gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

כל מה שצריך לדעת על הגדרת קהלים בגוגל אנליטיקס

תוכן עניינים:

 

מאז השקתה בשנת 2013, רשימות רימרקטינג עבור מודעות חיפוש (Remarketing Lists Search Ads) הפכו לכלי כל כך אינטגרלי עבור קמפיינים של קידום ממומן (PPC), עד שקשה לזכור איך הם נראו בלעדיהם. האם פשוט השתמשו באותה הצעה לכולם? סוג של טירוף. הדברים הפכו לאפילו יותר מרגשים ביוני 2015, כשגוגל הודיעה שהיא מאפשרת להשתמש ברשימות השיווק מחדש (רימרקטינג) של גוגל אנליטיקס בקמפיינים ברשת החיפוש (שם הייתה בעבר הגבלה על שימוש בדיספליי בלבד). כפי שאולי ידוע לכם, יש הרבה יותר אפשרויות העומדות לרשותכם בבניית רשימות שיווק מחדש בגוגל אנליטיקס מאשר באדוורדס, כך שהדבר פותח מגוון אפשרויות חדשות לפעילות ה- RLSA שלכם. אבל איך בדיוק מכינים את חשבון הגוגל אנליטיקס שלכם ל- RLSA? ועם כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, איך אפשר להחליט אילו רשימות מתאימות לכם?

הגדרת קהלים בגוגל אנליטיקס- מתחילים

לפני שתיסחפו לסיעור מוחות לבניית אסטרטגיות, יצירת רשימות שיווק מחדש בגוגל אנליטיקס וניסיונות אנליזה חדשניים, עליכם לוודא שחשבון האנליטיקס שלכם תומך ברימרקטינג. זהו תהליך פשוט מאוד עבור כל מי שיש לו גישה לחשבון ברמת ה- "עריכה" – בלשונית הניהול, פשוט נווטו אל המאפיין הנכון ולחצו על "פרטי מעקב" (Τracking Info), ואז על "איסוף נתונים" 

(Data Collection). ואז מלאכת איסוף הנתונים לרימרקטינג, הן בקמפיינים של חיפוש והן בקמפיינים של דיספלי, הופכת לפשוטה ביותר. ברגע שסיימתם את השלב הזה, תוכלו להתחיל בבניית רשימות הרימרקטינג שלכם. ממש כמו באדוורדס, שם רשימות שיווק מחדש נוצרות אוטומטית ברגע שהקוד שלכם מיושם באתר, גוגל אנליטיקס מציעה קצת השראה במציאת קהלים אליהם אתם יכולים למקד. בטאב השיווק מחדש תמצאו מבחר קהלים מוגדרים מראש, שניתן ליצור בקלות בעזרת מספר קליקים ספורים. או, אם יש לכם כמה קהלים ספציפיים בראש, תוכלו לבחור ליצור קהל חדש או לייבא פלח שכבר נוצר בחשבון.

הרשימות החכמות של גוגל אנליטיקס (Google Analytics Smart Lists)

'רשימות חכמות' הן אחד מסוגי הקהל המוגדרים מראש המועילים ביותר העומדים לרשותכם בטאב הרימרקטינג. מדובר ברשימות שנוצרו באופן אוטומטי על ידי גוגל על סמך נתוני למידה והמרה, והן להלכה, אמורות להכיל את המשתמשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להמרה בביקור שלאחר מכן. היו כבר עדויות משכנעות ליתרונות השימוש בקהלים אלה בקמפיינים של דיספלי רימרקטינג, ונראה שהם מוכיחים שהם לא פחות מוצלחים בחיפוש. אפשר לראות קמפיינים בהם רשימות אלו משיגות שיעורי המרה הגבוהים עד 20 אחוזים מרשימות קהלים, אחרים כאשר הן מוחלות על קמפיינים של רשת החיפוש. 

רשימות מעורבות משתמשים (User Engagement Lists)

אסטרטגיה דיגיטלית נוספת ומאד פופולרית בעת שימוש בשיווק מחדש באנליטיקס, היא ליצור קהלים של המשתמשים המעורבים ביותר שלכם. אמנם רשימות רימרקטינג של אדוורדס יכולות להיות נהדרות עבור טרגוט מחדש של אנשים שביקרו באתר, אך סתם ביקור בכתובת אתר מסוים, עשוי לא להיות אינדיקציה אמיתית אם מדובר בלקוח המתאים, ולכן כדאי למקד אותו מחדש. במיוחד, זו יכולה להיות בעיה לתעשיות מסוימות, בהן אתם נאבקים בשוק לא מלומד. אירוח הוא דוגמה מושלמת לכך: מישהו שמחפש "אירוח" יכול להיות הלקוח הגדול הבא שלכם, או נער שמחפש מקום לארח בו את משחק המיינקראפט הבא. אם אותו נער יופיע בדף הבית שלכם וברשימת "כל המבקרים" שלכם, אתם בוודאות לא רוצים להציע יותר בפעם הבאה שהוא יבצע חיפוש דומה. על ידי יצירת רשימות באנליטיקס המבוססות על מעורבות משתמשים, תוכלו לעזור לסנן את אותם משתמשים לא רלוונטיים, ולהתעמק במבקרים שבאמת כדאי להוציא עליהם עוד כסף. אפשר לחלק את הקהלים מבוססי המעורבות כך:

  • אלו שבילו יותר מ- X זמן באתר
  • אלו שביקרו יותר מ- Y דפים בכל פעולה
  • אלו שלא נטשו את האתר

אם אתם לא רואים ביצועים משופרים משמעותית מהקהלים הנוכחיים שלכם, מדוע שלא תעמיקו אפילו יותר, ותוודאו שאתם משתמשים רק באסטרטגיות ה- RLSA המבריקות עבור המשתמשים המעורבים ביותר שלכם?

מסחר אלקטרוני משופר (Enhanced Ecommerce)

מסחר אלקטרוני משופר הוא תוסף (פלאגין) המאפשר לקמעונאים למדוד אינטראקציות משתמשים עם מוצרים מסוימים באתר. זה יכול להיות כל דבר במשפך, החל מצפייה במוצר בעמוד קטגוריה ועד לרכישה בפועל. תוסף זה יכול לספק תובנות מרתקות על אופן התנהגותם של משתמשים, כיצד מתפקדים מוצרים שונים, וגם היכן אנשים נופלים ממשפך המכירות. לא רק זה, הוא גם מאפשר לכם לבנות רשימות שיווק מחדש על סמך אינטראקציות אלה. אם אתם משתמש ב- Enhanced Ecommerce, יופיע טאב חדש ב- Audience Builder, שם תוכלו ליצור רשימות של משתמשים שהוסיפו מותג מסוים לסל שלהם, הוציאו מעל סכום מסוים או רכשו קטגוריית מוצר, ועוד הרבה אפשרויות. 

ראו גם: בניית חנויות מסחר באינטרנט שממירות!

הגדרת קהלים בגוגל אנליטיקס - מה חשוב לזכור?

יש כל כך הרבה קהלים שאפשר ליצור בגוגל אנליטיקס שפשוט לא היה אפשרי ליצור אותם באדוורדס, כך שזה יכול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל. אנחנו מקווים שמאמר זה סיפק קצת השראה, אך יש כמה דברים שכדאי לזכור. 

ראשית, הנכם יכולים להשתמש ברשימות המבוססות על דמוגרפיה או תחומי עניין במסעות פרסום בגוגל וברשת החיפוש. כמו כן, כל רשימת שיווק מחדש שאתם יוצרים יכולה להיות מקושרת לחשבון אדוורדס אחד בלבד, כך שאם אתם מתמודדים עם מספר גדול של חשבונות, כדאי לתת לרשימות שמות הגיוניים ולא לאבד את הסבלנות. והכי חשוב- זכרו שבניגוד לבניית רשימות שיווק מחדש באדוורדס, זה אפילו לא יביא לשינויים באתר שלכם. אז למה אתם מחכים?

יכול לעניין אותך גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
כלים מומלצים לאימייל מרקטינג
ניוזלטר

4 כלים מומלצים לבניית אי־מייל מרקטינג

רשימת התפוצה שלכם היא אחד מהנכסים החשובים ביותר בארגון, והיא מאפשרת לכם לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם, לחזק את תפיסת המותג, לייצר אוטומציות להגדלת

PPC ו- SEO - זוג משמיים
פרסום בגוגל ומנועי חיפוש

PPC ו- SEO – זוג משמיים

העסק שלכם רוצה לצמוח. קהל היעד שלכם מחפש באינטרנט חברה בדיוק כמו שלכם. אז איך אתם מוודאים שהוא אכן ימצא אתכם? יש הטוענים כי קידום

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא