כיצד ליצור משפך מכירות שיווקי?

אז קראתם את הכתבה הקודמת שלנו בה הסברנו מהו משפך מכירות וכיצד אתם יכולים להיות אלו שמשפיעים בסופו של דבר על החלטת הקונה האם לרכוש או לא, ואתם נרגשים ומלאי התלהבות עכשיו, נכון? אתם רוצים ליצור משפך מכירות עכשיו- ומהר. אל תדאגו, לא קשה כמו שזה נראה, ואנחנו כאן כדי להסביר וללות אתכם בדרך.

המדריך ליצירת משפך מכירות

שלב 1: לכדו את תשומת לב הקהל שלכם

כדי שהגולשים יגיעו למשפך המכירות צריך קודם כל לתפוס את תשומת הלב שלהם. משמעות הדבר היא להציג את התוכן הרלוונטי לקהל היעד שלכם. כל אפיק תנועה מתקבל בברכה! קחו את מסלול הקידום האורגני ופרסמו תוכן מעניין ורלוונטי שימשוך גולשים ששואלים שאלות לגבי המוצר או השירות שלכם ברשת. שלבו בתוכן אינפוגרפיקה (שילוב של הדמיית נתונים, תמונות וטקסט), סרטונים ואלמנטים גרפיים נוספים, כדי שחווית הקריאה תהיה נעימה יותר. הריצו כמה מודעות במקומות בהם קהל היעד שלכם נמצא – רשתות חברתיות, GDN, GSN דיסקאברי וכו’. אם אתם מוכרים B2B, מודעות בלינקדאין עשויות להיות פתרון מושלם.

שלב 2: בנו דף נחיתה

המודעה שלכם, או כל תוכן אחר שאתם מפרסמים, צריכה לקחת את הלקוחות הפוטנציאלים למקום כלשהו. באופן אידיאלי, אתם רוצים לכוון אותם לדף נחיתה עם הצעה שלא ניתן לסרב לה. מכיוון שגולשים אלו עדיין בתחילת משפך המכירות, התמקדו באיסוף הלידים במקום בקידום המכירה. דף נחיתה אמור לכוון את המבקר לשלב הבא. אתם צריכים קריאה נועזת לפעולה שתאמר להם בדיוק מה לעשות, בין אם זה להוריד ספר אלקטרוני בחינם או לצפות בסרטון הדרכה, וזאת תמורת האימייל שלהם.

שלב 3: צרו קמפיין דוא”ל

יש לכם אימיילים של קהל רלוונטי! שווקו ללידים שלכם דרך הדוא”ל, הגישו את הצעת המכר בשילוב עם תוכן מדהים. עשו זאת באופן קבוע, אך לא בתדירות גבוהה מדי. אימייל אחד או שניים בחודש אמורים להספיק.
בנו את הדרך למכירה לאט לאט – התחילו ללמוד את הקהל שלכם לעומק מה הוא רוצה לדעת? על אילו מכשולים והתנגדויות אתם צריכים להתגבר על מנת לשכנע אותו לקנות? בסוף כל סדרת מיילים שלכם, הציעו הצעה מדהימה, שלא יוכלו לסרב לה ותעודד אותם לבצע פעולה.

שלב 4: נתחו את התנהגות הקהל שלכם

בסיסה של כל אסטרטגיה דיגיטלית הוא הכרת הגולש לעומק. ואכן, ככל שתדעו יותר על הקהל שלכם, משפך המכירות יהיה יעיל יותר. זה הזמן להיכנס לאנליטיקס ולהתחיל ליצור דוחות התנהגות. דוחות התנהגות משתמשים אלו יעזרו לכם לעקוב אחר פעילות הגולשים באתר ולהבין כיצד האנשים מעורבים עם הצעות הערך שלכם. איפה הם מקליקים? מתי הם גוללים? כמה זמן הם מבלים בדף מסוים? איפה הם נוטשים? כל נקודות הנתונים הללו יעזרו לכם למקד את הקהל שלכם וללמוד איך לשפר את חווית הגלישה והרכישה באתר.

שלב 5: שמרו על קשר

אל תשכחו מהלקוחות הקיימים שלכם. שמרו איתם על קשר הודו להם על הרכישות שלהם, הציעו קודי קופון נוספים, ושלבו אותם בעולם המדיה החברתית שלכם.

מדידת ההצלחה של משפך המכירות

כמו כל אסטרטגיה דיגיטלית, גם משפך המכירות שלכם עשוי להזדקק לשינויים ככל שהעסק גדל. תמיד תוכלו ללמוד יותר על הלקוחות שלכם, לגוון את המוצרים והשירותים וכן את הדרך בה אתם רוצים ללכת כדי להביא אותם אל הלקוחות. וזה בסדר. ובכל זאת, דרך נהדרת למדוד את ההצלחה של משפך המכירות שלכם היא לעקוב אחר שיעורי ההמרות וללמוד מה הן נקודות הנטישה. שימו לב לכל שלב במשפך המכירות:

  • האם אתם מושכים את תשומת ליבם של מספיק צרכנים עם התוכן הראשוני שלכם?
  • האם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם סומכים עליכם מספיק כדי לספק לכם את פרטי הקשר שלהם?
  • האם קמפיין הדוא”ל מייצר מכירות?
    האם הגולשים משלימים רכישה באתר?
  • האם לקוחות קיימים חוזרים וקונים ממכם שוב?

התשובות לשאלות אלו יסמנו לכם לכם היכן אתם צריכים לשנות את משפך המכירות שלכם.

תמונה של פגיעת חץ למטרה

מדוע אתם צריכים לבצע אופטימיזציה למשפך המכירות שלכם?

הנה האמת: ללקוחות הפוטנציאליים שלכם יש המון אפשרויות. אתם רוצים שהם יבחרו במוצרים או בשירותים שלכם, אך אינכם יכול להכריח אותם. במקום זאת, עליכם לשווק ביעילות, לחשוב על פסיכולוגיה דיגיטלית שתתאים להם ותגרום להם לפעול. בלי משפך מכירות הדוק ומותאם, אתם פשוט מנחשים מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים. ואם תטעו, תאבדו את המכירה.

כיצד לבצע אופטימיזציה למשפך המכירות שלכם?

ישנן דרכים רבות לעשות זאת. המקומות החשובים ביותר להתמקדות, הם האזורים שבהם הגולשים עוברים לנקודה הבאה במשפך. דיברנו מקודם על מודעות פייסבוק. אל תריצו רק מודעה אחת. הפעילו 10 או 20. הן יכולות להיות דומות מאד, אך הפנו אותם לפרסונות הקונים השונות, והשתמשו בפיצ’רים של הטירגוט בפייסבוק כדי להבטיח שהמודעות הללו יופיעו בפני קהל היעד שלכם.

בצעו בדיקת A/B לדפי הנחיתה שלכם. זה לוקח זמן, אך כך תגיעו ליותר אנשים, ותוכלו להמיר לקוחות פוטנציאליים בצורה אמינה יותר. באותה צורה תוכלו גם לבדוק את מסעות הפרסום שלכם בדוא”ל. שנו את השפה, הדימויים, ההצעות והפריסות שלכם כדי להבין למה הקהל שלכם מגיב.

התחילו עם החלק העליון של המשפך. אתם יוצרים תוכן, בין אם הוא ממומן ובין אם הוא אורגני, בכדי להביא את המותג שלכם למרכז תשומת הלב, ולעודד אנשים ללחוץ על כפתור ההנעה לפעולה שלכם. אם תוכן מסוים אחד לא עובד, נסו משהו אחר. המשיכו לדף הנחיתה שלכם. וודאו שההצעה וההנעה לפעולה מחזקים את התוכן בפוסט הבלוג או במודעת הפייסבוק שלכם, או כל נכס אחר בו השתמשתם בכדי להניע שם תנועה. בדקו את הכותרת, את גוף הטקסט עצמו, את התמונות ואת כפתור ההנעה לפעולה כדי לגלות מה עובד הכי טוב. כשאתם מבקשים מאנשים בשלב ה”פעולה” לקנות ממכם, בצעו בדיקת A/B על ההצעה שלכם. האם משלוח חינם עובד טוב יותר מהנחה של 5 אחוזים? הדברים הקטנים האלה יכולים לעשות הבדל עצום בהכנסות שלכם.
ולבסוף, עקבו אחר שיעורי שמירת הלקוחות שלכם. האם אנשים חוזרים וקונים ממכם פעם שנייה, חמישית ועשרים? האם הם מפנים את חבריהם? המטרה היא לשמור על המותג שלכם בראש הרשימה בראשם של הלקוחות. אם לעולם לא תאכזבו את הקהל שלכם לא תהיה לו סיבה לחפש במקום אחר.

אז כן, אנחנו יודעים כי יצירה וביצוע אופטימיזציה של משפך מכירות היא עבודה קשה שלוקחת הרבה זמן. אבל אם אתם שואלים אותנו, זה שווה כל רגע ומתבטא בסוף ברווחיות בצורה משמעותית. תאמינו או לא, פרט קטן כמו בחירת גופן יכול להשפיע על המרות. ואם תבקשו מאנשים לקנות ממכם מהר מדי, אתם עשויים להבריח אותם. אז קחו את הזמן לחשוב על אסטרטגיה דיגיטלית מנצחת ולבנות משפך מכירות שמכוון למטרה שאתם רוצים ומספק לקהל שלכם את מה שהוא צריך. טפחו אותו לאורך זמן, התאימו את הגישה שלכם לשלבי משפך מכירות שונים, וגלו איפה המאמצים שלכם עובדים מצויין ומה צריך לשפר. בהצלחה!

 

 

תוכן עניינים

קל להשאר מעודכנים!

הזינו את המייל שלכם וכל אייטם חדש בנושא ישלח אליכם.
באהבה

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

יכול לעניין אותך גם

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

פרסום במנועי חיפוש

5 סקריפטים שישפרו את המודעות שלכם

שגרת היום-יום של מפרסם דיגיטלי יכולה להיות שוחקת, מעיקה וקצת מזכירה העתק הדבק לפעמים. בין אם אתם מנהלי קמפיינים מקצועיים או אדם פרטי שמשווק דיגיטלית

אפליקציות Web​

6 דוגמאות לאפליקציות ווב מתקדמות

מהן אפליקציות ווב מתקדמות? progressive web apps הוא בעצם אתר אינטרנט שנראה ומרגיש כמו אפליקציה. פירוש הדבר שמשתמשים יכולים לגשת לכל המידע והיכולות מבלי להוריד

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דברו איתנו

דברו איתנו

Open chat
היי כיף שבאתם,
איך נוכל לעזור?
Powered by
Secured By miniOrange