פרסום ברשתות חברתיות

למה חשוב לפרסם ברשתות החברתיות, יתרונות, חסרונות ושאלות נפוצות שיעזרו לכם להבין כיצד פרסום ברשתות חברתיות יקדם את העסק שלכם

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג’אם פלאן

קהל

כולם שם! מילדים שרוקדים בטיק טוק ועד למבוגרים שמחפשים עובדים בלינקדאין. נתונים רבים שהמשתמשים מעלים ברשתות אינם ידועים לגוגל למשל, בעזרתם אפשר ליצור קהלים מוכווני מסרים/מטרה אשר משפיעים באופן ישיר על יצירת מודעות והגדלת רווחים.

חסכוני

לרוב, קידום או פרסום דורש משאבים רבים משלבי ההפקה ועד לשטחי הפרסום. רשתות חברתיות מספקות כלים נוחים ויחסית זולים לפרסום לצד יכולת טירגוט קהלים מקסימלית. השילוב של תמחור מינימלי ופרסום ממוקד יכול לחסוך הרבה מאוד כסף, אם עושים אותו נכון.

מיתוג

גם עסק קטן יכול להראות כמותג ענק ומרשים. תכנון, יצירה ותחזוק איכותי של עמוד עוזר למיתוג של חברה – יצירת שפה מילולית ועיצובית, חוזקות, קהילתיות, ייחודיות וקשר אישי עם הלקוחות. מותג זה מודעות, ומודעות זה רשתות חברתיות.

למה צריך פרסום ברשתות חברתיות?

במנועי החיפוש השונים מה שחשוב הוא שאם מחפשים אתכם – אתם חייבים להיות שם. אבל מה קורה אם לא מחפשים אתכם? אתם גם חייבים להיות שם, בדיוק על צורך זה עונות לנו הרשתות החברתיות. אם היום כולם נמצאים בטיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין וכולי, למה שאתם לא תהיו שם. הפלטפורמות הללו מאפשרות לכם לפלח את הקהל שלכם בפינצטה ולהציג להם מסרים מותאמים אישית. היכולת של הרשתות החברתיות (SMO – Social Media Optimization) להיות חלק משלים בפאזל של החברה שלכם, בכך שהיא מאפשרת לגולשים עוד זווית עליכם וגישה ישירה, מחזקת את הערך שלהם (הגולשים) למותג שיצרתם. אם במנועי החיפוש השונים הלקוח הוא אקטיבי, כאן הלקוחות הם פאסיביים והם מקבלים הצצה אליכם במרחב הפרטי שלהם. בעזרת פרסום אפקטיבי, תואם, איכותי ולא לוחץ תוכלו להגדיל את ההכנסות שלכם באופן משמעותי – השקעה מינימלית ולרווח מקסימלי.

יתרונות וחסרונות בפרסום בגוגל ומנועי חיפוש

יתרונות

  • מיתוג
  • פילוח מקסימלי
  • זול ביחס לשטחי הפרסום השונים
  • אינטרקציה עם הגולשים
  • ויראליות - פרסום רחב וחינמי
  • מקדם SEO
  • מדידת הכנסות מפרסום (ROAS)
  • שיפור ROI - החזר השקעה
  • יצירת קהלים מותאמים אישית
  • הגדלת תנועה לאתר

חסרונות

  • תחרות גבוהה
  • מוגבלות באפשרויות פרסום
  • תחזוקה שוטפת ורציפה
  • דורש מיומנות גבוהה
  • יחסי המרה והקלקה נמוכים יחסית

איך אנחנו עושים את זה

העובדה הנכונה ביותר לעולם הדיגיטלי שאנו חיים בו היא שאין דבר יותר חשוב מלהיות שם כשצריכים אתכם. פרסום ברשתות חברתיות זאת עבודה מתוכננת היטב, עיקבית ומניבה לטווח הקרוב והרחוק, מזל שהצוות שלנו מנוסה ומעורה בכל הטרנדים והחידושים הכי חמים כדי ששום דבר לא יחמוק על ידינו. תהליך הלמידה שלנו איכותי ומעמיק כדי שנוכל לעשות את האופטימיזציות הנכונות לנוכחות שלכם ברשתות החברתיות. קצת על המסע שאנחנו עוברים ביחד עם הלקוחות שלנו עד ליצירת תוכנית SMO שמביאה תוצאות.
שלב ראשון- אנחנו מאמינים באנשים לכן השלב הראשוני הוא להכיר אתכם ואת המוצר/מותג שלכם. השילוב בין הכרה בין אישית והבנה מעמיקה של העסק מספק לנו את היכולת לייצר קווים מנחים ויציבים לפרסום בשלל הרשתות החברתיות.
שלב שני- מחקר מעמיק ומקיף בתחום בו אתם שרויים, לטובת התאמה של הרשת החברתית המניבה והמתאימה ביותר. בחירה של פלטפורמת הפרסום חשובה לא פחות מהמסרים והמודעות עצמן. הכרת המתחרים, התמצאות בהיבטי השיווק של התחום ויצירת שלד פרסומי ראשוני מקפיצים אותנו הישר לשלב הבא.
שלב שלישי- הצגה של תוכנית ראשונית, ללא קופי, אשר פורסת בפניכם את כל תהליכי השיווק והפרסום על פני כל הפלטפורמות משלב הקמת הפאנלים ועד ליצירת קהלים רלוונטיים. בשלב זה תוכלו כבר לדמיין כיצד הפרסום יראה ומה יכולה להיות ההשפעה שלו, כמובן שבשלב זה תעניקו לנו מניסיונכם וביחד נצעד בבטחה לשלב הרביעי.
שלב רביעי- אחרי שבחרנו את הפלטפורמות, דייקנו את המסרים וקיבלנו מכם ריג’קטים מפורטים ומבוססים נשאר לנו רק ליצוק את התוכן. בשלב זהף המבנה שנקרא פרסום ברשתות חברתיות יעמוד איתן ויציב, מוכן למבקרים שיכנסו ויתרשמו. 
שלב חמישי- אל תדאגו אנחנו לא נשאיר אתכם לבד עם הביניין העצום הזה ללא השגחה ותחזוק מלא שלו. בעזרת הכלים האנאליטיים שהרשתות החברתיות מספקות ובאמצעות דאשבורדים מיוחדים שאנחנו מייצרים בשבילכם נספק לכם דוחו”ת עם הפרמטרים החשובים והבולטים ביותר. נציג לכם תוצאות ROAS (return on ad spend)  לנתוני האון ליין ו- ROI (החזר השקעה) של נתוני האוף ליין. כדי שאתם תמיד תהיו מחוברים למה שקורה וכדי שאנחנו נוכל לשקף לכם מה החזקות ואיפה צריך וכדאי להשתפר – כי הרשתות החברתיות לא עוצרות לעולם.

בין לקוחותינו

שאלות נפוצות - חנויות שופיפיי

רשתות חברתיות מגדילות את מספר המשתמשים שלהן מידי יום והפעילות בהן רק הולכת וגוברת. להבדיל ממנועי החיפוש שגולש צריך לחפש עצמאית ביטוי או להיתקל בשטחי פרסום ברחבי האינטרנט, ברשתות החברתיות אנשים מבלים  להנאתם ומבצעים פעולות רבות שמלמדות אודותיהם ועל התנהלותם הדיגיטלית. SMO – Social Media Optimization, בעזרת הכלים החדשניים שיש בו, מגדיל את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם ועוזר לכם להגיע אליו במקום שהוא יגיע אליכם. אסטרטגיה שיווקית נכונה בשילוב של טירגוט קהלים מדויק והגדרת מטרות ממוקדות לקמפיינים ישפרו את אחוזי ההמרה של העסק שלכם. כמובן שהרשתות החברתיות מספקות יכולות אנאליטיות מפורטות ומעמיקות כך שתוכלו לעשות אופטימיזציות ולשפר את החזרי ההשקעה שלכם כל הזמן – כל עסק יכול להפוך למותג, גם העסק שלכם!

לכל רשת חברתית יש מאפיינים שמייחדים אותה. בהתאם למטרות של החברה שלכם וההבנה של היכן קהל היעד שלכם נמצא תדעו באיזה פלטפורמה הכי כדאי לכם לפרסם. לינקדאין, למשל, היא פלטפורמה שמשדרת יותר רצינות והחברים בה הם בעלי תפקידים או מייסדים של חברות שונות במשק, אינסטגרם לעומת זאת יותר קלילה ו”שייכת” לצעירים כאשר התכנים בה מועברים בצורה ויזואלית. ככל שתהיו במספר רב יותר של רשתות חברתיות ותדעו להתאים את המסרים שלכם לפיהן, כך הסיכוי שלכם להגדלת רווחים והפיכה למותג מניב גדלים. אין פלטפורמה נכונה – יש מסר מותאם ותכנון נכון.

בעולם של היום כולם נמצאים ברשת חברתית כזאת או אחרת, בין אם זה טיק טוק או אפילו פינטרסט (Pinterest). אם עד לפני כמה שנים היה נהוג שהלקוח צריך לחפש את מה שהוא רוצה או צריך והחברה צריכה להיות שם כדי שהוא יבחר בה, היום כללי המשחק שונים – אתם צריכים להופיע לצרכן במקום שהוא לא מצפה לכם ושכנע אותו שמה שיש לכם הוא רוצה או צריך. המשפט הנדוש מי שלא שם לא קיים רלוונטי ביותר במקרה זה.

לא נוכל לתת פה מחירים מדויקים וצמודים למדד מכיוון שפרסום ברשתות חברתיות תלוי בכם (כמה תרצו להשקיע) ובדרישות של השוק בו אתם מתחרים. על משהו אחד אנחנו כן יכולים להתחייב, מחירי הקליקים יותר זולים מבמנועי החיפוש וכתוצאה מכך הקמפיינים זולים יותר. כמו כן, המחירים מושפעים מגודל השוק, ההיצע והביקוש, ההבדל העיקרי שבמנועי החיפוש אנחנו מאתרים גולשים בעזרת ביטויי מפתח וברשתות החברתיות לרוב מפרסמים לפי קהלים. התוצאה לכך היא שהפרסום יותר נרחב אך פחות ממוקד אבל היתרון שאתם זוכים ליותר חשיפה ומודעות. לסיכום, הפרסום זול יותר ממנועי חיפוש והמחיר לקליק או המרה קטן יותר בנוסף לחשיפה והמיתוג שתזכו להם מתוקף פרסום לקהלים רבים ברשתות חברתיות. 

פרופיל עסקי ברשתות החברתיות נעשה באמצעות פתיחת דף עסקי המפרט אודות החברה, שעות פתיחה, מייל, טלפון ובעצם כל הפרטים החשובים שלקוח צריך לדעת. פלוס  גדול מאוד שיש לרשתות החברתיות הוא היכולת לנהל דף בחינם שמאפשר העלאת פוסטים, סרטונים, יצירת קהילה ובעצם כל פלטפורמה והפרמטרים שלה. פוסט אורגני הוא פוסט שמעלים באופן עצמאי כמו בפרופיל פרטי- כותבים את התוכן, מוסיפים תמונה/סרטון ומעלים את התוכן לאוויר. פוסט ממומן הוא פוסט רגיל שאפשר לקדם אותו (Boost) באמצעות הטענה של סכום כסף, בחירת קהל רלוונטי ומספר הימים שרוצים שהוא יקודם. פוסט ממומן מוצג לאנשים כפוסט עם חסות (sponsored).

פוסט ממומן הוא פוסט אשר עומד בפני עצמו ואין אפשרות להגדיר לו מטרות מתקדמות, אד סטים, בדיקות A/B וכולי. לעומת זאת, בניית קמפיין דורשת המון מחשבה, הצבת יעדים ותחזוקה רציפה על מנת שיתקבלו תוצאות שישפיעו לטובה על החזר ההשקה (ROI). הקמפיינים מאפשרים חלוקה למסעות משתמשים כמו לידים או רכישות, יכולות אנאליטיות מתקדמות לביצוע ניתוחים בעלי פרמטרים רבים, בדיקות בזמן אמת (A/b testing), טירגוט קהלים מתקדם, חלוקת תקציבים לפי צרכים ועוד פונקציות רבות שיגרמו לחברה שלכם להרוויח הרבה יותר.

פרסום ברשתות חברתיות

אחרי שלמדתם קצת מה החשיבות של פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות, חסרונות וקיבלתם תשובות לשאלות נפוצות האם אתם מוכנים שכולם יכירו אתכם?

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג’אם פלאן