gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מדריך התקנת סקריפטים (Script) לייעול ושיפור קמפיינים בגוגל

תוכן עניינים:

הכירו את האוטומציה של גוגל אדס:

להיות מנהל קמפיינים זאת לא עבודה קלה, אשר דורשת מבעליה להיות תמיד מעודכן, לבצע אופטימזציות בלי סוף ולדעת בכל רגע נתון מה המצב בקמפיינים. נניח והיינו מספרים לכם על דרך שבה תוכלו לבצע את הפעולות היומיומיות והמטרידות באופן אוטומטי, הייתם מאמינים לנו? ושנוכל לתת לכם כלי שיהפוך את הקמפיינים שלכם להרבה יותר יעילים ומועילים?

תפתחו טוב טוב עיניים ותקראו את המאמר הבא בזהירות ובקפידה, כי אנחנו הולכים להעניק לכם את התסריט הטוב ביותר שיכלתם לדמיין, הסקריפטים של Google שיעזרו לכם לשמור על הקמפיינים שלכם במצב הטוב ביותר וכמעט בלי מאמץ.

אם כך, מדוע לא כל מנהל קמפיין שמבצע קידום ממומן בגוגל שש להשתמש בסקריפטים המופלאים הללו, הרי הם מקצרים תהליכים ועוזרים לייעל את הביצועים. כשניגשים אל הסקריפטים ללא הכנה מראש זה מרגיש כאילו צריך תואר במדעי המחשב כדי להבין מי נגד מי וכיצד מנצלים אותם לטובתנו. המטרה שלנו היא שבסוף המאמר תשאלו את עצמכם "איך לא השתמשתי בכלי הזה עד היום??"

נראה לי שאתם כבר בעניינים ושכולם מוכנים להתחיל, אז בואו ניגש למלאכה!

מה מסתתר מאחורי Google ads scripts?

בתחילת שנת 2012 גוגל הציגה לראשונה את הסקריפטים שלה כשעוד קראו לממשק AdWords, מה שאנחנו מכירים היום כגוגל Ads. הסקריפטים הם קטעי קוד של JavaScript שמטרתם לבצע פקודות ישירות לחשבונות הגוגל שלכם. אותן פקודות מסוגלות ליצור, לערוך או להסיר פרטים מכל סוג בחשבונות שלכם.

זה כלי שעוזר באוטומציה של הקמפיינים שלכם ומפנה לכם זמן להתעסק בדברים החשובים והמעניינים יותר, מעבר לכך שזה חוסך לכם בזמן זה גם חוסך לכם בכסף.

ראו גם: קידום אתרים באמצעות אוטומציה

באיזה מצבים ניתן להשתמש בסקריפטים?

  • הרצה של דוחות יומיים, שבועיים או חודשיים. הוצאה של נתונים למקורות חיצוניים. קבלת התראות למייל, דוחות מיוצאים לגוגל spreadsheet ועוד.
  • ביצוע שינויים בכל החשבון שלכם. למשל, שינוי של הצעות המחיר (BID) בהתאם לביצועים.
  • משיכה של נתונים ממקורות חיצוניים לביצוע שינויים. בעיקר לחנויות אינטרנטיות, הוצאה של מילות חיפוש שהמוצר שלהם לא נמצא במלאי (מונע מבזבוז כסף מיותר ותסכול של גולשים)
  • שינוי של הצעות מחיר לפי מזג האוויר, כן שמעתם נכון. אם המוצר שלכם קשור באופן מסוימם למזג האוויר בעזרת הסקריפט תוכלו להעלות או להוריד את הצעת המחיר שלכם.

בקריאה ראשונה זה נשמע קצת מסובך, קצת לא אמין ואולי זה משהו ששייך רק למתכנתים. בעבר זה היה נכון, רק מומחי JavaScript יכלו לבנות קודים ולהשתמש בפונקציות המופלאות האלו.
היום, כל אחד יכול להשתמש בסקריפטים של Google בזכות מומחים בתחום שבונים סקריפטים לגוגל Ads ולמזלנו הרבה גם משתפים אותם. 

אלו מכם שלא יודעים לכתוב קוד או שאין להם מכרים בתחום השיווק הדיגיטלי שמסוגלים לכתוב בשבילכם, יכולים פשוט למצוא סקריפט שתואם לצרכים שלכם לעשות העתק-הדבק ולהתחיל להינות. לרוב הסקריפטים מגיעים עם הסבר מפורט לגבי היכולות שלהם, במידה ואתם צריכים לשנות אלמנט מסוים בקוד, יסבירו לכם בדיוק היכן ועל איזה היבט זה משפיע.

טוב, הבנו, מה אתה חופר? הגיע הזמן לרדת לעומק

בגלל שאנחנו חמודים נלך איתכם יד ביד, נעבור את כל השלבים ויש תמיד את אלו שמתחברים יותר לאיורים אז החלטנו להוסיף גם תמונות. יאללה, בואו נתחיל:

צעד ראשון-

כשאתם בעמוד הראשי של חשבון הגוגל שלכם, מצד ימין למעלה יש לשונית שנקראת "TOOLS & SETTING", לוחצים עליה ונפתח אזור עם המון אפשרויות. אתכם מעניין החלק של "BULK ACTIONS". לחצו על האפשרות אחת לפני האחרונה שנקראת "SCRIPTS".

התקנת סקריפט חלק 1

צעד שני-

במסך שנפתח לכם מיד לאחר מכן, לחצו על הסימן "+".
לאחר מכן העתיקו את הקוד מאחת הכתבות שלנו (להכניס פה קישור) או שהכנת בעצמך, חשוב מאוד לתת שם לסקריפט על מנת שתזכרו מה הייחודיות שלו.

צעד שלישי-

בשלב זה ייתכן שתצטרכו להפגין קצת יכולות קידוד פשוטות ביותר. לפני שאתם נלחצים, סוגרים את הדפדפן ומתרחקים שתי מטר מהמחשב קחו נשימה עמוקה, כי כל מה שעליכם לעשות זה ללכת על פי ההוראות. בדרך כלל, כשתגיעו לסקריפט שאתם מחפשים יתלוו אליו הוראות מפורטות, להלן כמה מהנופוצות שבהן:

  • הוספה של שם קמפיין או אד גרופ לכלול (Include) או להוקיע (Exclude)
  • הוספה של כתובת URL לגוגל שיטס (Google Sheet) שהסקריפט ייצא אליו את הדוח
  • הכנסה של כתובת אימייל אליה ישלחו התראות
  • הכנסת ערך לקביעת מקסימום או מינימום (למשל מקסימום הצעת מחיר בהתאם לקמפיין או מספר המרות וכולי)
  • הגדרה של טווח תאריכים אותם תרצו לבדוק ועוד.

צעד רביעי-

לאחר שנתתם שם ושמרתם את הסקריפט (מצד שמאל למטה של המסך), נשאר לכם לאשר את ההרשאות שהוא מבקש על מנת שהוא יוכל להתחבר לגוגל שיטס ולמייל שלכם ולבצע פעולות בשמכם. לחצו על ה"AUTHORISE" כדי לתת את ההרשאה וכך גוגל יסנכרן לכם בין כל הכלים.

צעד חמישי-

מה הדבר שהכי חשוב לנו כבני אדם לפני צעדים קריטיים? שנוכל לראות מה ההשלכות ובמידה וזה מתאים לנו להמשיך הלאה. גוגל יודעים זאת, לכן הם מאפשרים להריץ את הסקריפט ללא שינויים, אלא רק להציג פלט של מה יקרה אם אכן תריצו אותו, פעולה זאת מבצעים בכפתור "PREVIEW". לאחר שאתם רואים שהכל תקין תוכלו להריץ את הסקריפט בלחצן "RUN".

צעד שישי ואחרון-

בכדי שתדעו האם הסקריפטים שלכם עובדים ורצים כמתוכנן, תיכנסו לאזור של הסקריפטים, שם יפרסו בפניכם כל אותם סקריפטים ששמרתם. תוכלו לראות האם הם פעילים, מתי הפעם האחרונה שהם ביצעו פעולה, מי יצר אותם וגם לקבוע באיזה תדירות תרצו שהם יפעלו (על ידי לחיצה על העיפרון ב"FREQUENCY").

התקנת סקריפט חלק 5

איך אדע אם אני צריך את זה בכלל??

שימוש בסקריפטים מומלץ לכל מי שמתעסק בשיווק ממומן בגוגל. מבעלי עסקים, מנהלי חשבונות, צוותי שיווק, פרילנסרים וכל מי שמבצע אוטומציה ב-Google ads באופן ידני. לבעלי חשבונות גדולים או מספר קמפיינים רב זה בוודאי מקל ומשפר באופן דרסטי את ניהול הקמפיינים שהוא מייגע, מתיש וגוזל המון זמן כאשר עושים אותו באופן ידני.

יש תסריט לכל תרחיש

בהחלט אפשר לאמר שזה ממש פריצת דרך בתחום, בעזרת סקריפט פשוט לניהול וחלקם גם בחינם, תוכלו לשפר את יכולות הקמפיינים שלכם, במינימום מאמץ.

חלק מהתסריטים משמשים אך ורק להוצאת נתונים ודוחות לפי הגדרות שהזנתם, אך חלק מסוגלים לבצע ממש פעולות אוטומטיות בחשבונות שלכם.

דוגמאות למצבים בהם כדאי להשתמש בגוגל סקריפט:

  • דוחות
  • גילוי חריגות
  • ניהול מורכב
  • נתונים של צד שלישי
  • הצעות מחיר ותקציבים
  • תוויות
  • מודעות
  • מילות מפתח
  • מיקומים
  • קמפיינים של E-COMMERCE
  • השהיות ומחיקות

על איזה חשבונות אפשר להריץ סקריפטים?

ברמת החשבון הפרטי ואפילו ברמת חשבונות (MSS (My Client Center. צריך לשים לב שבחשבון MCC סקריפט יכול לרוץ רק עד 50 חשבונות.

ראו גם: 5 סקריפטים שיחסכו לכם זמן יקר!

דברים שכדאי מאוד לשים לב אליהם!

מכיוון שגוגל מעדכנים את ה-API שלהם לעיתים קרובות, ואת ההפניות שלהם לסקריפטים מספר פעמים בשנה, כדאי מאוד להימנע מסקריפטים ישנים או שלא מתעדכנים. כמובן שלא הכל ורוד, צריך לתחזק את הסקריפטים השונים. לדוגמא, סקריפטים שמתבססים על "קליקים שהומרו" (converted clicks) לא יעבדו מכיוון שהאופציה הזאת כבר אינה קיימת, היום זה רק המרות (conversions). לכן, לעיתים צריך לעשות קצת התאמות ועריכות קטנות.

אל תפספסו גם את הכתבה המדוברת שלנו על 5 סקריפטים מומלצים ליייעול מילות מפתח

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא