gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מדריך מעקב קטגוריות ותגיות בוורדפרס עם פלאגין מתקדם

תוכן עניינים:

חשיבות מעקבי קטגוריות ותגיות באתר

בימי הקורונה הנוראים, הממשלות ניסו לעקוב כמה שיותר אחרי אזרחיהן. הן עטפו את הסיבה לכך בעטיפה של דאגה לשלום הציבור והזכות לחיים. אבל האם הם לא יכלו לעקוב אחרינו גם לפני? בוודאי שכן, אבל את יכולת המעקב והשליטה תמיד אפשר לשפר ולהעלות לשלב הבא. 

בואו נשים את הדברים על השולחן, אנחנו לא בעד מעקב אחרי אזרחים, אבל כשזה נוגע לאתר שלכם אנחנו לגמרי בעד, יתרה מזאת, אנחנו חושבים שזאת חובה. יש כל מיני כלים היום שמאפשרים מעקב אחרי מה שקורה אצלכם באתר אבל רובם חושפים בפניכם נתונים יבשים כמו הדף הנצפה ביותר או הפוסטים הנבחרים.
בעוד שקיימות אופציות לעקוב אחרי נתונים יותר עסיסיים שעוזרים לשפר את נתוני התנועה לאתר ולבצע ניתוח התנהגות גולשים מקצועי.
חשוב מאוד לעקוב אחרי נתונים אלו כדי להבין את השפעתם. 

במאמר זה נסביר לכם איך אפשר לעקוב אחרי הקטגוריות של וורדפרס וטאג אסיסטאנט (Tag Assistant), דברים קטנים שיכולים לעשות שינוי גדול, אז בואו נתחיל!

אז למה בכלל זה חשוב לעקוב אחרי הקטגוריות והתגיות?

שאלה מצוינת! תודה ששאלתם.
הקטגוריות הן הנושאים המרכזיים שמדוברים באתר שלכם, למשל אם יש לכם אתר על אוכל, הקטגוריות שלכם יהיו – מזון, קולינריה, אוכל איטלקי וכולי.
תגיות, לעומת זאת, מתייחסים לנושאים ספציפיים שנדונו במאמר מסוים שלכם, למשל מסעדות מומלצות, אוכל להכנה ביתית, בתי קפה ברוטשילד ועוד.
כלומר, אם תשתמשו בהם נכון, תוכלו לשפר את הקידום האורגני שלכם (SEO), ובאופן ישיר התנועה לאתר שלכם תשתפר גם היא. 

מנועי החיפוש השונים, באופן דיפולטיבי, מחפשים אתרים לפי תגיות וקטגוריות וכך הם מספקים תנועה לאתרים. אנו ממליצים מאוד ללמוד אילו קטגוריות ותגיות משיגים תנועה גבוה יותר מהשאר, כך שתוכלו לשפר גם את התנועה לאתר שלכם ללא בזבוז של כסף מיותר.
תידלקנו את המוח במידע, עכשיו אפשר להתחיל בנסיעה.
מרגישים שאתם צריכים עזרה עם הקידום האורגני שלכם? אנחנו כאן כדי לעזור!

צעד ראשון: חיבור Google Analytics עם התוסף MonsterInsights

במאמר זה נשתמש בתוסף הטוב ביותר של Google Analytics עבור וורדפרס שנקרא MonsterInsights.
גילוי נאות, חשוב לציין שהתוסף הזה בתשלום וכדי לעבור הדרכה זו תצטרכו לרכוש לפחות את מסלול ה-PRO.
תוסף זה, מאפשר בקלות להלביש את Google Analytics על האתר שלכם, ולעקוב אחר התנועות השונות בו.
הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא להתקין ולהפעיל את התוסף, כמובן.
ראו גם: מדריך איך להתקין תוסף בוורדפרס

בצעד השני תצטרכו לפתוח את מערכת הוורדפרס שלכם, לגלול עד לשונית ה-Insights ומשם ללחוץ על ה-Settings.

צילום מסך פלאגין וורדפרס

בתוך ההגדרות תמצאו את החלק של ‘Launch Setup Wizard’ ולחצו עליו. אוטומטית יפתח לכם חלון של ההתקנה ואתם רק תצטרכו לעקוב אחרי ההוראות כדי לחבר את האתר שלכם לחשבון Google analytics שלכם.

לאחר שהפעולה הסתיימה, חזרו ל-Insights אבל הפעם ללשונית 'Addons' והתקינו את התוסף 'Dimensions'

עכשיו, אחרי התקנתם הכל אתם מוכנים למעקב אחרי תגיות וקטגוריות בוורדפרס.

צעד שני: הוספת ממדים (Dimensions) מותאמים אישית ב- MonsterInsights לקטגוריות ותגיות

הממדים בתוסף הם בעצם פרמטרים המאפשרים לכם לעקוב אחרי אלמנטים שונים באתר שלכם באמצעות גוגל אנאליטיקס.

בכדי לעשות זאת תצטרכו לנווט ל-Insights→ setting ואז לעבור לכרטיסיית ה-'Conversions'. גללו מטה עד שתגיעו ל-‘Custom Dimensions’ ולחצו על הכפתור ‘Add New Custom Dimensions'.

בשלב הבא עליכם לבחור את ה-'תגיות' וה-'קטגוריה' שיתאימו אישית לצרכים שלכם.
לחצו על ‘Save Changes’ כדי לשמור את ההגדרות.

