gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך להיערך ל2024? הטרנדים השיווקיים של 2023

תוכן עניינים:

אנחנו לא ספוטיפיי אבל הכנו לכם סיכום של הטרנדים השיווקים של שנת 2023!
2023 הייתה ללא ספק שנה משמעותית לעולם הדיגיטלי.
הבינה המלאכותית נכנסה בכל הכוח ושינתה את כללי המשחק, מצד אחד יותר אפשרויות מצד שני צרכנים עם סטנדרטים עולים ודרישות לחוויות אותנטיות ומותאמות אישית.
השנה יותר מכל שנה אחרת, מותגים מבינים שהם חייבים לבלוט עם הייחודיות שלהם, השיווק המסורתי השתכלל והפך למערכות יחסים קבועות בערוצים משתנים בין קהל היעד למותג.

עם כל הקדמה והטכנולוגיה אנחנו גם רואים חזרה למקורות. יחס אישי ופרסנוליזציה מקבלים מקום של כבוד כשהרבה דברים מסביב הפכו להיות מונעים באמצעות בינה מלאכותית.

בואו נסתכל מקרוב על מגמות השיווק בולטות של 2023 כדי שנוכל להיערך לשנה הבאה – 2024.

 

היפר-פרסונליזציה

בעולם גדוש אפשרויות, היכולת להתבלט תלויה ביכולת של המותג להתאים חוויות, מה שגורם לכל אינטראקציה להרגיש כאילו היא נוצרה מתוך מחשבה על אדם. לכן, מגמת השיווק של Hyper-personalization 2024 מאפשרת לעסקים לבנות קשרים משמעותיים יותר עם הצרכנים שלהם.

לא מדובר רק על ניתוח מספרים או ניווט באוקיינוסים של נתונים. מדובר ביצירת חוויות מותאמות אישית המהדהדות ברמה האישית. באמצעות בינה מלאכותית, ניתוח מתקדם ולמידת מכונה, עסקים יכולים כעת לספק תוכן אישי והצעות אישיות בכל נקודות המגע.

לדוגמא, Spotify Wrapped זה דוגמא נפלאה להיפר פרסנוליזציה. היא משלבת נתונים ויצירתיות כדי ליצור חווית משתמש ייחודית ומרתקת. Spotify מנתחת את הרגלי ההאזנה שלכם והופכת אותו למסע מוזיקלי תוסס וניתן לשיתוף. זה מייצר חגיגה מותאמת אישית של הטעם המוזיקלי וההעדפות שלכם. זה מחזק את הקשר שלכם עם Spotify וגורם לנו להרגיש שהוא חבר אמת שמכיר אותנו ויודע בדיוק מה אנחנו אוהבים, לפעמים הוא יודע יותר טוב מאיתנו מה בא לנו לשמוע.

סופטיפיי לקחו את זה צעד קדימה ובסוף הסיכום של השנה תקבלו מסר מהזמר המועדף עליכם – היפר פרסנוליזציה במיטבה!

הקסם של טרנד זה טמון ביכולתו לגרום לכל צרכן להרגיש מוערך ושרואים אותו. כאשר מוצרים ושירותים מותאמים בצורה אישית הצרכן מרגיש שחשבו עליו ושזה בול בשבילו.

 

בינה מלאכותית

היפר-פרסונליזציה קשורה קשר הדוק למגמת השיווק הבאה שלנו: בינה מלאכותית. היכולת לנתח כמויות עצומות של נתונים, להבחין בדפוסים ולספק תוכן המותאם להעדפות האישיות של כל משתמש היא עדות ליכולות של טכנולוגיות המונעות בינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי.

למרות הפריצה הגדולה של הAI הבינה המלאכותית לא יכולה להחליף את תחושת היחס האישי ואת המעורבות של הקהל עם המותג, ולכן מותגים רבים ממנפים את הטכנולוגיה כדי לחזק את מערכת היחסים עם הקהל ובאמצעות הטכנולוגיה מייצרים פרסנוליזציה.

דוגמה למותג שעשה הכל והפך את הבינה המלאכותית לחלק מרכזי במסע הפרסום השיווקי שלהם היא קוקה קולה. בשנת 2023, הם השיקו את "Create Real Magic", פלטפורמת בינה מלאכותית חדשנית שפותחה.

בשיתוף פעולה עם OpenAI ו-Bain & Company, המזמינה אמנים דיגיטליים ברחבי העולם ליצור יצירות אמנות מקוריות באמצעות נכסים איקוניים מארכיוני קוקה קולה. הפלטפורמה משלבת באופן ייחודי את יצירת הטקסט של GPT-4 ואת יכולות הפקת התמונות של DALL-E. משתתפים מאזורים נבחרים יכלו לגשת לאלמנטים ממותגים רבים לניסויים יצירתיים המופעלים על ידי בינה מלאכותית, עם הזדמנות להציג את עבודתם על שלטי חוצות דיגיטליים במקומות בולטים כמו טיים סקוור בניו יורק וכיכר פיקדילי בלונדון.

דוגמה זו ממחישה את מגמת הבינה המלאכותית בשיווק לשנת 2024, כאשר קוקה קולה ממנפת בינה מלאכותית כדי לתדלק יצירתיות, לייעל את ייצור התוכן ולשפר את מעורבות הצרכנים, תוך הצגת האיזון בין חדשנות טכנולוגית ליצירתיות אנושית.

עם זאת, גם כשבינה מלאכותית מגבירה את השיווק שלנו עם המהירות והחכמה שלו, עלינו לזכור את החשיבות של שמירה על דברים אישיים ואנושיים. הכל על יצירת האיזון המושלם הזה.

השפעה אותנטית

בשנת 2024, מותגים משווקים את עצמם לא רק כמוכרים, אלא כמספרי סיפורים, אקטיביסטים ומחוללי שינוי.

הצרכנים של היום מחפשים מותגים המהדהדים את הערכים שלהם ותורמים בצורה משמעותית למטרות חברתיות. על פי מחקר, הדרך שבה צרכנים רואים את מאמצי האחריות החברתית של חברה משפיעה על הסבירות שלהם לרכוש מאותו מותג. כאשר מתמודדים עם מוצרים באיכות דומה, הלקוחות נוטים להעדיף מותגים הידועים באחריותם החברתית.

פטגוניה בולטת כדוגמה מצוינת למותגים שמתיישרים בצורה חלקה עם מטרה, ומטמיעים מטרה בליבת האסטרטגיה השיווקית שלהם. מחויבים לניהול סביבתי וייצור אתי, הם מיצבו את עצמם כחלוצים. השיווק שלהם מתעלה על קידום מוצרים, השתתפות פעילה בקמפיינים סביבתיים ודוגלים בחיים בר-קיימא. התוכנית "Worn Wear" ומסע הפרסום הנועז של "Don't Buy This Jacket" מדגישים את המסירות שלהם, מהדהדים עם צרכנים מודעים לסביבה ומדגימים את הכוח של מיתוג מכוון מטרה.

 

"השפעה אותנטית" נכונה לכל מותג. לא צריך להיות תאגיד גדול עם הרבה כסף כדי לקפוץ על הטרנד. כעסק קטן, אתה יכול… להתחיל בקטן וליצור קמפיין שיווק בר קיימא תוך שימוש במשאבים העומדים לרשותך! לדוגמה, תרמו חלק מההכנסות שלכם ב-Black Friday כדי לתמוך בקהילה המקומית שלכם או במטרות חשובות והדהדו את זה בערוצי השיווק שלכם.

טרנסמדיה

טרנד הטרנסמדיה מגשר על הפער בין האופליין לאונליין, תוך שימוש במציאות רבודה ובקודי QR כדי ליצור חוויות אינטראקטיביות ואישיות לצרכנים. סריקה פשוטה של ​​קוד QR על פרסומת מודפסת יכולה להתפתח למסע מונע על ידי AR, להחיות את החוויה ולחרוט חותם בלתי נשכח במוחו של הצרכן.

דוגמה מצוינת למותג המשתמש במגמת השיווק של Transmedia 2024 היא איקאה. הם משלבים בצורה חלקה מדיה מודפסת ודיגיטלית בשיווק שלהם, תוך שימוש בקטלוג השנתי שלהם לצד טכנולוגיית מציאות רבודה (AR). לקוחות יכולים לדמיין רהיטים בביתם שלהם על ידי סריקת דפי קטלוג עם אפליקציית IKEA Place, מה שהופך חווית גלישה מסורתית למסע אינטראקטיבי. גישה חדשנית זו לא רק הופכת את הקטלוג למושך יותר, אלא גם מחזקת את הקשר בין הלקוחות למותג איקאה, ומניעה את המכירות בשני הערוצים.

גם אם אתם לא איקאה אתם יכולים "לרכב על הטרנד" Transmedia על ידי הצבת קודי QR על מודעות מודפסות, פוסטרים, שילוט בחנות וחומרי שיווק פיזיים אחרים. קודי QR אלה יכולים להוביל לכל מיני דברים שונים כדי לשפר את חווית הצרכן ולהפוך את האינטראקציה לבלתי נשכחת: מוזיקה, מסנני AR, משחקי אינטרנט פשוטים וכו'.

בדוגמה נוספת לטרנד הטרנסמדיה של 2024, Bombay Sapphire, בשיתוף עם Shazam, יצרה הרפתקה ייחודית של מציאות רבודה (AR) המעוגנת בתווית של המוצר. סריקה פשוטה של ​​תווית הבקבוק הובילה לקוחות לעולם של אנימציה, שתוכננה בצורה מורכבת כדי ללכוד את הרוח והאישיות של בומביי ספיר.

חיפושים ברשתות חברתיות

ברוכים הבאים לעידן של חיפוש חברתי, מגמת שיווק שהולכת וגדלה וגורמת לשינוי בהתנהגות הצרכנים ובדרך שבה הם מחפשים פתרונות לבעיות שלהם.

דור Z מסתמכים יותר ויותר על TikTok ואינסטגרם לתשובות לשאלותיהם.זה כבר לא מובן מאליו שאת השאילתא יכתבו בגוגל. יותר ויותר צרכנים מחפשים פתרונות ותשובות במדיות החברתיות.

חשבו מה הלקוחות שלכם מחפשים והוסיפו את 'מילות המפתח' הללו לפוסטים ולקריאייטיב שלכם במדיה החברתית.
דוגמה פשוטה למותגים שהופכים את הפרסומים שלהם במדיה החברתית לניתנים יותר לגילוי באמצעות
הוספת כיתובים והאשטאגים רלוונטיים לסרטוני ה-TikTok שלהם.

https://www.tiktok.com/@rarebeauty/video/7300996425771519274

Google Analytics 4: יותר ממגמה, הנוקאוט של 2023

אחת מאבני הדרך הגדולות של שנת 2023 הייתה היישום הסופי של חבילת הבינה העסקית החדשה של גוגל, Google Analytics 4 (או GA4). העברת נתונים מ-Universal Analytics ל-GA4 הייתה ככל הנראה המשימה הראשונה עבור צוותי שיווק רבים. מיולי, Universal Analytics (UA) הפסיק לרשום נתונים ומאפשר צפייה בהיסטוריית הנתונים רק עד 6 חודשים לאחר תאריך ההעברה הסופי.

הגרסה החדשה של הכלי מציעה את היתרונות הבאים:

אסוף נתונים מאתרים ומאפליקציות כדי להבין טוב יותר את מסע הלקוח.
שימוש בנתונים מבוססי אירועים במקום בנתונים מבוססי הפעלה.
יכולת בקרה על הפרטיות, כגון מדידה ללא עוגיות.
יכולות חיזוי מגמות ללא מודלים מורכבים.
שילובים ישירים עם פלטפורמות מדיה חברתית ליצירת פעולות באתר או באפליקציה.

 

שיווק משפיענים ו-UGC

בשנת 2023, שיווק משפיענים ותוכן שנוצר על ידי המשתמשים (UGC) הפכו לכלי עוצמתי במיוחד בתחום השיווק. שיווק מיקרו משפיענים מצליח לייצר הצלחה משמעותית בקידום מוצרים ושירותים באמצעות שיתוף פעולה עם יוצרי תוכן ברשתות החברתיות.

UGC מתבצע על ידי משתמשים שיוצרים תוכן שקשור למותג, ובכך הם נהיים לשגרירי המותג. מספר מותגים רבים הצליחו במיוחד על ידי הפנייתם לשיווק משפיענים ו-UGC. השיתוף פעולה עם משפיענים רלוונטיים מאפשר למותגים להגיע לקהל יעד חם וממוקד בצורה אותנטית.

באמצעות השימוש בהשפעתם ובאמינותם של משפיענים אלו, המותגים מצליחים לבנות אמון, ליצור עניין ולהגדיל את מכירותיהם.

כאשר מתכננים לשלב שיווק משפיענים ו-UGC בקמפיינים, חשוב לזהות משפיענים שמתאימים למותג ולקהל היעד. יש ליצור שותפויות עם המשפיענים כדי ליצור תוכן אותנטי ורלוונטי, שנוצר במקוריות ומתמודד עם ריבוי ההצעות.

 

שיווק מיקס אנד מאץ'

אמצו את האקלקטיות עם שיווק מיקס אנד מאץ'.

מגמת שיווק זו מסמלת "סטייה" מהקמפיינים השיווקיים הרגילים והמסורתיים, במקום זאת מעודדת מותגים להתנסות במגוון סגנונות וקולות. הגורם המאחד בקמפיינים המגוונים הללו הוא מסר חזק ומרכזי הקושר את כל המרכיבים יחד בצורה חלקה.

צפינו במותגים פורצי דרך יוצרים קמפיינים 'בסגנון קולאז' השוזרים יחדיו שלל של כשרונות ונקודות מבט. זה יוצר חוויה עשירה ורבת פנים לצרכנים. בקמפיינים הללו חוגגים הגיוון, והסכום באמת גדול מחלקיו. זוהי עדות לכוח של חיבור קולות וסגנונות שונים, כולם מקושרים בהרמוניה על ידי נרטיב יחיד ומרתק.

לדוגמא הקמפיין האחרון של מקדונלד'ס מגלם במיומנות את מגמת Mix and match marketing 2024 על ידי שיתוף אמני Gen Z מדיסציפלינות חזותיות מגוונות למתג מחדש את ה-Big Mac, תוך הצגת השפעתו התרבותית. אמנים יצרו הכל, החל ממגפי בוקרים בהשראת ביג מק ועד עיצובי דמויות תלת מימד וגריל משובצים תכשיטים, ומציגים חגיגה מגוונת אך מגובשת של ההמבורגר האייקוני.

גישה זו לא רק מושכת את תשומת הלב אלא גם מהדהדת עמוקות בקרב קהל היעד, ומציגה את יכולת ההסתגלות והיצירתיות של המותג בנוף השיווקי המתפתח ללא הרף.

גם אם אתם לא מקדונלדס אתם יכולים לנסות את מגמת השיווק Mix-and-match 2024 על ידי עבודה עם מגוון רחב של יוצרים כדי לראות איך הם יפרשו את המוצר שלכם או ישתמשו בשירות שלך בדרכים שונות. לדוגמה, אם אתם מנהלי חברת בגדים, אתם יכולים לגרום לסוגים שונים של אנשים לסגנן את פריטי האופנה שלך בדרכים שונות ולשתף את המראות האלה בערוצי המדיה החברתית שלך.

 

מוכנים ל 2024?

אם קראתם עד לפה אתם אז גם לכם ברור שהנוף של 2024 מלא בהזדמנויות לחדשנות, חיבור וצמיחה.

מותגים יכולים להשתמש בטרנדים האלה כדי לייצר אותנטיות , ליצור קשרים חזקים יותר עם הקהל שלהם ולנווט בביטחון בעולם הדיגיטלי המתפתח ללא הרף.

מעיצוב חוויות אישיות ללקוחות ועד למגוון היצירתי של שיווק מיקס-אנד-מאץ', כל טרנד מציע מסלול ייחודי להעלאת אסטרטגיות השיווק שלנו ולהשאיר השפעה מתמשכת שמביאה תוצאות.

שתהיה לנו שנה של צמיחה ועשייה פוריה!

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
choose digital agency-min
שיווק דיגיטלי

איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי?

בנוף הדיגיטלי התחרותי של היום, מציאת חברת שיווק דיגיטלית נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל בהשגת היעדים העסקיים שלך. עם אפשרויות רבות זמינות, חיוני לבחור

בניית אתרי וורדפרס

הופכים את אתר הוורדפרס ל- PWA!

כבר בשנת 2018 יותר ממחצית הטראפיק לאתרי אינטרנט הגיע מהמובייל. גדילה של 50.3% משנת 2017. בשנת 2022 רוב הטראפיק מגיע מהמובייל. אנשי דיגיטל, מעצבים ומפתחי

קידום אתרים אורגני – SEO

איך להפיק מ- GOOGLE TRENDS את המירב ב-SEO

בכתבה הבאה אנחנו הולכים לגלות איך להשתמש בגוגל טרנדס כדי להקפיץ את אסטרטגיית ה- SEO של החברה, להגיע לקהל יעד מדויק ולמקסם את התוצאות. כפי

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא