gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מה הקשר בין מגילת אסתר לשיווק ?

תוכן עניינים:

מגילת אסתר היא סיפור, סיפור עם מסר Ever Green, כזה שנשאר רלוונטי לא משנה מה התקופה ומה המציאות.

מגילת אסתר היא סיפור מרתק ואם מסתכלים עליו בעיניים מקצועיות אפשר להבחין שאסתר הייתה אשת שיווק מרשימה.

אם נעשה לזה רגע אדפטציה להיום, אז אסתר הייתה הCMO ומורדכי היה Head of Marketing וביחד הם יצרו תוכנית שיווקית מדהימה שהוכיחה את עצמה עד היום.

אסתר הייתה בכלל הדסה, היא שינתה את השם ובנתה מותג שנקרא אסתר.

ביחד עם מורדכי דודה האהוב הם יצרו את הסיפור והגיעו איתו עד לארמון המלכותי של אחשוורוש.

מרדכי עשה מחקר שוק מקיף, הכיר את הארמון ואת המלך, את הצרכים, הכאבים ונקודות החולשה, עמד מחוץ לארמון במשך שבועות ארוכים ואסף מידע על המלך, על המן ועל הארמון.

בזכות המחקר המקיף שלו הוא גילה על התוכנית הזדונית להרוג את המלך עוד בשלבים המוקדמים מאוד של המשפך וכך הצליח להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון כדי לעצור את התוכנית ולהרוויח נקודות זכות שישמשו אותו להמשך המשפך השיווקי.

לא כל הקהל אהב את מורדכי, כמו שלא כולם אוהבים את אותם המותגים, המן לא התחבר לערכי המותג של מורדכי וכשביקש ממנו להשתחוות והוא סרב. הוא החליט שהוא יוצא בקמפיין מסיבי להשמדת כל היהודים (כמה לא מקורי מצידו). 

זה היה הQ עבור מורדכי ואסתר להפעיל את שלב ב' של התוכנית השיווקית.

מורדכי פנה ללב של אסתר, הוא חיבר אותה לערכי המותג שלהם ודחף אותה להוציא את האמת האותנטית שלה לאור, כדי להגיע לליבו של המלך ולבטל את הצו המלכותי הרשע של המן.

הם חיכו לרגע השיא, לרגע שבו המלך יהיה חשוף וכל האנשים החשובים יהיו בחדר כדי להוציא לאור את הסיפור.

אסתר התוודתה מול כולם שהיא יהודיה וחשפה את התרמית של המן הרשע.

התזמון של החשיפה ביחד עם הבנייה של המותג אסתר, יצר את התשתית המושלמת להשפיע על התודעה של המלך ושל כל הממלכה.

אם מורדכי ואסתר לא היו פועלים עוד בשלבים מוקדמים יותר של המשפך הם לא היו מצליחים להניע לפעולה את המלך בשלב האחרון של המשפך ולגרום לבצע המרה (פעולה).

בזכות האותנטיות ויצירת מערכת יחסים חזקה שמבוססת על אמון הצליחו אסתר ומורדכי לגרום למלך לבצע את ההמרה ולפעול מתוך מקום של בחירה.

הנה כמה דוגמאות למהלכים שיווקיים של אסתר ומורדכי

אסתר כדוגמא לברנדינג (Branding):

האם תהיתם מדוע אסתר שינתה את שמה המקורי (הדסה) לשם אסתר? השם "אסתר" מתאים יותר לדמות. השם אסתר נבחר בקפידה, אסתר ידעה שהיא רוצה להיבחר מבין כל הנשים בממלכה להיות אשתו של המלך. היא חשבה על מה המלך אוהב, היא נכנסה לנעליו ולמדה אותו לעומק ולאחר מכן בנתה את ה"מותג" הייחודי שלה שנקרא אסתר.

ברנדינג הוא לא רק תהליך שמותג עושה בתחילת הדרך, זה משהו שקורה באופן שוטף, ככל שאנחנו מכירים יותר את קהל היעד ככה אנחנו יכולים לבצע התאמות בנראות שלנו ובמסרים שלנו כדי שלקהל היעד יהיה קל לבחור בנו כל פעם מחדש.

שיווק תוכן (Content Marketing) והשפעתו:

היכולת של אסתר לספר סיפור ולשכנע את המלך להסיר את הצו של המן הוא חלק מרכזי בסיפור המגילה. היא השתמשה בכוחה של התיאור והדרמה כדי להשפיע על התודעה של המלך. כמו כן, בעזרת יכולתה ליצור סיפור מרתק היא הצליחה לשכנע את הקהל להתחבר ולהזדהות עם המסר שלה.

יש משמעות גדולה לבחירת המילים שלנו, המילים מרכיבות את הסיפור שאנחנו מספרים לקהל. והסיפור הוא בסוף מה שנצרב לקהל בתודעה וגורם לו לבחור בנו שוב שוב.

RTM – real time marketing

אסתר לא עבדה רק מאחורי הקלעים. היא השתמשה בכוח של הציבור. מה שיפה לראות זה הבחירה של המסרים בהתאם לנקודת הזמן. היא ידעה למצוא את הזמנים הנכונים להפעיל דרמה וליצור מצב של עקיפת הכללים, עם הרבה אומץ היא החליטה במשתה המפואר להגיד מול כולם את האמת על העבר שלה ולחשוף את המן הרשע.

לפעמים מפחיד אותנו להגיב בזמן אמת על אירועים, אם בוחרים את הסיפור הנכון יש משמעות מאוד חזקה לזמן.
שיווק בזמן אמת הוא שיווק שמקבל הרבה חשיפה ויכול לייצר רעש גדול סביב המותג, רק צריך לדעת לעשות אותו נכון ותואם לקהל היעד.

פרסונליזציה והיכרות עם הקהל

במגילת אסתר, אסתר מתקרבת למלך אחשורוש לאחר סדרת אירועים מורכבת ומרתקת. היא מצליחה לזכות בתשומת לבו של המלך דרך מצבים של פרסונליזציה והבנת הצרכים הבסיסיים שלו.

היא עשתה התאמות לסיפור חיים שלה כדי להתאים בדיוק למה שהמלך מחפש, זה מה שאפשר למלך לבחור בה ולקחת אותה לאישה.

לפני שיוצרים קשר עם קהל היעד, כדאי להכיר לעומק את הצרכים שלו בכל הרבדים : המנטליים, הפיזיים והרגשיים. רק לאחר הבנת הצרכים נבצע את הפנייה ונתאים את המסר בצורה הכי טובה שאפשר כדי שאותו בן אדם ירגיש שרואים אותו.

אותנטיות ושקיפות

חשיפתה הסופית של אסתר לזהותה האמיתית מדגישה את חשיבות האותנטיות והשקיפות לבניית אמון עם הקהל. ללא ההודאה שהיא יהודייה ושהיא דואגת לעמה המלך לא היה מסיר את הצו המלכותי של המן הרשע.

לפעמים אנחנו מנסים להסתיר את החולשות שלנו, לדוגמא אם למוצר שלנו אין חיי מדף ארוכים ואנחנו תופסים את זה כחולשה אל מול הקהל, מה יעזור לנוט להסתיר את זה?

הרי אם מישהו יקנה את המוצר הוא יגלה לבד שחיי המדף שלו קצרים ואז הוא ירגיש מרומה ויאבד את האמון שלו בנו.

לעומת זאת, אם היינו אומרים לו מראש על חיי המדף, בצורה ברורה וגלויה לעין ואפילו ממליצים לו להוסיף עוד שני מוצרים במחיר מבצע כדי שלא ייגמר לו מהר, אולי חלק היו קונים פחות אבל מי שהיה קונה היה נשאר לקוח נאמן וזה שווה הרבה יותר בהמשך.

 

חג פורים הוא חג מיוחד, הסיפור שלו מלא במסרים שקשורים להתפתחות אישית ולהתפתחות של הזהות היהודית והחברה הישראלית.

קחו רגע לחשוב איך אתם מיישמים את השיעורים האלה לתוך מערך השיווק שלכם, ואם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה, אנחנו כאן לייעץ וללוות אתכם בדרך למערך שיווק מוצלח.

 

חג פורים שמח

החברים בGemPlan

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום ברשתות חברתיות

מה שחשוב לדעת על קידום ממומן בפייסבוק

השינויים שפייסבוק הכריזה עליהם כבר בשנה שעברה הביאו למצב חדש בתחום הקידום. בהכללה אפשר לומר שכעת פייסבוק מתעדפת קידום ממומן, והיא עושה זאת במידה מסוימת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא