gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

WordPress או Wix – מה עדיף?

תוכן עניינים:

בין אם אתם בעלי חברה או מנהלי שיווק בחברה או ארגון והגעתם למאמר הזה, אתם כנראה עומדים בפני פתיחת אתר חדש או שדרוג אתר קיים. 

בגדול, ישנן 2 אופציות לבניית אתר:

בניית אתר בקוד או בניית אתר באמצעות מערכות לניהול תוכן. בניית אתר בקוד מצריכה כמובן הבנה מעמיקה וידע מקדים בשפות תכנות. לעומת זאת, מערכות ניהול תוכן מאפשרות לנו לבנות ולנהל את האתר שלנו בעצמנו ובמהירות. המערכות המומלצות והפופולריות ביותר לבניית אתר בימים אלו הן WordPress ו- Wix.

WordPress 

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן חינמית ופתוחה שבה ניתן לבנות אתרים במגוון תחומים -בלוגים, חנויות איקומרס, אתרי תדמית, קטלוגים וכו׳, בלי לדעת לכתוב שורת קוד אחת! המערכת של וורדפרס היא מערכת יחסית נוחה וגמישה המאפשרת לנו לבנות את אתר ביתר קלות וללא צורך בפיתוח מערכות או ידע טכני.

Wix

וויקס היא גם כן מערכת ניהול תוכן חינמית סגורה המאפשרת לבנות אתרים ודפי נחיתה בצורה פשוטה וידידותית למשתמש ״הפשוט״. גם עבור מערכת זו אין צורך לדעת לכתוב קוד או ידע מקדים בבניית אתרים והעיצוב הנוח שלה והפשטות הם מה שהופכים אותה לאחת המערכות הפופולריות ביותר בעולם.

WordPress ו- Wix הן מערכות מעולות לבניית אתר עבור החברה או הארגון איתם אתם עובדים. אך עם זאת לכל אחת יש את היתרונות שלה והחוזקות ויכול להיות שתמצאו שאחת מתאימה יותר עבור החברה שלכם מהשנייה. 

במאמר הקרוב נעבור על מספר היבטים שיכולים לעניין אתכם כשאתם מתלבטים איפה לבנות את האתר שלכם ונשווה בין וורדפרס לוויקס בכל היבט.
מערכת ניהול התוכן וויקס

    1. עיצוב האתר, נוחות הבנייה ותחזוקת האתר
      מבחינת עיצוב ובניית האתר, הממשק של וויקס הוא סופר פשוט להבנה ועיצוב. תוכלו לשנות כל חלק בעיצוב (פונטים, צבעים וכו׳) ולהוסיף ולהוריד אלמנטים ביתר קלות ומעבר לכך יש מעל 800 טאמפלטים שניתן לבחור ולשנות אותם באמצעות גרירת וזריקת אלמנטים (יתרון ענק למערכת). עם זאת, לוורדפרס יש מעל 10,000 טאמלפטים שבהם ניתן להיעזר בתחילת בניית האתר, אך הממשק מעט שונה ובהשוואה לוויקס הוא מעט יותר מסובך ולוקח קצת יותר זמן ללמוד ולעצב איתו.
      בוורדפרס תזכו ליהנות מאלפי תוספים ופלאגינים לאתר שלכם (חלקם חינמיים, חלקם בתשלום) שייתנו לכם בדיוק את המענה שאתם מחפשים (לדוגמה- תוספים לחנויות אי-קומרס). לעומת זאת, בוויקס תזכו ליהנות רק מהתוספים הנמצאים במערכת של וויקס (כמה מאות בודדים). קראו גם, המדריך הפרקטי להתקנת תוספים בוורדפרס.
      מבחינת תחזוקת האתר, בוויקס אין צורך לדאוג לתחזוקה, הם מטפלים בהכל. לעומת זאת, בוורדפרס כן תצטרכו להשקיע מעט תחזוקה- לעקוב אחר עדכוני גרסה לוורדפרס, עדכונים לתוספים המותקנים באתר וכמובן לבדוק שכל העמודים רצים ומתפקדים ללא בעיות.
    2. ניהול אחסון ויכולות ניוד
      ניהול אחסון מתייחס לשרתים בהם האתר והמידע בו נמצאים ברחבי האינטרנט. ניהול אחסון במקום לא טוב עלול לגרום לאתר להיות איטי, לא יציב (קריסת האתר אצל משתמשים) ובסופו של דבר לגרום לחווית משתמש (UI) לא טובה.
      בוויקס, האתרים מאוחסנים בשרתים של וויקס. כלומר, מכיוון שוויקס היא מערכת ניהול תוכן סגורה, לא ניתן לבחור בשירות אחסון אחר ולהשתמש רק בשירותי האחסון של וויקס.
      לעומת וויקס, וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן פתוחה (מבוססת קוד פתוח) שבה תוכלו לבחור על איזה שרת לאחסן את האתר.
      מה ההבדל בעצם?
      וויקס תאפשר לכם להתחיל לבנות את האתר בצורה מהירה ופשוטה יותר אך במידה ובעתיד תרצו לגדול או ״להרחיב״ את גבולות האתר תאלצו להתחיל הכל מאפס כיוון שלא ניתן להעביר את האתר לאחסון אחר. (מערכת סגורה).
      בניגוד לוויקס, בוורדפרס תוכלו לבחור את הספק ש״מארח״ (hosting) את האתר שלכם ולנייד אותו למערכת אחרת אך מהירות בניית האתר תהיה איטית יותר. קראו גם, מה זה FTP ואיך להשתמש בו? מדריך פשוט שלב אחרי שלב.
    3. אבטחת מידע
      כפי שאמרנו וויקס היא מערכת סגורה והם מטפלים בהכל גם בהקשר של אבטחת מידע. מערכות סגורות נחשבות לבטוחות יחסית ופחות רגישות לענייני פריצה. לעומת זאת, מכיוון שוורדפרס היא מערכת פתוחה, האחריות על אבטחת מידע מונחת על מנהלי האתר. ומכיוון שהפלטפורמה הזו כל כך פופולרית, היא עלולה לשמש כמטרה להאקרים המנסים לגנוב פרטי לקוחות, לשבש את תקינות האתר וכו׳.
    4. ניהול שוטף של SEO
      כאשר אנחנו בונים אתר, אחד הפרמטרים החשובים ביותר שעלינו להתחשב בהם הוא SEO. בעזרת ה-SEO קהל הלקוחות אליו אנחנו מכוונים יגיע אל האתר שלנו. עולם ה- SEO הוא עולם ומלואו (ואנחנו ממליצים בחום לקרוא את המאמרים באתר שלנו) אך פה אנחנו נתייחס לאופציות והנוחות לבניית מערך SEO בכל אחת מהמערכות.

