gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

גוגל אופטימייז – שיפור יחס המרה זו לא מילה גסה

תוכן עניינים:

רוצים להביא לשיפור יחסי המרה באתר שלכם? כנראה שכן, מי לא רוצה… לכן, אתם חייבים להכיר את גוגל אופטימייז (Google Optimize) –  מערכת המסייעת לאתרים ליצור A/B TESTING (מבחני A/B) בצורה נוחה, פשוטה, ידידותית וחינמית! למערכת יש 3 מתחרות מרכזיות בשוק, אבל אין ספק שהיא מובילה עליהן בהרבה. מה הופך אותה לטובה יותר? היתרון המרכזי של גוגל אופטימייז על פני מתחרותיה נעוץ בעובדה שמדובר למעשה במערכת של גוגל, כך שהחיבורים והממשקים שהמערכת יודעת לייצר עם שאר הכלים של גוגל מספקים תמונת נתונים טובה ומלאה. יתרון נוסף הוא שגוגל מציעה את הכלי בחינם, בעוד המתחרות גובות תשלום.

מה זה A/B Testing ולמה זה חשוב?

רוב החברות שמציעות שירותי קידום אתרים יציעו לכם A/B TESTING, אבל מה זה ולמה זה טוב??
בדיקת A/B Testing היא בדיקה שבה משווים שתי גרסאות דומות, שיש בהן שינויים ספציפיים, על מנת לבדוק איזו גרסה מביאה ליחס המרה טוב יותר.

בדיקות כאלו עושים על אתרים, אפליקציות, דפי נחיתה וכדומה. כשעושים A/B Testing, נותנים בעצם לשתי קבוצות משתמשים דומות להתנסות כל אחת בגרסה אחרת – קבוצה אחת משתמשת בגרסה הקיימת וקבוצה אחרת משתמשת בגרסה שבה בוצעו שינויים. לאחר זמן מה, שעליו מחליטים מראש, בוחנים את הביצועים של כל אחת מהגרסאות, ואז ניתן להישאר עם הגרסה המוצלחת יותר ולפתוח אותה לכל המשתמשים.

בדיקות A/B אמנם עולות לנו לא מעט כסף, אך הן כלי מצוין לשיפור חווית משתמש, שיפור ביצועים, השגת יעדים וקבלת החלטות מקצועיות. 

שיפור יחס המרה

אילו שינויים כדאי לבחון במסגרת A/B TESTING?

כאמור, בדיקת גרסאות אינה דבר זול, ולכן כדאי לקבל החלטה מושכלת לגבי השינויים שבוחרים לבצע. למעשה, מה שעלינו לבדוק הוא את מסע הלקוח שלנו – מה הדרך שהוא עובר באתר עד לרכישה, מה מעכב אותו, מה הגורמים העיקריים לנטישה וכדומה. וגם אם לא נדע להצביע על הסיבות הספציפיות שמשפיעות לרעה על יחס ההמרה באתר, ישנם כמה אלמנטים שכדאי לבחון במסגרת A/B TESTING באופן קבוע: 

  • עמוד הבית
  • עמודי מוצרים
  • עמוד עגלת קניות ותשלום 
  • ניוזלטרים
  • הודעות Push
  • קמפיינים פרסומיים ארוכי טווח
  • תהליכי הרשמה 

כמובן שלא נוכל לטפל בכל האלמנטים בו זמנית, יש צורך בתעדוף, מתוך השערה לגבי מקור הבעיה.
הנה יותר מידע על מסע לקוח למי שמעוניין להתחיל לשפר את יחס ההמרה באתר שלו.

בסרטון: חשיבות ויתרונות בדיקת A/B Testing במילים פשוטות

בדיקת A/B Testing - מה כדאי לשנות בגרסה החדשה?

נניח שהחלטתם ליצור גרסה חדשה של עמוד מוצר שלא מניב מספיק מכירות מאותו מוצר. מה בדיוק תשנו? ישנם כמה רכיבים שתוכלו לשנות, אבל חשוב לשים לב לשני דברים: ראשית, שבאמת יוצרים שינוי וגרסה חדשה, ולא גרסה שבעצם דומה מידי לגרסה המקורית; ושנית, שבכל פעם משנים רק אלמנט אחד ובוחנים את השינוי בביצועים בעקבות השינוי שבוצע. אם נשנה כמה אלמנטים יחד לא נדע איזה מהאלמנטים השפיע על שיפור יחס ההמרה.

הרכיבים שבהם מומלץ לבצע שינוי הם:

  • שינויים בתוכן, כמו למשל: שינוי סגנון הפנייה, השפה, כמות הטקסט, הכותרות ועוד. 
  • שינויים ויזואליים: עיצוב מחדש של התמונות, הרקע, הפונטים, כפתור ההמרה ועוד.
  • שינויים באפיון אתר: הזזה של אלמנטים, הגדלה, שינוי כפתורים וקריאה לפעולה, למעשה כל מה שקשור בחוויית המשתמש בעמוד.

בדיקת A/B Testing - איך נדע מה לשנות קודם?

כדי לעשות תהליך נכון של בדיקת A/B חשוב מאוד לתעדף את הבעיות שאנחנו מזהים. התעדוף מבוסס על שני פרמטרים: כמה מורכב השינוי שאנחנו רוצים לבצע וכמה פוטנציאל לשיפור הביצועים יש באותו שינוי. כמובן שנרצה לטפל קודם באלמטים שהכי קל ליצור להם גרסה נוספת ושיש סיכוי טוב שיניבו לנו את השיפור הגדול ביותר. 

לאחר שתיעדפנו חשוב גם להגדיר יעדים – מה מטרת ה- A/B TESTING? לאן נרצה להגיע בסופו של דבר? אילו נתונים ייחשבו כהצלחה?

איך לעשות נכון A/B Testing?

A/B Testing נכון לא נשען על תחושות בטן, הוא נבחן עם נתונים, שנותנים לנו מידע מהימן לגבי ביצועי גרסה אחת אל מול הגרסה השנייה. לכן, חשוב שנקבל מידע ממקורות כמו: מפות חום, צילומי משתמשים, גוגל אנליטיקס, סקרים ושאלונים, התנסות עצמית ועוד. ככל שתעמיקו בבחינת הנתונים, כך תבינו טוב יותר מה בדיוק כדאי לשנות ברכיבים ותגיעו לגרסה המדויקת ביותר שתניב לכם יחס המרה טוב יותר.
הנה מאמר מומלץ על השיפורים של גוגל אנליטיקס 4 בכל מה שנוגע לניתוח התנהגות גולשים.

מהם היתרונות השימוש עם גוגל אופטימייז?

גוגל אופטימייז מאפשר לבנות גרסה אחת או יותר של כל עמוד באתר, תוך שינוי אלמנט אחד או יותר בגרסה החדשה אל מול המקורית, במטרה לבחון את השפעת הגרסאות על יחס ההמרה בעמוד. היתרון המרכזי הוא שכאשר מנסים לבחון מספר גרסאות במקביל או ליצור שינויים שהם ברמת התכנות, אפשר ליצור אותם בקלות עם google optimize. באמצעות הטמעה של קוד JS (ג’אווה סקריפט) של Optimize בקוד האתר, ניתן לבצע שינויים של מראה דפי האינטרנט באתר (על ה-html וה-css של העמוד).

גוגל אופטיימיז - איך מתחילים?

לאחר שבחרנו את העמודים עליהם יתבצע הניסוי עלינו לבחור בעזרת אופטימייז את קהל היעד שייחשף לכל אחת מהגרסאות. בשלב הבא נצטרך לבחור יעד להמרה. ניתן לבחור מתוך רשימת ה- goals של חשבון האנליטיקס שמחובר ל- google optimize, או על ידי יצירת יעד משלנו.
ליצירת חשבון בגוגל אופטימייז במהירות, היכנסו לכאן.

צפו בסרטון המצורף על מנת להבין צעד אחר צעד, כיצד להתחיל להשתמש ב- google optimize

איך מודדים הצלחת ניסוי בגוגל אופטימייז?

כאמור, אחד היתרונות הוא ההתממשקות של גוגל אופטימייז עם שאר המערכות של גוגל, כך שמרגע תחילת הניסוי ניתן לעקוב אחריו בזמן אמת במערכת גוגל אנליטיקס ולצפות בכל זמן נתון בביצועי העמודים שלנו. אופטימייז יכולה להחליט בשבילנו מהי הגרסה הטובה ביותר בהתאם להגדרות שהזנו וכמובן בהתאם לתוצאות בשטח.

שיפור יחס המרה בעזרת גוגל אופטיימיז ובדיקת A/B Testing - לסיכום

לסיכום, בדיקת גרסאות – A/B TESTING היא אחד מהכלים החשובים שיש לנו בדיגיטל ומאפשרים לנו לשפר את הביצועים שלנו בכל פלטפורמה שנבחר. חשוב לעשות את הבדיקה נכון, עפ"י שלבים, אחרת היא לא תהיה יעילה ובטח לא משתלמת. Google Optimize הוא כלי שמיש ונוח לביצוע בדיקות A/B, שחוסך את הצורך בשינויים דרסטיים בעזרת מתכנת ומאפשר בדיקה מהימינה של גרסאות שונות. הרעיון בשימוש בכלי הזה הוא לשפר את יחס ההמרה באתר וללמוד יותר על הביצועים באתר.

רוצים להוציא את המקסימום מהאתר שלכם? מוזמנים לפנות אלינו בטופס למטה – זה מה שאנחנו עושים יום יום – הופכים אתרים לטובים יותר, כי שיפור יחס המרה זו לא מילה גסה 😉

 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום בגוגל ומנועי חיפוש

קידום ממומן בגוגל לבעלי תקציב דל

הסברה כי קידום ממומן בגוגל הוא עסק יקר מדי, ובמיוחד לבעלי עסקים קטנים היא טעות נפוצה מאד, אך עדיין – טעות.  פלטפורמות הפרסום קיבלו מוניטין

פרסום בדיגיטל
פיתוח מוצרים דיגיטליים

PWA נגד AMP: מה ההבדל ומה הכי מתאים לכם?

שניהם נוצרו כדי לשפר את חווית המשתמש ולהפחית את זמן טעינת העמודים במובייל אבל גם יש הבדלים מהותיים שחשוב לדעת.רוצים לדעת מה עדיף בשביל המותג

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא