gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מה זה AI Chatbot? ואיך הוא יכול לעזור לכם לייצר צמיחה עסקית?

תוכן עניינים:

בין אם מדובר במכירות, תמיכה או שיווק, כל תקשורת הלקוחות מהמותג צריכה להיות מהירה ויעילה. חשוב להבטיח רמות גבוהות של שביעות רצון ושימור לקוחות. אימוץ AI-chatbot יכול באמת לעשות את ההבדל ולאפשר גישה מקצועית, עקבית, ממותגת ואוטומטית לשירות לקוחות. סקר מקוון קבע כי 44% מהצרכנים בארה"ב מעדיפים צ'אטבוטים על בני אדם בכל מה שקשור לתמיכה.

מה זה AI Chatbot?

צ'טבוט בינה מלאכותית מאפשר לקיים אינטראקציה עם גולש באמצעות צ'אט. לעתים קרובות הוא מוטבע בדפי אינטרנט או בנכסים דיגטליים אחרים כדי לענות על פניות לקוחות ללא צורך בהתערבות אנושית, ובכך לספק שירות לקוחות ללא המתנה וללא מאמץ.

צ'טבוט בינה מלאכותית הוא תוכנת מחשב המדמה תקשורת אנושית. צ'אטבוטים נמצאים בשימוש תדיר במגוון רחב של מצבים, משירות לקוחות ועד מכירות. אחת הדוגמאות הידועות ביותר ל-Conversational AI המועברת באמצעות צ'אטבוטים כוללת אתרי מסחר אלקטרוני שבהם בוטים מאפשרים ללקוחות לשאול שאלות על מוצר מסוים ולקבל מענה מיידי.

מה ההבדל בין צ'אט בוט רגיל לצ'אט בוט מבוסס AI?

הסוג הפשוט ביותר של צ'אטבוט עובד על ידי מתן תשובות לשאלות לקוחות על ידי ביצוע כללים מוגדרים, צ'אטבוט בינה מלאכותית פועל בצורה מעט שונה. צ'טבוט של AI פועל על ידי שילוב של למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית (NLP) כדי להבין את כוונת המשתמש ולהגיב לשאילתה בצורה טבעית יותר.

שלא כמו צ'אטבוטים מבוססי כללים עם סקריפט, צ'אטבוטים של בינה מלאכותית מאומנים באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה כדי שיוכלו להגיב נכון לשאלות פתוחות. למרות שזה כן אומר שנדרש יותר זמן להקים צ'אטבוטים בינה מלאכותית מאשר צ'אטבוטים עם סקריפט, הצ'אטים מבוססי הבינה המלאכותית ממשיכים ללמוד מכל התכתבות עם לקוחות ולשכלל את התשובות שלהם בהתאם לצרכים מהשטח.

במובן זה, צ'טבוטים של AI בהחלט שימושיים יותר לעסקים בתעשיות הנעות במהירות שבהן סביר להניח שסוגי השאלות שמציב לקוח ישתנו. צ'אטבוט בינה מלאכותית יכול להשתמש בשיחות קודמות, בתיעוד מנציגי תמיכת לקוחות ובכל נתון רלוונטי אחר כדי לזהות את השפה, ההקשר והכוונה לפני מתן מענה מועיל לשאילתת לקוח – גם אם זה לא מתאים בצורה מסודרת לקדם- כללים מוגדרים המשמשים בוטים פשוטים יותר.

האם כל הצ'אטבוטים משתמשים בבינה מלאכותית?

לא כל הצ'אטבוטים משתמשים בבינה מלאכותית. חלקם מבוססי כללים, ומספקים דיאלוג מובנה באופן הדוק המבוסס על קלט המשתמש. הם מסוגלים לזהות שאלות והערות רק כשהן תואמות למילות המפתח שנבחרו על ידי המתכנת של הצ'אטבוט ולכן האפשרויות שלהן מוגבלות. בוט של בינה מלאכותית, לעומת זאת, משתמש בלמידת מכונה ועיבוד שפה טבעית כדי להגיב לקלט אנושי ללא סקריפט קבוע מה שמאפשר אפשרויות אינסופיות של תשובות.

מהם היתרונות של צ'טבוט בינה מלאכותית?

בהשוואה לצ'אט בוט מבוסס כללים, צ'אט בוט בינה מלאכותית מגיע עם מספר יתרונות משמעותיים:

זמינות 

על ידי שימוש בבוט בינה מלאכותית במקום סוכן אנושי, קל הרבה יותר לעסקים לספק זמינות 24/7. בכל פעם שיש לצרכן שאלה, צ'טבוט של AI מוכן לתת מענה מיידי. בהתבסס על מערכות משולבות ומסדי נתונים, היא יכולה למעשה לעזור ללקוח. צ'אט בוט עם סקריפט יכול לעקוב רק אחר הסקריפט.

ניתנים להתאמה

בין אם זה עבור שירות לקוחות או תמיכת משאבי אנוש, יצירת לידים או סיוע במכירות, לצ'אטבוטים של AI יש מגוון שימושים. הבוט יכול להתאים את עצמו לצרכי הלקוח.

עלויות

אחד המניעים העיקריים מאחורי השימוש בצ'אטבוטים של AI הוא סבירותם. עלות הבעלות הכוללת נמוכה בהשוואה להעסקת אנשי צוות אנושיים נוספים.

חווית לקוח 

על ידי איסוף שפע של נתונים נוספים, צ'אטבוטים של AI יכולים לשפר מאוד את חווית הלקוח. על ידי טיפוח יותר אינטראקציות, הם יכולים לייעל את מסע הלקוח, לספק התאמה אישית בזמן אמת ולאפשר לחברות לאסוף נתונים מעשיים שניתן להשתמש בהם כדי לשפר מוצרים ושירותים. 

למה כדאי לבחור בצאט בוט AI מותאם אישית במקום להשתמש בChat GPT?

היה כמות עצומה של דיונים על ChatGPT וההשפעה שיכולה להיות לו על מגוון שלם של תעשיות. אבל באילו דרכים הוא דומה או שונה מצ'טבוטים קיימים של AI? גם ChatGPT וגם צ'אטבוטים של AI לשיחה יכולים לספק תשובות כמו אנושיות לשאלות של אדם, תוך מינוף כמויות אדירות של נתונים והדרכה. וגם ChatGPT וגם כמה צ'אטבוטים של AI, כולל שלנו ב-CM.com, משתמשים במודל למידת מכונה שנאי כדי לספק תגובות מהירות ומדויקות העונות על צרכי המשתמש.

עם זאת, ישנם הבדלים מהותיים בין ChatGPT לצ'אט בוט בינה מלאכותית. ChatGPT הוא מודל AI שנבנה תוך שימוש בכמות עצומה של נתונים – אבל רק עד 2021 כשההכשרה שלו הושלמה. לא ניתן לעדכן אותו על ידי עסק או להחיל אותו על ערוצים ספציפיים כמו WhatsApp או צ'אט אחר. גם ההתנהגות שלו בלתי צפויה. ChatGPT יכול לספק כמה תשובות מרשימות. אבל זה גם יכול לספק תשובות לא נכונות עובדתית. לחברות אין שליטה על תפוקת הבינה המלאכותית היצירתית ש-ChatGPT יכולה להציע ללקוחות.

מצד שני, צ'טבוט של AI, למרות שהוא מבוסס על מסד נתונים קטן יותר הוא יכול להיות מותאם להקשר הספציפי של הארגון. ניתן גם לבדוק תגובות לפני שליחתן ללקוחות לצורך דיוק וטון. בסך הכל, צ'אטבוטים של AI מגיעים עם רמות סיכון נמוכות יותר עבור עסקים מאשר ChatGPT.

איך צ'אט בוט AI יכול לייצר צמיחה בארגון שלכם?

חווית לקוח משופרת

אחת הייחודיות המרכזיות של צ'אט בוטים בינה מלאכותית היא יכולתם המהפכנית לשפר את חוויית הלקוח דרך מעורבות מתקדמת.

בניגוד למודלים סטנדרטיים של שירות לקוחות שמתבססים בעיקר על אנושיות ליצירת אינטראקציה עם הלקוח, יש לבוטים בינה מלאכותית את היכולת לספק חוויית לקוח יעילה ואוטומטית בכל פעם.

היכולת לטפל במספר גדול של אינטראקציות לקוח בו זמנית, לספק תגובות מידיות, ולהיות זמינים 24/7 מספקת חוויית לקוח יחודית. הנגישות והתגובתיות הגבוהה משמעותית משפרת את חוויית הלקוח, מספקת נאמנות ויכולה לתרום להצלחה מרבית, כולל יחסי שביעות רצון מרובים והגברת המכירות.

תמיכה במכירות

בעבר, צוותי מכירות היו צריכים להתעסק באופן ידני בכל שלב של מחזור המכירות, החל מיצירת לידים ועד לסגירת העסקה. תהליך זה לא רק היה ארוך ומעיל, אלא גם חשוף לשגיאות וחוסר עקביות.

באמצעות צ'אט בוטים מבוססי בינה מלאכותית, מחלקת המכירות יכולה לייעל את השלבים השונים של מחזור המכירות באמצעות אוטומציות. צ'אט בוטים אלו מסוגלים להוביל את תהליך המכירה ולחסוך שעות עבודה של אנשי המכירות.

התוצאה היא תהליך מכירה חלק ומהיר יותר שמגדיל את המכירות, מקטין את אורך מחזור המכירות ומגביר את הרווחיות.

אנליטיקה וחיזוי של מגמות

צ'אט בוטים מבוססי בינה מלאכותית מספקים את היתרון התחרותי המשמעותי של ניתוח וחיזוי ההתנהגות של הקהל שלהם.

תהליך ניתוח חיזוי כולל ניתוח של נתוני עבר כדי להפיק תחזיות ולזהות מגמות עתידיות.

בהקשר של תחום המכירות, ניתוח חיזוי יכול לשמש ככלי אשר מאפשר לעסקים להבין את התנהגות הלקוחות, לזהות הזדמנויות מכירה, ולהתאים את אסטרטגיות השיווק שלהם.

צ'אט בוטים מבוססי בינה מלאכותית, בעזרת יכולת הלמידה המתקדמת שלהם, מסוגלים לנתח נתוני לקוח, לחזות התנהגות של לקוחות ולספק המלצות למוצרים או שירותים על סמך התחזיות אלו.

היכולת הייחודית להפעיל ניתוח חיזוי משפרת את יעילות אסטרטגיות המכירות והשיווק, מה שמוביל להצלחה עם קמפיינים יעילים יותר וצמיחה גבוהה יותר במכירות.

ייעול הפעילות השיווקית של הארגון

בעידן הדיגיטל של היום, שיווק מותאם אישית מהווה גורם קריטי ליתרון תחרותי אל מול מתחרים.

לקוחות כיום פועלים באופן שונה למסרי שיווק גנריים, והם מחפשים חוויות מותאמות אישית המשקפות את צרכיהם וההעדפות הייחודיות שלהם.

צ'אט בוט בינה מלאכותית, עם יכולתו להבין וללמוד מאינטראקציות עם לקוחות, מספק את החוויות המותאמות אישית הללו.

הבוט יכול להתאים את המסרים השיווקיים שלו בהתאם להעדפות, התנהגות והיסטוריית האינטראקציה של כל לקוח, מה שמגביר בצורה משמעותית את יעילות מאמצי השיווק.

היכולת לספק שיווק מותאם אישית משפרת את מעורבות הלקוח, מגבירה את אחוזי ההמרה ובסוף גם מגדילה את השורה התחתונה – הרווחיות!

איך לבנות צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית?

אם החלטתם לבנות את הצ'אטבוט בעצמכם, יש הרבה מאוד חברות שמציעות צ'אטבוטים לפי צורך.

כלומר, לא תקבלו אותו אחד לאחד לפי הצרכים שלכם אבל תקבלו את הבסיס שממנו תוכלו לעשות אופטימיזציה כדי להתאים אותו למידות הספציפיות שלכם.

לפני שאתם ניגשים לבנות את הצ'אט, הגדירו קודם את המטרות שלכם ואיזה שימושים תרצו שהצ'אט בוט יעשה עבורכם.

בלי אפיון מסודר והגדרת מטרות אסטרטגיות אתם עלולים ללכת לאיבוד באמצע התהליך.

 

אם אתם לא רוצים לעשות את זה לבד, נשמח לעזור לכם.

נתחיל מפגישה אפיון שבה נבין את הצורך, נבחר את הפלטפורמה הנכונה ולבסוף נבנה את הצ'אטבוט.

מוזמנים ליצור איתנו קשר לתאום פגישה

 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום במובייל
פיתוח מוצרים דיגיטליים

התאמה למובייל – אל תשאירו את האתר שלכם מאחור

מדי שנה, מספר המשתמשים הנכנסים אל אתרי האינטרנט השונים דרך המובייל, גבוה ממספר המשתמשים הנכנסים דרך הדסקטופ. בין אם זה ברחוב, בדרך לעבודה, בנוחות שעל

וורדרפס ושופיפיי
בניית אתרי וורדפרס

שופיפיי או וורדפרס (ווקומרס) – מה עדיף?

כמו שכולנו יודעים (ובמיוחד אחרי משבר הקורונה) מכירות מוצרים אונליין כאן כדי להישאר ועסק ללא חנות אינטרנטית פשוט לא קיים. אחרי שישרנו על זה קו,

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא