gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

אפיון אתרים מתקדם ומפורט + מדריך Wireframe כלי אפיון אתר אינטרנט

תוכן עניינים:

מה זה אפיון אתר אינטרנט?

תהליך הפיתוח של אתרים ואפליקציות מתחיל באפיון אתר או אפליקציה או בשמו המלא אפיון חוויית משתמש (UX).
האפיון הוא שלב מאוד חשוב, שבו בעצם מונחים היסודות לחוויית השימוש של הלקוח באתר. באפיון נקבעים הקווים המנחים לאיך ייראה האתר, מה תהיה היררכיית התוכן בו, באילו יישומים נשתמש באתר, איזו חוויה יעבור המשתמש ועוד. האפיון בעצם יוצר את זהות האתר והוא גם מהווה את הבסיס לשלבים הבאים בפיתוח האתר – עיצוב, תכנות, SEO ועוד. אפשר להסתכל על מאפיין אתרים כעל מתווך, שבעזרת הכישורים שלו יודע למקסם את הקשר בין בעל האתר לבין המשתמשים באתר, או אם תרצו בין הקונה למוכר. 

אז אם פתאום עלה רעיון לאתר דיגיטלי, המטרה והצורך ברורים, אך התמונה העיצובית עדיין לא ברורה. כמובן שניתן להכין רשימת דרישות בכתב, בה תוכלו להסביר למעצב מה רצונכם. אך, ידוע שמילים נוטות לפרשנויות שונות ואין ערובה לכך שהרעיון שהיה בראשכם יהיה באתר. לשם זה קיים שלב האפיון שאחד משלביו הוא התכנון הויזואלי או במילים אחרות – wireframes . המאפיין הופך מילים לקווים וצורות ויוצר תבנית או שלד עליו יוכל להקים את האתר.

אפיון אתרים - למה זה חשוב?

כמו שאמרנו בתחילת המאמר – עבודת האפיון היא האבן הראשונה שנניח בעבודה על תכנון אתר, היא הבסיס, וככל שהבסיס הזה יהיה יציב יותר, כך האתר יהיה נוח ומותאם יותר לגולשים שבו. אפיון שנעשה בצורה מקיפה ומקצועית תורם לקבלת החלטות חשובות כמו: עיצוב האתר, התוכן והסגנון של המידע שעולה לאתר, קביעת קהל היעד והפנייה אליו.
אפיון אתרים הוא גם תורם מאוד לחוויית משתמש חיובית ויעילה, להגדלת כמות ההמרות באתר, לירידה באחוזי הנטישה ועוד. ככל שהמאפיין מבין את הכוונות השיווקיות של בעל העסק, כך אפיון האתר יהיה כזה שימקסם את הפוטנציאל השיווקי אל מול הלקוחות, ובכך גם יגדיל את הרווחיות.
אפרופו חווית משתמש חיובית, הנה מאמר שמדבר על 8 דרכים לשיפור חווית משתמש.

7 שלבים בדרך לביצוע אפיון אתרים

תהליך אפיון אתר כולל שלבים רבים אך אלה העיקריים:

שלבתהליך
1. מחקרמה מהות האתר? מה המטרה שלשמה מקימים אתר? מי המשתמשים הפוטנציאליים באתר? מה מניע אותם? מי המתחרים המרכזיים? וכו'.
2. מסמך דרישותמה חשוב שהאתר יכלול? אילו פיצ'רים ויכולות חשוב שיהיו לו? לאחר מכן, צריך למיין את המסמך לפי שלושה פרמטרים - קריטי לאתר, חשוב שיהיה באתר, אפשר שיהיה באתר (nice to have). מניסיון של חברת בניית אתרים מקצועית, פעולה זו עושה סדר הן מבחינת העלויות הכספיות והן מבחינת הציפיות בין הלקוח לחברה.
חלוקה להיררכיה ותפריטיםסידור הפיצ'רים לפי משפחות / לשוניות, החלטה לגבי תרשימי זרימה של התוכן באתר (מה מוביל למה ע"י הקלקה) וכו'.
כתיבת תרחיש או תרחישי שימושבשלב הזה בוחרים את הפעולות הפופולריות שאותן יבצעו הגולשים באתר ומתארים אותן לפרטים - מרגע הכניסה לאתר ועד סיום הפעולה.
לא יודעים כיצד להתחיל? הנה מדריך שמלמד על בניית מסע לקוח עם חברת Gemplan
אפיון מסכיםמה רואה המשתמש או מה הוא חווה בכל אחד מהמסכים שתיארנו בתרחיש השימוש. האפיון הזה מדייק את התהליך שעובר המשתמש באתר וכך ניתן לשפר אותו כבר בתהליך של אפיון אתרים.
ראיונות משתמשים לגרסת הבטאמבקשים ממשתמשים להתנסות באתר בגרסה הראשונית שלו, עוד בטרם ייצא לשימוש לקהל הרחב ואז מראיינים אותם לגבי אופן השימוש שלהם באתר, בודקים מה הייתה חוויית המשתמש שלהם, עד כמה היה להם קל ונוח להתמצא באתר, להגיע לאן שרצו, מה עבד להם טוב יותר ומה פחות. 
מסמך אפיון אתרהמסמך בעצם מרכז את כל ההחלטות שהתקבלו בתהליך האפיון והוא מהווה מסמך שיכול לשמש את אנשי המקצוע שיעבדו על האתר בהמשך כמו מתכנתים, מעצבים, אנשי תוכן ועוד.

בסרטון: 9 רעיונות וטרנדים לפני התחלת אפיון אתר

מה זה wireframe?

תמיד רציתם לצאת מהמסגרת? זה הזמן לאמץ את ה-wireframe. השיטה היא אחת מהכלים החשובים ביותר בזמן ניסוח מסמך אפיון אתר עבור מפתחי אתרים. בעזרת כמה שלבים פשוטים נוכל ליצור את ה-wireframe שיעשה לנו סדר בין דמיון לתוצאות בפועל. 

שלד האתר מסגרות החוט (wireframe) הן אוסף של מצייני מקום המציגים כיצד יראה האתר העתידי. כל צורה ממחישה אלמנט עיצובי אחר בדף- תמונה, לוגו, תפריט, כפתורים וכו'. בעזרת הטכניקה נוכל ליצור מודל המהווה באופן בסיסי את מבנה האתר. לרוב, ה-wireframe יעשה על ידי גרפיקאי.

יצירת ה-wireframe

אחד היתרונות המרכזיים של השיטה הוא הקלות בהורדה או הוספה של אלמנטים שונים. השלב מקל על נותן ודורש השירות. קיימות מספר פלטפורמות ליצירת ה-wireframe- מדף ועיפרון דרך תוכנות דוגמת adobe xd, figma ו- sketch. בסוף, הרעיון דומה, אין זה משנה באיזו שיטה עובדים 'המיושנת' או 'החדשנית והמגניבה'.
גילוי נאות, ההמלצה שלנו היא לעבוד עם figma

עקרונות ליצירת ה-wireframe בדרך לביצוע אפיון אתר:

  • בשלד האתר אנו מתמקדים אך ורק במבנה ובפריסה ללא כל פרט צבעוני או עיצובי.
  • בזמן יצירת השלד, יש לחשוב ולכתוב על דף באילו כלים תעזרו על מנת ליצור חלק זה באתר.
  • יש לאמוד את הגדלים של כל אזור בשלד האתר.

10 הדיברות של אפיון אתרים - עשה זאת בעצמך:

אז אחרי שהבנו שאפיון אתר הוא שלב מאוד קריטי בבניית האתר (או האפליקציה), הגיע הזמן להבין איך עושים זאת בפועל. מעוניינים לאפיין אתר בעצמכם? הנה 10 שלבים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון:

 

הפכו את השלד לעיצוב האמיתי של האתר

עכשיו זה הזמן לשלב הבא בדרך מהדמיון למציאות. זה הזמן להעניק חיים- להפוך את השלד לאתר. 

  1. החלפת מצייני המיקום התמונה עם תמונות ואיורים רלוונטים. 
  2. טקסט וגופן- התאמת הגופן וגודל הטקסט לפי הקו העיצובי.
  3. בחירת פלטת הצבעים לאתר.
  4. התאמת את המרווחים, השוליים, הגובה והרוחב המינימלי על מנת ליצור סימטריה.

אפיון אתרים & Wireframe - לסיכום

לסיכום, ה-wireframe הוא חלק ניכר בשלב של אפיון אתר. עושה סדר בין דמיון למציאות, מתאם ציפיות בין לקוח ונותן שירות ומאפשר הוספה והורדה של אלמנטים עד הגעה לזרימה העיצובית הרצויה. שימוש נכון במתודה היכולה לחסוך כאב ראש מיותר.

מחפשים חברה מקצועית עם ניסיון עשיר באפיון, בניה ועיצוב אתרים?
השאירו לנו פרטים בטופס המצורף למטה ונשמח לעמוד לשירותכם לכל שאלה, ייעוץ או הכוונה!

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אתרים בינלאומי
קידום אתרים אורגני – SEO

5 טיפים לקידום אתר בינלאומי

הרבה אנשים חושבים ששימוש בתגיות hreflang מספיק כדי להבטיח שהאתר שלהם ידורג ספציפית בשוק המדינה בה קהל היעד שלהם נמצא. אופטימיזציה בינלאומית היא, ללא ספק,

שיפור יחס המרה
קידום אתרים אורגני – SEO

מה עושה מקדם אתרים? קבלו הצצה למאחורי הקלעים

תחום השיווק הדיגיטלי הוא אחד הנחשקים היום. כל מי ששיווק מעניין אותו, יודע שההווה והעתיד בדיגיטל. מקדמי האתרים מהווים חלק משמעותי מעוגת השיווק הדיגיטלית –

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא