gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

קידום ממומן בגוגל – איך לשפר את Quality Score ולחסוך מלא כסף

תוכן עניינים:

קידום ממומן בגוגל עובד ועובד טוב, יעידו בעלי עסקים רבים שגילו כי על כל דולר שהם משקיעים בקמפיין Adwords, ניתן לייצר רווח של 2 דולר או לפחות רווח של 56% בממוצע, כפי שמעידים המחקרים. כדי להגיע לשם הדרך לא פשוטה. אחד המדדים לחסכון בכסף ויצירת לידים איכותיים, הינו ה- Quality Score – ציון האיכות.

Quality Score גבוה הינו א"ב של קמפיין מוצלח. ציון האיכות עוזר לנו לייצר את המודעה ועמוד הנחיתה הטוב ביותר לביטויי המפתח הנבחרים, ובעזרתו אנחנו גם חוסכים כסף רב. מפרסם X שיש לו ציון איכות של 10 לביטוי מפתח מסוים, ישקיע הרבה פחות כסף ממפרסם Y ששם את אותו סכום על אותו ביטוי, אך ציון האיכות שלו נמוך.

לציון האיכות קיימים 3 פרמטרים:

Click through rate – כמה אנשים שיחשפו למודעה, ייכנסו אליה

רלוונטיות המודעה – כמה המודעה תואמת לביטוי המפתח

איכות עמוד הנחיתה – כמה עמוד הנחיתה שלכם איכותי, ברור ומתאים לביטוי המפתח

על מנת לקבל ציון Click Through Rate גבוה, יש להשקיע מספיק כסף, אבל גם שציון המודעה ועמוד הנחיתה יהיו גבוהים. כיצד עושים זאת? ומה האתגרים בדרך לציון גבוה?

רלוונטיות המודעה

1. ביטויי מפתח לא תחביריים

לצורך העניין, משתמש מסוים מחפש שירות פסיכולוגי באזור תל אביב. הוא יכול לכתוב שני דברים: "פסיכולוג בתל אביב" או "פסיכולוג תל אביב". קשה למצוא את ההבדל נכון? עכשיו תנסו לכתוב מודעה לביטוי השני מבלי שתראה מגוחכת: "קבעו עוד היום עם פסיכולוג תל אביב"- לא נראה טוב, נכון?

הפתרון: ניתן למלא במודעות גוגל את שורת Url Dispaly. לא מדובר באלמנט עיצובי בלבד, אלא עוד מקום שיוכל להציג את ביטויי המפתח שאנו רוצים להופיע בו, גם אם הוא לא כתוב בצורה תחבירית נכונה למשל:www.shrinks.co.il/פסיכולוג/תל_אביב

2. השתמשו במספר רב של Ad Groups וצמצמו ביטויי מפתח 

מפרסמים רבים העובדים על קידום ממומן בגוגל חוטאים ביצירת Ad Groups מעטים, עם הרבה ביטויי מפתח והרבה מודעות. זאת טעות. כל עוד לא תגדירו אחרת, גוגל יציג למשתמשים את המודעות שנתפסות בעיניו האיכותיות ביותר, לביטויי המפתח שנתפסים בעיניו הטובים ביותר בתוך אותה קבוצת מודעות. לכן, אם תשימו באותה קבוצה את הביטויים "פסיכולוג בתל אביב" ו"פסיכולוג במרכז", ייתכן כי יינתן הדגש רק על אחד מהביטויים, גם אם תייצרו מודעות רלוונטיות לשניהם. עדיף לפצל את קבוצת המודעות הזו לשתיים קטנות, שכל אחת מתמקדת בביטוים שמאוד דומים בתחבירם.

AD Extansions .3

לכל מודעה בגוגל ניתן לייצר הרחבות: קריאה לפעולה, תת-לינקים לאגפים שונים באתר, טלפון להתקשר אליו או מיקום. השתמשו בכמה שיותר הרחבות למודעות. גוגל אוהב את ההרחבות למודעות, ובנוסף הן עוזרות למודעה שלכן לבלוט. אין לכם תתי קטגוריות לעמוד הנחיתה, בשביל תת לינקים (site links)? שימו את אותו לינק של עמוד הנחיתה בכולם! למשל: מודעה לחדר כושר בתל אביב – site links: "ספינינג" , "קרוספיט", "אימון פונקציונלי", והוסיפו את החוגים השונים לטקסט של דף הנחיתה כך שיהיה רלוונטי למשתמש.

איכות דף הנחיתה

1. שפרו את ה-SEO של דף הנחיתה

בין אם יש לכם שליטה מלאה על מערכת האתר, או קשר ישיר עם צוות ה- SEO (קידום אורגני) או הפיתוח, וודאו שהדפים שלכם הנם אופטימליים לביטויים המובילים, עליהם הקמפיין שלכם מתמקד. גוגל מבצע בדיקת איכות לדפי הנחיתה: מהירות העלאת הדף, הרספונסיביות שלו והאם ביטויי המפתח מופיעים בהגדרות ה-Meta של האתר. עמוד שזוכה לאיכות דירוג גבוהה, משפר משמעותית את מעמדו במכרז על ביטויי המפתח התחרותיים ביותר. זוהי התורה של קידום ממומן בגוגל, על רגל אחת.

2. וודאו שהפעולה של המשתמש תואמת לדף הנחיתה 

בין אם אתם רוצים שהמשתמש ישאיר ליד, או ירכוש מוצרים, וודאו כי דף הנחיתה תואם לציפיות המשתמש. אם המשתמש הקליד "כרטיסים להופעה בניו יורק", וודאו כי העמוד שלכם מכיל את האפשרות לרכוש את הכרטיסים להופעות בניו יורק, שכן המשתמש קרוב לרכישה. אם המשתמש כתב "חדר כושר בתל אביב", כלומר , רק מתעניין בחדרי כושר באזור, וודאו כי קיים דף קשר או טלפון, דרכו המשתמש יכול לברר על חדר הכושר אותו אתם מפרסמים, ואל תלחצו עליו להירשם ישר.

ברגע שתשפרו את עמוד הנחיתה שלכם ותייצרו את המודעה הרלוונטית ביותר לביטויי המפתח המובילים, כך גם ציון Click Through rate יהיה גבוה- במידה והצעתם סכום כסף סביר.

קידום ממומן בגוגל כדי ליצור קמפיין טוב לאורך זמן רב, שתמיד ייצר יותר המרות או לידים, אינו משימה פשוטה. כדי להכיר את כל הטריקים הקטנים צריך ניסיון רב, לבלות שעות מול מדריכים ולצבור "פז"מ בשטח". אנו בחברת ג'אם פלאן מומחים ובעלי ניסיון בניהול קמפיינים בגוגל, פייסבוק, אאוטבריין ופלטפורמות רבות ונשמח לסייע לעסק שלכם להגיע למקומות חדשים. צרו איתנו קשר עוד היום.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
כלים מומלצים לאימייל מרקטינג
ניוזלטר

4 כלים מומלצים לבניית אי־מייל מרקטינג

רשימת התפוצה שלכם היא אחד מהנכסים החשובים ביותר בארגון, והיא מאפשרת לכם לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם, לחזק את תפיסת המותג, לייצר אוטומציות להגדלת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא