gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

4 צעדים לתכנון האתר המושלם

תוכן עניינים:

חשיבות תכנון האתר לפני הקמתו

כשמהנדס בונה בניין הוא מקדיש את מירב המאמצים לבניית תוכנית עבודה מושלמת כך שסיכויה להיכשל יהיו נמוכים. הרי, שאם המהנדס לא יתכנן את הבניין נכון וקיר אחד יהיה עקום כל הבניין יקרוס. לכן, אסור לזלזל בשלב הראשוני והחשוב של תוכנית העבודה – שלב התכנון

האתר שלכם, ממש כמו הבניין של המנהדס, אם הוא יבנה בצורה לא נכונה יהיה מאוד קשה לתקנו לאחר מכן, או שתצטרכו להתחיל מהתחלה.
אם תשאלו את עצמכם את השאלות הנכונות, תוכלו לבנות אתר שמקדש את המטרות אשר הצבתם לעצמכם בתחילת הדרך.
לדוגמא, בניית אתר חנות אינטרנטית שונה מאוד במהותו מאתר שמעניק שירותים מסוימים. ההבנה והחשיבה על מה האתר שלכם אמור להשיג ומה האמצעים בהם תצטרכו להשתמש היא הכרחית מאוד, כי כפי שכבר ציינו מהלך אחד לא נכון ותצטרכו לחזור לנקודת ההתחלה.
החשיבה על מה אתם צריכים צריכה לכלול בתוכה את המחשבה על מה אתם גם לא צריכים. המשפט הידוע אומר "כל המוסיף גורע" – במקרה של אתר זה נכון שבעתיים. אלמנטים שיסיטו את דעתם של הגולשים באתרכם שלא צורך פוגעים פגיעה ישירה בחווית המשתמש שלהם ומונעים מהם להשלים את הזרימה במורדי הפאנל שתכננתם לאתרכם בקפידה. 

אם תרצו לעשות סיעור מוחות בינכם לבין עצמכם או בינכם לבין האיש שעליו מוטלת האחריות להקים את האתר, אנחנו ממליצים מאוד על כלים כמו Mindmaster (כלי אונליין) או Xmind (תוכנה בדסקטופ) ליצירת הפאנל והעתקת סיעור המוחות למפה ויזואלית וברורה.
הבנו את ה"למה" (למה צריך לתכנן אתר) עכשיו בואו נתחיל לצעוד בדרך להבנת ה"מה" – 4 צעדים לתכנון האתר שלכם.

1. תוכן, מה העניינים?

הצעד הראשון והחשוב ביותר זה הצעד של הבנה איזה תוכן תרצו ליצוק לאתר. לא מדובר בתוכן הסופי שיהיה באתר כאשר הוא יצא לאור, אלא בתוכן הכללי שבו תרצו לעסוק ואיך פחות או יותר הוא יראה.
אחרי הכל, אנחנו ואתם לא ממציאים את הגלגל – יש תבניות כלליות שמכווינות אתכם מה האתר אמור להכיל, יתרה מזאת יש לשוניות וכותרות ספציפיות לתחומים שונים.
הכירו את האתרים מהסוג של תחום העניין בו אתם שרויים והכינו דוגמא אחת או שתיים של תוכן לכל אזור באתר שלכם. ברגע שתהיה לכם תבנית מסודרת לאיך התוכנית שלכם תיכתב , יהיה קל להוסיף ולעדכן את התוכנית.

סוגי תוכן נפוצים:

  • פוסטים בלוג או מאמרים
  • מדריכים/ מאמר של "איך לעשות…"
  • ביקורות
  • ראיונות
  • אינפוגרפיה
  • סרטונים
  • תוכן מעורר השראה
  • חקר מקרה
  • שאלות ותשובות
  • פודקאסטים
  • דפי מוצרים
  • תנאי שימוש
  • אודות
  • עדכונים

כאשר תסיימו לאתר את כל סוגי התוכן שתרצו להכיל באתר שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להיות ממוקדים ולפתח את התוכן מתוך סיעור המוחות שכבר ביצעתם. הצמדות לתכנון תאפשר לכם להעלות תכנים חדשים בקלות, לשמור על הסדר ועל חווית המשתמש. ככל שתכסו את כל נושאי התוכן שאר התחזוק של האתר יעשה בצורה יותר נכונה ואיכותית.

2. הנכסים הדיגיטליים של המותג שלכם

החברה שלכם היא אסופה של נכסים, דיגיטליים בעיקר, שאם מחברים את כולם יחד מקבלים את השלם של המותג שלכם. כלומר, הלוגו בשילוב של השפה ברשתות החברתיות לצד המקצועיות של האתר עם הצבעוניות הייחודית שלכם, יוצרות את ההוויה של כלל המותג שלכם. כל אלו, מעניקים את המשמעות ואת הערך המוסף של החברה.
ככל הנראה בשלב של תכנון האתר ובניית אתר אינטרנט כל הנכסים שלכם כבר יהיו מוכנים ולא תצטרכו להמציא את הגלגל מחדש. חשוב לזכור שאין זה אומר שכל נכס של המותג שלכם חייב להיות גרנדיוזי ולשבור את כללי המשחק , יש חוקים יחסית ברורים ודפוסים שאפשר ללכת לפיהם – העיקר שכל נכס שלכם יעניק משמעות למותג ולא יגרע ממנו.

נכסים חשובים ומרכזיים:

  • לוגו
  • צבעי מותג
  • איקונוגרפיה
  • צילום
  • איורים
  • פודקאסטים
  • המלצות של לקוחות
  • ספרים אלקטרוניים
  • וידאו
  • אודות המותג
  • סוגי פוסטים
  • שפה עיצובית

3. מה התכונות שחשובות לכם? (באתר כמובן)

הפיצ'רים (תכונות) שיבנו את האתר שלכם הם למעשה הבסיס שיחזיק את מלוא כובד האתר והתוכן.
במקרה זה, בניה באמצעות אתרי וורדפרס תועיל מאוד ותאפשר בחירה מבין מגוון תוספים ששימוש בהם יעלה את האתר שלכם בכמה רמות.
אם אתם לא שולטים כל כך בוורדפרס, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך להתקנת תוספים בוורדפרס.

זוכרים שאמרנו שהרבה זה לא בהכרח מוסיף?, זה נכון גם במקרה זה.
יש המון פיצ'רים ותוספים שאפשר להתקין על האתר, אבל חשוב לתכנן אילו הם החשובים ביותר ואילו פחות. לא כדאי לכם להעמיס על האתר בתכונות ותוספים רבים מידי מכיוון שזה משפיע באופן ישיר על מהירות הגלישה וביצועיו.

למען האמת, התבניות והתוספים מזכירים בתפעולם את עולם האפליקציות, המוכר לנו מהמובייל. אנו ממליצים להשקיע במחקר קטן כדי למצוא את הכלי שיכלול בחובו כמה שיותר אלמנטים ויצמצם את הצורך שלכם בריבוי כלים.
"אוקיי, כשאתם אומרים תכונות למה אתם מתכוון?". אם זה מה שאתם שואלים את עצמכם, התשובה היא שתכונות אלו מהוות אפשרויות נוספות שהאתר שלכם כנראה יכלול. למשל, השארת מייל, מילוי טפסים, גיבויים אוטומטיים, השתלת נגן מוסיקה ועוד רבים אחרים. 

תכונות נפוצות שאתרים משתמשים בהם:

  • תוכן דומה
  • טופס הצטרפות במייל
  • טפסים של סקר
  • עדכון פודקאסטים אוטומטי
  • קישוריות מהירה למדיות החברתיות
  • מערכת תגובות
  • הגדרות לשיפור SEO לאתר
  • חיפוש באתר
  • אופציות שיתוף
  • מפת אתר
  • טפסים ליצירת קשר
  • נגן מוסיקה

לכל תכונה שרק עולה על דעתכם יש תוסף שיענה לכם על הצורך, על ידי שיטוט קצר בגוגל או במאגר התוספים של וורדפרס תוכלו למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים. לא מצאתם? אין מה לדאוג, ספרו לנו מה הצורך שלכם בטופס יצירת הקשר למטה ונבנה לכם תוסף מיוחד וייחודי לכם.

4. לקחת דוגמא זה לא אומר להעתיק

בעולם של היום כבר כמעט אי אפשר להמציא את הגלגל, אפשר בעיקר לשפר, לשדרג או להתאים אותו לצרכים שלכם. נצלו זאת, תבקרו באתרים שתואמים לעולם המושגים של החברה שלכם, תשאבו רעיונות, תשמרו לעצמכם אתרים שאהבתם את הסגנון שלהם ובעיקר תקבלו השראה ומושג לגבי איך אתרכם יראה וירגיש.

הצעות לאתרים שייתכן ויעניקו לכם השראה:

Best Website Gallery – מגוון רחב של אתרים באיכות גבוה שתוכלו לשאוב מהם השראה. בחרו עיצוב אחד שנראה לכם מתאים ושאהבתם אותו במיוחד ונסו ליצור אותו באתר הוורדפרס שלכם.
Webdesign Inspiration – דומה מאוד לאתר בסעיף הקודם, גם כאן תוכלו להתרשם מגוון רחב של עיצובים ולקבל השראה אמיתית לגבי איך תרצו שאתרכם יראה.
20+ Best WordPress Themes by codeinwp – רשימה מורחבת של התבניות שיש במאגר של וורדפרס, זה לא אומר שצריך לבנות את האתר על התבנית אבל זה אחלה של כיוון להשראה עיצובית לנראות האתר ולתחושה שתרצו ליצור בו.

לסיכום, האפיון והתכנון של אתר יכולים לקחת שבועות בודדים עד חודשים רבים.
אל תקצרו תהליכים והשתדלו לעשות מחקר מקיף ומעמיק. מהתכנון תוכלו לגלות מה המטרות העיקריות של האתר, איזה שפה ונראות תרצו להעניק לו, מה הכלים שיעזרו לכם לעשות זאת ומה הנכסים הקיימים והחסרים שיש למותג שלכם.
מבטיחים לכם שהעבודה על האתר תהיה הרבה יותר מהירה, יעילה ולטווח הארוך ברגע שיש תוכנית מפורטת ואיכותית לצדכם.

מרגישים שאתם צריכים עזרה בתכנון?

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
wordpress icon
בניית אתרי וורדפרס

6 יכולות וורדפרס שאתם חייבים להכיר!

וורדפרס מריצה מעל ל-30% ממיליון אתרים ב״שורה הראשונה״ בגוגל. קלות השימוש בפונקציית ה- drag & drop בוורדפרס, הפכה את פלטפורמת בניית האתרים הזו למועדפת. מעבר

שיווק דיגיטלי

רוצים Chat GPT משלכם? קבלו את GPTs

עם שחרורו של ChatGPT לפני שנה, OpenAI הציגה לעולם את הרעיון של צ'טבוט AI שיכול לכאורה לעשות הכל.  כעת, החברה משחררת את GPTsמאפשרת ליצור  ChatGPT

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא