התמיכה, המוצר והשירותים שאתם מציעים צריכים להיות ברמה גבוהה.
עבודה על SEO היא עבודה מתמשכת וצריך להיות כל הזמן עם ״האצבע על הדופק״. מרגישים שאין לכם זמן או יכולת לבנות אסטרטגיה מנצחת? אנחנו פה כדי לעזור לכם!
השאירו לנו פרטים ונצא לדרך!