gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מדריך שיווק וקידום סטארטאפים בדיגיטל

תוכן עניינים:

מה זה בעצם סטארט אפ?

חברת הזנק או חברת סטארט אפ (באנגלית: Startup company) היא חברה שהוקמה תוך זמן קצר במטרה לפתח מוצר או רעיון ייחודיים, לרוב בתחום ההייטק. על פי רוב, חברות כאלו לרוב מתחילות ממספר קטן של עובדים כשהן שואפות להשיג משקיעים גדולים כדי לפתח את היקף פועלן. 

 

בתחילת דרכן חברות הסטארט אפ מתמקדות לרוב בתהליכים של פיתוח המוצר, גיוס המימון להמשך פעילותה של החברה, בחירת קהלי היעד ולעיתים נושא השיווק נשאר מאחור. למה כדאי בכל זאת להשקיע בשיווק סטארטאפ ואיך עושים זאת נכון? בכתבה הבאה:

שיווק סטארט אפ - חשיבות המיתוג

קידום סטארטאפים מתחיל קודם כל במיתוג החברה הצעירה. המיתוג הוא זה שיגדיר בצורה טובה יותר את הזהות שלה, החזון, המטרות, קהל היעד והשאיפות העסקיות שלה. ככל שהמיתוג יהיה מבוסס יותר, כך יהיה קל יותר לפנות למשקיעים, להציג בפניהם את החזון והמטרות ולגרום להם להאמין במוצר או בשירות שמפתחת החברה.

שיווק סטארטפים

שיווק ומיתוג נכונים עוזרים לחברת סטארט-אפ לבדל את עצמה מהמתחרים. דווקא העובדה שהחברה מצויה בראשיתה, כשהמוצר עוד בתהליך פיתוח, יכולה כבר בשלב זה לייצר בידול טוב יותר. ככל שהגדרת המוצר תהיה ספציפית וייחודית יותר, כך יתרום הבידול לגיוס ההון הדרוש ולגיוס לקוחות. 

אחת המטרות בפרסום סטארטאפ היא הגדלת מעגל הלקוחות של החברה. זה אולי נראה כמו מטרה ברורה מאליה, אבל גם היא לא תמיד נמצאת בראש סדר העדיפויות של סטארט-אפ צעיר. ככל שתהליך המיתוג והשיווק של סטארטאפים הוא מקצועי יותר, כך לא רק שכמות הלקוחות גדלה, אלא שהחברה מצליחה ליצור נאמנות בקרב הלקוחות למותג שלה. כמובן שנדרשות כאן הרבה יצירתיות וחדשנות, כדי לגרום ללקוחות לאמץ מותג חדש שהם לא מכירים.

דרכים מומלצות לשיווק, קידום ופרסום סטארט אפים:

ניוזלטר - כלי שיווקי מעולה

הפצת ניוזלטר היא דרך מצוינת ליצירת קשר עם לקוחות חדשים בעלות מינימלית.
איסוף כתובות הדואר מלקוחות קיימים ופוטנציאליים יכול להתבצע בדרכים שונות, למשל באמצעות מבצע, שאלון, התנסות חינם, דרך האתר ועוד. חשוב לכלול בניוזלטר לא רק מידע פרסומי, כי אם מידע בעל ערך מוסף, שעשוי לעניין את קהל הקוראים שלכם, כמו מאמרים, סרטונים, מדריכים ועוד. תוכן כזה ישאיר את הלקוחות איתכם וימנע מהם להתנתק מרשימת התפוצה לאחר זמן קצר. 
אין לכם ניסיון עם ניוזלטרים? תוכלו לקרוא עוד על היתרונות של אימייל מרקטינג ובניית ניוזלטר.

בלוג - מעולה לקידום אורגני

כתיבת מאמרים היא דרך מעולה לקידום ושיווק סטארטאפים.
באמצעות בלוג תוכלו
למצב את הסטארט-אפ שלכם כמקור ידע מקצועי ומהימן, וכך תצליחו למשוך תנועה אורגנית של קהל היעד שלכם לאתר החברה ולבנות מעורבות אמיתית. חשוב להתמקד בתכנים איכותיים, שמעניינים את קהל היעד. ככל שבלוג מושך יותר קוראים, כך הדירוג של האתר במנועי החיפוש גבוה יותר, ומכאן הדרך להגדיל את מעגל הלקוחות בטוחה וקצרה יותר.

רשתות חברתיות או לא להיות

הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו לכלי שיווקי שהוא בגדר חובה לכל חברה. קידום סטארטאפ לא יכול להיות שלם ללא פרסום ברשתות החברתיות, בין אם בצורה אורגנית ובין אם באופן ממומן. ככל שהנוכחות שלכם במדיה החברתית תגדל, יותר לקוחות פוטנציאליים יחשפו למותג שלכם ויותר אנשים יכירו ויזהו אתכם.

יש כמובן הבדל בפרסום בכל אחת מהפלטפורמות. פרסום בפייסבוק, למשל, לא דומה לפרסום בלינקאין, לכן חשוב להכיר ולהבין את המדיה לפני שמתחילים. ניהול נכון של עמוד עסקי בפייסבוק ידרוש מכם לתת מענה לשאלות גולשים ולייצר עניין תמידי בעמוד, כדי לא לאבד את הלקוחות בדרך.

פרסום ממומן במנועי החיפוש

פרסום ממומן הוא אמצעי קידום נפוץ ואפקטיבי עבור חברות סטארט-אפ, אשר מסייע בניתוב של קהל היעד  לאתר שלכם. Google Ads היא פלטפורמת הפרסום של גוגל, שמציעה פרסום בתוצאות החיפוש, שבו אתם משלמים פר קליק על המודעה שלכם (PPC = PAY PER CLICK). היתרון בשיטה הזו היא היכולת לשלוט בהוצאות ולבחון את היעילות אל מול התועלת.

חסות באירועים

אחת הדרכים הטובות להגיע ממש פיזית לקהל היעד שלכם ולהגדיל את המודעות לחברה היא באמצעות מתן תמיכה או חסות באירועים כמו כנסים מקצועיים, תערוכות, ירידים, האקאתונים או כל אירוע שקשור לעולם התוכן שלכם. החסות בדרך כלל כוללת איזושהי חבילה שבה אתם משלמים סכום מסוים ויכולים בתמורה לקדם את המותג שלכם באמצעות באנרים, עלונים, דוכנים וחומרים פרסומיים אחרים. אחד היתרונות באירועים האלה היא יצירת הקשר החד חד ערכי בין החברה לעולם התוכן שבו היא פועלת. כך למשל, אם אתם מפתחים אפליקציה הקשורה בריצה ותתנו חסות לאירוע מרתון, תחזקו את זהות המותג שלכם בקרב קהל היעד. 

שיווק , קידום ופרסום סטארטפים - לסיכום

לסיכום, הקמה של סטאטאפ היא תהליך לא פשוט ומלבד אמביציה של מייסדיו, כדאי להיעזר גם בכלים השיווקיים הנ"ל כדי לשרוד ולשגשג בהמשך הדרך. ככל שמיתוג החברה ייעשה כבר בשלבים הראשונים שלה, כך הפנייה לקהל היעד מחד, ולקהל המשקיעים מאידך, תהיה מדויקת ובוטחת יותר. 

מרגישים שהגיע הזמן שלכם לפרוץ?
שהגיע הזמן שיכירו אתכם?
כאן ב- GEMPLAN אנחנו מומחים בבניית תוכנית שיווקית דיגיטלית לחברות סטראטאפ.
מלאו את הפרטים בטופס למטה ובואו ניפגש :-
)

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
שיווק דיגיטלי

רוצים Chat GPT משלכם? קבלו את GPTs

עם שחרורו של ChatGPT לפני שנה, OpenAI הציגה לעולם את הרעיון של צ'טבוט AI שיכול לכאורה לעשות הכל.  כעת, החברה משחררת את GPTsמאפשרת ליצור  ChatGPT

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא