gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מה עושה מקדם אתרים? קבלו הצצה למאחורי הקלעים

תוכן עניינים:

תחום השיווק הדיגיטלי הוא אחד הנחשקים היום. כל מי ששיווק מעניין אותו, יודע שההווה והעתיד בדיגיטל. מקדמי האתרים מהווים חלק משמעותי מעוגת השיווק הדיגיטלית – הם אלה שגורמים לאתר שלכם ולתוכן שלכם לבלוט מעל כולם, אבל מה מה מקדם אתרים עושה בתכלס? קבלו הצצה למאחורי הקלעים…

1. מחקר מילות מפתח

כל תהליך של קידום אורגני או בשמו השני – קידום אתרים SEO, חייב להתחיל במחקר מילות מפתח, שהן בעצם מילות החיפוש. במילים אחרות, מה מחפשים הגולשים ואיך בדיוק הם מחפשים את המידע המעניין אותם. את מילות החיפוש האלו נהפוך בהמשך למילות מפתח אותן נשלב בתוכן שממלא את דפי האתר.
מקדמי אתרים משתמשים בכלים שונים על מנת לבצע מחקר מילות מפתח יעיל, ביניהם בכלים שגוגל מציעה וכלים נוספים. הם בודקים את נפחי החיפוש למילות מפתח שונות, את התחרות הקיימת על כל ביטוי ומבצעים הרבה ניסוי וטעיה שמייעל את כל הקידום האורגני.

2. מחקר מתחרים

לאחר שהבנו מהן מילות המפתח שנרצה לקדם, חשוב להבין מה עושים המתחרים שלנו.
מחקר מתחרים חשוב משתי סיבות עיקריות:

  • מציאת מילות מפתח שאולי לא חשבנו עליהן (והמתחרים שלנו כן).
  • פתיחת דלת לשיתופי פעולה אפשריים ובעיקר החלפות קישורים עם מי שהמתחרים שלנו מקבלים מהם קישורים.

ישנם כלים מיוחדים שיכולים לקחת רשימה של אתרים ולמצוא מאיפה הם מקבלים קישורים ואפשר גם לעשות את הבדיקה הזאת באופן ידני.

3. אופטימיזציה

אופטימזיציה משמעותה טיוב התוכן ומבנה האתר, כך שהסריקה של האתר בגוגל תהיה מיטבית. אז מה מקדמי אתרים עושים בנושא האופטימיזציה?

  • משפרים כותרות ותיאורים
  • יוצרים קישורים פנימיים
  • משפרים תכנים ומוסיפים מלל
  • מתקנים קישורים שבורים
  • מבצעים אופטימיזציה לתמונות וסרטונים
  • ועוד.

    גם אם כל דף באתר עבר אופטימיזציה, חשוב לבצע אופטימיזציה למבנה האתר: ההיררכיה בתוך האתר צריכה להיות ברורה ובעלת סדר הגיוני. העמודים המרכזיים בדרך כלל יהיו מקושרים דרך התפריט הראשי או דף הבית (לרוב בצורת גלריה), והעמודים המשניים יהיו מקושרים מהעמודים הראשיים האלו דרך תפריטי צד או קישורים פנימיים.

4. שיפור מאפיינים טכניים, מהירות והתאמה למובייל

כאשר אתם שואלים מה מקדם אתרים עושה בתכלס, ישנו תחום של עבודה טכנית על האתר, הגדלת המהירות וההתאמה למובייל.
הן אמנם תחת אחריותם של
חברת בניית האתרים, אבל גם כאן כדאי למקדם האתרים לתרום את חלקו, בין אם זה בצד הביצועי ובין אם הוא מהווה גורם מקשר בין הלקוח למתכנת. כמה פעולות שחשוב לבצע:

  • שימוש בסכמות ותגים מיוחדים לסימון מידע מסוים בטקסט (למשל, שם הכותב של המאמר) או סימון נתיבים באתר ("פירורי לחם").
  • הגדלת המהירות שבה האתר עולה
  • יצירת אינדקס אופטימלי והסרת עמודי זבל באתר

אבטחת האתר ומערכת הניהול. במקרים מסוימים גוגל עשוי להציג אזהרה בפני הגולש אם האתר מכיל קוד זדוני.

5. בניית קישורים

בניית קישורים היא חלק משמעותי מאוד מעבודת קידום אתרים. לא מספיק לכתוב תוכן טוב, אלא צריך לאותת לגוגל שאכן מדובר בתוכן טוב, שמעניין את הגולשים. אחת הדרכים הפופולריות היא שימוש באתרי תמיכה / PBN – אתרים שייעודם העיקרי זה להוציא קישורים לאתרים אחרים כדי לחזק אותם בתוצאות.

הנה כמה קווים מנחים ליצירה של קישורים איכותיים יותר:

  • חשוב שהקישור יהיה רלוונטי גם לאתר ממנו הוא יוצא וגם לאתר אליו הוא נכנס.
  • הטקסטים בהם נכנסים הקישורים צריכים להיות שונים בכל פעם. לא כל הקישורים יכולים להיות עם מילות המפתח המדויקות שרוצים. 
  • קישורים יכולים להיות גם על גבי תמונות או סרטונים, ולא רק על גבי טקסטים.
  • אם ישנו עמוד שמלא בקישורים, לא כדאי לבקש ממנו קישור נוסף, כי ככל הנראה הוא פחות יניב תוצאות.

6. מדידה ושיפור

קידום אתרים חייב להיעשות כל הזמן, כשירות קבוע, היות ואתרים משתנים עם הזמן וכל שינוי באלגוריתם של גוגל יכול להביא לשינוי חד במיקומים ובביצועים של האתר. חשוב גם למדוד כל הזמן את התוצאות האתר שאנחנו מקדמים ולשפר ביצועים בהתאם. כלים פופולריים למדידה וניתוח הם – גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ' קונסול, אך כמובן שיש גם אחרים.

הצלחת הקידום נעוצה לא במיקומים בגוגל, אלא בתנועה לאתר ובאופי שלה (מי נכנס ומה הוא עושה באתר), ולכן קידום אתרים היא עבודה מתמשכת, שכל הזמן שואפת לשפר את עצמה.

לסיכום, אנו מקווים שהבנתם בגדול מה מקדם אתרים עושה באתרכם ומקווים שאתם מרוצים מעבודתו.
אם אתם מעוניינים בקידום אתרים מקצועי בו אתם מקבלים דו"ח חודשי עם כל הפעולות שנעשו באתרכם, אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים למטה בטופס לחזרה ואנו נשמח לעזור ולסייע לקדם את אתרכם 🙂

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אורגני SEO
בניית אתרים

4 צעדים לתכנון האתר המושלם

חשיבות תכנון האתר לפני הקמתו כשמהנדס בונה בניין הוא מקדיש את מירב המאמצים לבניית תוכנית עבודה מושלמת כך שסיכויה להיכשל יהיו נמוכים. הרי, שאם המהנדס

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא