gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

5 יתרונות להעשרת מחקר מילים בעזרת רשתות חברתיות

תוכן עניינים:

אם בעבר, זירת רשתות החיפוש מנתה, מצד אחד את הרשתות החברתיות ומן העבר השני את מנוע החיפוש של גוגל, הרי שהיום המרחק ביניהן הולך ומצטמצם.
המאבק בין שלל הפלטפורמות הקשה מאוד על מנהלי קמפיינים ולמען האמת עד היום, אפילו מקצוענים בתחום הקידומים, אינם מודעים ליתרונות של השיתוף פעולה ביניהן.

שאלות כמו:
א. האם המדיה החברתית שלכם עוזרת לציון שלכם במנוע החיפוש?
ב. איך אופטימיזציית חיפוש ברשתות החברתיות משפיעה שהעמוד שלכם יופיע למשתמשים חדשים?
ג. מה המשמעות לכך שפוסטים מהעמוד שלכם מופיעים בעמוד תוצאות החיפוש?

כל השאלות הללו לא נשאלו בעבר ואנחנו, במאמר זה, נשפוך על נושא זה קצת אור:

ההבדל בין מנוע החיפוש של גוגל לרשתות חברתיות:

הההבדל בין חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, או כל מנוע חיפוש אחר, לבין גלילה באחת מהרשתות החברתיות הוא די ברור. בעוד שברשת החיפוש של גוגל הגולש מנסה למצוא פתרון לבעיה או תשובה לשאלה שיש לו, ברשתות החברתיות הוא מעביר את הזמן ולמעשה הוא פסיבי. 

השינוי שחל לאחרונה הוא שיותר אנשים מחפשים ברשתות החברתיות לפי טרנדים או האשטגים, כאשר הם מחפשים להתעמק בנושא או לנהל דיון לגביו. כמנהלי קמפיינים ומפרסמים בדיגיטל תוכלו ללמוד יותר על קהל היעד שלכם מתוך העקבות הדיגטליים הברורים שהם משאירים. בנוסף, החיפושים הללו יכולים לספק לכם עוד רעיונות והיבטים שתוסיפו למחקר מילות החיפוש שלכם, שיגרמו לכם להפיק תוכן יותר ממוקד ושימושי.

חוץ מהמחקר שתוכלו לבצע מתוך קבוצות הפייסבוק השונות או עמודים מובילים בלינקדאין הקשורים למוצר שלכם, כך שתלמדו על קהל היעד, ישנן 5 דרכים להשתמש במדיות החברתיות להעשיר את מחקר מילות החיפוש שלכם:

1. Facebook Ad Targeting

שימוש בכלי הטירגוט של פייסבוק יכול ללמד אתכם המון על קהל היעד הפוטנציאלי שלכם, בגלל שנתוני הטירגוט של פייסבוק הרבה יותר ספציפיים. גולשים מזינים המון נתונים על עצמם, כמות המידע הזאת מצטברת במאגרים של פייסבוק וכתוצאה מכך ניתן ליצור קהל יעד ממוקד ואיכותי ולשפר את הפרסום ברשתות החברתיות.
הכלי של פייסבוק מאפשר לכם ללמוד על הקהל שלכם בכמה תחומים עיקריים:

  • גיאוגרפיה
  • גיל
  • מגדר
  • תחומי עיניין
  • קשרים
  • מצב משפחתי
  • שפות
  • השכלה
  • משרות (עבודה)

בעזרת נתונים אלו תוכלו לצלול לעומק לגבי התנהלותו של קהל היעד שלכם וליצור תוכן יותר ממוקד ואישי.
ברגע שתצליחו לאפיין את הקהל שלכם בכמה שיותר רבדים, כך תוכלו להבין את צורת הפעולה שלו ומה מניע אותו לבחור שירות מסוים.
מצב משפחתי, אזור מגורים, סוג עבודה, גילאים ואפילו מין יכולים להשפיע על מילות החיפוש אותן הגולש יחפש או לחילופין "יתפסו" את הצרכן הפוטנציאלי.

2. נושאים טרנדיים בטוויטר (Twitter)

טוויטר היא פלטפורמה חברתית שעיקרה מושתת על תוכן חדשותי מאומת ואיכותי. הנושאים שדנים שם לרוב קשורים בענייני השעה והדיונים סביבם מלמדים הרבה על אנשים ועל מה שמניע אותם.
בנוסף, אתם יכולים להשתמש בביטויים מדוייקים שהקל הפוטנציאלי שלכם משתמש בהם. זה נכון בעיקר אם אתם יצרים מעורבות פעילה בטוויטר עם סוג הקהל שמשקף את ערכי החברה שלכם ואת קהל המטרה שהצבתם לעצמכם.

כל שיח שמתנהל סביב שירות/נושא מסוים המתקשר לעולם התוכן של החברה שלכם עלול להביא לכם תועלת. לכן, כדאי לכם בקהילה שלכם להעלות שאלות והגיגים ולראות כיצד הקהל שלכם מגיב.
נתחו את התשובות/דיונים שמתקיימים בעמוד שלכם או בחשבונות הדומים לשלכם (על ידי האשטגים רלוונטים) ונצלו אותם לשיפור הקידום האורגני (SEO) שלכם.
למשל, שאלות נפוצות בנושא, נושאים חמים שמדוברים עכשיו לגבי המוצר, עדכון שבוצע לאחרונה ודנים עליו וכולי, כל אלו מספקים לכם הבנה יותר עמוקה של הקהל ואפשרות ללכוד אותו בשלב בו הוא מחפש את עצמו.

3. חקירת האשטגים באינסטגרם (Instagram)

הכלי הכי משמעותי באינסטגרם היום הוא ההאשטג (Hashtag), היכולות שלו הם עצומות ואיכותיות ביותר, רק חשוב להשתמש בו נכון.
עיקר פועלו של האינסטגרם הוא בתחום הויזואלי, עובדה זאת גורמת לנו לחשוב שמי שמצליח שם הן החברות שעוסקות בעיצוב, אמנות, צילום ודומיהם, אך אין זה נכון בהכרח. כיום, חברות רבות מבינות שללא אינסטגרם הן לא יצליחו להגיע לקהל הצעיר וה-"Fresh", ומפרסמות בו חברות מכל התחומים והסוגים.
מחקר האשטגים קטן יחשוף בפניכם את ההאשטגים המובילים בתחום שלכם, אשר תוכלו ללמוד מהפוסטים בהם, הקהל שיוצר מעורבות איתם, הזמן שהם עולים ועוד תכונות רבות שיעזרו לכם למנף את העסק שלכם.

אם תגלו מה עובד בשביל הקהל הפוטנציאלי שלכם תוכלו ליישם זאת בשלל הפלטפורמות ולשדרג את קידום אתרכם/מוצרכם.
אין צורך לעשות את מחקר ההאשטגים לבד ולבזבז על כך המון זמן, יזע ועצבים, יש שירותי אונליין ואפליקציות שיעזרו לכם לבצע את המחקר המושלם.
נשמע הזוי ללמוד ממילה אחת כל כך הרבה על עצמכם, אבל זה עולם שבו אנו חיים וכדאי לכם להשתלב בו.

4. לנתח תוכן בפרינטרסט (Printerest)

לא הרבה יודעים זאת, אבל פרינטרסט היא רשת חברתית לכל דבר ועניין. נכון, אין שם פוסטים והמון דיונים טקסטואלים אבל התוכן הויזואלי הוא העיקר בפלטפורמה זו. תוכלו למצוא שם רעיונות כיצד לייצר תוכן למדיה חברתית, טקטיקות שיווק, אינפוגרפיות למיניהן, השקות מוצרים ועוד.
בעזרת חיפושים עם זנב ארוך תוכלו להבין אילו מקורות אנשים מחפשים ואילו כלים הם מוצאים ומפיקים מהם תועלת. לא רק שתוכל לחפש ביטויי מפתח ספציפיים ב-Pinterest ולקבל כבר בראשית העמוד השראה, אלא ש- Pinterest מציגה גם אפשרויות חיפוש שיציעו לכם רעיונות רבים יותר כיצד להתאים אישית את מחקר מילות המפתח שלכם. 

פינטרסט, בדומה לגוגל, מציעה לכם אפשרויות חיפוש נוספות בהשלמה אוטומטית ומוסיפה לכם רעיונות למילות מפתח נוספות שידייקו ויעמיקו את החיפוש שלכם.

בדומה לטוויטר, לינקדאין היא פלטפורמה שנחשבת בעיניי הגולשים יותר עיניינית ומקצועית. לכן, למרות שלפעמים פוסטי הקליקבייט שם נראים די בזויים יש סיבה לכך שהם כל כך מוצלחים ומניעים לפעולה את הגולשים.
חשוב מאוד להכיר ולדעת אילו עמודים או משפיענים מובילים בתעשייה בה אתם מתחרים, כדי שתוכלו לעקוב אחריהם ולדעת מה הנושאים המדוברים, מה אנשים מגיבים ובעיקר כדי להשאר מחוברים.
אנשים שפעילים בלינקדאין הם לרוב אנשים דעתנים, עם ידע בתחומם ושאוהבים להשמיע ביקרות, אם תשכילו לעבור על פוסטים ותגובות תוכלו לחשוף נושאים בוערים וכאבים אמיתיים שחווה הקהל הפוטציאלי שלכם. ידיעה של החולשות/חוזקות/נקודות כאב/חיפושים שקיימים בתחום שלכם תעזור לכם לשפר את ה-SEO ואת מחקר מילות החיפוש באופן רציף ומתעדכן.

לסיכום

אפשר ללמוד הרבה מהרשתות החברתיות על רשתות החיפוש ולהיפך.
אומנם זה לא נעשה באופן ישיר וכן צריך להשקיע זמן ומאמץ כדי לחדד את הדברים, אבל תאמינו לנו שתרוויחו מזה המון. תוכלו ליצור סביב החברה שלכם קהילה יותר חזקה, קהל מטרה מדויק ואיכותי, מעורבות מוגברת בשלל הפלטפורמות, דיוק מילות המפתח ובעצם לשפר את הנראות הדיגטלית שתוביל לעוד המרות ובהתאם לזאת עוד רווחים.
אף אחד לא אמר שקידום ממומן או אורגני זה דבר קל, אך אין ספק שאם משקיעים אז המאמץ משתלם, אפילו משתלם מאוד.

מרגישים שלשוטט בפלטפורמות השונות זה בזבוז זמן?, רוצים להתעסק בעיקר של העסק שלכם ולא בטפל? מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו כבר בכל השאר נטפל.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
בניית אתרי וורדפרס

איך כדאי לפתח PWA בוורדפרס?

אם לא קראתם את הכתבה שלנו על מה הן הסיבות  להפוך את אתר הוורדפרס שלכם ל- PWA, הקליקו כאן>> למה לפתח אפליקציית ווב בוורדפרס? תהליך

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא