gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

אימייל מרקטינג לחברות: כלי שיווקי מנצח שהופך גולשים ללקוחות!

תוכן עניינים:

מה זה אימייל מרקטינג ומה החשיבות שלו בשיווק דיגיטלי?

אימייל מרקטינג או בשמו השני ניוזלטר (דיוור אלקטרוני ישיר) הוא אחד מהכלים השיווקיים היותר ותיקים, בעבר הוא היה מופץ אפילו בצורת עלונים מודפסים. היום מדובר למעשה בתוכן שמופץ באמצעות המייל, לרוב בתדירות קבועה, למאגר לקוחות או לפלח מסוים מתוכו.
ככל שהשיווק בדיגיטל מתרחב, חברות מבינות שאי אפשר להסתפק בבניית חנות וירטואלית ובשיווק ברשתות החברתיות בלבד, אלא חשוב לייצר קשר ארוך טווח עם הלקוחות, ובזה בדיוק הניוזלטר מצטיין. שימוש נכון בניוזלטר לחברות יכול להיות מנוף שיווקי ומכירתי מצוין, שמביא ליחס המרה גבוה באתר ול ROI שאין לו תחרות. 

אז למה ניוזלטר חשוב ואיך אפשר למצות את הפוטנציאל השיווקי שטמון בו? 

היתרון המרכזי של ניוזלטר לחברות: תחילתה של ידידות מופלאה

היתרון הגדול ביותר של אימייל מרקטינג הינו היכולת לייצר מערכת יחסים המשכית עם גולשים / לקוחות, אוטומציה וה-ROI של הכלי. 

היכולת לייצר מערכת יחסים יכולה להתבסס על מספר גורמים:
1. לייצר דיוור אוטומטי בכל פעם שהגולש / לקוח יוצר פעולה שאפשר להפוך למסיבה, לדוגמה, קנה את החולצה האחרונה במחיר המבצע באתר מסחר או השלים שבוע שלם של אימונים באפליקצית אימונים. כל דבר שיוצר חיזוק בחירה או פידבק חיובי. בקיצור, אימייל כל הכבוד.

2. סייקל – ישנם מוצרים / שירותים שהלקוחות צורכים בתקופות מסוימות או בפערי זמן קבועים יחסים. ברגע שאנחנו מבינים את הסייקל נוכל ייצר מערך אימייל מרקטינג שמבוסס על סייקל זה. נקח לדוגמה – חיתולים לתינוק. אנחנו יודעים שהסייקל הוא 60 ימים. מיד לאחר הרכישה נוכל לשלוח מייל תודה שרכשת עם טסטמוניאלס של לקוחות עם פרופיל דומה שמרותים מהבחירה (חיזוק בחירה). חודש לאחר הרכישה נתחיל ליצר מיילים מקדמים רכישה, למשל, נשלח קופון לרכישה הבאה, מבצע של חיתול + מוצר נשלים. שבוע לפני נשלח מייל תזכורת שהמועד מתקרב ושוב נצרף את ההטבה. בקיצור, בזמן הנכון, עם ההצעה הנכונה, לגולש המתאים.

3. מועד מיוחד – יום הולדת, שנה חדשה, חג, כל אלו הם הזדמנויות מעולות לייצר דיוור ממוקד שישמור את החברה בתודעה ויאפשר לייצר עוד מכירות. חשוב לזכור שאנחנו לא היחידים שמתעוררים במועדים אלו ולכן יצירתיות והפקת דיוור שבאמת נותן ערך קריטי במועדים אלו.

אוטומציות:
כמו שזה נשמע, במקום לייצר כל פעם דיוור נפרד, אפשר לבנות מערכת חוקים (אוטומציות) ולהכין טמפלטים שונים לכל אירוע. כך ברגע שקורה האירוע, נשלחים הדיוורים בצורה אוטומטית. לדוגמא, כל רכישה ראשונה של גולש בחנות, לשלוח מייל עם הטבה לקניה הבאה או כל פעם שגולש השלים רכישה גדולה, לשלוח לו שובר למתנה באתר. אין סוף לאוטומציות שניתן לבנות והן כלי כיפי ויעיל להגדלת מכירות ומעורבות עם המותג.

ROI מנצח: 
בזמן שקמפיינים עולים עשרות ומאות אלפי שקלים בחודש, עלות דיוור לעשרות אלפיי נמענים תסתכם בלא יותר מכמה אלפי שקלים (כולל מערכת הדיוור, והניית הניוזלטר). ושלא תבינו לא נכון, אנחנו בעד קמפיינים, אוהבים אותם ומנהלים אותם באהבה ללקוחותינו, אבל קמפיינים הם לא הכל. הם כלי אגיר להנעת טראפיק ממוקד במהירות אבל ואם מדובר על ROI, דיוור אלקטרוני מנצח ובגדול. 

קצת מספרים:
אחוז פתיחה של ניזלטר הוא סביב ה 20%-30% ובמקרים של דיוורים סופר ממוקדים גם יותר.
אחוז הקלקה 10% ואחוז המרה 3%. אם הדיוור יצא ל 100,000 נמענים, 33,000 פתחו, 3,300 הקליקו ו 99 רכשו. על זה עלה
במקסימום 4,500 ש"ח.

נשווה את זה לקמפיינים בעלות קליק ממוקד בתחום חצי תחרותי – בסיבות 15 ש"ח לקליק (תחום תחרותי קליק יגיע גם ל 100 ש"ח ויותר). 3,300 קליקים / 99 רכישות עלו לכם 49,500 ש"ח.

בקיצור ROI מנצח.

עכשיו אחרי שלכולנו ברור למה, בואו נבין איך

קודם כל צריך שיפתחו את הניוזלטר וגם כדאי שיקראו אותו. 4 טיפים לעידוד פתיחה וקריאה:

  1. תנו לקוראים סיבה לפתוח – הכותרות צריכות להיות מעניינות, מושכות ואקטואליות. חשוב לזכור שגולשים אוהבים הכול מהר ומתומצת.
  2. מעניין אבל לא מתיש – אם הניוזלטר כולל כתבות או מאמרים, הוא צריך לכלול לא יותר מ- 4 כתבות על מנת לא להעמיס על הגולש.
  3. להתמקד בעיקר – ניוזלטר מכירתי (למשל כזה המכריז על מבצעים) צריך להיות מאוד קצר וקולע ולהמתקד בהצעת הערך – המבצע.
  4. תוודאו שנעים ונוח לקרוא – הניוזלטר צריך להיות מעוצב בצורה קריאה ונעימה, עם פונטים בגודל סביר (לא קטנים או גדולים מידי), ותמונות מוסיפות לחוויה.
  5. תדירות – אל תתישו את הלקוחות, אומנם כולם אוהבים מבצעים אבל אם תשלחו דיווק בתדירות גבוהה מידי, הקוראים יתחילו להתעלם ממנו. תבחרו את הזמן המתאים ביותר לפי סייקל הרכישה של הקלוחות שלכם.

ראו גם: 10 הדיברות לקידום והגדלת המרות באתר מכירות

בסרטון: 12 טיפים לשיפור פעילות אימייל מרקטינג

איך להגדיל את רשימת התפוצה?

רשימת התפוצה היא הבסיס לדיוור אלקטרוני. חשוב לזכור ששליחת ניוזלטר מחייבת אישור של הנמענים. אלו מספר כלים שיעזרו לכם להגדיל את הרשימות:
1. הוסיפו אפשרות להצטרפות למייל באתר החברה – אפשרות זו היה ברמת מעורבות נמוכה יחסית אבל כל רשומה שתגיע ממנה שווה זהב.

2. תנו ערך בעבור רשומה – בין אם הנחה או מדריך רלוונטי, גולשים שמחים להשאיר את המייל שלהם על מנת לקבל ערך אמיתי בתמורה. דרך זו מייצרת התחלה של מערכת יחסים בין המותג של החברה לבין הגולש והאימייל מרקטינג הוה ההמשך הטבעי.

3. בכל פעולה אקטיבית שהגולש מבצע עם החברה – רכישה / השארת פרטים וכו', בקשו את אישורו לשלוח לו דיוור.

4. ייצרו תחרות / אתגר ברשת החברתית – דרך זו יעילה לאיסוף מיילים בכמויות גבוהות אך צריך לקחת בחשבון שערך המיילים עשוי להיות נמוך יותר מכיון שהגולש התעניין יותר בתחרות מאשר במותג. 

ניהול נכון של רשימת תפוצה באימייל מרקטינג

חשוב הוא שניהול מאגר הלקוחות ייעשה ע"י מערכת אוטומטית, שמאפשרת הסרה ע"י הלקוח ללא קושי. זה חשוב במיוחד לאור חוק הספאם. ישנם תוכנות מצוינות בשוק לניהול אימייל מרקטינג ואפשר להשתמש בהן ולשלב אותם ברוב סוגי הפלטפורמות והאתרים. בנוסף, בניית אתרים בוורדפרס מאפשרת גם שימוש בתוכנות יעודיות לפלטפורמה שיאפשרו לכם לקבל את כל המידע מבלי לצאת לפלטפורמה חיצונית. בכל מקרה, תוודאו שהרשומות שלכם מנוהלות בצורה ששומרת עליכם משליחות לא חוקיות ותקינות ועל הלקוחות שלכם שיקבלו רק את המידע שהם באמת רוצים לקבל.

טיפים לשימוש אפקטיבי באימייל מרקטינג

1. סיבה למסיבה - עדכונים והנחות

השתמשו באימייל מרקטינג רק אם אכן יש לכם משהו חדש או מעניין לומר ללקוחות. למשל, אם תרצו לספר על מבצע חדש, על קולקציית מוצרים חדשה, לתת להם הנחה לרגל יום ההולדת שלהם ועוד. ניוזלטר מאולץ יביא לירידה באחוזי הפתיחה ובסופו של דבר גם לנטישת לקוחות.

אימייל מרקטינג

2. הגדרת מטרות

חשוב מאוד שלכל ניוזלטר תהיה לפחות מטרה מוגדרת וברורה אחת שתרצו להשיג באמצעותו, כדי שתוכלו להבין אם השגתם את היעד ואיה אפשר לשפר. לא כדאי להסתפק במטרה של הגדלת אחוזי הפתיחה, כי המטרה לאו דווקא תביא לגידול ביחס ההמרה או לגידול בתמורה לעומת השקעה (ROI), ולכן חשוב להגדיר מטרות מדידות, שחשוב לכם להשיג באמצעות האימייל מרקטינג.
על מנת לספק לכם עוד ערך, יצרנו מדריך שלם שנותן הרחבה על הנושא של 
אנליזה שיווקית והגדרת יעדים בדיגיטל.

בסרטון: טיפים לכתיבה מותאמת לאימייל מרקטינג

3. קצר וקולע

ללקוחות אין זמן ואין סבלנות לקרוא יותר מידי מלל, לכן חשוב כאשר מחליטים ליצור אימייל מרקטינג,  שהניוזלטר יהיה קצר וקולע, עם כותרות ברורות ומודגשות, עם יחס נכון של טקסט חי לעומת תמונות וסרטונים. הכותרות יכולות להוביל להמשך קריאה למי שמתעניין. חשוב להגדיר את הערך שיקבלו הלקוחות מהניוזלטר, למשל: מידע מעניין, מבצע, פיצ'ר חדש באתר, קופונים אישיים, עדכון אישי ועוד.

4. זאב זאב - לא לאבד את אמון הגולשים

הימנעו מ"מלכודות פתיחה" – כך מכונות אותן כותרות, שמטרתן להעלות את אחוזי הפתיחה של המייל השיווקי, למשל: "לא תאמינו מה מחכה לכם בפנים" או "מי לבשה שמלה לבנה בחתונה והיא לא הכלה". כותרות כאלו אכן יעוררו סקרנות וכנראה יגרמו ליותר אנשים לפתוח את המייל ואף להקליק על הלינק, אבל אם המידע יהיה לא מספיק מעניין או בעל ערך או לא רלוונטי, הם כבר לא יאמינו לכותרות האלו ובהמשך אפילו עלולים להתעבן על הסגנון הזה ולנטוש.

5. כותרת מושכת ומובנת

הקפידו לציין בצורה ברורה בכותרת המייל מי השולח ובאיזה נושא המייל. הכותרת צריכה להיות אטרקטיבית, להניע לפעולה ולכלול ערך ברור ללקוח. כותרת מייל לדוגמה: "NIGHT SALE אקסטרה 20% הנחה על הסייל!".

6. טקסט חי

כדי להגיע עם אימייל מרקטינג לתיבת הדואר הנכנס, ולא לתיבת הפרסומות או חלילה לספאם, חשוב שהמייל לא ייראה כמו פרסומת, בעיקר במערכת המיילים של גוגל. לכן, יש צורך לשלב טקסט חי (לפחות 30% מסך המייל) לצד התמונות והסרטונים, לאורך כל המייל, באופן שלא פוגע בעיצוב.

7. תישארו קלילים

חשוב שלא לשלב תמונות וויזואליות כבדות משקל, שייקח להן זמן להיטען ולרדת, כי כאמור ללקוח אין סבלנות ואין זמן, וכך אתם עלולים לאבד אותו. מומלץ שהאימייל שלכם כולו לא ישקול יותר מ- 100-150Kb.

8. תבדקו את עצמכם

זה אולי הכי חשוב בכל התהליך – תבדקו האם השגתם את המטרה שהצבתם לניוזלטר, תבדקו מה מעניין את הלקוחות שלכם, תבררו איתם באילו נושאים ירצו לקבל מכם מידע שיווקי ותעשו בדיקות – A/B TESTING כדי לשפר את עצמכם.

לסיכום:

ניוזלטר הוא אחד מהכלים השיווקיים היעילים והפופולריים ביותר שקיימים היום. יש לו צורות רבות, החל מדיוורי מבצעים וכלה בכתבות של ממש. הוא מאפשר יצירת קשר ארוך טווח ומשמעותי יותר בין חברות ללקוחות. כמו כל כלי שיווקי בדיגיטל, הוא ניתן למדידה, ולכן גם ניתן לשפר את הביצועים באמצעותו כל הזמן. חשוב לנהל נכון את מערך ההפצה של האימייל מרקטינג ולוודא שההפצה נעשית בצורה מקצועית ואחראית, ולא מגיעה ללקוחות שלא מעוניינים בכך.

אז אם עשינו לכם חשק ותרצו לשמוע עוד על מערכות אוטומציה שיווקית מתקדמות – מוזמנים לפנות אלינו 🙂

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום בדיגיטל
פיתוח מוצרים דיגיטליים

איך ליצור אתר אינטרנט?

אם אתם בעליו של כל עסק שהוא, ועדיין אין לכם אתר אינטרנט, אתם באמת צריכים לשקול בניית אתר וורדפרס. ולמה כדאי לכם ליצור אתר עסקי?

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא