gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

גוגל אנליטיקס, גוגל Search Console והתהום ביניהן!

תוכן עניינים:

הסתירות בין תוצאות הנתונים המתקבלות מגוגל אנליטיקס וגוגל search console, יכולות לשגע כל מי שמתעסק בקידום אתרים ומרקטינג, ולא משנה כמה סבלנות יש לו. בכתבה הבאה אנחנו נבין למה יש סתירה בין התוצאות שאנחנו מקבלים, ובמיוחד בנתונים המגיעים מגוגל דיסקברי, איך כדאי להתייחס אליהם בצורה הטובה ביותר ואיזה כלי ייתן לנו את התוצאות המדויקות והמפורטות ביותר!

מדידת נתוני גלישה מבית גוגל

חברות וארגונים רבים משקיעים לא מעט כסף וזמן בקידום האתר שלהן כדי להביא אותו לקדמת הבמה של גוגל.
ולכן, חברות משקיעות מאמצים רבים בבקרה על האתר, התנועה באתר, נתוני הגלישה והדירוג בגוגל כדי להבין האם הזמן והכסף שהם משקיעים בקידום האורגני והממומן משתלמים.
Google analytics ו-Google search console הם שני כלים המספקים אינפורמציה חשובה על האתר וניתוח נתונים מעולה התורם לשיפור הקידום והבעיות הקיימות באתר.
הנתונים המתקבלים לגילוי התנועה באתר בשני הכלים אמורים להיות כביכול מאוד מאוד דומים או עם אי דיוקים מינוריים, אך כל חברה שהשתמשה בכלים אלו בוודאי הבחינה לא פעם ולא פעמיים שיש סתירה בין הנתונים המתקבלים מגוגל סרץ' קונסול בהשוואה לגוגל אנליטיקס.

Google Analytics & Google Search

קודם כל, נבין מה כל כלי מודד.

Google Search Console (ובקיצור GSC) מספק לנו את המידע על ביצועי האתר, איך הוא מוצג בגוגל והדירוג שלו, מעקב אחר התנועה באתר, מילות מפתח מובילות וגילוי בעיות המצריכות תיקון באתר לפי הסורק של גוגל.

Google Analytics מאפשר מעקב אחר התנועה באתר החברה וצבירת מידע סטטיסטי על המקורות מהם מגיעה התנועה ואמצעי המכירות והקידום בהם הארגון משתמש.
אחד המקורות מהם מגיעים ונחשפים משתמשים לאתר הוא Google Discover.
ראו גם: החידושים של גוגל אנליטיקס 4

גוגל דיסקבר הוא פיצ'ר ייחודי למובייל שמציג פיד תכנים מותאם אישית ועוזר למשתמשים להיחשף לתכנים רלוונטים ספציפית אליהם. הדיסקבר מציג תכנים שונים לפי היסטוריית החיפושים, מיקומי חיפוש, תחומי עניין, שימוש באפליקציות שונות, תכנים שנצרכו בעבר וכו'.
בגוגל דיסקבר לא מקבלים תוצאות ישירות מתוך החיפוש של גוגל. הוא פשוט מופיע.

Google Analytics & Google Search

מאיפה מגיעים אי הדיוקים בין הנתונים?

כדאי להבין שגוגל search console וגוגל אנליטיקס מודדים את הנתונים בצורה שונה אחד מהשני והסתירה בנתונים בין שניהם מופיעה בעיקר במדידת הנתונים בתנועת הקהל המגיע לאתר דרך גוגל דיסקבר.
מנוע החיפוש משחק תפקיד גדול ומשמעותי בתכנים שרואים בגוגל דיסקבר וקשה לגוגל אנליטיקס למדוד האם הקהל שהגיע לאתר שלנו הגיע דרך גוגל חיפוש או גוגל דיסקבר.
לכן, גוגל אנליטיקס יכול להיות פחות מדויק במידע שהוא מספק לגבי מקורות התנועה לאתר כאשר הוא מגיע מתנועה אורגנית.
זהו מידע שחשוב מאוד לדעת כיוון שהוא חלק אינטגרלי ומשמעותי בסיבה שבגללה גוגל אנליטיקס לא מצליח לדייק בנתונים.

למה גוגל אנליטיקס לא מצליח לעשות את ההפרדה בתוצאות המגיעות מ GSC וגוגל דיסקבר?

האתרים והכתבות המופיעות בגוגל דיסקבר הן לא תוצאה ישירה של חיפוש בגוגל אלא תוצאה עקיפה המגיעה דרך היסטוריית החיפושים של המשתמש.
בעקבות מידע ונתונים הנאספים על העדפות המשתמש ותחומי העניין שלו, גוגל דיסקבר יכול למצוא ולהציג תכנים אשר יכולים להיות רלוונטים.
ג'ון מולר, אנליסט בחברת גוגל מתייחס לדיווחי הסתירה: "אני חושב שהדרך היחידה למדוד זאת היא על ידי סרץ' קונסול. בגוגל אנליטיקס התנועה מהדיסקבר נמדדת היא כמעט תמיד ביחד עם התוצאות מגוגל סרץ' ולא ניתן להפריד ביניהן. כך שרק בתוצאות מגוגל search console. ניתן לראות את התמונה הגדולה יותר לגבי התנועה באתר".

ראו גם: שיפור מעורבות גולשים על ידי Gamification

גוגל search console או גוגל אנליטיקס?

גוגל מכירה בכך שיש הבדל בצורה שבה GSC וגוגל אנליטיקס אוספים נתונים.
בגוגל search console נוכל לבחון פרמטרים יותר ספציפיים וכך נקבל תוצאות אמינות ומדויקות יותר לגבי מקורות הגולשים המגיעים מתנועה אורגנית.
צוות הדיסקבר בגוגל החליט שדיסקבר הוא חלק מהחיפוש בגוגל ולכן לא הולך לבצע הפרדה בין המשתמשים שהגיעו לאתר דרך מנוע החיפוש ודרך החשיפה בעמוד הדיסקבר.

למה גוגל search console מניב תוצאות טובות יותר מאנליטיקס?

גוגל אנליטיקס הוא עדיין כלי מצוין למדידת הנתונים, אך עם זאת חשוב להיות מודעים ולהכיר בבעייתיות בנתונים המתקבלים לגבי הגעת משתמשים חדשים דרך מנוע החיפוש של גוגל וגוגל דיסקבר. גוגל סרץ' מניב תוצאות טובות יותר כיוון שניתן להכניס יותר פרמטרים וכך פילוח הנתונים יהיה מדויק יותר.

מה עושים הלאה וכיצד מגיעים לתוצאות המדויקות ביותר?

כפי שג'ון מולר אמר, עדיף להשתמש בגוגל search console כדי להגיע לתוצאות טובות ומדוייקות בנתוני התנועה האורגנית של האתר.
אמנם זה יכול לקחת זמן רב וקצת לתסכל, אך כדאי להשקיע זמן ולהכניס כמה שיותר פרמטרים של מדידה לפלטפורמה. אחרי התוצאות שיגיעו, אתם לא תתחרטו על הזמן שהשקעתם.
לסיכום, כשמדובר בניתוח נתונים וסטטיסטיקות של תנועת גולשים אורגנית באתר ופילוח מדויק למקומות מהם נחשפים ומגיעים משתמשים לאתר, אנחנו ממליצים להשתמש Google Search Console. כן חשוב לשלב את התובנות המגידות מאנליטיקס כדי לקבל תמונת מצב שלמה, זאת תוך הבנה של היתרון של כל כלי והסיבה להבדלים ביניהם כפי שפרטנו במאמר.

אם אתם רוצים להעמיק בנושא, אנחנו ב- GEMPLAN אוהבים לשחק עם נתונים ומתמחים בשילוב של מספר כלים על מנת להגיע לתוצאות המדויקות ביותר וניתוחן. לפרטים נוספים, דברו איתנו או השאירו פרטים ומיד נחזור

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אתרים בינלאומי
קידום אתרים אורגני – SEO

5 טיפים לקידום אתר בינלאומי

הרבה אנשים חושבים ששימוש בתגיות hreflang מספיק כדי להבטיח שהאתר שלהם ידורג ספציפית בשוק המדינה בה קהל היעד שלהם נמצא. אופטימיזציה בינלאומית היא, ללא ספק,

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא