gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך לשמור על מערך השיווק בתקופת מלחמה כולל טיפים ודוגמאות

תוכן עניינים:

עברו כבר שבועות מתחילת המלחמה, כולנו עדיין כאובים, ויחד עם זאת מתחילים להבין שזה לא הולך להיגמר בקרוב. זאת המציאות החדשה של כולנו, בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא. השגרה החדשה היא שגרה של אי וודאות וחוסר יציבות בכל הגזרות.

בימים הראשונים הייתה תחושה של קיפאון – הזמן עצר מלכת. המדיות היו מוצפות בתמונות מהזירות ומהחדשות, אין פרסומות, אין פרומואים רק סיקורים מהשטח ופרשנויות. גם ברשתות החברתיות נרשמה מציאות דומה, חלק גדול מהחברות הקפיאו את הקמפיינים שלהן.

זה לקח זמן, אבל לאט־לאט מותגים מתחילים להרים את הראש מעל המים וחוזרים לשווק ולפרסם במציאות החדשה. אחנו רואים יותר ויותר חברות וארגונים שחזרו להפעיל את ערוצי השיווק שלהם מהודעות ומיילים ועד שלטי חוצות ופרסומות. לא משנה מאיזה תחום ומה משווקים, ניתן לשים לב שכולם משתמשים במילים של נחמה, מציעים הטבות, יוזמות והקלות עם מסר קולקטיבי מובהק של "ביחד ננצח".

האם זה עובד? מה נכון לעשות בתקופה כזאת ואיך אפשר להמשיך לנהל את הפעילות השיווקית של החברה תוך כדי סולידריות מלאה.

 

במה כדאי להתמקד בזמנים כאלה ?

  1. אותנטיות

בזמנים כאלה כולנו כבני אדם וכצרכנים עוברים למצב הישרדות ומחפשים את המדרגות הראשונות של פירמידת הצרכים – צרכים בסיסיים – ביטחון ושייכות.
זה לא הזמן לנסות מסרים חדשים, או להציע מוצרים חדשים, זה הזמן לדבר בגובה העיניים, לשתף את הקשיים ולעמוד מאחורי המילים שלכם (מומלץ גם במצב רגיל). אם אתם רוצים להציע ייעוץ חינם תוודאו שיש לכם את המשאבים לספק אותו, אם אתם רוצים להציע משלוח חינם, תוודאו שיש לכם את האופרציה הנדרשת.
לא מספיק לכתוב ביחד ננצח, צריך לגבות את המילים במעשים ובכל תקשורת שיש לכם עם הקהל שלכם.
לדוגמא:

 

מייל ממורינג (חשבונית ירוקה לשעבר למי שלא מכיר), אפשר לראות את התאמת המסרים לרוח התקופה, מסרים של הזדהות ותמיכה. הם מעבירים בין המילים שלהם את התחושה שהם כאן איתנו, גם באמצעות מדריכים וגם במענה אנושי. לפעמים זה הדברים הקטנים שעושים את ההבדל.

דוגמאות לפעילויות שאתם יכולים לעשות:

  • אימייל מקרטינג – מייל אישי שיוצא מתיבת הדואר של המנכ"ל או הבעלים, במייל אתם יכולים לשתף את הקהל שלכם בהצעת הערך הייחודית שלכם לתקופה או סתם לשתף אותם בנקודת המבט שלכם
  • הדהדו ברשתות החברתיות פעילויות של תרומה לקהילה – אם עשיתם או תרמתם, שתפו ברשתות החברתיות, ככה כמו שזה. בלי סטודיו ובלי עיצובים, תנו לקהל שלכם לראות את העבודה מאחורי הקלעים.
  • וובינר/מדריך – אם השירות/המוצר שאתם מציעים חיוני ורלוונטי לתקופה, תנו את הידע שלכם לקהל, זה רק יעשה לכם טוב.

2. מהלכים ממוקדים וקצרי טווח

כל יום נראה אחרת, אף יום הוא לא כמו קודמו ולכן המהלכים צריכים להיות ממוקדים, ברורים וקצרי טווח. נכון יש לנו יעדים שנתיים, אבל במצבים כאלה חשוב להסתכל על כל יום בנפרד, להקשיב לצרכים של הקהל ולהתאים את השיווק למה שקורה בשטח.
החלטתם לעלות עם הקמפיין, תנו לו לרוץ כמה ימים, תבדקו את התוצאות ותשאלו את עצמכם אם הוא עומד במטרה שרציתם להשיג. אם כן, אל תיפלו במלכודת השאננות, תהיו ערניים. אם לא, לא נורא אתם יודעים מה לא לעשות.

דוגמאות לפעילויות שאתם יכולים לעשות:

  • בוסטים – אם העליתם פוסט והוא קיבל תגובות חיוביות, תקדמו אותו, תבחרו קהלים שיכולים להרוויח מהפוסט ותשתפו אותו בקבוצות רלוונטיות.
  • הנחות/הטבות/מבצעים – אם המוצר או השירות שלכם חיוניים לתקופה הזאת, אל תפחדו לפרסם את זה, שמרו על קהל יעד ממוקד שאתם יודעים שיש לו עניין בשירות או במוצר ושמרו על מסרים אותנטיים וסולידריים.

3. מינוף ומיקסום הנכסים הדיגיטליים שברשותכם

השוק זז בלי הפסקה, זה הזמן להשתמש הנכסים הדיגיטליים שברשותכם. חשוב לוודא שמי שמחפש אתכם בזמנים כאלה לא יצטרך לעבוד קשה כדי למצוא אתכם, השתמשו בערוצים האורגניים שלכם בסושיאל, השתמשו בקשרים העסקיים שלכם ובקשרים שלכם עם הלקוחות. מי שטיפח את הנכסים הדיגיטליים שלו ועשה פעילות אורגנית יכול עכשיו להנות מתשתית חזקה שיכולה להמשיך לטפח את מערכת היחסים עם הקהל מבלי עלויות מדיה.
אם הבנתם שהתשתית שלכם לא מספיק חזקה, זה בסדר זה הזמן להשקיע בהם ולחזק אותם.

נקודה חשובה – מנפו גם את היכולות של העובדים והשותפים העסקיים שלכם כדי להעביר מסרים.
רתמו אותם לתקופה ולמהלכים שאתם מתכננים ותוכלו לקבל חשיפה ושותפים לעשייה:)

דוגמאות לפעילויות שאתם יכולים לעשות:

  • אם יש לכם פעילות קידום אורגני, זה הזמן להעלות מאמרים שנותנים ערך ומותאמים למצב
    פרסום תוכן בקבוצות פייסבוק
  • שימוש בחשבונות האישיים של המנהלים/בעלים בלינקדאין או בפייסבוק
  • אל תעלמו ללקוחות שלכם – פרסמו תוכן בעמודים שלכם
  • תפרגנו לעובדים שלכם בין אם הם בחזית ובין אם הם בעורף
  • השתמשו בקשרים שלכם ושל העובדים שלכם כדי להגיע ללקוחות חדשים

4. שיתופי פעולה

לא סתם המסר הקולקטיבי הוא : "ביחד ננצח".
זה זמן להתאחד. שיתופי פעולה הם חלק משמעותי במערך השיווק לאורך כל השנה ובזמנים קשים כמו עכשיו זה יכול להיות המפתח.
כדי ששיתוף פעולה יהיה מוצלח הוא צריך להיות במתכונת של win win – לשני הצדדים שמשתפים פעולה והכי חשוב לקהל היעד.
תחשבו על מותגים שמציעים שירות או מוצר משלים ושיכולים להקל על החיים של הקהל שלכם, תחשבו על הצעת ערך חדשה שתוכל לצמוח מתוך השיתוף פעולה ותגייסו את הנכסים הדיגיטליים של שני הצדדים, זאת מכפלת כוח.

דוגמאות לפעילויות שאתם יכולים לעשות:

  • תיצרו ביחד הצעת ערך ותדוורו אותה לקהלים שלכם
  • השתמשו בתיוגים ברשתות החברתיות זה יאפשר לכם להגדיל את מעגל החשיפה שלכם
  • קישורים ותוכן – אם כתבתם מאמר ויש למותג אחר מידע משלים, החליפו קישורים וככה תחזקו את הseo שלכם ותקלו על קהל היעד שלכם בתהליך החיפוש והמחקר שלו

5. להתכונן ליום שאחרי

קיבלנו את מתנה הזמן! העצירה הקולקטיבית גרמה לכולנו לעצור רגע ולחשוב, לחשוב איפה אנחנו משקיעים את המשאבים שלנו ולמה.
דווקא בזמנים כאלה טוב להסתכל פנימה ולראות איזה פעולות טווח ארוך אפשר לעשות, איך אפשר להגיע מוכנים ליום שאחרי?
לקחת דברים שאולי בשוטף לא היה לכם זמן להשקיע בהם ולרדת לעומקם, להבין איך אפשר לשפר את הקיים ואיך אפשר לייצר חדש.

דוגמאות לפעילויות שאתם יכולים לעשות:

  • Seo – זה זמן נפלא לייצר תשתית חזקה, קידום אורגני הוא לא זבנג וגמרנו, זאת עבודה מתמשכת שאם שומרים על עקביות העבודה משתלמת וזהו הערוץ עם הroi הגבוה ביותר.
  • מתיחת פנים לאתר – בניית אתר חדש או שדרוג האתר הקיים הוא משהו שכולנו רוצים לעשות אבל לא מוצאים אליו את הזמן. הנה קיבלנו זמן, תעברו על האתר שלכם, תיכנסו לנעליים של הגולשים שלכם ובדקו איפה אפשר לתת חוויה טובה יותר
  • תכנים – לדייק את המסרים ולהתאים את המסרים לרוח התקופה
  • אינטגרציות ואוטומציות – זה זמן טוב להשקיע בחיבורים בין המערכות של הארגון שלכם, שתוכלו להיות יעילים יותר, לגשת לדאטא ביתר קלות ולהסיק מסקנות עסקיות חשובות להמשך.

בימים קשים אלו של אי ודאות המון ארגונים וחברות דוממו את המנוע לאור במצב. אנו ב-Gemplan עומדים כאן לרשותכם ומציעים שיחת יעוץ ללא עלות לארגונים וחברות שצריכים סיוע בתפעול המערך השיווקי בתקופה זו. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר ונשמח לעזור

מתנה מאיתנו

לא בטוחים איך להתחיל? שחקו עם הכלים הבאים (חינמיים) שיתנו לכם פוש:

כלי AI ליצירת טייטל SEO מנצח למאמר

SEO AI Tool (1)

כמה חזקה שורת הנושא שלכם בלינקדאין?

רוצים לדעת שמתפרסם כלי חדש? השאירו פרטים וקבלו התראה שמתפרסם

מחולל פוסטים חזקים לסושיאל מדיה

מחולל פוסטים AI לסושיאל מדיה-min

גלו איך לשפר את ה SEO שלכם בקליק

seo-analyzer

 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום ברשתות חברתיות

פיצ׳רים חדשים בלינקדאין שאתם רוצים להכיר! 

כדי לייצר נוכחות דיגיטלית בפלטפורמות השונות ובפרט בלינקדאין אנחנו נעזרים במגוון דרכים כגון העלאת פוסטים עם תוכן מעניין, שימוש בפונקציות מבוססת מיקום, פרסומי סטורי, ניהול

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא