gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

ניתוח של התנהגות גולשים – User behavior Analytics

מה החשיבות של ניתוח התנהגות גולשים, יתרונות, חסרונות ושאלות נפוצות שיעזרו לכם להבין כיצד הבנה זו תשפר את ביצועי העסק שלכם

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג'אם פלאן

Stability

הגדלת הכנסות

העולם הדיגטלי מאפשר ניתוח של התנהלות הגולשים ולמפות את המסע שלהם עם הארגון שלכם. התאמת מסרים ובחירת ערוצים שיווקיים נכונים יעזרו לכם להגדיל את ההכנסות.

ניתוב תנועה

הבנה מעמקיה של מסע המשתמש טרם הפיכתו ללקוח משלם הינה חשובה ביותר.  היא עוזרת לייעל את האטסטרטגיה השיווקית ולשפר ביצועים.

יתרון על המתחרים

ניתוח של התנהגות הגולשים מספק ידע ותובנות על השוק. מבט על תמונת המצב מעניקה לכם יתרון משמעותי על מתחרים שלא עושים זאת.

למה צריך לנתח את התנהגות הגולשים (User behavior Analytics)?

ניתוח התנהגות הגולשים הינו תהליך חשוב בו אפשר לעקוב, למדוד ולאסוף מידע אודות הפעילות של הגולשים באמצעות כלים ייעודים, שהמוכר ביניהם הוא גוגל אנאליטיקס (google analytics). בין אם אתם מוכרים עשרות מוצרים או מספקים שירות מסוים, עליכם להבין היכן הלקוחות הפוטנציאלים פוגשים בכם, מה הפעולות שהם עושים אחרי ההיכרות ומה היעדים המרכזיים שמובילים אותם לבצע המרה (רכישה או ליד). ניתוח של התנהגות הגולשים כולל נתונים כמו מה מקור התנועה שהוביל לאתר (רשתות חברתיות, מנועי חיפוש וקידום אורגני), כמה מוצרים משתמש מכניס לסל וכמה קונה בפועל, באיזה כלי האינטראקציה נעשתה (מובייל, דסקוט או טאבלט) וכולי. ניתוח התנהגות הגולשים מאפשר לכם לבצע פעולות שיעלו את הערך שלכם ושל המוצר אל מול הגולשים, אשר בסופו של דבר יתורגם לשיפור ה-ROI ולהגדלת הכנסות.

יתרונות וחסרונות של ניתוח את התנהגות הגולשים

יתרונות

חסרונות

איך אנחנו עושים את זה

כחברה המתמחה בעולם הדיגיטלי על שלל גווניו ניתוח התנהגויות גולשים מהווה חלק גדול מהיומיום שלנו וחלק בלתי נפרד מהצלחתם של לקוחותינו, לכן קודם כל חשוב לנו מאוד להכיר אתכם ואת הארגון/עסק שלכם. בלעדיכם אין לקוחות וכנראה שגם להיפך, בלי הלקוחות הקיום של העסק שלכם בסיכון. על ידי כמה שלבים פשוטים נוכל להנפיק דוח התנהגות גולשים לארגון שלכם שישפר את החוויה שלהם ויגדיל בשבילכם את ההכנסות, אלו הם השלבים:
1. שיחת היכרות אנחנו עסק שמאמין באנשים וכדי שנדע כיצד לנתח את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם באופן איכותי ומניב, מן נראוי, שקודם כל נכיר אחד את השנייה (אפשר גם בוידאו וגם פרונטלית אנחנו לא מתביישים).
2. קווים מנחים יחדיו נבין מהם היעדים והמטרות המרכזיות (לידים, מכירות, הרשמות וכו'), שנוצרות בשלב בניית האסטרטגיה השיווקית, על ידי מחקר של העסק ונקודות המפגש עם הלקוחות שלכם. כל אלו יעזרו לנו בבחינה של הארגון וקביעת ההיררכיה ופיצוח של הבנת חווית/התנהגות הצרכן.
3. ביצוע ניתוח מעמיק ומקיף של כל ערוצי התקשורת הדיגיטליים שלכם וביצוע פילוח נרחב של הקהל (גיל, דמוגרפיה, תחומי עיניין, מוצרים מועדפים וכולי). מתוך כך, נוכל להפיק מסקנות ולקחים אשר יפורטו באופן ברור עם כל הכשלים או החסמים שקיימים, על מנת שנוכל לספק פתורונת איכותיים ומידיים לשיפור העסק והגדלת הרווחים.
4. (אופציונלי) תמיכה לטווח הארוך  במידה ותרגישו שאתם צריכים אותנו גם בשלבים מאוחרים יותר של הארגון נשמח להיות שם בשבילכם, כי ניתוח התנהגות הגולשים מגדיל את הפעילות ובהתאם לזאת את כמות הגולשים – אנחנו נדאג שתכירו גם אותם.

בין לקוחותינו

hightower
אייקון פיטנס
סיסקו
לייב טיקטס
M&M
האוניברסיטה העברית
תגלית

שאלות נפוצות - ניתוח התנהגות גולשים

המטרה המרכזית של שיווק, בין אם ממומן, אורגני, או כל היבט אחר של שיווק דיגיטלי רחב, היא להביא אנשים לאתרי האינטרנט שלכם. האתרים הם מוקדי העברת המסרים המשמעותי ביותר והמקום בו תוכלו לגרום לגולשים לנקוט בפעולות מפתח. באמצעות מעקב אחרי התנהגות הגולשים תוכלו לשפר את מסעם דרך משפך המכירות עד היעד הסופי (המרה או ליד בהתאם לעסק שלכם). ניתוח התנהגות גולשים עוזר לשפר היבטים חשובים באתר כמו:
– חווית המשתמש על ידי מעקב אחר קליקים בתוך הדף ותנועות עכבר או עומק גלילה, דפוסי ניווט של משתמשים, מבקרים בזמן אמת, מהירות האתר ועמודי נטישה. 
– התוכן באתר שהוא אבן היסוד לשיפור ה-SEO ובעצם הכוכב של אסטרטגיות שיווקיות ולכן צריך לעקוב אחרי שיתופים, מעורבות, זמני שהיה ונטישות מהאתר.
– אופטימיזציית יחסי המרה (CRO) להמרות שאתם מגדירים, צריך לוודא שהכל תקין והזרימה אכן עובדת על ידי מעקב של משפך המכירות, תהליך התשלום, בדיקת טפסים ושימושיות בעמוד.
כמובן שיש עוד היבטים שמעקב יעיל אחריהם, בליווי הסעיפים שהצגנו, יספקו עבורכם תוצאות מדהימות ואם עוד לא עשיתם זאת אנחנו ממליצים לא לחכות.

ישנם כלים נהדרים בשוק שנותנים לנו את עומק ואיכות המידע שחסר ב- Google Analytics. אפשר לצפות במבקרים בזמן אמת כשהם מנווטים באתר, ובהקלטות של הפעילות שלהם באתר עם כלים כמו Lucky Orange, Crazy Egg,ו- Hotjar.
לכלים נוספים ופירוט נוסף לחצו כאן

יש מספר לא מבוטל של פעולות שאפשר לבצע לאחר שמקבלים את הנתונים ומגיעים למסקנות, בהתאם למה שנבחן ולתוצאות שהתקבלו.
למשל בנוגע לתוכן של האתר, כאשר יש נתונים שמראים על תוכן שזוכה למעורבות גבוהה באתר מוכרחים לבחון כיצד אנשים מגיעים אליו (מאיזה ערוץ) וחשוב מכך להבין מה הם עושים לאחר צריכת התוכן. הבנה זו תוביל לחידוד אסטרטגיית התוכן, הרי משהו עבד שם טוב, וחיזוק לעבודת ה-SEO (קידום אורגני) שנוכל להשליך על עוד עמודים באתר, תוכן לפוסטים, עיצוב דפי משנה וכולי.

מכיוון, שבשורה התחתונה, הנתונים שאנו בוחנים מסבירים לנו ומלמדים אותנו על התנהגות הגולשים שכעסק אתם זקוקים להם – בלעדיהם אתם לא קיימים. לא משנה כיצד אתם מנווטים תנועה לאתר/ אפליקציה/ רשתות חברתיות (קידום ממומן, אורגני, קישורים חיצוניים), אין דבר גרוע יותר יותר מלגלות שפוספסה המרה רק מכיוון שטופס הרכישה לא עבר אופטימיזציה, או שהמבקרים לא הונחו בבירור לשלב הבא בתהליך הרכישה. את הכשלים הללו ועוד רבים אחרים אפשר לפתור באמצעות מעקב אחר התנהגות הגולשים. ככל שתבצעו אופטימזציות רבות יותר ומעקב אדוק תוכלו לוודא שאין בעיות במסע הלקוח ושהתוכן שהוא מקבל והחוויה שלו מתנהלים בדיוק לפי איך שתיכננם, כך שבסופו של דבר הוא (הגולש) יבצע את הפעולה המשמעותית עבורכם.

ניתוח של התנהגות גולשים – User behavior Analytics

אחרי שלמדתם קצת מה החשיבות של ניתוח התנהגות הגולשים, יתרונות, חסרונות וקיבלתם תשובות לשאלות נפוצות האם אתם מוכנים לשפר את הניהול של העסק שלכם?

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג'אם פלאן

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא