gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

5 דרכים להפחתת מחיר לרכישה בגוגל אדס + הסבר מפורט

תוכן עניינים:

אם תשאלו את גוגל כיצד להוריד את העלות לרכישה (CPA – Cost Per Acquisition) של מודעות גוגל עבור קמפיינים ממומנים, ככל הנראה שתקבלו תשובה מעומעמת. תוכלו לקרוא סדרת מאמרים שילמדו אתכם כיצד לבצע מתן הצעות מחיר (ביד) לפי יעד לרכישה, אך זה עדיין לא יעזור לכם עם אסטרטגיה דיגיטלית מוכחת שתבטיח כי אכן תצליחו להפחית את מחיר הרכישה. מתן הצעות מחיר יעד לרכישה יעזור למפרסמים המשתמשים במודעות גוגל להשיג המרות רבות ככל שיוכלו, עבור התקציב שנקבע, אך זה לא בהכרח יעזור להם לחסוך כסף. כדי באמת להפחית או להוריד את העלות הדרושה לרכישת לקוח חדש במודעות גוגל, משווקי PPC זקוקים לניסיון. ואם אתם פה -במקום ניסיון תוכלו להמשיך לקרוא את המאמר. אז בואו ניכנס לזה:

מה זה CPA?

לפי הגדרת גוגל מדובר ב"מחיר אותו משלמים המפרסמים עבור כל לקוח חדש שהם רוכשים, המחושב על ידי חלוקת עלות ההמרות הכוללת במספר ההמרות. גוגל קובעת את המחיר לרכישה על סמך ציון האיכות שלכם". הבנת מחיר ממוצע לרכישה היא די פשוטה. אך שוב, כאשר מתן הצעות מחיר יעד לרכישה נכנס לתמונה הדברים מסתבכים. אנו נתייחס לזה ביתר פירוט בדרך מספר חמש בהמשך. לעת עתה, בואו נתמקד במחיר לרכישה כמדד וכממוצע. ה- CPA מציין את החזר ה- ROI (Return On Investment של קמפיין. הפחתת מדד זה פירושה יותר תשואה להשקעת ה- PPC שלכם. זה פשוט כל כך, ואכן בכוונתו של כל מפרסם לקבל יותר לידים עבור פחות השקעה. עם זאת, מחיר ממוצע לרכישה משתנה באופן דרסטי בכל ענף. הערך של המרה שונה בהרבה בכל אחת מהן – קחו כדוגמה את הערך האדיר של לקוח חדש עבור עורך דין, לעומת מכירת חברות חד פעמית לחדר כושר. יש הבדלים רבים בין תעשיה לתעשיה, אז קחו בחשבון את ערך ההמרה כשאתם מנסים להפחית את העלות לרכישה. באופן דומה, השווו את מדד המחירים לרכישה הנוכחית שלכם עם הענף שלכם כדי לראות כמה אתם רחוקים. לדוגמה, אם תגלו שאתם די בממוצע, יכול להיות שכבר עשיתם את כל שביכולתכם כדי להוריד את המחיר לרכישה! או שלא? בואו נגלה

איך להוריד את ה- CPA שלכם?

התראת ספוילר: הפחתת מחיר לרכישה פירושה כי עליכם להיות ממושמעים עם ניהול המודעות שלכם, או לקחת סיכון עם אסטרטגיה דיגיטלית או טכנולוגיה חדשה. זה לא יהיה קל, אבל מישהו צריך לעשות את זה! 

5 טכניקות שיכולות להפוך אתכם לגיבורי PPC:

1. לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

מה שנכון למציאת דירה בתל אביב, נכון גם עבור קמפיינים ממומנים: אם תגדירו את המיקוד שלכם באופן רחב מדי במודעות גוגל, יתכן שאתם מציגים אותם באזורים שהמרתם גרועה. אלה נחשבים למיקומים שהניבו מעט המרות או אולי אפילו אפס המרות במהלך החודשים האחרונים. כדי לראות אם אתם מגדירים את רחב מדי את מודעות הגוגל שלכם ומבזבזים יותר מדי כסף כתוצאה מכך, עבור לגוגל אנליטיקס. עברו ל- קהל> גיאוגרפי> מיקום. ברגע שאתם שם, תראו את התפריט הנפתח של הפעילויות באתר (Sessions) בפינה השמאלית העליונה. מהתפריט הנפתח, בחרו שיעור המרות (Conversion Rate) תחת יעד (Goal) כדי לראות אילו אזורים מניבים את ההמרות ביותר ואילו לא. 

כאשר משווקי PPC מקבלים נתונים פרטניים לגבי הטירגוט, אפילו עד רמת הערים הרווחיות ביותר, הם יכולים לחסוך כסף רב. אלא אם כן יש לכם מעט מאוד טראפיק כללי לאתר (מה שמעיד שיש לכם בעיות PPC גדולות יותר), טכניקה זו היא שיטה מהירה ויעילה להפחתת המחיר לרכישה ועבור שיפור ROI למסע הפרסום שלכם.

2. שיפור ציון האיכות עם מבנה מודעה טוב יותר

גוגל קובעת מחיר לרכישה על סמך ציון האיכות של המפרסם (אם כי הבנת ציון האיכות עלולה להיות מורכבת). אז זה רק הגיוני ששיפור הניקוד שלכם יעזור להפחית את המחיר שלכם לרכישה, נכון? נכון. קיים קשר כה חזק בין שיפור ציון האיכות והפחתת המחיר לרכישה, עד כי רבים טוענים כי ניתן לבצע אופטימיזציה זהה לשניהם. ככל הנראה, כל מי שעבד עם קמפיינים ממומנים בשנים האחרונות, כבר בילה זמן רב בניסיון לשפר את ציון האיכות באמצעות גורמים כמו רלוונטיות. עם זאת, במסע הבלתי נגמר לשיפור ציון האיכות, מנהלי קמפיינים יכולים לפעמים להתעלם מהחשיבות של מבנה מודעה נקי. וודאו שלכל קבוצת מודעות יש קבוצה של מילות מפתח רלוונטיות. זה עוזר להגביר את שיעור הקליקים שלכם ואת ציון האיכות העוקב שלכם

באמצעות מבנה מודעות המכונה SKAGs (קבוצות מודעות עם מילות מפתח בודדות), בהן מפרסמים מתמקדים במילת מפתח אחת בלבד בקבוצת מודעות, אאודי למשל, קיצצה בחצי את המחיר לרכישה שלה. לקבלת מאיצי ציון איכות נוספים, PPC Hero ממליץ לבקר את מבנה המודעות ולבצע את הפעולות הבאות:
* להשהות מילות מפתח בהן שיעור הקליקים נמוך מ- 1.5%, או כאלו שהן כמעט ללא המרות.
* ליצור דפי נחיתה רלוונטיים ביותר עבור כל קבוצת מודעות.

3. השתמשו בפונקציות 'אם' של מודעות גוגל

הדרך להצלחה בכל קמפיין שיווקי היא לרוב:
* בחינה
* אופטימיזציה
* בדיקה
* חזרה
אופטימיזציה שוטפת היא חלק בלתי נפרד של הקידום הממומן. למרבה המזל, המשווקים שמשתמשים במודעות גוגל נהנים מפונקציות ה- "IF "המובנות. פונקציות IF מאפשרות למשווקים להגדיר כללים למודעות שלהם כדי להבטיח שהן מוצגות רק בתנאים הרצויים. שקלו כללים כמו: הצג רק את מודעת המובייל אם המשתמש משתמש במכשיר נייד. 

אכיפת כללים אפקטיבית בתוך קמפיינים ממומנים עושה שני דברים מועילים:
* היא מבטיחה שהמודעות מוצגות בתנאים הרלוונטיים ביותר למשתמש, מה שאומר שיש סבירות גבוהה ביותר שיקליקו עליהן. שיפור שיעור הקליקים יכול לשפר את ציון האיכות, מה שיכול להפחית את המחיר לרכישה!
* על ידי הפיכת המודעות לרלוונטיות וממוקדות יותר למשתמש, תמנעו מלשלם עבור קליקים לא רלוונטיים – מה שמפחית שוב את העלויות.
כדי להתחיל להשתמש בפונקציות IF במודעות גוגל, תחילה שאלו את עצמכם איזה חלק מהמודעה שלכם יכול לעבור אופטימיזציה – הקופי? קהל היעד? התמחור? ורק אז התחילו להתנסות, לשנות וללמוד מהתוצאות שתקבלו. אופטימיזציה שוטפת היא טכניקה מובטחת להפחתת עלויות בפרסום ממומן.

4. תזמנו פרסום זול יותר

תזמון מודעות גוגל הוא אפשרי, ומאפשר למפרסמים להתאים אישית את המודעות שלהם על ידי קביעה מתי חשוב יותר שהמודעות יופיעו בתוצאות החיפוש. תזמון מודעות אפשרי בתוך מודעות Google, ומאפשר למפרסמים להתאים אישית את המודעות שלהם על ידי קביעה מתי חשוב יותר שמודעות יופיעו בתוצאות חיפוש.. זה יכול להיות קשור לשעות העבודה המקומיות שלכם, למשל. עם זאת, מנהלי מסעות פרסום בדקו גם נתונים ממוצעים של עלות לרכישה לאורך כל היום, כדי לוודא שהם אינם מציעים הצעות מחיר כאשר מחיר ממוצע לרכישה מרקיע שחקים. עם זאת, הדבר עלול לגרום לאובדן הופעות, קליקים והמרות. אתם עדיין יכולים ליצור תזמון מודעות אפקטיבי מבלי לאבד תנועה, על ידי בדיקת שינוי הצעות המחיר לפני שתקטינו את הצעות המחיר בהתאם. 

מנהלי קמפיינים עוברים קו דק בעת השימוש בתזמון מודעות כדי להפחית את עלויות העלות לרכישה. הקפידו לעקוב מקרוב אחר חשבונותיכם כשאתם בוחנים שינויי הצעות מחיר שונים, לצד הפסגות והעמקים בעלויות ממוצעות של מחיר לרכישה במשך היום והשבוע.

5. נסו למידת מכונה (Machine Learning)

למידת מכונה ושיפורי בינה מלאכותית (AI) בפרסום ברשת החיפוש יצרו באזז רב בקרב המשווקים. בגוגל אדס יש למידת מכונה מובנית, כדי לעזור למפרסמים לשפר את ההמרות ולבצע אופטימיזציה של ביצועי המודעות. ועכשיו

נחזור למתן הצעות מחיר יעד לרכישה בתוך מודעות גוגל (Target CPA bidding)
מתן הצעות מחיר יעד לרכישה מכונה גם מתן הצעות חכמות במודעות גוגל (Smart Bidding), והיא מתייחסת לאסטרטגיית מתן הצעות מחיר אוטומטית במסעות פרסום, שנועדה להביא למודעות שלכם יותר המרות עבור מחיר היעד לרכישה שתגדירו (המקסימום שאתם מוכנים להשקיע כי להמיר). מתן הצעות חכמות בנוי על טכנולוגיית למידת מכונה.מנקודת מבט זו, מפרסמים יכולים להפעיל הצעות מחיר חכמות, ופשוט להגדיר CPA יעד נמוך יותר מבעבר כדי לראות אם הם עדיין יכולים להשיג את אותן תוצאות במחיר נמוך יותר בעזרת למידת מכונה. 

סמארט בידינג מתאים את הצעות המחיר באמצעות סימנים,וביניהם:

  • סוג מכשיר.
  • סוג דפדפן.
  • זמן.
  • מקום.
  • רשימת רימרקטינג

אנו ממליצים לכם בנוסף, להשתמש בסקריפטים והלשתמש באוטומציה סופר משתלמת שחוסכת סמן ומשפרת קמפיניים. לא יודעים איך להשתמש בזה? קבלו מדריך להתקנת סקריפטים בגוגל אדס

לקבל יותר עבור פחות

הפחתת עלות רכישת לידים ממודעות גוגל יכולה להיות קלה אם יש לכם ראש פתוח אך ממושמע. התחילו עם טכניקות קלות ובטוחות כמו שיפור מיקוד המודעות שלכם. לאחר מכן, המשיכו למשימות קפדניות יותר כמו ניקוי מבנה המודעות כדי לשפר את ציון האיכות, בדיקת פונקציות IF, ויצירת לוח זמנים למודעות. מעבר לטכניקות אלו, נסו להאמין בעצמכם ולנסות למידת מכונה על חשבון אחד או שניים. ההתקדמות במדעי הנתונים מאפשרת לכם להירגע, תוך הפחתה של עלויות רכישה. עם זאת, ללמידת מכונה יש רמות שונות של השפעה על הפחתת מחיר לרכישה בהתאם לענף, אז עקבו מקרוב. נסו את חמש הטכניקות הללו לפי הסדר, בזו אחר זו, ולא בהכרח את כולן יחד – אם תכננתם לשלוף את התותחים הגדולים ולהפעיל את כל הטכניקות הללו בבת אחת, אתם עלולים לחבל בתוצאות שלכם. בשורה תחתונה – אתם רוצים יותר הופעות, קליקים והמרות בפחות כסף במודעות גוגל שלכם. וזה הוגן. אבל תצטרכו לעבוד בשביל זה… בהצלחה!

יכול לעניין אותך גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פיתוח מוצרים דיגיטליים

הקמת אתר וורדפרס – בעד ונגד

וורדפרס היא אחד הפלטפורמות הפופולריות ביותר לבניית אתרים. וורדפרס משמשת כ- 30% מכלל האתרים הפעילים כיום, ויותר ממחצית מערכות ניהול התוכן (CMS) עובדות על וורדפרס.

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא