הרבה אנשים חושבים ששימוש בתגיות hreflang מספיק כדי להבטיח שהאתר שלהם ידורג ספציפית בשוק המדינה בה קהל היעד שלהם נמצא.
אופטימיזציה בינלאומית היא, ללא ספק, האופטימיזציה המתקדמת ביותר של SEO בהתחשב במורכבות, הניואנסינים הקטנים ומגוון ווריאציות יישום.
ביצוע פרקטיקות בסיסיות של SEO נועדו בעיקר כדי לתת מענה עבור:
- בעיות טכניות כדי להגדיל את מהירות הסריקה של האתר.
- אופטימיזציה לתוכן כדי לשפר את איכות מילות המפתח על מנת להבטיח את איכות הלינקים החיצוניים – קראו בנוסף, כל מה שצריך לדעת על מחקר מילות מפתח!
פרקטיקות אלו רלוונטיות גם למנועי החיפוש בינלאומיים מכיוון שכל סוגי הבוטים אמורים להיות מסוגלים לסרוק את האתר, לחפש תוכן רלוונטי ולבחון לינקים מאתרים חיצוניים.
כדי לייעד ספציפית את האתר שלכם למדינה מסויימת, רוב המשווקים יציעו לכם להשתמש בתגיות hreflang והם לא טועים. אבל, וזה אבל גדול, יש עוד טכניקות רבות ויעילות יותר שתוכלו להיעזר בהן וזה בדיוק מה שאנחנו הולכים לדבר עליו בכתבה הקרובה.
כדי להתחיל לייצר אסטרטגיה אפקטיבית אתם קודם כל צריכים לחשוב על מדינת היעד שלכם. לאחר מכן, תצטרכו להחליט אילו שפות יהיו זמינות עבור מדינות אלו.
זהו שלב קריטי כיוון שעליו נבנים כל שלבי את כל הפרויקט- וכך גם מבנה ה- URL שלכם.
מנועי חיפוש בינלאומיים
לפני שנתחיל לדבר על טקטיקות ואסטרטגיות שונות, חשוב להכיר את השטח של מנועי החיפוש הבינלאומיים. כאשר גוגל, בינג מיקרוסופט ויאהו הם מנועי החיפוש המובילים בארה״ב ובארץ, למנועי חיפוש אחרים יש שוק משמעותי במדינות אחרות.
לדוגמה – מנוע החיפוש העיקרי בסין הוא Baidu שמחזיק 71% מהשוק, ברוסיה תוכלו למצוא את גוגל ו- Yandex, בדרום קוריאה מעדיפים את גוגל אך מנוע החיפוש המקומי Never עדיין מחזיק בכ-27% מהשוק.
עם זאת, קבלו כמה נתונים ברמה הגלובלית:
- גוגל עדיין שולטת בעולם חיפוש עם 1.2 טריליון חיפושים בשנה ו- 91.4% מהשוק העולמי.
- מיקרוסופט במקום השני עם 3.3% מהשוק העולמי
- במקום השלישי יש לנו את Yandex עם 1.5% מהשוק העולמי
- במקום הרביעי Yahoo! עם 1.3% מהשוק העולמי
- ובמקום החמישי Baidu עם 0.91% מהשוק העולמי
למרות שגוגל עדיין מחזיקה את רוב השוק בעולם מנועי החיפוש ואתם חייבים לבצע אופטימיזציה שמתאימה אליו, יש עדיין כמה מנועי חיפוש שמגיע להם קצת פוקוס.
ופה אנחנו נכנסים לעניינים- איך לבצע אופטימיזציה עבור מדינות שונות במנועי חיפוש שונים?
- דומיין ומבנה URL
לכל מדינה יש סיומת ייחודית לדומיינים שלה (ccTLD-Country Code Top Level Domain). באנגליה הסיומת היא co.uk, באוסטרליה הסיומת היא co.au וכידוע בארץ הסיומת היא co.il.
רכישת דומיין מותאם הוא הצעד הראשון לדירוג טוב במדינה ספציפית מכיוון שרוב מנועי החיפוש יעדיפו להציג אתרים מקומיים על פני סיומות גנריות כמו אתרי .com ויש משתמשים שתופסים אתרים מקומיים כיותר אמינים. - טרגוט גאוגרפי ב- Google Search Console
GSC מאפשרת טרגוט גיאוגרפי ידני עבור דומיינים שונים באמצעות כלי הטרגוט הגיאוגרפי המובנה.
באמצעות הכלי תוכלו לבחור באיזה מדינות או אזורים האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. עם זאת, גוגל מציינת שלא רצוי לקבוע טרגוט גיאוגרפי אם הדפים באתר שלכם ממוקדים ליותר ממדינה בודדת. זאת מכיוון שהגדרת טרגוט גיאוגרפי עלולה להגביל את תפוצת התוכן של האתר. קראו גם, גוגל אנליטיקס, גוגל Search Console והתהום ביניהן! - מטא- תג עבור ״שפת התוכן״
השפה המקומית חיונית ויש לעצב אותה בצורה כזו שמנועי החיפוש יהיו מסוגלים לקרוא אותה. על מנת שיוכלו לקרוא אותה, עלינן להשתמש במטא תגים ולציין את שפת היעד בנוסף לתיאורי מטא ותיוגי מטא עבור מילות מפתח. - תוכן מקומי
לאתרים המשוייכים למדינות ספציפיות אין להתייחס כשיבוטים של האתר הראשי עם ccTLD. על מנת להימנע מבעיות כפילות בתוכן, על התוכן להיות מותאם לכל מדינת יעד. כך נוכל להעניק לחיפוש המקומי חווית משתמש טובה יותר.
אז, למה יותר אתרים לא עושים זאת?
הדרך לעשות תהליך לוקליזציה לתוכן האתר הוא תהליך ארוך ומסורבל אך בסופו של דבר הוא מאוד מתגמל.
מילות מפתח:
אפילו באתרים שמשתמשים באותה בשפה יש הבדלים במילים מסויימות, איות ומונחים מקומיים שכדאי שיהיו מותאמים באתר שלכם.
לדוגמה, ישנם הבדלים בין אנגלית אמריקאית לאנגלית בריטית שכדאי לכם לשים לב אליהם כאשר אתם בונים את רשימת מילות המפתח הרלוונטיות עבור האתר שלכם.
במידה ואתם לא דוברי שפת אם של אותה מדינה, היעזרו במישהו מקומי שיוכל לתת לכם את התובנות ההכרחיות.
מטא דאטה:
בעוד שהמשקל של המטא נתונים משתנה ממנוע חיפוש אחד למשנהו, שיטת העבודה המומלצת היא להשלים את המטא דאטה באופן כמעט זהה לדרך שבה היית עושה באתר מבוסס ארה״ב. ההבדל היחיד הוא השימוש במילות מפתח וביטויים מותאמים למדינת היעד.
אינפורמציה מותאמת:
שימו לב להתאים את האינפורמציה בעמוד שלכם והתוכן למדינה כמו כתובת, מספר טלפון, אזור זמן, מזג אויר, עונות וכו׳. - בניית לינקים מקומיים
כפי שאנחנו יודעים, לינקים המפנים לאתר שלנו הם חלק חשוב ל-SEO שמעודד אמינות בעיניי מנועי החיפוש ולכן צריך להתאים את איכות הלינקים החיצוניים גם במדינת היעד (מנועי החיפוש יכולים לזהות את המיקום הגיאוגרפי של האתר על סמך כתובת ה- IP שלו).
תוכלו לעשות זאת על ידי ביצוע מחקר אצל המתחרים שלכם במדינה והשתמשו בתוצאות כמדריך לאופטימיזציה והשגת קישורים מאותם מקורות מהימנים.
מצאו אתרים רלוונטים שגוגל סיווגה בשפה המיועדת ופעלו להשגת קישורים איכותיים.
רשמו את האתר שלכם עם פרופיל עסקי (ממש כמו Google Business Page) באתרים מקומיים.
סושיאל מדיה! צרו לעצמכם נכסים במדיה חברתית מקומית שיספקו תחושת אמון לצופה.
לסיכום, המטרה הסופית של קידום אתרים בינלאומי היא לקחת אתר ספציפי ולדרג אותו בשוק המקומי וכדי להצליח בזאת אתם חייבים להיעזר בקידום SEO קצת יותר מתקדם מאשר תגיות hreflang.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתאים את הטכניקות הללו למדינות שונות ברחבי העולם ולהתברג היטב במנועי החיפוש.