למה לעבור לגוגל אנליטיקס 4?
אם יש לכם חשבון אנליטיקס אז כנראה שקיבלתם לא מעט התראות מגוגל על שדרוג החשבון לאנליטיקס 4.
גוגל הכריזה שביולי 2023 היא מפסיקה להפעיל את הממשק של UA ועוברת לממשק החדש – אנליטיקס 4 או בשמו המקצועי GA4.
השדרוג לגוגל אנליטיקס 4 יביא עימו יכולות ניתוח ומדידה חדשות ויאפשר נתונים חדשים שלא היו קיימים עד כה.
GA4 יאפשר לנו :
-
- להציג את מסע הלקוח השלם
- לספק תובנות חוצות פלטפורמות
- לייצר דוחות בהתאמה אישית
- מידע מפורט על חווית המשתמש
- המידע אינו מסתמך על קובצי Cookie אלא במודל המבוסס על אירועים למדידה
השינוי בשיטת המדידה הוא בעצם חלק מהשינוי הרחב שמתבצע בשנים האחרונות לכל הפלטפורמות הדיגיטליות.
מנועי החיפוש הולכים ומשתכללים, תוצאות החיפוש משתנות לויזואליות, הAI תופס תפקיד מרכזי ואלה רק חלק קטן מהדוגמאות.
השימוש בדיגיטל היום הרבה יותר נרחב, אנחנו גולשים ממכשירים שונים, עוברים מפלטפורמה לפלטפורמה והמדידה הישנה לא מאפשרת דיוק וניתוח של הצרכים העכשווים.
כדי שתוכלו מצד אחד לשמור על הנתונים שאספתם לאורך השנים ומצד שני לייצר את התשתית לשינויים שעתידים לבוא, הכנו עבורכם מדריך מקיף שמראה שלב אחרי שלב איך לעבור מאנליטיקס UA לאנליטיקס GA4.
כמו לכל שינוי, גם לשינוי הזה אנחנו ממליצים להיערך בהתאם כדי לשמור על הנתונים שצברנו לאורך השנים ולהגיע מוכנים לשיטת המדידה והאנליזה החדשות.
ואם לא בא לכם לעשות את זה לבד, אנחנו נשמח לעזור בתכנון ובמעבר לשיטת המדידה החדשה
שלב אחרי שלב, שדרוג החשבון
שלב 1 – נכנסים לחשבון האנליטיקס שרוצים להעביר
שלב 2 – עוברים לאיזור האדמין (גלגל שיניים בחלק התחתון של המסמך, מצד ימין או שמאל תלוי בשפה בה משתמשים)
שלב 3 – מקליקים על GA4 Setup Assistant
שלב 4 – מקליקים על Get Started
שלב 5 – בפופאפ שנפתח מקליקים על Create and Continue
שלב 6 – החיבור הוא מיידי, במסך הבא נקליק על Go to your GA4 property כדי להתחיל את תהליך העברת הנתונים
שלב 7 – אנחנו נתמקד ב-6 הסעיפים שרלוונטים
כדי להקל על התהליך גוגל יצרו צ'קליסט עם 12 סעיפים לחיבור החשבון החדש. סימון וי על כל סעיף הוא ידני ולא קורה אוטומטית.
אנחנו נתמקד ב-6 הסעיפים שרלוונטים
- הפעלת איזור ה-Signals
- העברת המרות קיימות מהגרסה הישנה לחדש
במסך ההעברה נוכל לבחור אילו המרות להעביר. זו הזדמנות טובה לסנן המרות שכבר לא רלוונטיות (ולא היה ניתן למחוק אותן בגרסה הקודמת).
צריך לשים לב אילו המרות לא נוכל להעביר. אם אלו המרות חשובות ניצטרך ליצור אותן באופן ידני בחשבון החדש
בסיום התהליך נקליק על כפתור היבוא בחלק הימני העליון של המסך
- קהלים ומשתמשים ימשכו אוטומטית, אפשר לסמן בוי
- חיבור חשבון Google ads
בדומה להמרות, גם כאן זו הזדמנות טובה לעשות סדר ולייבא רק את החשבונות הרלוונטיים ללקוח
- איסוף נתונים – השלב הזה מופיע ראשון ברשימה, אבל ההמלצה שלי היא דווקא לעשות אותו אחרון מכיוון שהוא דורש מאיתנו לעבור לאתר/טאג מנג'ר ולוקח עד 48 שעות עד שרואים שהוא תקין.
כדי שנוכל לסמן וי על השלב הזה נצטרך להוסיף את הקוד של האנליטיקס החדש לאתר –
כדי לבצע אותו נעבור ל-Data Streams
נקליק על המקור של האתר
נעתיק את הID
נעבור לחשבון הלקוח בטאג מנג'ר ונפתח תג חדש של חיבור GA4
נדביק את הID שהעתקנו מהאנליטיקס ונוסיף טריגר Page View – All Pages כדי שהתג יקפוץ בכל האתר
נשמור את השינויים
ונפרסם את התגית החדשה – Submit + Publish
עכשיו נצטרך להמתין מספר שעות עד שזה מתעדכן. זה הסימן שלנו שהתגית הוטמעה כמו שצריך באתר
תתחדשו – יש לנו חשבון GA4 חדש
ואם עדיין לא בא לכם לעשות את זה לבד, אנחנו נשמח לעזור בתכנון ובמעבר לשיטת המדידה החדשה