      קידום אורגני לאתר וויקס

      בוויקס תוכלו לבצע אופטימיזציה למנועי החיפוש כמו בניית תיאורי מטא, עדכון כותרות העמודים, לערוך את ה- URL של העמודים, ליצור הפניות 301 בקלות ובאמצעות תוספים והעזרים של וויקס תוכלו גם לתקן דפים שבורים, קישורים תקולים וכו׳. עם זאת, ישנן כמה נקודות חולשה לוויקס בבניית מערך SEO.
      וויקס לא יוצרת אתרים רספונסיבים (עוד על זה בסעיף 6), דבר המשפיע מאוד על הדירוג של האתר בגוגל ובנוסף, כמו שאמרנו בסעיף 2, וויקס מארחת את האתר שלכם ולכם אין יכולת לבחור את השרת שבו הוא מאוחסן.
      ובמילים פשוטות? לא תוכלו לבחור שרת מהיר במיוחד או להתאים את האתר בצורה רחבה יור כדי שיעמוד בדרישות של Core Web Vitals (מספקת את הנתונים אופטימליים לחווית המשתמש הטובה ביותר על פי גוגל). קראו גם, 4 טיפים לשיפור מהירות באתר וורדפרס.

      קידום אורגני לאתר וורדרפס

      אתרי וורדפרס יכולים לספק לכם ביצועי SEO טובים מאוד מבחינה טכנית ויש להם פוטנציאל להתעלות על אתרי וויקס. וורדפרס מופיעים מעולה במובייל ומאפשרים שימוש ב- Accelerates Mobile (מספקים גרסה ניידת מהירה של האתר) ואף מאפשר לכם להתקין תוספי אופטימיזציה שונים ומעולים כמו Yoast. וכמובן, לעומת וויקס, תוכלו לבחור את השרת שמאחסן את האתר ולהגביר את ביצועיו. כמו כן, לפי השוואות שנעשו, אתרי וורדפרס קיבלו יותר תנועה אורגנית לאתר מאשר אתרי וויקס.

    5. רספונסיביות
      רספונסיביות היא המהירות והצורה שבה האתר שלכם מתאים את עצמו למסכים שונים (טלפון נייד, לפטופ, טאבלט וכו׳). היום, מרבית האנשים מחפשים ונכנסים לאתרים דרך הטלפון הנייד, מה שהופך את הצורך באתר רספונסיבי לשיקול משמעותי במקום בו תבנו את האתר שלכם. בוורדפרס, תוכלו למצוא המון ערכות נושא ידידותיות למובייל ביתר קלות! לעומת זאת, למרות שוויקס טוענים כי האתר ייראה מדהים גם במובייל, זה לא לגמרי נכון. וויקס לא משתמשים בעיצובים רספונסיבים ולכן תצטרכו התאים את נראות העמודים למובייל.

YOAST SEO WORDPRESS PLUGIN

  1. תמיכה ושירות לקוחות
    בתחום הזה, וויקס לרוב ״מנצחת״ את וורדפרס. וויקס מציעים שירות לקוחות טלפוני, דרך המייל וצ׳אט, כך שתמיד יש עם מי לדבר. במקרה של וורדפרס, אין מישהו רשמי שניתן לדבר איתו במידה ואתם צריכים תמיכה עבור האתר שלכם, כנראה שתמצאו אותה בפורומים של וורדפרס או לחלופין תוכלו לעבוד עם חברות שיספקו לכם שירותי בניית אתר ותמיכה במקרה הצורך.
  2. ניתוח נתונים
    וויקס תומכים במגוון רחב של כלים לניתוח נתונים עבור האתר שלכם כמו גוגל אנליטיקס, גוגל טאג מנג׳ר, גוגל אדוורדס, פייסבוק פיקסל, ביאנדקס מטריקה ובינג וובמאסטר. כמובן, גם בוורדפרס תוכלו לנתח נתונים עבור האתר שלכם, אך כדי לאסוף את הנתונים ולהתחיל לנתח תצטרכו להתקין תוסף תומך.
  3. יחס המרה
    בסופו של דבר אנחנו בונים אתר כדי להביא תנועה לאתר, להגדיל את כמות הלידים, למכור את המוצר או השירות שלנו ולהגדיל את רווחיות החברה. אחד הפרמטרים החשובים ביותר שאנחנו צריכים לבדוק הוא כמה מתוך סך האנשים שהגיעו לאתר שלנו גם הפכו ללקוחות שלנו (AKA- יחס המרה). קראו גם, 3 דרכים לשפר את איכות הלידים ב- Google Ads בלי נתוני BACKEND.
    יחס ההמרה בעצם תלוי בכל הסעיפים שדיברנו עליהם במאמר- עיצוב האתר, ידידותיות למשתמש, חוזק מערך ה- SEO, רספונסיביות האתר וכו׳. שילוב מוצלח בין כולם יכול ליצור לנו יחס המרה גבוה.
קטגוריה וורדפרס וויקס
עיצוב נוחות ותחזוקת האתר יש ללמוד את הממשק אך גם יחסית פשוט פשוט וקל לעיצוב
ניהול אחסון ויכולות ניוד מערכת פתוחה, ניהול אחסון לבחירת המשתמש, יש יכולות ניוד מערכת סגורה, ניהול אחסון בשרתי וויקס, אין יכולות ניוד
אבטחת מידע לא מאובטח מאובטח באופן מלא ע״י וויקס
ניהול  SEO רחב בסיסי
רספונסיביות רספונסיביות מלאה אין רספונסיוביות
תמיכה ושירות לקוחות אין שירות לקוחות יש שירות לקוחות ותמיכה
ניתוח נתונים בהתקנת תוסף בהתקנת תוסף
יחסי המרה עם אסטרטגיה נכונה יחסי המרה גבוהים עם אסטרטגיה נכונה יחסי המרה טובים

שורה תחתונה- וורדפרס או וויקס?

2 המערכות די דומות אך יש ביניהן הבדלים מהותיים כפי שהצגנו במאמר. אם אתם מחפשים לבנות אתר באופן מהיר, זול ומיידי או לחלופין לבנות דפי נחיתה, אנחנו ממליצים ללכת על וויקס. המערכת בהחלט תיתן לכם את מה שאתם מחפשים.
במידה ואתם צריכים אתר מורכב עם יותר פיצ׳רים ותוספים או צופים שהוא ישתנה ויגדל בטווח הארוך, היינו ממליצים לבחור בוורדפרס. אמנם הקמת האתר תיקח לכם זמן רב יותר, אך לטווח הארוך היא תאפשר לכם הרבה יותר גמישות. 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
שיפור יחס המרה
קידום אתרים אורגני – SEO

מה עושה מקדם אתרים? קבלו הצצה למאחורי הקלעים

תחום השיווק הדיגיטלי הוא אחד הנחשקים היום. כל מי ששיווק מעניין אותו, יודע שההווה והעתיד בדיגיטל. מקדמי האתרים מהווים חלק משמעותי מעוגת השיווק הדיגיטלית –

wordpress icon
בניית אתרי וורדפרס

6 יכולות וורדפרס שאתם חייבים להכיר!

וורדפרס מריצה מעל ל-30% ממיליון אתרים ב״שורה הראשונה״ בגוגל. קלות השימוש בפונקציית ה- drag & drop בוורדפרס, הפכה את פלטפורמת בניית האתרים הזו למועדפת. מעבר

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא