בכתבה הקודמת דיברנו על 10 עובדות מעניינות על עולם ה- SEO וכמה הכלי הזה הוא כלי חזק ומשמעותי לכל חברה או ארגון. אלה עוד עובדות נוספות מעניינות בעולם ה-SEO.
עובדה מספר 11: 46% מהחיפושים בגוגל הם חיפושים מקומיים
במידה והמוצר או השירות שהארגון מספק פונה לקהל מקומי ולא בינלאומי, כדאי להשקיע מאמצים בקידום אתרים לוקאלי כדי להגיע לקהל יעד רלוונטי. חיפושים מקומיים הם דרך מצויינת להמרת גולשים ללקוחות משלמים ושיפור יחס ההמרה(CRO). משתמש שמחפש מוצר או שירות בסביבתו, כנראה מעוניין להיעזר בו בטווח הקצר.
עובדה מספר 12: בשנת 1999, לקח לגוגל חודש שלם לסרוק 50 מיליון אתרים
תוהים כמה זמן לוקח לגוגל לסרוק 50 מיליון אתרים היום?
ב 2012, לקח לגוגל לסרוק 50 מיליון אתרים פחות מדקה (!!). זה נתון מדהים ומעיד על ההתפתחות המהירה של גוגל שהגיעה לכך בתוך 13 שנים בלבד.
היום, המערכת סורקת ביליון אתרים שונים מיליארד פעמים כל חודש.
איך זה רלוונטי לנו? התחרות בשוק היא עצומה. כדי להיות בטופ החיפושים בגוגל ולהישאר שם, נדרש מהארגון לבצע תחזוקה מתמדת של מערך ה- SEO וברגע ש "נוריד את הרגל מהגז", החברה תרגיש זאת בתנועה לאתר, בכמות הפניות והלידים ובסופו של דבר גם ב ROI של החברה.
עובדה מספר 13: ההכנסות מגוגל אדס עלו ב 38% ב 2020
טרנד קניות האונליין רק הולך וצומח וחנויות האיקומרס גודלות משמעותית בכמות ההזמנות והמשלוחים בגזרה המקומית ובגזרה הגלובלית ועל אחת כמה וכמה מאז פרוץ מגיפת הקורונה שהשאירה מיליוני אנשים תקועים בבתיהם.
גוגל שיפרה את מערך חיפושי הקניות בשנתיים האחרונות ובעלי חנויות איקומרס (גדולות וקטנות כאחד) חשים בהצלחה ובטראפיק המגיע מהמודעות בגוגל.
וגם כאן נכנס ה SEO לתמונה. כדי להופיע באופציות הראשונות לקניית מוצרי החברה, נדרשת עבודת SEO חזקה ועקבית. כאשר המוצרים יופיעו באופציות החיפוש הראשונות, הארגון שלכם יהנה מתנועה רלוונטית ואיכותית לאתר.
עובדה מספר 14: האדם הממוצע מבצע מעל 1000 חיפושים בגוגל בחודש
גוגל, סמארטפונים ומידע מהיר וזמין הם כבר כל כך חלק מהמציאות היומיומית שלנו, שלא ברור כיצד הדורות לפנינו הסתדרו מבלי לקבל תשובות תוך שניות על רוב השאלות המסובכות של היקום!
היום כמעט אין בחירה שמתבצעת מבלי שהלקוח ביצע לפחות מספר חיפושים בגוגל. עם עבודת SEO טובה תוכלו לוודא שאתם תופיעו בחיפושים רלוונטים והפתרונות שהחברה מציעה יונגשו ויוצגו ליותר מתעניינים ולקוחותת פוטנציאלים.
עובדה מספר 15: מחצית מכל המשתמשים מעדיפים חברות שמופיעות מספר פעמים בתוצאות החיפוש
מה יותר טוב לקבל את המקום הראשון בדירוג האורגני בגוגל? לקבל את הדירוג במקום הראשון והשני כמובן.
הקשיבו לנתון הבא, כאשר השם של החברה מופיע מספר פעמים באותן מילות מפתח, מעל 50% מהגולשים יעדיפו את ארגון זה על פני המתחרים.
עובדה מספר 16: יוטיוב הוא המונח הנפוץ ביותר בגוגל
למה זה משנה לכם כחברה או ארגון?
אם אינכם משלבים תכני וידאו באתר שלכם, יכול להיות שהעובדה הבאה תגרום לכם להתחיל. יוטיוב זו התוצאה הפופולרית ביותר בגוגל ועם מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם. במידה ויש לחברה שלכם תכני וידאו, העלאתם ליוטיוב תוכל לתרום לדירוג בגוגל אם שילוב נכון באסטרטגית ה-SEO שלכם.
עובדה מספר 17: האלגוריתם של גוגל מתעדכן 500-600 פעמים בשנה
שיטות דירוג של האתרים והחיפוש מתעדכנות כל הזמן (בעצם מתבצעים מאות שינויים באלגוריתם) ולחברות וארגונים רבים קשה לעמוד בקצב השינויים והעדכונים של המערכת.
הטיפ הכי טוב שנוכל לתת לכם הוא לא לשחק עם המערכת ולנסות להשפיע על דירוג האתר בעקיפין, אלא ליצור תוכן איכותי וטוב שימשוך אליכם משתמשים חדשים וישמר לקוחות ותיקים.
עובדה מספר 18: 90% מהאתרים שמקבלים את רוב התנועה בגוגל נמצאים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש
לפי הסטטיסטיקה, ישנן מספר חברות שלוקחות את מרבית התנועה אליהן, כך שבמידה והארגון ישקיע מאמץ, זמן ותקציב כדי להתמקצע ב SEO של האתר, גם הוא יוכל ליהנות מתנועה זו.
מה הנתון הזה אומר לנו? פוטנציאל, פוטנציאל, פוטנציאל.
בכל פתרון שאתם מציעים, חשוב שתהיו בעמוד הראשון של גוגל לפחות עם ביטוי אחד או שניים כדי ליהנות מתנועה אורגנית משמעותית של לקוחות פוטנציאלים. אם אתם עדיין לא שם, קדימה לעבודה.
עובדה מספר 19: כותרות עם 6-13 מילים מופיעות הכי טוב בחיפוש בגוגל
כן, גם לכמות מילים יש משמעות לדירוג האתר בגוגל והצלחת האתר. כותרות העמוד ואופן הפנייה ללקוח פוטנציאלי יכולות להקפיץ את האתר שלכם גבוה בדירוג ולהגדיל משמעותית את ה CTR (Click Through Rate). כלומר, להגדיל משמעותית את מספר ההקלקות על התוצאה מתוך מספר הגולשים שנחשפו אליה.
עובדה מספר 20: 40% מההכנסות בתעשיות מסוימות מגיעות מחיפושים אורגניים
מה זה אומר בעצם?
40% מההכנסות של תעשיית המדיה, הטכנולוגיה, שירותי B2B והקמעונאות מגיעות מתוך החיפוש של גוגל. ישנה קורלציה ישירה בין דירוג את החברה בגוגל לבין רווחיות החברה בפועל ולכן ב- SEO תמיד שווה להשקיע זמן, כסף ומאמץ שישתלמו גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר.
אין ספק שנוכחות איכותית וגדולה בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל הן חשובות ולעיתים אף קרטיות לצמיחת הארגון.
ההשקעה ב SEO הינה השקעה לטווח הארוך ולתוצאות לוקח זמן להגיע. עם זאת, כשהארגון משקיע משאבים, התוצאות יהיו איכותיות ולזמן רב יותר.
לכן לפני שמתחילים פעילו SEO יש לוודא שהחברה ערוכה ומוכנה לצאת למסע.
אין ספק שחברות שמבינות את הפוטנציאל העצום ובוחרות לקדם אורגנית את האתר, זוכות בפירות:
- גדילה משמעותית בתנועה לאתר
- לידים ומכירות איכותיים – פניות מתוצאות אורגניות הינן איכותיות מכיון שהגיעו דרך חיפוש יזום ומדוייק
- ROI ללא תחרות – בזמן שהתנועה גדלה ונהיית איכותית יותר ויותר, העלות החודשית אינה משתנה
מתלבטים איך להתחיל או לשפר את הקידום האורגני ? דברו איתנו