gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

שדרוג אתר או הקמה של אתר חדש?

תוכן עניינים:

כמו שאנחנו משפצים את הבית או את בית העסק לאחר מספר שנים של שימוש, כך גם בעולם הדיגיטלי – אתרי אינטרנט זקוקים מידי פעם לשיפוץ, ואולי בתדירות גבוהה יותר מזו של בתים. אז מתי כדאי לשקול שדרוג אתרים? מה כדאי לכלול בשדרוג הזה ואיך הכי נכון לעשות אותו? כל הפרטים בכתבה הבאה:

שדרוג אתרים בקלות

אם בעבר פיתוח אתרים הייתה הליך מסובך יותר וכל שינוי שרצינו לעשות באתר היה כרוך בזמן וכסף רבים, הרי שהיום בניית אתרי וורדפרס או בניית חנות וירטואלית הפכו לפעולות פשוטות למדי, שכל אחד מצליח לבצע ברמה מסוימת. הפלטפורמות להקמת אתרים דוגמת וורדפרס ושופיפיי מאפשרות לבצע שינויים באתר בקלות ובמהירות. כמו כן, חברה לבניית אתרים, במקרים רבים מתחייבת לבצע בעצמה את השידרוגים לאתר שהקימה, חלקם ללא תוספת תשלום.

חנות מסחר בשופיפיי

מתי כדאי לשקול שדרוג אתר?

ישנן שתי סיבות עיקריות, שבגללן כדאי לשדרג את האתר: הראשונה – האתר במתכונתו הנוכחית לא מגיע לקהל הרחב או לקהלי היעד, שדרוג שלו צפוי להעלות את חשיפת האתר בפני לקוחות פוטנציאליים נוספים. השנייה, קשורה ביחס ההמרה באתר – אם אתם חושבים ששדרוג האתר יביא לשיפור ביחס ההמרה, אז בהחלט זה שווה את המאמץ. במילים אחרות – אם שדרוג האתר יביא לפחות לאחת משתי הפעולות הבאות – יותר תנועה לאתר או/ו יותר המרות – השדרוג הוא כדאי.

בסרטון: 7 פעולות לשדרוג אתרים

מתי עדיף לבנות אתר חדש מאשר לבצע שדרוג אתרים?

  1. לא קיימת באתר מערכת לניהול תוכן, או שהיא פשוטה, מיושנת ולא נוחה לשימוש. מערכת לניהול תוכן טובה תסייע בהעלאת תכנים טובים ומעניינים לאתר, וכך תסייע לעבודת קידום האתר במנועי החיפוש. בניית אתרים על פלטפורמת וורדפרס, היא הפתרון הכדאי ביותר מבחינה זו. 
  2. אתרי מבוססי פלאש – מדובר באתרי תמונות, שגוגל לא סורקת, ולכן קשה מאוד לקדם אותם במסגרת עבודת SEO. כמו כן, אתרים מסוג זה לא נגישים לבעלי מכשירי APPLE ואינם זוכים לתמיכה טכנית מחברת ADOBE.
  3. מהירות טעינת האתר – ככל שהוא איטי, הדבר פוגם בחוויית המשתמש באתר, וכך גם יורד דירוג האתר בגוגל.

ברוב המקרים שדרוג אתר, ולא הקמה מחדש, יכול לתת לכם את המענה הראוי. מה גם שבדר"כ הושקעו כבר אלפי שקלים בהקמת אתר, הוא צבר מוניטין, הן בקרב קהל היעד והן בגוגל, ולכן לפעמים האפשרות הזאת טובה יותר. אתם יכולים לקבל ייעוץ מחברה המתמחה באפיון אתרים, שתדע להמליץ על השינויים שכדאי לבצע באתר כדי לשפר את הנראות שלו ואת הביצועים שלו. 

6 פעולות נפוצות כאשר רוצים לבצע שדרוג אתרים

  1. חנות וירטואלית – ככל שהמסחר המקוון תופס יותר מקום בחיינו, כך ההשקעה בחנות וירטואלית מתקדמת היא הכרחית. מי שתקוע עם אתר ישן כנראה שימכור פחות. חוויית הקנייה משפיעה מאוד על כמות המכירות, ולכן חשוב לשדרג לחנות וירטואלית מתקדמת. 
  2. שיפור חוויית המשתמש באתר – גם זה פררמטר משמעותי, שעשוי להשפיע מאוד על יחס ההמרה באתר ועל הדירוג שלו בגוגל. זה יכול להיות שינוי של כפתור וזה יכול להיות הרבה יותר, תלוי בצורך.
  3. שדרוג העיצוב – עדכון האלמנטים העיצוביים עשוי להשפיע מאוד על הנראות הכללית של האתר, לשדר עכשוויות ורעננות, ולכן זה שינוי שבהחלט מומלץ לעשותו כל כמה זמן.
  4. הפיכת אתר לרספונסיבי – הגלישה היום נעשית ממסכים שונים – סמרטפון, טאבלט, מחשב וכו', ולכן חשוב שחוויית הגלישה בכל אחד מהמסכים האלה תהיה מיטבית. אתר רספונסיבי יתאים עצמו לכל גודל מסך.
  5. הוספת בלוג – ככל שתוסיפו לאתר יותר תוכן מעניין ורלוונטי, כך יהיה קל יותר בתחום של קידום אורגני SEO.
  6. הוספת קישורים למדיה חברתית – לגולשים יש צורך לשתף עם חבריהם את התוכן שזה עתה נחשפו אליו, הוספת כפתורי שיתוף במדיה החברתית יכול לשפר משמעותית את התנועה לאתר וגם את הדירוג שלו בגוגל.

שדרוג אתרים - לסיכום

המטרות בשדרוג או הקמה מחדש של אתר הן זהות – הגדלת תנועה לאתר או שיפור יחס ההמרה באתר. ישנם מצבים שבהם אפשר להסתפק בשדרוג האתר – החל משינוי פיצ'רים קטנים ועד שדרוג משמעותי של חוויית המשתמש, וישנם מצבים שמצריכים בניית אתר חדש. 

יש לכם אתר ישן ואתם מתלבטים איך לשפר אותו? ממש מוזמנים לפנות אלינו – זאת המומחיות שלנו!

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
התקנת תוסף וורדפרס
בניית אתרי וורדפרס

המדריך הפרקטי להתקנת תוספים בוורדפרס

מה זה בכלל תוספים (Add-ons) לאתר WordPress? תוספי וורדפרס משמשים ממש כמו אפליקציות באתר שלכם, מעניקים לו תכונות חדשות וייחודיות שרק בעזרת שורות קוד מסובכות

כלים מומלצים לאימייל מרקטינג
ניוזלטר

4 כלים מומלצים לבניית אי־מייל מרקטינג

רשימת התפוצה שלכם היא אחד מהנכסים החשובים ביותר בארגון, והיא מאפשרת לכם לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם, לחזק את תפיסת המותג, לייצר אוטומציות להגדלת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא