gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

פרסום בוואטסאפ – המדריך המלא

תוכן עניינים:

זוכרים איך העולם נראה לפני וואטסאפ (WhatsApp)? נראה כאילו אפליקציית המסרים המיידיים ששינתה את האופן שבו אנו מתקשרים הייתה כאן מאז ומעולם. ובאמת, קשה לנו לדמיין, ולו יום אחד בחיינו, בלי שימוש בוואטסאפ. רבים מוצאים את וואטסאפ כאפליקציה עדיפה על פני רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, הודות לפרטיות שהיא מספקת והיעדר פרסומות. ייחודה הוא בכך שהיא בעצם משמשת גם כרשת חברתית וגם כאמצעי תקשורת זמין ומהיר.

למרות שמייסדי האפליקציה מתנגדים לפרסום בוואטסאפ, יש כמה דרכים שבהם אפשר לפרסם ולבצע שיווק בוואטסאפ ולנצל את הפלטפורמה הייחודית הזו להגעה ישירה לקהל היעד. אז איך לפרסם עסק בוואטסאפ? במאמר זה תכירו כמה דרכים לעשות זאת. בואו נתחיל:

וואטסאפ ביזנס VS וואטסאפ רגיל

ב- 2014 רכשה פייסבוק את וואטסאפ והחלה להכניס באפליקציה פיצ'רים חדשים שהרחיבו את קהל המשתמשים בה. השינוי המשמעותי ביותר היה השקת וואטסאפ עסקי (WhatsApp Business). מדובר באפליקציה שנועדה לשפר את הקשר של בעלי עסקים עם לקוחותיהם או עובדיהם. האפליקציה היא חינמית והיא מאפשרת לנהל את ערוץ התקשורת וההפצה עם הלקוחות בצורה יעילה, תוך שימוש בכלים שאין בוואטסאפ הרגיל. 

בין היתרונות שניתן למצוא בוואטסאפ ביזנס: יצירת פרופיל עסקי, מענה אוטומטי, תשובות מהירות, איסוף נתונים סטטיסטיים ועוד. זאת כמובן בנוסף לכלים שאנחנו מכירים כבר מהוואטסאפ הרגיל, כמו: יצירת רשימות תפוצה, יצירת קבוצה שבה רק מנהלים יכולים לכתוב, אופציה לחיבור למחשב (וואטסאפ ווב – WhatsApp Web) ועוד.

פרסום ושיווק בוואטסאפ עסקי

בשימוש בוואטסאפ עסקי קל יותר ליצור רשימת לקוחות, שאליהם נוכל לדוור את התכנים שנרצה – בין אם מדובר בניוזלטרים, תמונות, פרסומות, הודעות ועוד.
שיווק בוואטסאפ במקרה כזה צריך להיות כזה שנותן ערך מוסף ללקוח, לידע אותו בדברים חדשים, ובעיקר לא פרסומי מידי ולא מציף. צריך לזכור שבניגוד למייל, אנשים בדר"כ הרבה יותר מחוברים לוואטסאפ והצפה של תכנים פרסומיים או לא רלוונטיים תגרום להם לנטוש את הקבוצה או את רשימת התפוצה.

איך לפרסם עסק בוואטסאפ? - 4 טיפים מנצחים:

  1. צרו רשימת תפוצה ללקוחות – היתרון המרכזי: ההודעה מגיעה כהודעה אישית (הרשימה מוגבלת ל- 250 משתמשים).
  2. התקינו כפתור שיחה בוואטסאפ באתר שלכם או בעמוד הפייסבוק – למעשה, מי שמתעניין במודעה שהועלתה במסגרת קמפיין בפייסבוק או בפרופיל העסקי שלי, באתר או בכל פלטפורמה אחרת יגיע לשיחה איתכם בוואטסאפ באמצעות קליק אחד.
  3. הוסיפו כפתור שיתוף באתר שלכם – כפתור שבעזרתו יכולים הגולשים באתר שלכם לשתף את התוכן עם חבריהם בווטאסאפ.
  4. פרסמו בקבוצות – פרסום בוואטסאפ צריך להיות שקול, לא מעיק וכדאי שיכלול הטבות לחברי הקבוצה, כך שלא יעורר אנטגוניזם.

ראו גם: ניוזלטר לעסקים

טיפ בונוס שיכול לעשות את ההבדל: להיות אחד מהחבר'ה

שיטה מעניינת ושונה ליצור פרסום בוואטסאפ שיכול להיות ויראלי היא שיטה שבה המפרסם הופך להיות אחד מהחבר'ה. למה הכוונה? אז ככה זה עובד: המפרסם מכריז על פעילות (עדיף כזאת שנושאת פרסים) ומזמין את הלקוחות לפתוח קבוצות וואטסאפ עם כמה חברים ובין השאר לצרף לקבוצה את המפרסם. במהלך הקמפיין, המפרסם שולח מסרים שיווקיים, כמו: חידון, תמונות וסרטונים קצרים וכדומה. חשוב לנסות לייצר תוכן מעניין ומאתגר, שכולל מסרים תדמיתיים ולא מכירתיים, כדי לגרום למשתמשים לרצות להכניס את המפרסם לתוך קבוצת הוואטסאפ שלהם וכדי שלא ירגישו שהמפרסם "נדחף" לשם. בואו ניקח דוגמא: חברה המייצרת ומוכרת מוצרי טקסטיל איכותיים לתינוקות מעוניינת להגיע לאמהות, שהן למעשה קהל היעד שלה. המפרסמת מטעם החברה, נקרא לה שמרית, יוצרת תחרות, במסגרתה האמהות צריכות להשיב על שאלה אחת כמו מה מוצר הטקסטיל לתינוק/ת שלכן, שאתן לא יוצאות בלעדיו מהבית? ולצרף תמונה של הבייבי שלהן עם אותו מוצר (למשל שמיכת עגלה). המשחק הזה יכול לרוץ בכמה קבוצות של אמהות, ובכל יום במשך שבוע תוכרז הזוכה שתיהנה מחבילה מפנקת של מוצרי הטקסטיל האיכותיים. שאר חברות הקבוצה יזכו להנחה ברכישת המוצרים. כך שמרית משיגה חשיפה גבוהה למוצרים שלה ומניעה לפעולה את קהל היעד שלה.

יש להתייחס לפרסום בוואטסאפ כמו לזירה פרסומית לכל דבר. יש להדגיש כי זוהי זירה שבה קשה יותר לפרסם כי נדרשת הסכמה מהצד השני לקבל את הפרסום הזה. צריך לעבוד בחוכמה ובמינון הנכון. מי שעושה זאת טוב, נהנה מערוץ תקשורת ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוחות שלו.
אנחנו ב- GemPlan יודעים איך לבצע פרסום ושיווק בוואטסאפ שמביא לתוצאות, מוזמנים לפנות אלינו ולתת למומחים לעשות את העבודה.

יכול לעניין אותך גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
Claude 2-min (2)
AI - בינה מלאכותית

מה זה Claude 2 והאם זה המתחרה החדש של ChatGPT?

אי אפשר שלא להיות מסוקרנים מהתחרות החדשה שהוזנקה השבוע כשAnthropic השיקה את Claude 2. מה ההבדלים? מה החוזקות והחולשות בכל אחד מהם? ואיך אנחנו יכולים

פיתוח מוצרים דיגיטליים

הקמת אתר וורדפרס – בעד ונגד

וורדפרס היא אחד הפלטפורמות הפופולריות ביותר לבניית אתרים. וורדפרס משמשת כ- 30% מכלל האתרים הפעילים כיום, ויותר ממחצית מערכות ניהול התוכן (CMS) עובדות על וורדפרס.

התקנת תוסף וורדפרס
בניית אתרי וורדפרס

בניית אתר וורדפרס בשלושה צעדים פשוטים

בניית אתר וורדפרס הוא תהליך בן 3 שלבים: עליכם להירשם לשירות אחסון אתרי אינטרנט לבחור ערכת נושא של  WordPress, ולאחר מכן להתאים אישית את ערכת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא