gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך לשפר ציון איכות במודעות של גוגל? קבלו 5 טיפים מוכחים!

תוכן עניינים:

כולנו רוצים להופיע בעמוד התוצאות הראשון בגוגל. יש שתי דרכים לעשות זאת: באופן אורגני או ממומן, בעזרת גוגל אדוורדס (Google Adwords) – מודעות הפרסום הממומנות במנוע החיפוש של גוגל. מדובר במודעות PPC, כלומר מודעות שמשלמים עליהן לפי קליק. גוגל מציגים את מודעות ה- PPC שלהם לפי נוסחה המורכבת משני פרמטרים: ציון איכות ומחיר, לכן ציון איכות X מחיר = ציון מודעה או במילים אחרות, אלו שני הפרמטרים שמשפיעים על דירוג המודעה בגוגל. ככל שאחד מהפרמטרים יהיה גבוה יותר כך למודעה שלנו תהיה יותר חשיפה. בכתבה זו נראה איך אפשר לשפר את ציון האיכות של מודעות ה- PPC וכך בעצם גם לשלם פחות על המודעות.

ציון האיכות של גוגל מורכב מ- 3 פרמטרים:

1. CTR אחוז הקלקה – כמות ההקלקות חלקי כמות ההופעות. כך למשל, אם המודעה הוצגה 10 פעמים והקליקו עליה רק פער אחת, אז ה- CTR=10%
2. רלוונטיות המודעה – האם המודעה היא רלוונטית למילות החיפוש שהוגדרו עבורה. לדוגמא: אם אחפש ביטוח לרכב ותעלה לי מודעה למכירת רכבים, היא כנראה פחות רלוונטית, כי אם חיפשתי ביטוח לרכב כבר יש לי רכב ואין לי צורך ברכב אחר כרגע.
3. דף הנחיתה / אתר – עד כמה דף הנחיתה או האתר שאליהם מובילה המודעה רלוונטיים למילות החיפוש שהוזנו בגוגל? כמה זמן נשארתי באתר לאחר שנכנסתי למודעה? עד כמה האתר מספק את המידע הרלוונטי לי?

באמצעות העלאת ציון האיכות שלנו אנו למעשה מעלים את ציון המודעה שלנו, דבר שיביא לנראות גבוהה יותר של המודעות ול- ROI גבוה יותר.
אז איך אפשר לשפר את ציון האיכות? קבלו 5 טיפים:

1. הכניסו בכותרת הראשית את הביטוי המרכזי

מדובר בטיפ בסיסי ואפקטיבי ביותר. הכנסת הביטוי המרכזי של הקמפיין בכותרת הראשית (H1) של דף הנחיתה או הדף באתר אליו מובילה המודעה תגרום להעלאת הרלוונטיות של דף הנחיתה או האתר למודעה. כאמור, אחד מהפרמטרים שמשפיעים על ציון איכות המודעה היא הרלוונטיות שגוגל מוצא בין המודעה לדף שאליו היא מובילה.

2. הכניסו בכתובת האתר את הביטוי המרכזי

אם ה- URL של דף הנחיתה או דף כלשהו באתר (הכתובת הישירה לדף) יכלול את הביטוי המרכזי בקמפיין הרלוונטיות בין המודעה לדף הנחיתה תגדל וכמו שכבר הסברנו – הגדלת הרלוונטיות הזאת תגרום לשיפור בציון האיכות של המודעה. כך לדוגמא, אם הביטוי המרכזי הוא "ויטמין C", אז ל- URL צריך להוסיף את הביטוי VITAMIN-C. חשוב להוסיף קו מפריד בין המילים שמהוות את הביטוי המרכזי ב- URL.

3. הכניסו בתיאור התמונה את הביטוי המרכזי

ישנם מקרים שבהם דף הנחיתה הוא מינימלי ואין בו הרבה תוכן, אלא בעיקר תמונות וטופס יצירת קשר. במקרה כזה, מומלץ להכניס את הביטוי המרכזי של הקמפיין בתיאור התמונה. מהלך כזה, כמו בטיפים הקודמים, יגדיל את הרלוונטיות בין המודעה לדף הנחיתה.
לא בטוחים שדף הנחיתה שלכם מספיק אטרקטיבי? קבלו מדריך לבניית דף נחיתה מנצח!

4. הוסיפו מילות מפתח שליליות

כדי להימנע ממצב שבו המודעה עולה כאשר מילות החיפוש ממש לא רלוונטיות אליה, חשוב לבצע בדיקה מהן מילות החיפוש שגרמו למודעה לעלות ואז באופן ידני לסלק את מילות החיפוש אינן רלוונטיות למה שאתם מציעים במודעה.

5. דייקו את מילות המפתח לטקסט המודעה

חשוב ליצור קבוצת מודעות לכל ביטוי או מילת מפתח בקמפיין, כדי לדייק את הקשר בין מילות החיפוש שמקיש הגולש לבין המודעה שעולה לו בתגובה. לדוגמא: אם הביטוי שלנו הוא "ברזל לנשים בהריון", אז חשוב שבטקסט נתייחס לתוסף ברזל שמתאים ספציפית לנשים בהריון ולא לאוכלוסיה אחרת.

שיפור ציון מודעות בגוגל - סיכום

יצירת מודעות בגוגל היא תהליך שמצריך למידה, ניסוי וטעיה. ככל שהמודעות אפקטיביות ורלוונטיות למה שאנו מבקשים להציע לגולשים, כך הציון שלהן בגוגל עולה ואנחנו נדרשים לשלם פחות. כדי לשפר את איכות המודעות אנחנו נעזרים באלמנטים מעולם הקידום האורגני (SEO). הדרך הטובה והנכונה ביותר לפרסם במנוע החיפוש של גוגל היא לשלב את הקידום האורגני עם מודעות ה- PPC. חושבים שזה גדול עליכם? מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לתפור לכם קמפיין דיגיטל שיתאים בדיוק למידותיכם.

יכול לענייו אותך גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

אפקט הפרפר בעולם של נתונים

אֵפֵקְט הַפַּרְפַּר הוא ביטוי מתחום תורת הכאוס, שמנסה להמחיש מצב בו שינוי קטן בנתוני הפתיחה של תהליך מסוים, יכול לגרום לשינוי גדול בתוצאה הסופית. לדוגמה:

בניית אסטרטגיה שיווקית

9 טיפים ליצירת אסטרטגיה מנצחת בלינקדאין!

לינקדאין היא הרשת החברתית המועדפת על בעלי עסקים, היא מציעה את כל היתרונות של רשת חברתית פלוס נוכחות גבוהה של אנשי מקצוע וחזון, יתרון למי

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא