gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

ChatGPT וכתיבת תוכן שיווקי – איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים:

התוכן הוא המלך של הדיגיטל, כתיבת טקסטים  היא חלק בלתי נפרד משיווק דיגיטלי וקידום אתרים בפרט.

אנחנו חיים בעידן שבו כולנו מייצרים וצורכים תוכן כמעט בכל שעה של היום, בין אם בעבודה או בשעות הפנויות.

אם עוד לא שמעתם עד עכשיו על ChatGPT תתחילו כאן >>> 

ChatGPT הוא צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכתוית מתקדמת – Generative AI,כזו שיכולה לא רק לעבד נתונים, אלא לייצר בעצמה תוכן חדש לגמרי באיכות שנראית דומה לתוצרי עבודה של בני אדם.

השחקן החדש מעורר שאלה גדולה לגבי הדרך שבה אנו מייצרים תוכן ובהמשך אולי גם על הדרך של מותג לתקשר עם קהל היעד שלו.

hero image chatGPT

איך ChatGPT יכול לעשות את מה שהוא עושה?

בקצרה, ChatGPT הוא סוג של למידת מכונה הנקראת Large Learning Model.

מודל למידה גדול הוא בינה מלאכותית שמאומנת על כמויות אדירות של נתונים שיכולות לחזות מהי המילה הבאה במשפט, ככל שהוא מאומן יותר כך גדלים סוגי המשימות שהוא מסוגל לבצע (כן, גם כתיבת מאמרים).

זה דומה לאופן שבו אדם לומד. לדוגמה, אם אדם לומד בישול, הוא יכול להשתמש בידע הזה כדי לבשל ארוחת ערב איטלקית למרות שאותו אדם מעולם לא למד באופן ספציפי על אוכל איטלקי וההיסטוריה שלו.

ChatGPT משלב מודל שפה גדול נוסף בשם InstructGPT, אשר הוכשר לקבל הנחיות מבני אדם ותשובות ארוכות לשאלות מורכבות.

היכולת הזו לעקוב אחר הוראות גורמת ל-ChatGPT לקבל הוראות לצירת תוכן כמעט על כל נושא שבעולם, החל מפוסט קצר וקולע ועד למאמר ארוך ומקצועי.

נשמע מושלם, אבל רגע. לפני שאנחנו מבססים את אסטרטגיית התוכן שלנו על בסיס בינה מלאכותית,

5 דברים שכדאי לדעת כדי לעשות את זה נכון:

ChatGPT לא מודע לאירועים עכשוויים

הוא אינו מודע לאירועים שקרו לאחר 2021.

זאת מגבלה רצינית שכדאי לקחת אותה בחשבון אם אתם משתמשים בתוכן לקידום האתר במנועי החיפוש SEO.

מנוע החיפוש של גוגל מתייחס לתוכן עכשוי ברצינות וזה פרמטר משמעותי בדרך בה גוגל מדרגת אתרים. 

אז אם התוכן שלך צריך להיות מעודכן ועכשווי, ייתכן ש-ChatGPT בצורתו הנוכחית לא יהיה שימושי.

התשובות לא תמיד נכונות

הצ'אט עדיין בשלב ביתא ולכן יש עדיין טעויות ולא מעט. לפעמים הטעויות קטנות ולא משמועתיות ולפעמים הם יכולות להיות אבסולוטיות.

בדוגמא פה אתם יכולים לראות שהתוצאה פה היא אבסולוטית והיא לא נכונה, התוצאה הנכונה היא 2,109,360, תבדקו אותנו.

יש הטיות מובנות 

מגבלה חשובה שכדאי להיות מודעים אליה היא שהוא מאומן להיות מועיל, אמיתי ובלתי מזיק.

אלה לא רק אידיאלים, הם הטיות מכוונות שמובנות במכונה. תכנות מסוג זה גורם לצ'אט להימנע משליליות כמעט באופן מוחלט, מה שמצד אחד שומר על התוכן מלהיות אלים אבל מצד שני הצגת דברים באור שלישי הם חלק בלתי נפרד מיצירת תוכן והבעת עמדה.

בדוגמא הבאה אפשר לראות את התגובה שלו לבקשה הפשוטה שלנו, לספר סיפור עם סוף רע.

המשפט הראשון מתאר את ההטייה ולאחר מכן הסיפור עצמו לא עונה לגמרי על כוונת השאלה.

הצ'אט לא עונה באופן מובהק על השאלה

הנקודה היא של-ChatGPT יש הטיות ושצריך להיות מודעים לאופן שבו הן עשויות להשפיע על הטון של הכתיבה ועל התוכן עצמו.

ChatGPT דורש הוראות מפורטות ביותר

ככל שהוא יקבל יותר הוראות כך הטקסט שתקבלו יהיה מתוחכם יותר, זה גם כוח וגם מגבלה שכדאי לקחת בחשבון.

הוראות לא מספיק מפורטות עשויות לתת לנו תשובות שלא תואמות את מה שהתכוונו ולבלבל את התשובה עם נושאים שאינם קשורים.

כמבחן, קחו את השאלה הבאה : למה צריך קידום אורגני לאתרים?

שאלה בעלת פירוט ב-chatGPT

והכניסו אותה כשאילתה, אתם תגלו בעצמכם שהתשובה שקיבלתם עונה בדיוק את אותה התשובה פשוט במילים אחרות

ChatGPT נועד לבחור מתוך מאגר ענק של מילים אקראיות את המילה הבאה במאמר, כך שזה הגיוני שהיא שמה שיצא לכם הוא עם מילים שונות לחלוטין.

אבל העובדה שבקשות דומות מייצרות מאמרים דומים מדליקה נורה אדומה לגבי כתיבת מאמרים בשיטת "שגר ושכח".

האם ניתן לזהות תוכן שנכתב ע"י ChatGPT?

חוקרים בגוגל ובארגונים אחרים עבדו במשך שנים רבות על אלגוריתמים לזיהוי מוצלח של תוכן שנוצר ע"י בינה מלאכותית ועל איתור מנגנונים שנועדו להתחמק מזיהוי. מה שהם גילו הוא שכמה מאפיינים סטטיסטיים של הטקסט שנוצר בינה מלאכותית כגון מדד Gunning-Fog ומדד פלש היו ניתנים לזיהוי והיה אפשר לדעת אם טקסט נוצר באמצעות בינה מלאכותית, גם אם הטקסט הזה השתמש באלגוריתם שנועד להתחמק מזיהוי. גם מגבלה מהסוג הזה היא נורה אדומה עבור כתיבת תוכן מקורי שמתפרסם ברחבי הרשת.

איך להשתמש נכון בChatGPT כחלק מאסטרטגיית התוכן ?

קודם כל ולפני הכל, להמשיך וליצר תוכן מקורי ואיכותי. 

לחשוב על הקוראים ולשאול את עצמנו מה יכול לתת להם את הערך הגדול ביותר מהמאמר.

אחרי שהפעלנו את הראש ואנחנו יודעים על מה אנחנו רוצים לכתוב זה הזמן לחסוך במשאב היקר ביותר – זמן עבודה.

את שלב המחקר והניתוח שיכול לקחת שעות ארוכות ואפלו ימים, לתת ל-AI לעשות באמצעות שאילת שאלות ממוקדות וענייניות.

סיכום דפי אינטרנט, שליפת נתונים, השוואות, המלצות, מחקרים, הם רק חלק קטן מהרשימה של הדאטה המסודרת שתוכלו לקבל מ-ChatGPT.

לסיכום

כמו כל טכנולוגיה חדשה שמגיעה, אנחנו ממליצים לכם לקחת ממנה את מה שאתם צריכים כדי לייעל את העבודה שלכם אבל אל תפסיקו לחשוב.

לכל השעות הארוכות של איסוף הנתונים וארגון המידע – ChatGPT הוא פתרון נפלא, הגיעו אליו שאתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים לשאול ואיזה ערך אתם רוצים להעביר למי שקורא את התוכן שלכם.

מוזמנים להתייעץ אנחנו פה >>>

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא