מסע לקוח

למה חשוב להבין את מסע הלקוח, למי זה מתאים, יתרונות, חסרונות ושאלות נפוצות שיעזרו לכם להבין את החשיבות של מסע הלקוח עם העסק שלכם

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג’אם פלאן

נקודות מפגש

כל נקודה במסע של הלקוח עם המוצר/מותג שלכם עלול להיות מכריע. בין אם באון-ליין או באוף-ליין עליכם לדעת היכן הוא נמצא ולדעת להוביל אותו ליעד הבא, עד לרכישה.

אסטרטגיה שיווקית

בלי הצבת יעדים אי אפשר לקבוע מה היא הצלחה – באסטרטגיה נקבעים המטרות של העסק. לאחר שסימנו אותן אפשר להוביל את הלקוח שיגיע אליהן. מכאן הדרך להצלחה היא בטוחה.

מיתוג

כלל המסרים יוצרים את המותג שאתם – התאימו אותם לכל נקודה במסע. הקפדה על מסרים תואמים לאורך המסע, יצירת תחושה שאתם תמיד שם והבנה של הלקוח מגדילים את הסיכוי שהוא יבחר בכם (ירכוש אצלכם). 

למי מתאים בנייה של מסע לקוח?

“נדידה היא חיים והתקדמות – קביעות היא קפאון.” – ארנסט גאורג רבנשטיין.
לכל חברה, בין אם מבוססת מוצר או שירות, יש תהליך שהלקוח הפוטנציאלי עובר עד שהוא לקוח משלם. בעוד שהמסעות המסורתיים היו פחות מדידים (שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה וכו), היום בדיגיטל אפשר לתכנן כל צעד. התאמה שלכם ללקוח והבנה של המיקום שלו במסע מאפשרת לכם לחבר מסרים נקודתיים, מזמינים ושעוזרים לקבל את ההחלטה להמשיך במסע – קיבעון יגרום לו לעצור את המסע. בזכות יצירת מסע לקוח מתוכנן ואיכותי תוכלו לעשות אוטומציות שיווקיות וליצור קהלי מטרה, קהלי רימרקטינג וקהלים דומים שיהפכו את הארגון שלכם לממוקד לקוח ובכך תבינו היכן להשקיע את המשאבים שלכם ובסופו של דבר למקסם רווחים. נקודת ההתחלה של מסע הלקוח היא בחשיפה למותג/מוצר באופ-ליין או און-ליין ונקודת הסיום היא ההמרה = רכישה. בדרך יש המון נקודות חשובות שעליכם להיות מודעים אליהם, אם הלקוח יבחר לעבור בין הנקודות ולא להתקע תלויה רק בכם, תנו לו להרגיש שהוא מתקדם ושיש חיים למותג שלכם והסיכוי שהוא יסיים את המסע יגדל וכך גם הרווחים שלכם.

יתרונות וחסרונות של מסע לקוח

יתרונות

  • מיתוג
  • השגת יעדים
  • יציבות
  • מסרים משתנים
  • קהל יעד ברור
  • שימור לקוחות
  • חלוקה נכונה של קמפיינים
  • הגדלת רווחים

חסרונות

  • תכנון שגוי גורם לנזק
  • ריבוי מסרים
  • דורש ידע וניסיון

איך אנחנו עושים את זה

כחברה הבונה מסעות לקוח רוחביות החולשות על מגוון רחב של כלים ופלטפורמות בעולם הדיגיטלי חשוב לנו מאוד להכיר את אתכם ואת העסק שלכם. בלעדיכם אין לקוחות וכנראה שגם להיפך, בלי לקוחות הקיום של העסק שלכם בסיכון. על ידי כמה שלבים פשוטים נוכל לייצר לכם מסע שהלקוחות שלכם ירצו לפסוע בו עד לנקודת הסיום, ואלו הם השלבים:
1. שיחת היכרות אנחנו עסק שמאמין באנשים וכדי שנדע להתאים לכם את מסע המשתמש המושלם עבורכם, מן נראוי, שקודם כל נכיר אחד את השנייה (אפשר גם בוידאו וגם פרונטלית אנחנו לא מתביישים).
2. קווים מנחים הרי היעד נמצא לנגד עינינו והדרך הנכונה להגיע אליו היא על ידי מחקר של העסק שלכם, זיהוי של הנקדות המשמעותיות והבעתיות, קביעת ההיררכיה ופיצוח של הבנת חווית/התנהגות הצרכן.
3. הקמה יישום של המסקנות משלב הקווים המנחים והמחקר. בנייה וביסוס של קהלים ומסקים נוצצים ומלוטשים אשר יועילו להגדלת הרווחים של העסק שלכם ויצירת קשר אישי עם הלקוחות.
4. פיתוח לאחר שהאסטרטגיה של מסע הלקוח מוכנה נשאר להפיח בה חיים – בחירת הפלטפורמות לפרסום, הקמת קהלי יד וקהלי שיווק חוזר, עיצובים, קופירייטינג וכולי.
6. (אופציונלי) תמיכה לטווח הארוך  במידה ותרגישו שאתם צריכים אותנו גם בשלבים מאוחרים יותר של המוצר או השירות שלכם נשמח להיות שם בשבילכם, כי מסע לקוח איכותי הוא מסע שלעולם משתנה ומתפתח – אחרת תכנסו למצב של קיפאון.

בין לקוחותינו

שאלות נפוצות - חנויות שופיפיי

בכדי לבנות מסע לקוח שיספק עבורכם תוצאות טובות ולא יגרום לנזק אתם מוכרחים להבין שכל לקוח הוא שונה וייחודי. תחשבו על המסע מהצד של הלקוח ולא מהצד של המותג. בשלב יצירת מסע הלקוח עליכם להשען לאחור ולהסתכל על התמונה המלאה כאשר השאלה שעומדת לנגד עינכם היא “מה המטרה שלי?” – מסע לקוח שלא עונה על השאלה הזאת למעשה אין לו סוף – אין הצלחה. בדרך ליעד הסופי ישנן תחנות ביניים, לכן המסע צריך לכלול כמה יעדים וכך גם המטרות והמסרים שלכם יחולקו לדרגות דחיפות ועדיפויות שונות. חשוב מאוד לא להתפזר עם המסרים ולשמור על עקביות ומסרים מרכזיים אחידים.

כאשר הדרך היא מה שחשוב ולא היעד הסופי. המטרות שלכם עומדות לנגד עינכים, אך מה שאתם צריכים להראות ללקוח זה החוויה שהוא מקבל. מסע לקוח מוצלח ככל שיהיה לא יעבוד אם לא תעמדו מאחורי המסרים והחוויות שאתם מספקים לו – החל משלב חווית המשתמש ועד איכות ומהירות המענה של שירות הלקוחות. יש עוד היבטים רבים שיוצרים מסע לקוח מוצלח כמו שימור לקוחות, שפה אחידה, מסר תואם לשלב רכישה ועוד. 

הכל אפשרי, אבל כדי שהמסע יהיה רספונסיבי ויהווה בסיס חזק לטווח הארוך כולל הסתכלות רוחבית ומקיפה תזדקקו לעזרה חיצונית. בשלב התכנון והבנייה צריך להתייחס לפרטים הקטנים ביותר, לבצע אופטמיזציות שיווקיות וחלוקה למערכים שונים בעזרת כלים מגוונים, ההתעסקות שלכם במסע הלקוח עלול לגבות מכם זמן ומאמץ רב ולהוביל בסופו של דבר לנזק במקום תועלת. ישנם חלקים רבים בפאזל שצריכים להלקח בחשבון, ויתור או פיספוס של פרט יגרמו לכך שהפאזל לא יהיה שלם – הלקוחות ינטשו את המסע שלכם ויעברו לחברה אחרת.

יש לא מעט כלים בהם אפשר להשתמש כאשר יוצרים מסע לקוח – מגוון התוכנות של גוגל ופייסבוק, ממשקים ליצירת גרפים ומשפכים שיווקיים ועוד רבים אחרים. ככל שהמסע חולש על יותר תחומים וערוצים כך הוא יותר מקיף ואיכותי, בהתאם לזאת הסיכויים שלו להניב הצלחה גבוהים יותר. 

מסע לקוח

אחרי שהבנתם כיצד מסע לקוח תורם לכם, יתרונות, חסרונות וקיבלתם תשובות לשאלות נפוצות. האם אתם מוכנים להבין יותר טוב את הלקוחות שלכם?

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג’אם פלאן