כיום כאשר כולם נמצאים באינטרנט, וכולם רוצים להופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש בגוגל – כי אין דרך אחרת לוודא שרואים אותך, קידום בגוגל הפך להיות נושא מהותי. מי שלא שם – לא קיים. היות ולא כל אחד יכול להיות איש שיווק או מומחה קידום אתרים בגוגל, כדאי לפנות למומחים בתחום.
אבל קודם כל, כמה מילים על אפשרויות קידום בגוגל:
קידום אתרים בגוגל יכול להתבצע בשני כיוונים עיקריים, בעלי מאפיינים שונים, אשר עשויים להשלים זה את זה: קידום אורגני וקידום ממומן. כמו כל דבר אחר בחיים, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות.
מאפייני קידום ממומן:
- תוצאות מיידיות – אפשר להעלות קמפיין פרסום ממומן באופן מיידי.
- אפשרות לשימוש במילות מפתח פחות נפוצות – בקידום ממומן אפשר להשתמש גם במילים שאנשים אינם מחפשים באופן קבוע, ובכל זאת למצב אותן בראש תוצאות החיפוש.
- שליטה גבוהה במספר רב של פרמטרים, כמו למשל גמישות בבחירת זמן הופעת המודעה, הפניה לדף נחיתה ספציפי במקום לנסות "ללכת לקראת" מנוע החיפוש, שליטה מוחלטת בנוסח המודעה, וכו'.
- קלות הפעלה – אפשר להקים קמפיין שיווקי בסיסי גם אם אין לכם ניסיון שיווקי רב. פלטפורמת השיווק הממומן של גוגל (אדוורד) זמינה לכל אחד
מאפייני קידום אורגני:
- שיפור האתר – אתר שמטופל בשיטה זו הוא, בסיכומו של דבר, אתר טוב יותר הן למנועי החיפוש והן לגולשים. יש בו תוכן איכותי, מידע רלוונטי וממוקד, והניווט בו נוח יותר.
- קישוריות – קידום כזה כולל בניית קישורים נכנסים אל האתר, כתבות, נוכחות באינדקסים שונים, ברשתות חברתיות, באתרי מאמרים ועוד. קישורים אלו מוסיפים תנועה נוספת לאתר, בנוסף לזו שמגיעה ממנועי החיפוש בלבד.
- הופעה במגוון רחב של חיפושים רלוונטיים – קידום בגוגל בצורה זו מחזק את נראות האתר, לא רק עבור הביטויים המרכזיים שהוגדרו במדויק, אלא עבור שאילתות רלוונטיות לנושאי האתר. כך, כל תוכן באתר יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל והאתר יופיע אצל מגוון רחב יותר של מחפשים.
- תוצאות לטווח רחוק – הקידום האורגני יראה תוצאות בטווח הארוך, ולאורך זמן.
למי מתאים מה?
- קידום ממומן מתאים למי שרוצה תוצאות מיידיות, מי שרוצה לקדם ביטויים שאינם דווקא אלו שמופיעים באתר.
- קידום אורגני מיועד למי שרוצה לקדם תחומים מרכזיים בטווח הארוך, מי שרוצה לשפר את נוכחותו בגוגל בפרט ובאינטרנט בכלל, מי שרוצה למתג ולמצב את העסק כמוביל בתחום, וגם – וזה אולי הכי חושב – למי שרוצה יחס עלות-תועלת אופטימלי לטווח הארוך.
לסיכום:
לכל בעל עסק כדאי להגדיר באופן מדויק ככל האפשר את מהותו ואת מטרותיו. זה יעזור לו להחליט לגבי סוג הקידום. יחד עם זאת, חשוב לדעת: מצד אחד, מחקרים מראים שרוב הגולשים מעדיפים תוצאות של קידום אורגני, וגם נותנים יותר אמון בחברה שממוקמת גבוה בתוצאות של חיפוש זה, מצד שני, רוב הגולשים לוחצים על הקישור המעניין הראשון שצד את עינם, ופה לתוצאת קידום ממומן עשוי להיות יתרון. ג'אם פלאן, המתמחה בקידום אתרים, תעזור להחליט ולקדם את האופציה הטובה ביותר לכל עסק ועסק.