gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

5 דרכים להשתמש ב- SEO סמנטי לדירוג גבוה יותר!

תוכן עניינים:

במהלך השנים מנועי חיפוש כמו גוגל ניתחו נתונים, מילים וביטויים כדי להבין באופן עמוק יותר את השפה האנושית על מנת לספק תוצאות רלוונטיות ומדויקות יותר. בגלל סיבה זו שימוש במילת מפתח אחת כבר לא רלוונטי. 

לקריאה נוספת, מהם ביטויי זנב ארוך ומדוע הם כה חשובים לבניית אסטרטגיית תוכן?

במקום זאת, קידום אתרים סמנטי מתחשב בתהליך הלמידה של האלגוריתמים ועיבוד השפה שעליהם גם מסתמכים בגוגל. 

כפי שנראה, בעלי אתרים ומקדמים המשתמשים באסטרטגיות SEO סמנטי נחשבים לאוטוריטות בתחומם ובנוסף הם מצליחים להתעלות על המתחרים שלהם במילות המפתח החשובות בנישה שלהם. 

כדי להבין איך כדאי להשתמש ב- SEO סמנטי ולהצליח בו, אנחנו צריכים להבין קודם כל- מה זה בעצם קידום אתרים סמנטי. 

בימיו המוקדמים של קידום האתרים, אלגוריתם הדירוג של גוגל היה הרבה פחות מתקדם. ״העכבישים״ חיפשו מילות מפתח כדי להבין על מה הטקסט והרלוונטיות שלו, אך אנחנו יודעים שיש עוד המון מעבר לביטויי מפתח כדי להבין את משמעות הטקסט. הקשר הטקסט, הבעות הפנים והטונציה שמתחבאים בין השורות.
במהלך השנים גוגל עבדו על הבנה עמוקה יותר של הטקסטים והמשמעויות מאחורי המילים ובעזרת כל עדכוני וחידושי האלגוריתם כמו Knowledge graph (מנתח את הקונספט וההקשרים  בין מילים, שורות ופסקאות בטקסט), Hummingbird (עדכון שעוזר לגוגל להבין את ההקשר מאחורי השאילתות) ו- Rankbrain (עוזר לגוגל לפרש טוב יותר את כוונת החיפוש של המשתמשים).

לקריאה נוספת, איך בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק של SEO?

כיום גוגל מסוגל לסרוק חלק מתוכן ולא רק להבין את הנושא אותו התוכן מכסה אלא גם נושאים קשורים, מונחים ומגוון מושגים הקשורים זה בזה. 

איך קידום אתרים סמנטי משפר את חווית החיפוש? 

כאשר משתמשים מחפשים ביטוי או מילה מסויימת בגוגל הם לרוב מחפשים להבין יותר לעומק נושא מסוים. לדוגמה, אם משתמש מחפש בגוגל ״מה זה seo״, לרוב הוא ירצה לדעת יותר בנושא וימשיך לשאול נוספות כמו- איך להגיע למקום הראשון בגוגל, קידום אתרים אוף פייג׳ ואון פייג׳, מחיר קידום אתרים וכו׳.
מבחינת חווית משתמש, עדיף להגיע לתוכן שיענה על כמה שיותר שאלות מבלי שיצטרכו להמשיך ולחפש תכנים נוספים. קידום אתרים סמנטי מאפשר להגיע למידע יותר רחב מבלי לחזור כל פעם לשורת החיפוש.

יתרונות קידום באמצעות SEO סמנטי

למרות שקידום אתרים סמנטי דורש יותר זמן ומאמץ מצוות כותבי התוכן, היתרונות שלו הם משמעותיים.יותר מילות מפתח מדורגות בחיפושים האורגניים

  • איתות לסורקים של גוגל שהתוכן איכותי
  • חיזוק סמכותיות ומקצועיות המותג בעיני המחפשים
  • עוזר לגוגל לראות את המותג כאוטוריטה בתחומו
  • הזדמנויות נוספות ללינקים פנימיים
  • משאיר את מבקרי האתר באתר לאורך זמן רב יותר

על ידי יצירת תוכן עשיר מבחינה סמנטית ואקטואלית, בעלי אתרים יראו שיפורים משמעותיים בביצועי ה-SEO הכוללים שלהם. 

רוצים להתחיל להשתמש בקידום סמנטי לאתר שלכם? בואו ניגש לעניין!

5 אסטרטגיות מוצלחות ל- SEO סמנטי בשביל דירוג גבוה יותר

  1. בצעו אופטימיזציה לאשכולות מילות מפתח

מכיוון שגוגל לא מסתמך רק על מילת מפתח אחת, כותבי התוכן של האתר צריכים להשתמש במגוון מילות מפתח שחולקות את אותה רלוונטיות סמנטית. לדוגמה- אם החברה שלכם עוסקת בקידום אתרים אורגני, אשכולות מילות המפתח שלכם יכולות להיות קידום, אלגוריתם,דירוג בגוגל, מילות מפתח וכו׳.
האמת היא שגוגל מסתמכת על מגוון מילות מפתח ומטרת אשכולות מילות מפתח היא למנף את היכולות החזקות של גוגל. ובקצרה – מהלך זה יכול להוביל ליותר הקלקות אורגניות לאתר שלכם. 

2. שפרו את איכות ואורך התוכן שלכם

האסטרטגיה הפשוטה ביותר היא להגדיל את כמות התוכן באתר כדי להציע את האופציה למשתמשים לחקור את הנושא יותר לעומק. לדוגמה, אם האתר שלכם עוסק בעיצוב פנים אתם תרצו להציע תוכן מגוון בנושא סוגי עיצוב פנים, טיפים לעיצוב פנים, עיצוב חדרים שונים ועוד. 

למרות שאורך התוכן הוא לא פקטור רשמי של דירוג האתר, סביר להניח שככל שהתוכן יהיה ארוך יותר הוא יכיל סמנטיקה חזקה יותר בין השורות והפסקאות. עם זאת חשוב לזכור שעל התוכן להיות איכותי ולא לחזור על ביטויים שוב ושוב ושוב.
הדרך הטובה ביותר להאריך את התוכן שלכם בצורה איכותית היא להיות יותר ספציפיים, לדייק בתוכן ולהיכנס לעומק הנושא.

3. מילים נרדפות ומונחים קשורים

בעזרת האלגוריתמים המשופרים של גוגל ומודלים של NLP, אין צורך להתמקד בחזרה על מילות מפתח כדי להעלות את דירוג האתר. גוגל יודעים לקשר ביטויים שונים ומונחים שונים אחד לשני ולהבין את ההקשר בפסקה. הוספה לאתר כותרות, תיאורי מטא, h1-h6 ותיאורי תמונות הוא לא פקטור רישמי לדירוג אך זה בהחלט יכול לשפר את הסמנטיקה בתוכן ולחזקה בעיני גוגל.

4. שאלות נפוצות ושאילתות קשורות
עוד דרך לשפר העומק הסמנטי של התוכן באתר היא לענות על שאלות נפוצות שמשתמשים מחפשים בהקשר מילות המפתח העיקריות בתחומכם. 
ניתן לקבל רעיונות לשאלות נפוצות דרך חיפושים קשורים/ שאלות נפוצות שנמצאים בתחת הדף בגוגל אחרי חיפוש.
במענה על שאלות אלו, לא רק שאתם משפרים את ההקשרים הסמנטיים ומחזקים את ערך המותג בעיניי גוגל, אתם גם נותנים לעמוד/ תוכן הזדמנות לדירוג SERPs גבוה יותר.
5. הוסיפו נתונים מובנים/ סכמה (structured data)

נתונים מובנים הם נתונים המועילים למטרה הסופית של הגולש. כלומר, מנוע החיפוש נעזר בנתונים מובנים כדי להציג למשתמשים נתונים נוספים בתוצאות החיפוש. נתונים אלה כוללים מספר מאפיינים כמו: data-vocabulary.org, microformats.org, schema.org, microformats.org, schema.org, Microdata, ועוד. הנתונים מבהירים את מהות התוכן, האובייקט או תיאורו. לדוגמה,כאשר אתם מגדירים נתונים מובנים בדף מוצר אתם מעבירים לגוגל פרטים חשובים כמו סוג התוכן, מידותיו, צבע, גודל וכו׳.
הנתונים המובנים בשילוב עם תוכן עשיר מבחינה סמנטית יציגו תמונה ברורה של תוכן האתר למנועי החיפוש.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
AI - בינה מלאכותית

איך להיערך ל2024? הטרנדים השיווקיים של 2023

אנחנו לא ספוטיפיי אבל הכנו לכם סיכום של הטרנדים השיווקים של שנת 2023! 2023 הייתה ללא ספק שנה משמעותית לעולם הדיגיטלי. הבינה המלאכותית נכנסה בכל

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא