gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

האם עדיין יש מקום לאינטואציה במערך השיווק הדיגיטלי של מותגים?

תוכן עניינים:

היום, נתונים היא מילה נרדפת לשיווק דיגיטלי.

בעבר זה היה פשוט אחרת, אפשרויות הפרסום היו מוגבלות : שלטי חוצות, מודעות במגזינים ופרסומות בטלוויזיה, ולא באמת היו דרכים אמיתיות למדוד אחד לאחד את ההשפעה והביצועים.

דירוגי נילסון אחת לשנה והרשמות  יומית היו כלי הכי טובים להבנת גודל הקהל, לא היו אתרים, לא היה גוגל אנליטיקס ולכן האינטואיציה ותחושת הבטן היו אחד המדדים הכי חשובים שהיו למשווקים ומקבלי החלטות.

היום זה נראה אחרת לגמרי. הכל השנתה ברגע שעברנו לשיווק הדיגיטל. 

פתאום, משווקים ומותגים התחילו לשחות במידע ולהוכיח את היעילות שלהם בדרכים מדויקות ומדידות. הכל מדיד היום, מהקמפיין ועד לפעילות האורגנית באתר.

נתונים הם מידע אובייקטיבי, בלי רגשות ותחושות בטן. קבלת החלטות מבוססת נתונים היא תהליך של איסוף כמויות גדולות של נתונים, ניתוחם, זיהוי דפוסים, השגת תובנות ניתנות לפעולה ושימוש בתובנה זו כדי לקבל החלטות עסקיות. כאשר משווקים מקבלים החלטות מבוססות נתונים, הם יכולים לחזות את התוצאה ולכוון כמה שיותר קרו ליעדים העסקיים של המותג אותו הם משווקים.

אינטואיציה היא סובייקטיבית, והחלטות עסקיות צריכות להתקבל לרוב על סמך מידע אובייקטיבי, אבל זה לא תמיד ככה.

יש מקרים שבהם אינטואיציה היא כל מה שיש לך – הדוגמה המפורסמת לכך היא האייפון – לא היו נתונים לבסס עליהם החלטה ולכן סטיב ג'ובס הלך עם הבטן שלו והאמין שהמוצר שלו ישנה את התודעה הצרכנית. אינטואיציה יעילה כאשר אין לך נתונים או זמן לחשוב בהיגיון לפני קבלת החלטה. 

אינטואיציה או ניתוח נתונים?

בין קבלת החלטות מבוססות נתונים לקבלת החלטות מבוססת אינטואיציה יש הרבה מרחב באמצע, מרחב כזה שמאפשר לשני הקצוות להתקיים בהתאם למצב ולצרכים הנקודתיים

שתי הקצוות בעצם ממחישים לנו שתי תפיסות חשיבה שונות של משווקים. 

האחד, האמן, מתמקד ביצירתיות וחדשנות. השני, המדען, מתמקד בנתונים ובניתוחים. 

האמן – פועל באמצעות אינטואיציה

פילוסופיית אומנות השיווק מתמקדת במעורבות עם לקוחות ברמה רגשית. משווקים שמתמקדים בצד האומנותי של השיווק יפעלו על סמך התחושות שלהם והרגשות שהם חושבים שמתחוללים בקרב קהל היעד. הם מחפשים באופן קבוע דרכים חדשות ויצירתיות לתקשר עם הקהל שלהם ולספק להם קשרים רגשיים למותג. 

המדען – מדע השיווק, לעומת זאת, מתמקד בנתונים כמפתח לשיפור הדיוק והאפקטיביות של השיווק. אחד המדענים יתעסקו בעיקר באיך לייצר החזר השקעה חיובי וינתחו את הדרך לשם.

עם זאת, אף אחד משני סגנונות השיווק הללו לא ילא יכול להתקיים לבד. על ידי שילוב של השניים, משווקים יכולים לבסס את ההחלטות שלהם על נתונים ועדיים לתת מקום לניסיון שלהם ולתחושות הבטן.

לא הכל שחור או לבן – הכירו את המושג החדש : אינטואיציה מושכלת.

הצורך לשלב גם אמנות וגם מדע.

גם אמנות וגם מדע מביאים ערך עצום לנו כמשווקים. כדי להצליח, משווקים צריכים לשלב את שני המרכיבים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת והכלים הדיגטליים ניהיים משוכללים אנחנו רואים יותר ויותר משווקים שלוקחים את הצד של המדען ושוכחים את הצד של האמן שקיים בכולנו.

הסינרגיה שנוצרת על ידי שימוש אפקטיבי של אמנות ומדע יכולה להאיץ באופן אקספוננציאלי את תוצאות השיווק של המותג שלכם. האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר מאזנת בין יצירתיות וניתוח, אינטואיציה ונתונים, רגשות והיגיון. 

שימוש באינטואיציה מושכלת יכול לעזור לקחת את היצירתיות שלכם צעד אחד קדימה, בין אם אתם מכינים סרטון חדש או כותבים תוכן חדש לבלוג. 

אם נשב לנתח עכשיו קמפיין, כנראה שהדך שלנו למדוד את ההצלחה שלו תהיה – הרווחיות שלו או כמות המעורבות/מודעות שהוא ייצר.

אבל מה עם הערך המוסף? מה עם האפקט המצטבר? אותו אתם עוצרים למדוד?

בעולם מבוסס נתונים, אנחנו תמיד נחפש את השורה התחתונה, אך לא פה נגמר התפקיד שלנו כמשווקים.

נכון, להצליח לבצע המרות זה חלק משמעותי בשיווק דיגיטלי של מותג, אבל לגרום לקהל היעד להרגיש שרואים אותם, שמבינים אותם, שמציעים להם בדיוק את מה שהם צריכים זה לא פחות חשוב.

גם אם זה לא מביא להמרה באותו הרגע, זה מייצר מערכת יחסים ומשאיר מקום ללב שלנו לבחור.

אינטואיציה מושכלת היא לנתח את הנתונים, להסיק מסקנות, לזהות מגמות ואז, שנייה לפני שיוצאים לביצוע, לעצור ולהסתכל פנימה, לשאול את עצמנו האם זה נכון? איך הופכים את הפעילות ליותר פרסונאלית, ליותר רגשית?

מfפלת הכוח תהיה אם נדע לקחת את הנתונים ולהוסיף להם את התבלין הסודי הזה שאין לשום כלי בינה מלאכותית – אינטואיציה.

השילוב המושלם: אינטואיציה מושכלת

הבסיס הוא הבנת הצרכנים, התנהגותם והעדפותיהם של קהל היעד . החדשות הטובות עבורנו, המשווקים, הן שיש היום שפע של מידע זמין שיעזור לנו להבין התנהגויות והעדפות. 

משווקים מהעבר יקנאו בשפע הנתונים הזמינים. המידע הכללי הזה יכול לתת בסיס של מידע שאותו צריך לפתח. ככל שתתחיל לגשת ליותר מהנתונים שלך, ייתכן שיהיה לך קל יותר לפתח הבנה עמוקה יותר של קהל היעד שלך ומה הם צריכים.

שימוש בנתונים כדי להניע אינטואיציה לא אומר שאתם צריכים להתעלם מהאינסטינקטים. 

לפעמים, הבטן יכולה לספר דברים על קהל היעד שאולי מעולם לא גיליתם באמצעות נתונים. 

במקרים אחרים, הבטן תספק לכם תובנות לגבי הנתונים האלה שאולי לא פיתחתם מלכתחילה. 

אינטואיציה מושכלת, לעומת זאת, פירושה שאתה תומך במידע הבטן הזה עם הנתונים. לפעמים, זה אומר להסתכל על זה מכיוון אחר. במקרים אחרים, יתכן ומשמעות הדבר היא ביצוע מחקר נוסף או חיבור עם אחרים בתעשייה כדי ללמוד עוד כיצד להשיג את המטרות שלכם.

כמשווקים, זה קריטי שנשתמש במידע הזה כדי ליידע ולאמת את ההנחות שלנו כדי שנוכל לשפר את התשואה הכוללת על ההשקעה בשיווק שלנו.

 

תחשבו על זה:)

 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
מהם ביטויי זנב ארוך ומדוע הם כה חשובים לבניית אסטרטגיית תוכן?
פרסום בגוגל ומנועי חיפוש

5 טיפים מנצחים לפרסום ב-google ads

מנוע החיפוש של גוגל הפך שם נרדף לאנציקלופדיה דיגיטלית. מעל ל-6 מיליארד חיפושים ביום תורמים לכך שמנוע החיפוש הפך לכלי פרסומי מבוקש בקרב בעלי עסקים

בניית אתרי שופיפיי

SEO  צ'קליסט לחנויות שופיפיי- חלק ב'!

בכתבה הקודמת חילקנו את הצ'קליסט ל- SEO עבור חנויות שופיפיי ל-5 חלקים: SEO  כללי לאתר On-Page SEO SEO טכני Off-Page SEO תחזוקה שוטפת של האתר

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא