gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

סגירת תקציב שיווק ל2024, מאיפה מתחילים?

תוכן עניינים:

בואו נודה, Q4 של 2023 הוא אחד מהרבעונים הבלתי נשכחים שהיו לאנשי שיווק כחול לבן.

אחרי שנה שאנחנו בורחים מעננה רווחת של אינפלציה ומיתון, תופסים את תשומת הלב של הקהל שלנו בין הפגנה להפגנה, חיכינו כולנו לרבעון 4 כדי להוציא לפועל את כל מה שתיכננו ולהגיע ליעדים עד סוף השנה ואז זה. 7 לאוקטובר הגיע, בלי הודעה מוקדמת או יכולת היערכות וכולנו נדרשנו להגיב במהירות תוך כדי שאנחנו המומים ולא מצליחים לקבל את המציאות החדשה. אה כן, וגם צריכים לתכנן את השנה הבאה כי זה מה שעושים ברבעון האחרון.. בקיצור, בהצלחה לנו!

בתוך כל הבלאגן, גם קורים דברים נפלאים. אנחנו נאלצים לחפש דרכים חדשות להגיע לקהל שלנו. נכון, זה לא מה שהכרנו והתרגלנו אליו אבל זה משהו חדש שיכול להביא איתו גם הצלחות חדשות.
זה בדיוק הזמן לשאול שאלות, להסתכל טוב יותר בנתונים, לחפש קצוות של חוט ולא לפחד לנסות דברים חדשים. לרענן מסרים, לחפש ערוצי שיווק נוספים, לבחון קהלים חדשים או כל דבר שרציתם לנסות וזה לא היה הזמן.

מאיפה מתחילים?

הדרך הטובה ביותר לתכנן את השנה הבאה, היא להסתכל על הנקודה שבה אתם נמצאים היום, לבחון את הדרך שבה הגעתם אלייה ואז להגיד איפה תרצו להיות בסיום שנה הבאה.
לכן רגע לפני שאתם קוראים את המאמר, התחילו בלהתבונן איפה אתם היום, מה הביא אתכם לפה? מה היה טוב ומה צריך לשפר, ואז השאלה החשובה ביותר, איפה תרצו להיות.

איך בונים תוכנית שיווקית? 5 טיפים ל2024

לא משנה באיזו דרך תבחרו, הנה כמה טיפים חשובים בבניית תוכנית שיווק. הם רלוונטיים גם לחברות קטנות או בתחילת דרכן שרוצות להשקיע את המינימום ההכרחי, וגם לאלו שיכולים להרשות לעצמם תוכנית שיווק מקיפה בתקציבים גדולים. תקופת המשבר היא הזדמנות לעשות את הדברים נכון.

למשפך אין קיצורי דרך

כולם רוצים לידים ומכירות. הנטייה שלנו היא לחפש את הדרך המהירה והזולה ביותר כדי לחולל לידים או מכירות. כשניגשים לחלוקת התקציב של 2024, תזכרו שהמרה הוא החלק התחתון של המשפך – חשוב להשקיע גם בשלבים המוקדמים וליצור מודעות לחברה ולמוצר. השקעה אך ורק בפעילויות מוכוונות לידים לא תעבוד ותייצר עלויות המרה יקרות. תנו ערך ותמדדו, תמדדו את החשיפות והקליקים ותבינו מה מעניין את הקהל שלכם, רק שהוא כבר מכיר ויודע תבקשו ממנו להשאיר פרטים. זה נכון במיוחד בקטגוריות שבהן נדרש חינוך שוק.

חפשו את הנתונים

כשמתכננים תקציב ובונים יעדים, הנתונים צריכים להיות כוכב הצפון. ללמוד מנתוני העבר ואפילו חשוב יותר לוודא שלכל פעילות יש אינדיקטור – דרך לדעת אם הפעילות עובדת בשלב המתאים של המשפך השיווקי.

לדוגמה, אל תכתבו ביעדים של קמפיין שמטרתו יצירת מודעות למותג המרות, זאת לא מטרת הקמפיין.
תמדדו: קליקים, מעורבות, זמן שהייה או כל דבר אחר שילמד אתכם על ההתנהגות של הקהל.
בכל קמפיינים וכאלה שמטרתם מודעות בפרט, חשוב להיות עירניים ועם היד על הדופק כדי לדעת מתי הקמפיין בתהליך למידה ואוסף דאטא שהיא בעלת ערך ומתי לחתוך כי הקהל שהקמפיין מגיע אליו לא רלוונטי למותג שלכם. כן להיות חדשים וזריזים אבל לא לוותר על פעילויות שמטרתן מודעות.

A/B testing

אל תתאהבו באף רעיון, גם אם נראה לכם שהוא הקריאטיב הגדול הבא, נכון זה מבאס אבל זה חוסך הרבה כסף.
תתכנו מראש את הבדיקות שלכם, אם עולים לאוויר עם שני סוגים של קריאטייב צריך להיערך לזה מראש, יש להגדיר תקציב לכל קבוצת מודעות או קמפיין, לתת להם לרוץ, למדוד אותם ולקבל החלטות מבוססות נתונים.
לפני כל בדיקה הגדירו אינדיקטורים שבהם אתם רוצים לבחון את הקמפיין וקבלו את ההחלטה מהר כדי להגדיל את התקציב לקמפיין הנבחר.
A/B testing יכול לעשות פלאים לא רק בפעילות ממומנת, הכניסו בדיקות לכל ערוצי השיווק שלכם: לפעילות הישירה, לנראות שלכם, לשירות הלקוחות שלכם ובכל מקום שיש בו נקודות ממשק עם הקהל של המותג.

שת"פים

יחד ננצח, לא סתם זאת הסיסמא של המלחמה. ראינו את הביחדנס הזה מהרגע שהמלחמה התחילה, מותגים שמשתפים פעולה אחד עם השני למען מטרות טובות.
גם בלי מלחמה שיתוף פעולה הוא מכפלת כוח.
חפשו את הפרטנרים הפוטנציאליים שלכם שעבודה משותפת יכולה לייצר win win. אם תשקיעו בזה קצת זמן אתם תופתעו שיש לא מעט כאלה, לא משנה באיזה מגרש אתם משחקים.
הכניסו את זה לתוך התוכנית, שיתוף פעולה טוב ופורה יכול להיות ערוץ שיווק קבוע שלכם בעלויות שאי אפשר להתחרות בהן.

לא הכל חייב להיעשות בבית

הדיגיטל היום בנוי מתתי התמחויות, כל אחד מומחה בתחומו ולמצוא מישהו אחד שיוכל לספק את כל הפתרונות זה כמעט בלתי אפשרי.
בעיקר ברגעים של משבר, או ברגעים שאנחנו נדרשים לקצץ, לא תמיד חייבים להתפשר.
תבינו בדיוק מה חסר לכם, איזה ידע או יכולת חסרה לכם ומצאו את הסוכנות המתאימה עם הניסיון הרלוונטי. אולי בפעמים הראשונות תצטרכו לכתוב בריף מסודר אבל אם מצאתם את הפרטנר הנכון לכם זה ייתן לכם את מה שאתם מחפשים וגם בסוף ייצא יותר משתלם.

קחו נשימה עמוקה, תתנתקו מרעשי הרקע תתחילו מלחקור את השנה שעברה, תשאלו את עצמכם איפה תרצו להיות בסיום שנה הבאה ורק אז תיגשו לאיך.

אם לא בא לכם לעשות את זה לבד, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בפרטי, נחשוב ונתלבט יחד:)

שתהיה לנו שנה מלאה בעשייה והגשמת יעדים

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
wordpress icon
בניית אתרי וורדפרס

6 יכולות וורדפרס שאתם חייבים להכיר!

וורדפרס מריצה מעל ל-30% ממיליון אתרים ב״שורה הראשונה״ בגוגל. קלות השימוש בפונקציית ה- drag & drop בוורדפרס, הפכה את פלטפורמת בניית האתרים הזו למועדפת. מעבר

יד לוחצת בטלפון עם אייקונים דיגיטלים
בניית אתרי וורדפרס

מה ההבדל בין WORDPRESS.ORG ל- WORDPRESS.COM?

WORDPRESS מצא את ההבדלים ישנן המון דרכים לפתוח אתר, אפילו דרכים חינמיות, אבל אם כבר אזרתם אומץ וקיבלתם את ההחלטה להקים אתר לעסק שלכם מומלץ

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא