gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מה זה Google Web Stories ? ולמה זה חשוב לSEO?

תוכן עניינים:

ביום אחד בלבד, יש מעל 500 מיליון צפיות בסטוריז. אין ספק שזאת אחת הדרכים המעודפות עלינו ב2023 לצרוך תוכן.

אנשים אוהבים לראות סיפורים מתפתחים, אוהבים לקבל את המידע בורה ויזואלית ומתומצתת.

קיימות פלטפורמות רבות ליצירת סטוריז,וכעת לגוגל יש גרסה משלהם, הנקראת Google Web Stories.

 

מה זה Google Web Stories ?

Google Web Stories מופעלים על ידי טכנולוגיית AMP והם בבעלות Google. הן מאוד דומות לחווית הסטוריזה של Meta רק עם חווית ה-WEB, סטורי שלם שבנוי ממסכים וחווית משתמש שעולם ה-WEB מאפשר, מושלם לא?

האפשרות לפרסם אותם באתר היא מה שמבדיל אותם מחוויות סטוריז אחרות, כמו אינסטגרם או פייסבוק. בנוסף, תוכלו לכלול קישורים, קריאות לפעולה ובעבור המפרסמים גם אפשרות לשלב את העבודה הממומנת ב Google ads.

בנוסף לצפייה בהם באתר שלכם, אנשים יכולים גם לפגוש את הסטוריז שלכם בחיפוש בגוגל, בתמונות של גוגל או דרך אפליקציית Google Discover, הזמינה במכשירי אפל ואנדרואיד.

בעלות על התוכן של Google Web Stories מעניקה לכם את היתרון המלא למינוף הזדמנויות SEO ולמקסם את הביצועים של התוכן שלכם.

 

דוגמאות ל Google Web stories

לכל מותג יש סיפור לספר — ו-Google Web Stories עוזר לכם לספר את הסיפור שלכם. הנה כמה דוגמאות להשראה:

דוגמה לתוצר של Google Web stories

 

כרזה שנוצרה עם Google Web stories

 

איך יוצרים Google Web Stories?


לפני שאתם יוצרים את סיפור הראשון שלכם ב-Google, תשחבו מה יש למותג שלכם להגיד. אילו סיפורים כדאי לספר? מינוף כוחם של סיפורים יכול להיות דרך מעולה לגרום לאנשים לשים לב אליכם, לעורר מעורבות ולבסוף גם  לבנות מערכת יחסים.

לפני שאתם קופצים לעצב את העמודים, תבנו את הבסיס, מה שנקרא לוח הסיפור.

בין אם זה על לוח מחיק, מחברת או כל דבר אחר שעובד לכם. שרטטו את הסיפור שלכם והחליטו כמה עמודים אתם צריכים, אילו סרטונים או תמונות צריכים להיות בכל עמוד? והכי חשוב, מה המטרה ומה הערך שהקורא יקבל.

לאחר מכן, הגיע הזמן להתחיל ליצור את סיפורי הראשון שלכם ב-Google.

בשביל ליצור את הסיפור אתם לא צריכים להיות מפתחים או מעצבים אתם רק צריכים למצוא את הכלי שהכי נוח לכם לעבוד איתו.

 

כלים ליצירת Google Web Stories

מתוך ידיעה שרבים מהיוצרים של גוגל סטוריז מפתחים, גוגל מציעה מספר הצעות של צד שלישי לפיתוח Google Web Stories.

1.Google Plug-In

מכיוון שאתרים שנבנו בוורדפרס מהווים נתח מרכזי מהאתרים בדיגיטל, נתחיל שם. תוסף זה מאפשר לכם ליצור Google Web Stories מתוך מערכת ה-CMS של אתר וורדפרס שלכם.

דשבורד התוסף Google Plug-In

 

מכיוון שהיא משולבת עם האתר, ספריית המדיה של וורדפרס זמינה ל-Google Web Stories. הפלאגין מציע ממשק גרירה ושחרור ומאפשר  לפרסם את הסיפור ישירות לאתר. וזה בחינם!

אין ספק שאם אתם מרגישים בנוח עם ממשק הניהול של וורדפרס, הפלאגין של גוגל יהיה פתרון נפלא עבורכם ויאפשר לכם לייצר תוכן חדש על בסיס ספריית המדיה במרחק שני קליקים מהPublish.

2. Newsroom AI

Newsroom AI מאפשר להתחיל ליצור Google Web Stories בחינם, עם הרבה תכונות זמינות. אפילו עם הגרסה החינמית, אתם יכולים להטמיע סיפורים באתר ולהתחיל להוציא את הסיפורים ב-Google. אתה יכול לעקוב אחר הביצועים של הסיפור במערכת האנליזה הייחודית שלהם.

יצירת חשבון היא פשוטה. פשוט הגדירו חשבון עם חשבון Google ​​ולחצו על "צור סיפור".

Newsroom AI מספק הרבה תבניות שונות לבחירה שעוזרות להתחיל לייצר סיפור, תבחרו את מה שהכי קרוב ללוח הסיפור שהכנתם מראש לאחר מכן, תועברו לדף "צור" שם תוכל להתחיל לעצב.

דשבורד התוסף Newsroom AI

בתוך הקריאטור אתם יכולים לשנות כל עמוד עם התוכן שאתם רוצים, כולל טקסט, תמונות וסרטונים. אפשר לשנות את התבנית באמצע הדרך או לבחור פריסות וקביעות מוגדרות מראש אחרות. אפשרויות העיצוב הן בלתי מוגבלות ופותחות בפנינו חווית משתמש חדשה לצריכת תוכן

תכונה נהדרת נוספת של Newsroom AI היא שילוב Getty Images. עם הגרסה החינמית,תקלבלו גישה למאגר תמונות איכותי ומגוון, ומייצר אפשרויות רבות לספר את הסיפור.

3. Make Story

בדומה לשתי האפשרויות הראשונות, Make Stories מתגאה בתכונות קלות לשימוש. יש להם קטלוג בחינם של תמונות, סמלים ועוד, ומשתמשים בממשק גרירה ושחרור לעיצוב. יש להם גם תבניות שיעזרו לכם להתחיל

דשבורד התוסף Make Story

למה כדאי ליצור Google Web Stories?

בואו נדבר על כמה מהיתרונות שעשויים להיות ל-Google Web Stories עבור הארגון שלכם ומדוע הם עשויים להיות טובים יותר מחלק מהחלופות של המדיה החברתית.

הזדמנות חדשה במנועי החיפוש

בגלל יכולות מנוע החיפוש החזקות של גוגל, ההזדמנות של Google Web Stories להיראות בדפי החיפוש של גוגל או בתמונות של גוגל היא סיבה משכנעת לשקול ליצור אותם. זו זווית נוספת לשיפור ה-SEO.

יתר על כן, מכיוון שסיפורי האינטרנט של Google כל כך ניתנים להתאמה אישית, אתם יכולים להציג קישורים או קריאה לפעולה שמובילה תנועה לאתר שלכם.

אתם הבעלים של התוכן

בעלות על תוכן היא ההבדל העיקרי בין Google Web Stories וחלופות מדיה חברתית. יצרת את התוכן עם AMP או דרך פלטפורמה של צד שלישי, אז זה שלכם ולכן תוכלו לבחור מה לעשות איתם.

אתם יכולים להטמיע אותו באתר התדמית שלכם או לשתף אותו איך שתרצו. חשבו כיצד אתם רוצים להשתמש ב-Google Web Stories וכיצד המשתמשים ימצאו אותם. זה יכול לעזור להניע גם את הבחירות היצירתיות שלכם.

חווית משתמש חדשה

יצירת סטורי מאפשר לכם לספר את הסיפור עם שילוב של מדיה כדי לחזק את המסרים וליצור חווית תוכן שתגרום לגולשים שלכם לשהות יותר זמן באתר ולייצר מעורבות גבוהה יותר עם המותג.

גם משתמשים בנייד וגם צופים במחשבים יכולים לצפות ב-Google Web Stories במסך מלא.

כייף וקל ליצור אותם

זה אולי לא נכון עבור כולם, אבל הרבה יוצרים עשויים למצוא את החוויה של יצירת Google Web Stories מהנה. הכלים השונים עליהם דיברנו לעיל כוללים אפשרויות גרירה ושחרור, שהופכות את משימת העיצוב לאינטואיטיבית עבור רבים. 

הם מאפשרים הזדמנויות פרסום ייחודיות.

ניתן לשלב את Google Web Stories עם Google AdWords והזדמנויות מודעות אחרות. עם חיבור לSEO, זו יכולה להיות אפשרות טובה עבור מותגים שרוצים להגדיל את התנועה לאתר ואת ההמרות בקמפיינים

למה כדאי לשלב סיפורים באסטרטגיית הSEO שלכם?

אפשרות להגיע לקהל רחב יותר

יצירת תוכן היא תחרותית מאוד כיום ואחת המטרות המרכזיות היא להגיע לקהל רחב ורלוונטי. אין השוואה בין מדיה חברתית למנועי החיפוש בכל הנוגע לטווח הקהלים . שלא כמו מדיה חברתית, מנועי החיפוש יכולים לעזור לייצר מודעות למותג במספרים גבוהים מאוד. Google Web Stories מסייע למאמצי שיווק דיגיטליים באמצעות הצגת הסיפורים בתוצאות החיפוש ולאפשרויות לקבל קליקים מגולשים שלא היו נחשפים לתוכן שלנוץ

טעינת עמודים מהירה יותר

שני הדברים החשובים ביותר כדי לייצר חווית משתמש חיובית הם  – תוכן איכותי וזמן טעינת עמודים. סיפורים מבוססים על טכנולוגיית AMP המסייעת בטעינת עמודים מהירה יותר. זה מאפשר לתוכן להגיע לגולש מהר יותר, וכתוצאה מכך לחווית משתמש חיובית. כאשר דפי אתר נטענים מהר יותר, גוגל מתחשב בכך באלגוריתם שלו. זה מסייע בדירוג הדף גבוה יותר בתוצאות מנוע החיפוש.

נצחונות קטנים עם אימפקט גדול

Google Web Stories ב-MakeStories מגיעים עם הרשאות SEO. אם יש לכם בסיס טוב של קידום אורגני של האתר תוכלו לקבל דירוג ושטח בתוצאות החיפוש גם מבלי לכתוב מאמר מקצועי ומקיף. אל תשכחו לכלול מילות מפתח של המותג שלכם בתוך הסיפורים, זה קריטי לשילוב בין מאמרים כתובים לסיפורים.

לסיכום,

לרוב המותגים יש סיפורים לספר. שיתוף הסיפורים באמצעות Google Web Stories עם הקהל שלכם עוזר להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית ומעמיק את מערכת היחסים עם קהל היעד שלנו..

סיפור יכול להיות על כל נושא שבעולם, מוצר חדש שהשקתם, שירות חדש שאתם משווקים, מאמר מקצועי, ברכה ליומהלדת וכל מה שעולה על דעתם. בזכות התוספים ממשק היצירה של הסיפורים הוא קל ואינטואיטיבי.

אנחנו בהחלט ממליצים להכיר את האפשרויות החדשות שנפתחו ולהשתמש ביצירת סיפורים כחלק מאסטרטגיית הדיגיטל והseo בפרט.

אם אתם צריכים עזרה ורוצים שנחשוב יחד על הסיפור הראשון שלכם, מוזמנים ליצור איתנו קשר

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
כלים מומלצים לאימייל מרקטינג
ניוזלטר

4 כלים מומלצים לבניית אי־מייל מרקטינג

רשימת התפוצה שלכם היא אחד מהנכסים החשובים ביותר בארגון, והיא מאפשרת לכם לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם, לחזק את תפיסת המותג, לייצר אוטומציות להגדלת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא