gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

AI ושיווק בSMS העתיד כבר כאן – איך לשפר מכירות באמצעות SMS?

תוכן עניינים:

שיווק ב-SMS הוא ערוץ שיווק פופולארי למשווקים. עם זאת, הכניסה של AI לעולם המשווקים שינה את שיווק ה-SMS, והפך אותו ליותר אישי. Lubomir Kozak, מנכ"ל BulkGate, חולק טיפים עם משווקים למינוף AI כדי להגביר את מסע השיווק שלהם ב-SMS.

בעולם המהיר של השיווק הדיגיטלי, עסקים תמיד מחפשים שיטות חדשות ליצירת קשר עם הלקוחות שלהם. שיווק ב-SMS הוכיח את עצמו כערוץ יעיל להגברת מעורבות והמרות, עם נתונים סטטיסטיים מרשימים כמו שיעור פתיחה של 98% ושיעור קליקים של 45%. 

כאשר אנו עוברים לעתיד שנשלט על ידי AI, המשווקים חייבים להישאר בחזית החדשנות ולחקור את היתרונות הפוטנציאליים של שילוב AI ביוזמות השיווק שלהם ב-SMS. שיווק SMS מבוסס בינה מלאכותית ממנף אינטליגנציה מלאכותית כדי לנתח נתוני לקוחות, לייעל את תזמון ההודעות וליצור תוכן מותאם אישית ומושך יותר, בסופו של דבר משפר את חוויות הלקוח ומביא לשיעורי המרה גבוהים יותר.

 

איך למנף את השיווק בSMS בעזרת AI

  1. התאמה אישית  – פרסנוליזציה

התאמה אישית היא המפתח לקמפיינים שיווקיים מוצלחים ב-SMS. על פי מחקר של מקינז – התאמה אישית בשיווק יכולה להגדיל פי 8 את ה ROI על הוצאות שיווק ולהעלות את המכירות ב-10%.

פלטפורמות מונעות בינה מלאכותית יכולות לנתח נתוני לקוחות כדי ליצור מסרים ממוקדים ומותאמים אישית מאוד. באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה, פלטפורמות אלו יכולות לשפר ללא הרף את יכולות המיקוד וההתאמה האישית של התוכן לקהל היעד.

לדוגמה, קמפיין שיווקי ב-SMS מונע בינה מלאכותית עשוי לנתח את היסטוריית הרכישות של הלקוחות ולהתאים את הודעות קידום המכירות כדי להציע מוצרים רלוונטיים, הנחות או הזדמנויות למכירה נוספת. זה יכול להיות כרוך בשליחת קודי הנחה מותאמים אישית עבור קטגוריית המוצרים המועדפת על הלקוח או הצעת מוצרים משלימים על סמך רכישות קודמות.

2. הגדלת מעורבות לקוחות

בינה מלאכותית עוזרת ליצור קמפיינים שיווקיים מרתקים ומתוחכמים יותר ב-SMS. על ידי פרשנות של שפה אנושית, בינה מלאכותית יכולה לנתח את תגובות הלקוחות להודעות SMS, מה שמאפשר למשווקים לחדד את ההודעות שלהם ולשפר את האינטראקציות עם הלקוחות. מחקר של Accenture פותח חלון חדש ומראה ש-91% מהצרכנים עשויים לקנות ממותגים המספקים הצעות והמלצות רלוונטיות, מה שמדגיש את החשיבות של AI בשיווק ב-SMS.

לדוגמה, על ידי שימוש בטכניקות עיבוד שפה טבעית (NLP) המופעלות על ידי בינה מלאכותית, משווקים יכולים לבחון את תגובות הלקוחות להודעות קידום מכירות ולשנות אוטומטית את מסעות הפרסום שלהם בתגובה לרגשות הלקוחות. אם הודעה פרסומית מייצרת משוב שלילי, מערכת הבינה המלאכותית יכולה לזהות בעיה זו ולהתאים את המסרים כך שיהדהדו טוב יותר עם קהל היעד. לעומת זאת, אם ביטויים או הצעות מסוימים מייצרים מעורבות חיובית, המערכת תוכל לבצע אופטימיזציה של מסע הפרסום כדי להתמקד במסרים אלה. שיטה זו מאפשרת למשווקים לחדד את המסרים שלהם ולהתאים טוב יותר להעדפות ולרצונות של הלקוחות.

3. צ'אטבוטים להגדלת האינטראקציות עם הלקוחות

בינה מלאכותית מוגדרת להפעיל 95% מהאינטראקציות עם הלקוחות עד שנת 2025. צ'אטבוטים ממלאים תפקיד משמעותי בקמפיינים שיווקיים ב-SMS, ומספקים תמיכה וסיוע מיידי ללקוחות. צ'אטבוטים אלה המונעים בינה מלאכותית מטפלים במגוון רחב של פניות לקוחות, משחררים משאבים עסקיים יקרי ערך ומספקים חווית לקוח חיובית.

צ'אטבוטים מפחיתים משמעותית את זמני התגובהללקוחות ומשפרים את שביעות הרצון על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן. יתרה מכך, ככל שטכנולוגיית הבינה המלאכותית מתקדמת, צ'אטבוטים צפויים להיות מיומנים עוד יותר בניהול פניות מורכבות של לקוחות, ומציעים חווית שירות לקוחות מותאמת אישית ויעילה ביותר.

4. פילוח(סגמנטציה) מבוסס בינה מלאכותית

אחד האתגרים בשיווק ב-SMS הוא פילוח ומיקוד יעיל של לקוחות על סמך העדפותיהם והתנהגויותיהם. בינה מלאכותית יכולה לעזור למותגים להתגבר על האתגר הזה על ידי ניתוח נתוני לקוחות וזיהוי דפוסים, מה שמאפשר למשווקים ליצור קמפיינים ממוקדים ומותאמים לפלחי לקוחות ספציפיים.

רמה זו של מיקוד יכולה להוביל למסרים שיווקיים רלוונטיים ומושכים יותר, ובסופו של דבר להביא לשיעורי המרה גבוהים יותר ולהחזר טוב יותר על ההשקעה עבור מאמצי השיווק.

 

 

מגבלות ואתגרים של AI בשיווק SMS

 

1. פרטיות ואבטחת נתונים

מכיוון שבינה מלאכותית מסתמכת במידה רבה על נתוני לקוחות, מותגים חייבים להבטיח שהם עומדים בתקנות הגנת מידע ולשמור על אמון הלקוחות שלהם. שקיפות באיסוף ושימוש בנתונים היא חיונית, ומשווקים חייבים להיות זהירים לא לחצות את הגבול לשיטות שיווק חודרניות או פולשניות.

כדי להתמודד עם החששות הללו, משווקים צריכים להשקיע בפתרונות אחסון נתונים מאובטחים וליישם מדיניות קפדנית של פרטיות נתונים. בנוסף, משווקים צריכים ליידע את הלקוחות על השימוש שלהם בנתונים ולהציע אפשרויות ביטול פשוטות עבור אלה שמעדיפים לא להיות מעורבים ביוזמות שיווק מונעות בינה מלאכותית.

2. המגע האנושי לאורך המשפך השיווקי

בעוד שהתאמה אישית מונעת בינה מלאכותית יכולה להניב תוצאות מרשימות, חשוב לא לאבד את המגע האנושי בתקשורת שיווקית. יצירת האיזון הנכון בין אוטומציה להתאמה אישית חיונית לשמירה על קשרי לקוחות והימנעות מתפיסה של שיווק קר ובלתי אישי. כדי להשיג איזון זה, משווקים צריכים לשלב תובנות מונעות בינה מלאכותית עם יצירתיות ואינטואיציה אנושית, ולהבטיח שהמסרים השיווקיים שלהם יישארו אותנטיים ואנושיים.

גישה אחת לשמירה על המגע האנושי בשיווק SMS היא לערב את חברי צוות השיווק בתהליך יצירת התוכן. על ידי מינוף תובנות שנוצרו על ידי AI, משווקים יכולים ליצור מסרים ממוקדים מאוד שעדיין שומרים על טון אישי ואמיתי.

3. להישאר מעודכנים בכל החידושים

טכנולוגיית AI מתפתחת ללא הרף, ומשווקים חייבים להישאר מעודכנים לגבי הכלים והגישות העדכניים ביותר. זה יכול לאתגר חברות קטנות יותר עם משאבים מוגבלים, אבל שיתוף פעולה עם פלטפורמות שיווק חדשניות כמו BulkGate יכולה לעזור לחברות להישאר בקדמת הטכנולוגיה.

כדי להישאר תחרותיים, חברות צריכות להקצות משאבים למחקר ופיתוח, להשקיע בהכשרת עובדים ולשתף פעולה עם פלטפורמות שיווק מבוססות בינה מלאכותית. על ידי כך, הם יכולים להבטיח שהם מאמצים את החידושים האחרונים בבינה מלאכותית וממקסמים את הפוטנציאל של מסעות הפרסום שלהם ב-SMS.

העתיד של AI בשיווק SMS ותקשורת דיגיטלית

ככל שהבינה המלאכותית מתקדמת, אנו יכולים לצפות שיצוצו כלים ואסטרטגיות שיווק SMS מתוחכמים ויעילים אף יותר. התפתחויות עתידיות פוטנציאליות כוללות:

1. ניתוח חיזוי מתקדם

על ידי ניצול היכולת של AI לנתח מערכי נתונים נרחבים, משווקים יכולים לגלות דפוסים ומגמות נסתרות שיכולים להנחות את אסטרטגיות השיווק שלהם ולשפר את מעורבות הלקוחות.

2. יצירת תוכן מונע בינה מלאכותית

יצירת מסרים שיווקיים מושכים ורלוונטיים המהדהדים לפלחי לקוחות ספציפיים. עם ההתקדמות בטכנולוגיית יצירת השפה הטבעית (NLG), מערכות בינה מלאכותית עשויות להיות מסוגלות ליצור באופן אוטונומי תוכן שיווקי איכותי המותאם ללקוחות, לייעל את תהליך יצירת התוכן ולהבטיח קול עקבי של המותג בכל ערוצי השיווק.

3. אינטגרציה משופרת בין ערוצי שיווק שונים

ככל שטכנולוגיית בינה מלאכותית מתפתחת, אנו יכולים לצפות ליכולת פעולה הדדית רבה יותר בין פלטפורמות שיווק שונות, מה שמאפשר לעסקים ליצור קמפיינים שיווקיים מגובשים ומתואמים המשתרעים על פני מספר ערוצים ומגדילים את החשיפה של המותג בקרב קהלי היעד.

4. אופטימיזציה של קמפיינים בזמן אמת על ידי AI

ככל שמערכות בינה מלאכותית הופכות מיומנות יותר ויותר בעיבוד וניתוח נתונים בזמן אמת, משווקים יכולים לבצע התאמות בזמן אמת לקמפיינים ב-SMS שלהם על סמך מדדי משוב מיידי ומעורבות. זה יאפשר למשווקים לשפר את מסעות הפרסום שלהם ולמקסם את האפקטיביות שלהם

 

 

לסיכום, שילוב של AI בשיווק ב-SMS מציג הזדמנויות עצומות לחברות לשפר את מעורבות הלקוחות, להגביר שיעורי המרה ולהישאר במשחק. באמצעות התאמה אישית, שיפור הבנת השפה ושילוב צ'טבוטים, חברות יכולות לרתום ביעילות את הכוח של הבינה המלאכותית כדי ליצור קמפיינים שיווקיים משמעותיים וממוקדים יותר.

מכיוון שהצרכנים מעדיפים יותר ויותר מותגים המספקים הצעות והמלצות רלוונטיות, חיוני למותגים להשקיע בעתיד של שיווק SMS ותקשורת דיגיטלית. על ידי אימוץ כלים המונעים בינה מלאכותית והתעדכנות בפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ביותר, משווקים יכולים לתמרן בהצלחה ובמהירות ולהבטיח שהם ישמרו על קשרים חזקים עם לקוחותיהם בצורה היעילה ביותר.

אז, אל תהססו – עכשיו זה הרגע לנצל את הפוטנציאל של AI ולשחרר את היכולות האמיתיות של מאמצי השיווק שלך ב-SMS.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אתרים אורגני – SEO

כל מה שצריך לדעת על מחקר מילות מפתח!

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכתיבת תכנים לאתר שלנו, SEO, קמפיינים ומודעות ממומנות ועוד. 68% מהפעילות המקוונות מתחילה בשאילתות במנועי החיפוש כמו גוגל או בינג. 

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא