gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

אנליזה שיווקית: ההבדל בין משווק דיגיטלי ממוצע למצוין!

תוכן עניינים:

אחד היתרונות המרכזיים בשיווק דיגיטלי הוא היכולת למדוד את הביצועים. ניתן בקלות יחסית לנתח נתונים, להסיק מהם מסקנות ולשפר את הביצועים. לכן, חשוב לערוך אנליזה שיווקית או בשמה האינטרנטי, אנליזה דיגיטלית.
אנליזה שיווקית, היא למעשה המפתח לצמיחה והתפתחות של העסק או החברה. אנליזה נעשית גם על שאר אמצעי השיווק, אבל בדיגיטל היא זמינה, נוחה ומדויקת יותר . 

מהן הדרכים שבאמצעותן נוכל לנתח נתונים ולהגיע לתובנות שיווקיות ועסקיות? על כך בכתבה הבאה.

4 סוגים של אנליזה שיווקית

באנליזה אנחנו בודקים את כל הגורמים שהביאו לתופעה מסוימת. בתחום השיווקי האנליזה מאפשרת לנו לנתח את התנהגות הצרכנים, ולהבין מה עובד עליהם טוב יותר ומה פחות, מה מניע אותם לפעולה ומביא להמרות ומה פחות.

אנליזה אפקטיבית מביאה לקבלת החלטות שקולה ולא כזאת שמבוססת על "תחושות הבטן". קיימים מספר סוגים של אנליזות בתחום השיווק:

  1. אנליזה שיווקית – נשענת על מידע פנימי הקיים בחברה, מידע מהלקוחות, מידע שהוכן ע"י גורמים חיצוניים, מחקרים.
  2. אנליזה דיגיטלית – נשענת על כלי מדידה כמו גוגל אנליטיקס.
  3. אנליזה מסחרית – בחינת היחסים בין החברה ללקוחותיה, כאשר החברה מואנשת (מקבלת תכונות אנושיות).
  4. אנליזה התנהגותית – הבנה מעמיקה של התנהגות הצרכנים.

מודל SWOT - אפקטיבי ביותר לניתוח נתונים בדיגיטל

אחד המודלים הפופולרים ביותר לניתוח מצב השוק הוא מודל SWOT (ראשי תיבות: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). רצוי להתחיל אנליזה שיווקית במענה לשאלות שבמודל SWOT:

  • S – מהן החוזקות שלנו כחברה / בעל עסק? 
  • W – מהן החולשות שלנו כחברה / בעל עסק?
  • O – מהן ההזדמנויות שעומדות בפנינו מבחינה עסקית?
  • T – מהם האיומים העומדים בפנינו?

מה כוללת אנליזה שיווקית?

ניתוח עסקי מסחרי – נותן תמונת מצב עסקית ומתמקד ב- 3 פרמטרים: לקוחות, פדיון, עסקאות. את שלושת הפרמטרים האלה כדאי לחקור לעומק כדי לקבל תובנות רבות, כמו: סל ממוצע, תדירות קניה, לקוחות חוזרים, אחוז נטישה, זיהוי לקוחות VIP ועוד.

מחקר מתחרים – מיהם המתחרים שלכם? מה הם מציעים? במה הם טובים יותר מכם? מה היתרונות והחסרונות הבולטים שלהם? כיצד אתם יכולים לבדל עצמכם בשוק רווי מתחרים? מחקר טוב יוכל גם לכוון לכיווני פעולה חדשים – כמו פריצה לשוק חדש או פנייה לפלח לקוחות חדש.

לקוחות – כאן חשוב שיהיה תיאור מאוד מפורט של הלקוחות, הגדרת קהל המטרה שלכם, מה מאפיין את הקהל הזה? מאיפה הוא מגיע? מה ההעדפות שלו? ככל שתכירו טוב יותר את האדם שאתם מנסים למכור לו כך השיווק יהיה יעל יותר.

ניתוח התנהגות דיגיטלי – לצד היכולת שקיימת כבר שנים רבות של ניתוח ואיסוף נתונים בדיגיטל, בשנים האחרונות ישנם מספר כלים שבעזרתם ניתן לנתח את התנהגות הגולשים ולהסיק מסקנות מעניינות ומדויקות יותר, שאינן מתבססות על סטטיסטיקה, אלא על צפייה במקרים אמיתיים. כלי ניתוח התנהגות לקוחות כדוגמת הוטג'אר יכולים לתת מידע רב על הצרכים והרצונות האמיתיים של הלקוח ועל חוויית המשתמש שלו באתר / אפליקציה. ככל שנדע יותר נוכל להתאים טוב יותר את הפעולות השיווקיות ואת המוצרים והשירותים שאנו מציעים ללקוחות.

בסרטון: 5 צעדים כיצד לשפר את יכולת ניתוח הנתונים בדיגיטל

איך אנליזה שיווקית מסייעת לשיווק בדיגיטל?

אנליזה שיווקית אפקטיבית היא כלי מדהים, שיכול לסייע משמעותית ביכולת לעלות בזמן על בעיות ולזהות הזדמנויות שיווקיות. היא תורמת לשיווק הדיגיטלי בכמה דרכים:

  • זיהוי של קהלי יעד ופנייה מדויקת לכל אחד מהקהלים.
  • איסוף נתונים איכותי, שמשמש גם בערוצים שיווקיים שונים 
  • ייעול התהליך השיווקי ובכך חיסכון בעלויות.
  • זיהוי מהיר של קמפיינים יעלים וקמפיינים בזבזניים.

ככל שפעילות השיווק הדיגיטלי תגדל ותתבסס על איסוף דאטה וניתוח נתונים באמצעות גוגל אנליטיקס 4 וכלים נוספים לניתוח, כך ההשפעה של האנליזה השיווקית היא מכרעת יותר. האנליזה הופכת את הנתונים לתובנות ואת התובנות להחלטות שיווקיות. החלטות שיווקיות שנעשות על בסיס של ניתוח נתונים ושימוש בכלי תצפית ומחקר התנהגותי, הן החלטות בטוחות ויעילות יותר ברוב המקרים ותוצאותיהן טובות יותר. 

 

לסיכום, האנליזה היא גורם חשוב במערך השיווק הדיגיטלי, היא מסייעת ביצירת חווית לקוח אישית ויעילה, אשר מביאה לתוצאות של שיפור יחס המרה ולהגעה ליעדים השיווקיים.

אז אם עשינו לכם חשק ותרצו לשמוע עוד על הקמת אנליזה שיווקית דיגיטלית לעסק שלכם – מוזמנים לפנות אלינו בטופס המצורף למטה 🙂

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
chatgpt for wordpress
AI - בינה מלאכותית

ChatGPT לוורדפרס – ChatGPT for WordPress

ChatGPT לוורדפרס – התוסף מוסיף ווידג'ט לממשק הניהול של האתר ומאפשר למנהלים ליצור אינטראקציה עם ChatGPT ולקבל הצעות עריכה בזמן אמת, מה שהופך את תהליך

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא