gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק של SEO?

תוכן עניינים:

Artificial Intelligence (AI) הוא שם למצב בו המערכת מנסה לדמות את יכולות החשיבה האנושית בעזרת אמצעים טכנולוגיים.
בינה מלאכותית נעזרת במגוון כלים ויישומים כדי לגרום למחשב לבצע פעולות באופן דומה לבני אדם.

חקר הבינה המלאכותית החל כבר בשנות ה-50 וכיום גם נעזרים בו במגוון אפליקציות ותחומים כמו: Spotify, Waze, Facebook, Siri, Alexa  ועוד!.

אפליקציית Spotify לדוגמה, נעזרת ב AI- כדי לבנות לכם פלייליסטים מותאמים אישית ומציעה לכם מוזיקה ושירים בהתבסס על המוזיקה אותה אהבתם. כלומר, המערכת לומדת איזה סגנונות מוזיקה אתם אוהבים לפי המוזיקה שאתם שומרים והמוזיקה אותה אתם מעבירים ויוצרת לכם רשימות השמעה של שירים שסבירות גבוהה שתאהבו.

מטרת הבינה המלאכותית היא להציג או לחזות נתונים בהתאם לצרכי המשתמשים

AI – כלי מעולה בעולם ה-SEO

ה- AI  היא מערכת שאוספת נתונים, לומדת ומתפתחת כל הזמן בהתאם למשתמש וכך יכולה להציג נתונים מדויקים יותר ומתאימים יותר.

איזה סוגי נתונים הבינה מלאכותית אוספת?

  •       תוכן
  •       לינקים
  •       התנהגות משתמש
  •       דפוסים

בעזרת נתונים אלו, המערכת לומדת את התנהגות המשתמש ויכולה לחזות אילו תכנים יהיו עבורו רלוונטיים.

כדי להבין איך הבינה מלאכותית תשפיע על עתיד ה- SEO  ואסטרטגיית התוכן שלנו, אנחנו צריכים להבין קודם מה היה בעבר ומה קורה היום.
כשאלגוריתמים היו פחות חכמים, היינו מאתרים את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום אותו אנו רוצים לפרסם ושמים אותן בכותרות, כותרות משנה, תגיות Alt ומשלבים אותן בתוכן האתר.

ביצוע כל אלו הבטיח לכם דירוג טוב בגוגל ומקפיץ אתכם למעלה בתוצאות החיפוש. לפחות עד שהמתחרים שלכם היו עושים את אותו הדבר ואז מתחילה תחרות על מילות מפתח.

כיום, כאשר האלגוריתמים התפתחו שילוב מילות המפתח בתוכן האתר שלכם ללא הקשר הגיוני כבר לא יעיל ואף עלול לפגוע בדירוג האתר. האלגוריתם היום שם דגש על איכות התוכן ונעזר בדרכים שונות כדי למדוד זאת.

יכולות טכניות, איכות התוכן ובניית פרופיל קישורים הם הכרחיים וחיוניים לבניית אסטרטגיית SEO  מוצלחת.

ומה יהיה העתיד ב-SEO?

בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק ובמקום נוסחאות סטטיות, היא תעבוד על חוויות משתמש, ביג דאטה ולמידת מכונה (Machine Learning) כדי לחזות את הצורך המדויק של המשתמש וללמוד תוך כדי תנועה.

גוגל אומרים לנו שRankBrain – הופך להיות הפקטור השלישי הכי חשוב באלגוריתם לדירוג אתרי האינטרנט (אחרי קישורים ותוכן), מה שאומר שבמקום לנסות "לדחוף" כמה שיותר מילות מפתח באתר, אפשר ואף רצוי להתרכז בכתיבה ובאיכות התוכן.

בעזרת ה- RankBrian, המערכת יכולה ללמוד ולעבד מילות חיפוש כך שגם אם המערכת נתקלה במילה או ביטוי לא מוכר, המכונה יכולה לנחש לאיזה תחום או נושא התכוון המשתמש גם אם החיפוש לא הכיל מילות מפתח ספציפיות.

אז מה אנחנו עושים הלאה? איך נוכל לרתום את המידע הזה לטובתנו וטובת האתר שלנו?

חשבו על זה ככה, המטרה של AI  היא לתת למשתמשים את התוכן הכי מתאים לחיפוש או לצורך שלהם, נכון? כלומר, המערכת צריכה להבין מהי מטרת החיפוש, מה המשתמש צריך ולמה.

גוגל עובדים על הבנת המשתמשים והצורך שלהם כבר זמן מה, אך עולם הבינה המלאכותית ייקח אותה כמה דרגות למעלה.

מה זה אומר לכם בתור בעלי חברה או ארגון?

הפוקוס יצטרך להיות על איכות התוכן, דיוקו, מתן פתרונות קונקרטיים ואחוזי המעורבות בתוך האתר. בעתיד כבר לא יספיק לכתוב המון כתבות ולחזור על אותן מילות מפתח, אלגוריתם החיפוש יקדם תוכן שיוצר מעורבות גבוהה אצל משתמשים.

ובקיצור- אם התוכן לא בעל ערך עבור משתמשים וגורם להם ליצור אינטראקציה כלשהי באתר, הדירוג שלו בגוגל יהיה נמוך.מעבר לכך, תצטרכו להכיר את קהל היעד שלכם ברמה הרבה יותר גבוהה- להבין מה הצורך של קהל היעד, מה הוא מחפש ועבור מה.

דוגמה קטנה להמחשה: אם הייתם מחפשים בעבר חנות מחשבים בתל אביב, גוגל היה מציג לכם את כל חנויות המחשבים בתל אביב. בעזרת הבינה המלאכותית, המערכת תוכל להבין איזו בעיה אתם מנסים לפתור ולכוון אתכם לחנות המדויקת שתוכל לעזור לכם לפתור את הבעיה.

ההתפתחות של עולם הבינה המלאכותית יפתח לנו דלתות ועולמות שאנחנו עוד לא מכירים לחלוטין, אך דבר אחד אנחנו יודעים בוודאות- מה שיעניק יתרון לחברות וארגונים הוא הרכיב האנושי.

כאשר לכולם יש את אותה הטכנולוגיה, מה שיקפיץ את הדירוג בגוגל ויביא לקוחות מתאימים ומדויקים הוא מי שיידע לנווט את המערכת לטובתו.

בעינינו, כאשר הטכנולוגיה מתפתחת זה מייעל תהליכים שונים במערכת ומשאיר זמן לעבודה טובה יותר על אסטרטגיה ותכנון לטווח ארוך ויצירתיות למותג.

רוצים לשמוע בהרחבה כיצד הבינה המלאכותית תשנה את כללי המשחק בתחום שלכם?

בואו נדבר >> 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
wordpress icon
בניית אתרי וורדפרס

6 יכולות וורדפרס שאתם חייבים להכיר!

וורדפרס מריצה מעל ל-30% ממיליון אתרים ב״שורה הראשונה״ בגוגל. קלות השימוש בפונקציית ה- drag & drop בוורדפרס, הפכה את פלטפורמת בניית האתרים הזו למועדפת. מעבר

וויקס ווורדפרס
בניית אתרי וורדפרס

WordPress או Wix – מה עדיף?

בין אם אתם בעלי חברה או מנהלי שיווק בחברה או ארגון והגעתם למאמר הזה, אתם כנראה עומדים בפני פתיחת אתר חדש או שדרוג אתר קיים. 

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא