5 דרכים להשתמש בפסיכולוגיה כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מוצלחת

עם מיליארדי אתרים, חשבונות מדיה חברתית, קטעי וידאו מקוונים, ותמונות שזועקות לתשומת לב, אתם צריכים נשק סודי שיעזור לכם לפרוץ מתוך ההמון, ולהגיע עמוק לתוך ליבם ודעתם של הלקוחות שלכם, הרבה מעבר לגימיקים השיווקיים העייפים והרגילים.

זה המקום והזמן להכיר לכם את המונח “פסיכולוגיה דיגיטלית“.

על ידי הבנת האופן שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם חושבים, תוכלו להחדיר את הגורמים הפסיכולוגיים והחברתיים הללו לכל תוכנית אסטרטגיה שיווקית, בין אם זה לאתר האינטרנט, לפייסבוק, למודעות קידום ממומן בגוגל, סרטונים או כל ערוץ אחר שתבחרו.

נתחיל עם החשובה ביותר:

אמון

כאחד המרכיבים החשובים ביותר בכל מערכת יחסים, אמון הוא דבק שמחבר אנשים למותגים, ולכן, כל אסטרטגייה שיווקית חייבת את המקום והזמן לבנייתו.

אם אנשים סומכים על ארגון מסוים, סביר יותר שהם יקיימו איתו אינטראקציה, יהיו מעורבים יותר ויצרכו את התוכן של המותג. בסופו של דבר, זה מה שמניע לרכישה.

 

דוגמאות לבניית אמון:

אם אתם בונים דף נחיתה, כללו את הדברים הבאים:

  • המלצות וסקירות
  • סיפורי הצלחה של לקוחות
  • מספר המנויים
  • לוגואים של לקוחות
  • אישורים של צד שלישי

הדדיות

לאנשים יש נטייה לגמול על הנדיבות והנחמדות שלכם, עם רכישות רבות לאורך זמן.

הדדיות נחשבת גם כאחד מששת כלי הנשק על ההשפעה. הדוגמה הטובה ביותר של הדדיות כנראה מגיעה מתחום שיווק התוכן עצמו.

משווקי תוכן רבים פשוט אוהבים לתת מידע יקר, הדרכה ותובנות על אתרי האינטרנט שלהם, ערוצי הוידאו, חשבונות המדיה החברתית, הודעות הדוא”ל וכו’.

מחויבות ועקביות

מחויבות ועקביות הן גם סוג של “נשק השפעה”, והן פועלת על הבסיס של איך אתם צריכים להיתפס כאמינים, ואיך באמת להיות נאמנים לעצמכם ולמה שאתם אומרים לאחרים.

לכן, אם אתה יכולים לגרום ללקוח להתחייב בפומבי למשהו, סביר מאד להניח שהוא אכן יעמוד בהבטחה שלו.

הרעיון של אסטרטגיה שיווקית מסוג זה הוא להניע את הלקוח לייצר נאמנות למותג שלכם בצורה מינורית (כמו, נניח, לבצע רכישה קטנה, לעשות לייק בפייסבוק או לעקוב אחריכם באינסטגרם),מה שיכול לפלס את הדרך לרכישה משמעותית יותר בהמשך.

סמכות

מאז ומתמיד, אנו, בני האדם, צייתנו לסמכות. ולעיתים, הסמכות של “משפיעים” אלו מסוגלת לעצב את הצורה בה אנחנו חושבים, מרגישים ופועלים.

בעולם המדיה הדיגיטלית והחברתית, גם הסמכות יכולה להיות מוצגת על ידי מספר העוקבים, המעריצים או הקוראים שיש למותג – ככל שהישגיו רבים יותר, כך גדלה סמכותו.

וללא ספק שמה שאפילו חשוב יותר בימים אלו,  הוא ההתחייבות – מספר הלייקים, ההערות או השיתופים שהמותג יכול להשיג. 

לסיכום 

בפעם הבאה שאתם חושבים על אסטרטגיה שיווקית, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

• מהם הבסיסים הפסיכולוגיים המשפיעים על האופן שבו הלקוחות שלכם חושבים, מרגישים ומתנהגים?

• איך מותגים מובילים משתמשים בטריקים פסיכולוגיים וטקטיקות כדי למשוך את הלקוחות שלהם?

• איזה עיקרון פסיכולוגי  צריך להטמיע בקמפיין הזה ומדוע?

• איך אפשר לגלגל את השיטות הפסיכולוגיות השונות בערוצים הדיגיטליים השונים שלכם?

 

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

יכול לעניין אותך גם

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

קידום אורגני SEO
בניית אתרים

4 צעדים לתכנון האתר המושלם

חשיבות תכנון האתר לפני הקמתו כשמהנדס בונה בניין הוא מקדיש את מירב המאמצים לבניית תוכנית עבודה מושלמת כך שסיכויה להיכשל יהיו נמוכים. הרי, שאם המהנדס

התקנת תוסף וורדפרס
אתרי וורדפרס

המדריך הפרקטי להתקנת תוספים בוורדפרס

מה זה בכלל תוספים (Add-ons) לאתר WordPress? תוספי וורדפרס משמשים ממש כמו אפליקציות באתר שלכם, מעניקים לו תכונות חדשות וייחודיות שרק בעזרת שורות קוד מסובכות

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דברו איתנו

דברו איתנו

Open chat
היי כיף שבאתם,
איך נוכל לעזור?