צעד שלישי: הוספת הממדים שהגדרתם בWordPress גם ב-Google Analytics

עבודה טובה עד כה חברים!
עכשיו, לאחר שהתקנתם את הממדים השונים באמצעות MonsterInsights, הגיע הזמן לעשות אותו דבר בגוגל אנליטיקס.

תפתחו את Google Analytics ותשנו לאופציה 'All data view', כעת תלכו לאפשרות 'Admin' מצד שמאל למטה. באזור של ה-'Property' באפשרות אחת לפני האחרונה תופיע האופציה 'custom definitions', לחצו עליה ואז יפתחו לכם עוד שתי אפשרויות ביחרו ב'Custom Dimensions'.

בשלב הבא עליך ללחוץ על כפתור "+" 'New Custom Dimensions' ותוסיפו את המילה 'Category'. לאחר מכן, גוגל תראה לך דוגמה לקוד, אך תוכל להתעלם ממנה וללחוץ על הכפתור 'Done'. אחר כך, חזרו על אותו התהליך כדי להוסיף גם 'Tags'. הטבלה שלכם תראה כך (במקום 2,3 אצלכם זה יהיה 1 ו-2)

צילום מסך פלאגין 6

חשוב מאוד לבדוק שהערכים (1 ו-2) תואמים לערכים שהוזנו לכם ב-MonsterInsights. וזהו, הזנתם מעקב אחרי תגיות וקטגוריות של גוגל אנאליטיקס באתר שלכם.

איך להציג את הקטגוריות והתגיות ב-Wordpress?

תתנו למעקב לפעול כמה זמן כדי לצבור קצת Data.
איך תעשו זאת? היכנסו ל-Insights→ Reporting ותשנו ללשונית של 'Dimensions tab'. יוצג לכם שם הקטגוריות הכי פופולריות שלכם עם התגיות שרשומים שם.

בסדר הבנו אותך, אבל איך נשפר את התגיות והקטגוריות?

עד כה למדנו כיצד ליצור את המעקבים ואת החיבורים בין ה-WordPress ל-Google analytics, כעת נבין מה אפשר ללמוד מהמעקבים האלו וכיצד תוכלו לשפר את אתריכם.

שתי דרכים מעניינות שיעזרו לכם לשפר את התגיות והקטגוריות בדפי האתר שלכם:

1. מתן של טיזר לפוסט במקום הצגת פוסט מלא

כאשר אתם מבצעים בניית אתר בוורדפרס, כברירת מחדל,  המערכת מציגה פוסטים באתר שלכם באופן מלא בדפי הקטגוריות והתגיות שלכם. יש כמה אלמנטים בוורדפרס שעוקפים את ברירת המחדל הזאת ומאפשרים לכם לבחור בין פוסט מלא לבין סיכום קצר.

  • גשו לעמוד של ה-'Posts', ותלחצו על הלשונית 'Add new'.
    בעמוד שיפתח לכם מצד שמאל למעלה יהיה לכם מן שלוש נקודות שמסמלות שיש אפשרויות נוספות, לחצו עליהן.
  • בתפריט שנפתח לכם, תמצאו את האפשרות 'Options'.
  • לאחר שתלחצו יפתח לכם מסך עם כמה אופציות שאתם יכולים לאפשר אותן או להשבית, תבחרו לאפשר (סמנו ב-V) את האופציה של ה-'Excerpt'.

זהו, עכשיו תוכלו ליצור פוסטים שנותנים לקוראים הצצה ומושכים אותם להמשיך לקרוא, בדרך זו פחות גולשים ינטשו את הדף ותעלו את הערך של הקטגוריות והתגיות בעמוד שלכם.

2. הוסיפו תיאור לתגיות והקטגוריות

תיאור עוזר לשפר את העומק של התג או הקטגוריה, ממש כמו בדפים או בפוסטים שאתם מעלים באתר, התיאור מעניק להם יותר ערך ועוזר למנועי החיפוש להגיע אליהם יותר ביעילות. פשוט תיגשו לחלק של ה-'Posts' בוורדפרס ולחצו על 'Categories'. יפתח לכם מסך של עריכת הקטגוריות, שם תוכלו לערוך את שם הקטגוריה, slug (תיאור קצר שיופיע בקישור או בPremlink) וכמובן את התיאור שיעזור לקוראים למצוא את המאמר תחת הקטגוריה הזו.

לאחר שסיימתם תוכלו להיכנס לדף ולראות כיצד התיאור התווסף אליו ושהכל פועל כשורה.

אל תפספסו גם את הכתבה שלנו: 4 צעדים לתכנון האתר המושלם

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אתרים בינלאומי
קידום אתרים אורגני – SEO

5 טיפים לקידום אתר בינלאומי

הרבה אנשים חושבים ששימוש בתגיות hreflang מספיק כדי להבטיח שהאתר שלהם ידורג ספציפית בשוק המדינה בה קהל היעד שלהם נמצא. אופטימיזציה בינלאומית היא, ללא ספק,

choose digital agency-min
שיווק דיגיטלי

איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי?

בנוף הדיגיטלי התחרותי של היום, מציאת חברת שיווק דיגיטלית נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל בהשגת היעדים העסקיים שלך. עם אפשרויות רבות זמינות, חיוני לבחור

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא