עמוד FAQ הוא עמוד מאוד משמעותי עבור כמעט כל סוג של אתר אינטרנט, ובמיוחד כאשר מדובר באתר אינטרנט של בית עסק – זהו מאגר מידע שמהווה שירות לקוחות של ממש בשביל הלקוחות (גם הקיימים וגם הפוטנציאליים), וגם יכול לעזור לשפר את תוצאות הקידום של האתר במנועי החיפוש. להלן, 4 רעיונות שתוכלו ליישם בעמוד ה FAQ באתר שלכם כדי למנף אותו, וכדי לעשות לו אופטימיזצית SEO טובה יותר:
1. יצירת תשובות מעניינות ומושכות ל FAQ
משתמשים שמגיעים לעמוד FAQ בדרך כלל מחפשים תשובות מאוד ספציפיות, כמו למשל איך לבטל חברות באתר, מידע אודות משלוחים וכד' – תמיד תוכלו לענות תשובות קצרות וקולעות, אבל תשובות מושכות ואינפורמטיביות יותר יוכלו להוביל גם ליצירת מכירות באתר שלכם.
דרך מומלצת לניסוח תשובה מושכת יכולה להיות שילוב של משפט מניע לפעולה, בשילוב הטמעה של לינקים או כפתורי לחיצה שיובילו לעמוד מטרה, ובו הגולשים יוכלו לבצע רכישה או פעולה ממירה אחרת (תמיד תוכלו להיעזר בחברת בניית אתרים שתייצר עבורכם כפתור מסוג זה, ומומלץ יותר להיעזר באותה חברה שבנתה לכם את האתר).
2. שדה חיפוש בעמוד ה- FAQ
שדה חיפוש הוא חלק בלתי נפרד מעמוד ה FAQ – פונקציה זו תאפשר לגולשים למצוא מידע בצורה מהירה יותר, ובנוסף ללמוד כיצד תוכלו לשפר עמודים מסוימים באתר שלכם.
למשל, ריבוי של חיפוש לשאילתות אודות מדיניות ההחזרות בעמוד ה FAQ למעשה יסייע לכם להבין שהמידע על מדיניות ההחזרות לא מספיק בולט או מובן באתר, כך שתוכלו להסיק מכך שייתכן ותצטרכו לשפר את התוכן או המיקום של העמוד באתר שלכם שמדבר על מדיניות ההחזרות.
3. שילוב מילות מפתח ידידותיות ל SEO
התוכן בעמוד ה- FAQ יכול להיות סטנדרטי ובנאלי, אבל תוכן ידידותי ל- SEO יוכל גם להקל על הקריאה לגולשים, וגם לעזור לשפר את דירוגי ה-SEO של האתר שלכם.
כדי לעשת כך, עליכם לדאוג שבכל שאלה ישולבו מילות מפתח/ביטויים אשר קשורים לעסק שלכם, כמו למשל – במקום לכתוב "איך זה עובד?", לכתוב משהו בסגנון "איך עובד שירות המשלוחים שלנו?". השינויים הקטנים האלו בתוכן גם יהיו ידידותיים יותר לקריאה, גם יסייעו לשפר את ה-UX, ובסופו של דבר, גם יסייעו להגביר את המכירות.
ראו עוד טיפים על פסיכולוגיה שיווקית באתר
4. יצירה ועידוד של אינטראקציית גולשים
המודל של עמוד ה-FAQ לא תמיד חייב להיות סטטי, ויכול לכלול אופציות דינמיות יותר כגון פונקציה עבור הגולשים להזנת שאלות משלהם, או אופציה לגולשים להגיב על תשובות מסוימות ולציין האם הן מועילות או לא. האינטראקציה בין העסק המקוון לגולשים ישדרג וייעל יותר את עמוד ה FAQ, וישפר את חווית הקנייה שלהם בהתאם.