גוגל אופטימייז – שיפור יחס המרה זו לא מילה גסה
רוצים להביא לשיפור יחסי המרה באתר שלכם? כנראה שכן, מי לא רוצה… לכן, אתם חייבים להכיר את גוגל אופטימייז (Google Optimize) – מערכת המסייעת לאתרים
GemPlan » בניית משפכי שיווק
למה בניית משפך שיווקי חשוב, למי זה מתאים, יתרונות, חסרונות ושאלות נפוצות שיעזרו לכם להבין את החשיבות של בניית משפך שיווקי לעסק שלכם
בהשארת הפרטים אני מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג'אם פלאן
החלק הראשון והחשוב ביותר בתהליך בניית המשפך השיווקי – תפיסת תשומת הלב. כל מהלך שיווקי מתחיל כשגולש נחשף למותג/מוצר לראשונה, מרגע זה מתחיל המסע שלו שהמטרה הסופית היא להפוך אותו ללקוח.
המשפך השיווקי הישן והמוכר אשר מנה 4 שלבים לא תואם לעולם הדיגיטלי של היום. המסע של הצרכן עם המותג שלכם מדמה מערכת יחסים – אתם מוכרחים להתאים את עצמכם אליו. ככל שהמשפך מורכב יותר הקשר עם הצרכן יהיה אישי יותר.
משפך שיווקי מתוקף תפקידו עוזר להגדיר מטרות מרכזיות ויעדים. אין משפך אחד שעונה על התנהגותם של כלל הגולשים, לכן צריך לייצר מגוון משפכים וליצור היררכיה של הצלחות. מסע משתמש מוצלח מסתיים בפעולה שאתם הגדרתם מראש.
משפך שיווקי למעשה עוזר לעסק או חברה לתכנן וליישם את המהלכים השיווקיים והפרסומיים. נשמע די פשוט, צריך להגדיר את המסע שעובר לקוח מרגע החשיפה לשירות או מוצר עד לרגע שהוא הופך ללקוח משולם – רכש את השירות/מוצר. אך, בעולם הדיגיטלי המסע אינו לינארי ואם מבחינה הגיונית ההסתכלות על משפך היא להכניס אדם אליו עד שהוא יוצא בקצה הצר, הרי שהיום צריך להבין היכן הנזילות (נטישה או אובדן של הלקוח הפוטנציאלי). הבנת התנהלות הצרכן עוזרת לנו ביצירת המסרים, קהלי רימרקטינג, חלוקה לפלטפורמות ועוד היבטים רבים. בעוד שבמודל הבסיסי ישנם ארבעה שלבים: חשיפה, עניין, רצון ורכישה, יש צורך בהתאמת המשפך לערוצים הרבים שהמותג פועל בהם, כולל במרחב הפיסי. תפקידיו המרכזיים של משפך שיווקי הם אפיון מסע המשתמש, בידוד שלבים, סדר והגדרת מטרות. כל שלב בתהליך השיווקי שלכם, גם אם הקטן ביותר, צריך לכלול משפך שיווקי. בזכות המשפך תדעו איזה תוכן לספק בכל שלב, ליצור פניות אישיות יותר ולתת פוש אל עבר המטרה המרכזית. הלקוחות הפוטנציאלים נמצאים ברחבי הרשת משפך שיווקי יעזור לכם להניע אותם לפעולה עם המותג/מוצר שלכם.
כחברה הבונה אסטרטגיות שיווקיות הטומנות בחובן משפכים שיווקיים המותאמים למגוון רחב של כלים ופלטפורמות בעולם הדיגיטלי, חשוב לנו מאוד להכיר אתכם ואת העסק שלכם. בלעדיכם אין משפך שיווקי וכנראה שגם להיפך, בלי משפך שיווקי הקיום של העסק שלכם בסיכון. על ידי כמה שלבים פשוטים נוכל לייצר לכם את המשפך השיווקי אשר יתאים לכם כמו כפפה ליד, ואלו הם השלבים:
1. שיחת היכרות אנחנו עסק שמאמין באנשים וכדי שנדע להתאים לכם את המשפכים השיווקים המושלמים עבורכם, מן נראוי, שקודם כל נכיר אחד את השנייה (אפשר גם בוידאו וגם פרונטלית אנחנו לא מתביישים).
2. קווים מנחים יחדיו נציב יעדים ומטרות מרכזיות על ידי מחקר של העסק שלכם, בניית משפכים שיווקיים לכל מטרה שיובילו אתכם להצלחה וקביעת ההיררכיה ופיצוח של הבנת חווית/התנהגות הצרכן.
3. הקמה יישום של המסקנות משלב הקווים המנחים והמחקר. בנייה וביסוס של המשפכים השיווקים על ידי הטמעות ומעקבים מדויקים, שיעזרו ליצירת קהלי הרימרקטינג והובלת הצרכן לסופו של הפאנל (רכישה או שימוש בשירות).
4. (אופציונלי) תמיכה לטווח הארוך במידה ותרגישו שאתם צריכים אותנו גם בשלבים מאוחרים יותר של המוצר או השירות שלכם נשמח להיות שם בשבילכם, כי ברגע שיש לכם משפך שיווקי איכותי העסק גדל ומתפתח והמשפך השיווקי ביחד איתו.
בכדי לבנות משפך שיווקי שיספק לכם תוצאות טובות ולא יגרום לנזק אתם מוכרחים להקדיש לו מחשבה מעמיקה. לרוב, השלבים של לפני ה"דבר האמיתי" נדחקים לצד מפני שהאדם מטבעו מבקש לראות תוצאות בזמן אמת. בשלב הכנת המשפך השיווקי עליכם להתבונן מקרוב על כל שלב בתהליך שעובר הלקוח הפוטנציאלי, כאשר השאלה שעומדת לנגד עינכם היא "מה המטרה שלי?" – המשפך, בסופו של דבר, מוביל את הלקוחות לאורכו עד שאתם מפיקים מהם תועלת (פעולה מסוימת בהתאם להגדרות שלכם). המענה צריך להינתן בכמה רמות ולכן גם המטרות שלכם יחולקו לדרגת דחיפות ועדיפויות שונות.
כאשר יש ביסוס לכל החלטה בשלבי המשפך ולכל מטרה יש שלבים ברורים שהמשתמש עובר אתם בכיוון הנכון. הקושי העיקרי ביצירת משפך שיווקי מוצלח ואיכותי הוא לספק קווים מנחים ברורים ולזהות את כל האזורים שיש בהם "חורים". לכל פלטפורמה יש את הייעוד שלה, לכל כלי יש האיכויות שלו, לכל מסר יש קהל ולכל קמפיין יש מטריקות רבות – ההיברידיות ביניהם יוצרת את הצלחת המשפך השיווקי.
הכל אפשרי, אבל כדי לבנות כזה שיהווה בסיס חזק לטווח הארוך ועם הסתכלות רוחבית ומקיפה תזדקקו לעזרה חיצונית. בשלב התכנון והבנייה צריך להתייחס לפרטים הקטנים ביותר ולבצע התאמות וחלוקה למערכים שונים וכלים מגוונים, ההתעסקות שלכם בבניית המשפכים השיווקיים עלול לגבות מכם זמן ומאמץ רב ולהוביל בסופו של דבר לנזק במקום תועלת.
יש לא מעט כלים בהם אפשר להשתמש כאשר בונים משפך שיווקי – מגוון התוכנות של גוגל ופייסבוק, ממשקים ליצירת גרפים ותרשימי זרימה ועוד רבים אחרים. ככל שהמשפך חולש על יותר תחומים וערוצים כך הוא יותר מקיף ואיכותי, הסיכויים שלו להניב הצלחה גבוהים יותר.
אחרי שהבנתם כיצד משפך שיווקי יעזור לכם, יתרונות, חסרונות וקיבלתם תשובות לשאלות נפוצות. האם אתם מוכנים לשפר את אחוזי ההמרה שלכם?
בהשארת הפרטים אני מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג'אם פלאן
רוצים להביא לשיפור יחסי המרה באתר שלכם? כנראה שכן, מי לא רוצה… לכן, אתם חייבים להכיר את גוגל אופטימייז (Google Optimize) – מערכת המסייעת לאתרים
מה זה חווית משתמש – UX? חווית משתמש (UX – User Experience) הינה פרמטר קריטי מאוד בהצלחה של אתר או אפליקציה. אנשי המקצוע האמונים על
גוגל ופייסבוק הן שתי ענקיות אינטרנט וטכנולוגיה, שאוחזות במרבית שוק הפרסום הדיגיטלי בעולם. אבל איפה כדאי להשקיע את מירב משאבי הפרסום – בפייסבוק או בגוגל?
אנחנו זמינים גם בוואטסאפ
רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא