gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

6 טיפים מעולים לקידום אורגני בערוץ היוטיוב שלכם

תוכן עניינים:

אם גם לכם הכותרת נשמעת מפתיעה ועולה בכם השאלה- למה אני צריך לעשות SEO לערוץ היוטיוב שלי? זאת בדיוק הכתבה בשבילכם! יוטיוב הוא אחד הערוצים החזקים ביותר לשיתוף תכני וידאו (עם מעל 2.56 מיליארד משתמשים) על סוגיהם- פרסומות, מדריכים, פודקאסטים וכו׳, ואם אתם מייצרים תכני וידאו, אתם לא תרצו לוותר על פוטנציאל החשיפה. 

  עולם ה- SEO בערוץ היוטיוב

אנחנו מניחים שאתם יודעים מה זה SEO (ואם לא, לחצו כאן כדי להכיר את עקרונות Search Engine Optimization הבסיסיים) ולכן אנחנו נצלול ישר אל עולם היוטיוב. המטרה שלנו היא לעזור לסרטונים להיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש ביוטיוב ובכך לחשוף יותר משתמשים לחברה או המותג. התוצאות ביוטיוב מוצגות בהתבסס על מספר פקטורים וביניהם- כמה הסרטון רלוונטי עבור מונחי החיפוש ורמת האמינות של האתר או הסרטונים שמחושבים על ידי האלגוריתם. כדי להבין איך נוכל ״לעזור״ לתוכן שלנו להיות מדורג גבוה יותר, נצטרך להבין איך האלגוריתם עובד. את דירוג העמוד שלנו האלגוריתם מבסס על נתונים כמו כמות הצפיות והמעורבות בסרטון, הלינקים שמובילים לסרטון, איכות המקורות בהם הסרטון מוצג ועוד. כפי שאמרנו בהתחלה, ישנם מעל 2.56 מיליארד משתמשים ביוטיוב ובממוצע 2,500 סרטונים כל דקה! כך שאם אנחנו מעלים סרטון- הוא יזדקק לכל העזרה שנוכל לתת לו כדי לבלוט.  אופטימיזציית סרטוני יוטיוב

כותרת הסרטון

הכותרת של הסרטון היא אחת מהפרמטרים החשובים ביותר לדירוג ביוטיוב. ודאו כי הכותרת שבחרתם תואמת את התוכן המוצג בסרטון ומכילה את מילות המפתח אליהם אתם מכוונים.

התמונה הממוזערת של הסרטון

תמונות ממוזערות אמנם לא יהיו פקטור ישיר בדירוג הסרטון שלכם ביוטיוב אך התמונה שבחרתם היא התוכן הויזואלי הראשון שהמשתמשים רואים והיא זאת שתגרום להם להיכנס או לבחור בסרטון אחר (שיעלה את מספר הצפיות ובכך ישפיע על הדירוג בצורה עקיפה). לכן, בחרו בתמונה שתסקרן את המשתמש או תסביר מה תוכן הסרטון.

 

תיאור הסרטון

תיאור הסרטון הוא גם פקטור חשוב בדירוג העמוד ביוטיוב. ודאו שאתם כוללים תיאור קצר של הסרטון המכיל מילות מפתח רלוונטיות. תוכלו להוסיף לינקים לאתר החברה שלכם או לעמודי הסושיאל.

צפיות

מספר הצפיות ב- 24 שעות הראשונות מרגע עליית הסרטון הוא איתות לאלגוריתם שהסרטון הוא בעל תוכן מעניין ויש לשים לב אליו. ככל שיהיו יותר צפיות לסרטון- כך הוא יופיע טוב יותר בחיפושים, בהצעות לסרטונים רלוונטים עבור משתמשים, הצעות להרשמה למינוי ומיקומים נוספים ביוטיוב.

לייקים

אחרי הכל, יוטיוב הינה רשת חברתית המושפעת מרמת המעורבות שהמשתמשים יוצרים עם התוכן אותו העליתם לערוץ. הנוסחה די פשוטה, ככל שישנם יותר לייקים לסרטון, כך הסרטון ידורג גבוה יותר בדפי החיפוש.

שיתופים

בדומה לרשתות חברתיות אחרות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו׳) לכמות השיתופים של הסרטון ישנה השפעה עצומה על מיקום הדירוג.

לינקים חיצוניים

כמו שאמרנו בתחילת המאמר, האלגוריתם של יוטיוב מושפע מכמות הלינקים באתרים חיצוניים המפנים לסרטון שהעלינו וככל שיש יותר לינקים- כך הדירוג שלנו יעלה (בדומה למאמרים שאנחנו מעלים לאתר החברה). את כמות השיתופים תוכלו לבדוק ב- Analytics של ערוץ היוטיוב של החברה. בדוח, תוכלו לראות כמה פעמים התוכן שלכם שותף מתוך יוטיוב באמצעות כפתור השיתוף ואת האתרים בהם הצופים משתפים את הסרטונים של החברה.

אורך הסרטון

אם ההמלצה בסרטונים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם היא לשמור על סרטון קצר וענייני, כאן דווקא המקרה הפוך. ערוצי יוטיוב עם סרטונים ארוכים ועם מילות מפתח רלוונטיות לתוכן המוצג נמצאים תמיד בעדיפות גבוהה יותר בדירוג ביוטיוב.
עם זאת, אורך הסרטון לא מבטיח יותר צפיות. אם יש לכם סרטון באורך 10 דק׳ אך הצופים נכנסים ויוצאים אחרי מספר דקות- הסרטון לא ייחשב כאיכותי/ מעניין בעיניי יוטיוב. אך עם התוכן מעניין, תואם לחיפוש של המשתמשים והם צופים ברובו- הסרטון יעלה בדירוג.
ואי אפשר שלא להזכיר לפחות פעם במאמר על SEO שהתוכן הוא המלך.

איכות, איכות, איכות

ככל שאיכות הסרטון תהיה גבוהה יותר, כך גם הדירוג ביוטיוב יהיה גבוה יותר.

 

ולחלק שכולנו חיכינו לנו- 6 טיפים שיעזרו לעמוד היוטיוב של החברה להגיע לדירוג גבוה יותר!

מילות מפתח:

הבסיס לכל SEO הוא מילות מפתח ולכן גם כאן יש לבצע מחקר מקיף על מילות מפתח רלוונטיות לעמוד היוטיוב של החברה וכן גם מילות מפתח ספציפיות עבור התוכן אותו אתם מעלים. אל תשכחו להוסיף את מילות המפתח לכותרות, לתגי המטא וכמובן לתיאור הסרטון. בתיאור היעזרו במילות מפתח כלליות רלוונטיות ומילות מפתח ממוקדות עבור הסרטון הספציפי הזה כמה שיותר פעמים אך עם זאת שמרו על ענייניות. לחצו כאן כדי לקרוא בהרחבה – כל מה שצריך לדעת על מחקר מילות מפתח! ביצוע מחקר מילות מפתח

סושיאל, סושיאל, סושיאל

פרסמו ושימו לינקים לסרטוני היוטיוב שלכם בכמה שיותר פלטפורמות ואתרים שונים (כמו אתר החברה וערוצי הסושיאל) ומעבר לכך, עודדו משתמשים לשים לינקים לסרטוני היוטיוב שלכם. עם זאת הקפידו שהמקורות שבהם נמצא לינק לסרטון הוא מקור מהימן ולא ספאם. 5 שלבים פשוטים ליצירת אסטרטגיית תוכן יעילה ברשתות החברתיות

SEO לשיתופים בסושיאל

שיתפתם את התוכן בערוצי סושיאל אחרים? מעולה! אל תשכחו לבצע גם פה אופטימיזציה, להשתמש במילות מפתח רלוונטיות בכותרות, בתיאורים ובתגיות כדי שיהיה קל יותר למנועי החיפוש למצוא את התוכן ולדרג אותו גבוה.

CTA- Call To Action:

בתיאור הסרטון הוסיפו הנעה לפעולה שקוראת לצופים לעשות לייק, שיתוף לסרטון, לכתוב תגובה או להירשם לערוץ היוטיוב של החברה.

אנליטיקס לתוכן

בדיוק כמו בניתוח נתונים שאנחנו עושים לאתר החברה וערוצי הסושיאל, כך גם נצטרך לעשות עבור התוכן בערוץ היוטיוב שלנו. בדקו עבור כל סרטון כמה צפיות, תגובות ושיתופים הוא קיבל ובמילים אחרות- מה הייתה רמת המעורבות של הצופים. בדרך זו תוכלו לדעת האם התוכן שלכם מעניין או לא מעניין ולפי זה ליצור אסטרטגיה עבור התוכן הויזואלי של החברה.

צרו מפת אתר לערוץ היוטיוב שלכם

יצירת מפת אתר של סרטוני וידאו היא בדיוק כמו יצירת מפת אתר רגילה רק עם לינקים מלאים לסרטונים בעמוד. לאחר שתשלחו את הקובץ ל- Google Webmaster Tools, הסרטונים ידורגו גבוה יותר במנועי החיפוש ובמיוחד אם התוכן שלכם מקורי. יצירת אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית עוברת בשלל פלטפורמות החל מאתר החברה, התוכן הכתוב, הויז׳ואליות ודרך ערוצי הסושיאל השונים. מערך SEO טוב לא מתחיל ונגמר בערוץ שיווק אחד אלא מתפרש על כולן ויוצר ביניהן סינרגיה. אנחנו כאן כדי לעזור לחברה שלכם להתמקד בערוצי השיווק הטובים ביותר ולהוציא מהם את המיטב! צרו איתנו קשר לפרטים נוספים>>

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום וקידום ברשת

מהן האפשרויות עבור קידום בגוגל?

כיום כאשר כולם נמצאים באינטרנט, וכולם רוצים להופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש בגוגל – כי אין דרך אחרת לוודא שרואים אותך, קידום בגוגל הפך להיות

וויקס ווורדפרס
בניית אתרי וורדפרס

WordPress או Wix – מה עדיף?

בין אם אתם בעלי חברה או מנהלי שיווק בחברה או ארגון והגעתם למאמר הזה, אתם כנראה עומדים בפני פתיחת אתר חדש או שדרוג אתר קיים. 

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא