gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

אי וודאות בכל הגזרות – מה עושים עם מערך השיווק?

תוכן עניינים:

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, כל אחד ואחת מאיתנו חווים את המציאות המורכבת הזאת ונדרשים לקבל החלטות מבלי האפשרות להיערך מראש, בין אם זה במישור האישי ובין אם במקצועי.

חוסר הוודאות גדל ויחד איתו נשאלת השאלה מה נכון לעשות עם מערך השיווק של המותג, להגיב? ליצור שיח? לחכות שהכל יגמר?

אין תשובה אחת נכונה, ריכזנו עבורכם את השאלות שחשוב לשאול וכמה המלצות שחשבנו שיכולות לעזור לנווט בתוך המציאות המורכבת.

האינסטינקט הראשון שלנו כבני אדם וכאנשים העומדים בראש מחלקה או חברה הוא לעצור את כל הערוצים שנדרשת השקעה כספית כדי שיתקיימו. שיווק הוא בהחלט ערוץ פעילות שמצריך השקעה כספית קבועה. 

מצד אחד זה נכון, מצד שני זהו זמן שבהם אנשים מבלים שעות רבות מול המסכים וסוגי המדיות השונים ולכן שווה להשקיע עוד כמה דקות מחשבה לפני שמקבלים החלטה.

תחילה, נבחין בין שלושה סוגי חברות:

  1. חברות שמושבתות בעקבות אופי הפעילות שלהם. זאת יכולה להיות כי בעלי החברה מגוייסים לצבא או למשפחה ואין להם מחליף וזה יכול להיות שהחברה עצמה לא יכולה להיות פעילה כשהמלחמה מתרחשת כמו אולם אירועים. אלו חברות שיתקשו למצוא פתרון לטווח קצר, ויצטרכו למצוא את הדרך לפצות על זה בטווח הארוך
  2. חברות שלא מושפעות לרעה מהמצב הבטחוני ואולי אפילו להיפך. מי שמנהל/ת אותם יכול/ה למצוא הזדמנויות בשעת משבר שיגדילו את היקף הפעילות בזמן הקצר או בטווח הארוך בזכות פעולות ייחודיות שהם נוקטים דווקא בזמנים קשים.
  3. חברות שמושבתות מבחירה לא מודעת. אלו בדיוק סוג החברות שיכולות וצריכות לייצר התאמה למערך השיווק שלהם ואמץ שינויים חדשים במהירות, לדוגמא – חנויות אונליין, חברות כרטיסים, חברות ניהול, ייעוץ ועוד.

מה לשאול לפני שמתכננים את הפעילות השיווקית?

אין תשובה אחת נכונה!

מה שחשוב הוא לבחון את האפשרויות, לשאול את השאלות הנכונות, לקבל החלטות ולבצע התאמות בהתאם להתפתחויות.

הדבר הראשון הוא לשאול את עצמכם האם אנשים עדיין יזדקקו למוצרים או לשירותים שאתה מציעים? אם התשובה היא "כן", הקפידו לא להגזים בקיצוץ דרסטי בתקציב השיווק שלך. אולי כדאי לשקול להתאים את המסר הדרך שבה אתם פועלים להעביר אותו

הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר יש זמנים קשים:

  1. האם ניתן לשווק את המוצר או השירות שלך בדרך חדשה כדי לעזור לקדם את המטרה הגדולה והמשותפת לכולם? 
  2. בהשקעה מינימלית האם ניתן לשנות את המוצר או השירות שלך כדי לעזור במאבק? אם כן, תוכלו לייצר גדילה כל עוד אתם  עם המסר הנכון לקהל הנכון.
  3. האם הפלטפורמה שבהם אתם משווקים עלולה להשתנות בגלל סיקור תקשורתי מורחב? הטלוויזיה והרשתות החברתיות עשויים להיות ממוקדים בסיקור טרור ומלחמה עד כדי כך שמפרסמים יכולים להיבלע בתוך הפיד ומבזקי החדשות.

 

מה האפשרויות לפעילות שיווקית בזמנים קשים?

1. מסרים נקיים

לפני הכל, וודאו שהמסרים שלכם לא נקיים ולא מכילים מסר נסתר שיכול להתפרש כלא אמפטי למצב.תעברו על ערוצי השיווק שלכם, שימו לב לאותיות הקטנות וודאו שאין מסרים נסתרים או לא הולמים.

2. תרמו את חלקכם למאמץ המשותף.

שאלו את עצמכם מה החברה שלי יכולה לתרום כדי לעשות משהו טוב עבור המצב או החברה בישראל. בין אם זה הנחה, משלוח חינם, קופון או כל דבר אחר שבאמת יש לו משמעות ויכול להעלות חיוך מהצד השני של המסך.

כוכבית חשובה! עשו זאת רק אם יש לכם באמת מה להציע, כלומר אל "תתפסו טרמפ" על האפשרות להדיל מכירות, עשו את זה מכוונה אמיתית, רק ככה זה יוכל לעבור הלאה.

3. תיזמו

בין אם המותג שלכם מתעסק במתן שירותים או במכירת מוצרים, אתם יכולים לייצר יוזמות שיעשו טוב ויחברו בין המוצר לקהל היעד שבאמת זקוק למוצר/שירות שלכם ברגעים אלו. לדוגמא, חברות ייעוץ ארגוני יכולות להציע סדנאות בזום למנהלות משאבי אנוש, או למנהלים כדי לתת להם קהלים לנהל עובדים ותהליכים במצב כזה. חברות ביטוח יכולות להתאים את תנאי הפוליסה למצב וחנות למשחקי ילדים יכולה לתרום צעצועים לילדים שבגלל המצב אין להם גישה למשחקים וצעועים.

כובית חשובה – גם פה. או שעושים מהלב או שעדיף לא לעשות. אל תעשו בשביל החשיפות והמעורבות תעשו בשביל לתת.

4. היו שקופיים ותאמו ציפיות עם הקהל שלכם.

במידה וחל שינוי במחיר, בתנאי המשלוח, בשעות הםעילות בכל דבר שיכול להגדיל את אי הוודאות וחוסר הנוחות השתדלו להתריע מראש ולתת הסברה לקהל שלכם שיוכלו לקבל בהירות.

אל תפרסמו מוצר שאתם לא יכולים לספק ואל תציעו שירות אם אין לכם את הבטחון שתוכלו לבצע אותו, עדיף לוותר עכשיו על לקוח כדי לשמור על אמינות המותג.

5. שירות לקוחות 

במידה ומתאפשר לכם לשמור על מערך שירות הלקוחות, הודיעו לקהל שלכם שאתם שם עבורם וזמינים לשאלות או כל דבר אחר שהם צריכים.

 

לסיכום, הדבר הכי חשוב הוא לזכור שבסוף כולנו בני אדם וכולנו עוברים ימים מורכבים, בין אם אנחנו הצד המשווק או קהל היעד.

תשאלו את עצמכם מה קהל היעד שלי צריך ברגעים אלו ואיך אני בתור בעל חברה או משווק יכול לתת ערך מוסף, רק אחר כך תתרגמו את זה לפעילות שיווקית.

מוזמנים ליצור קשר ונחשוב ביחד.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא