gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

פרסום בגוגל ופייסבוק – מה מתאים יותר לעסק שלך?

תוכן עניינים:

גוגל ופייסבוק הן שתי ענקיות אינטרנט וטכנולוגיה, שאוחזות במרבית שוק הפרסום הדיגיטלי בעולם. אבל איפה כדאי להשקיע את מירב משאבי הפרסום – בפייסבוק או בגוגל? כיצד תדעו מה עדיף לעסק שלכם? במאמר הבא תבינו מה היתרונות של כל אחת מהפלטפורמות ומה האפקט של פרסום בכל אחת מהן.

קצת רקע…

גוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. משתמשים ניגשים לגוגל על מנת לחפש מידע רלוונטי שנמצא במאגרי המידע של גוגל. מידע זה יכול להיות לקרוא משהו מעניין, לחפש עסק בתחום מסויים או אפילו למצוא מוצר כלשהו כדי לקנות אותו.
הקליקו למידע מורחב על היתרונות של פרסום בגוגל ובמנועי חיפוש

פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. משתמשים נכנסים לשם כדי לשמור על קשר עם חברים, לראות תוכן שנוסף על ידי מי שעוקבים אחריהם, להשתתף בשיח ברשת החברתית ובמיוחד בקבוצות, להעלות תוכן משלהם, לחפש רעיונות למוצרים, לצפות בתוכן וידאו ועוד.
הקליקו למידע מורחב על קידום ממומן ברשתות חברתיות

בגוגל אנשים מחפשים את המידע באופן אקטיבי, בזמן שבפייסבוק הם מוצאים את המידע באופן פסיבי. זה הבסיס העיקרי להבדלים בפרסום בגוגל ובפייסבוק. לכן, תוכן הפרסום צריך להיות מותאם בכל אחת מהפלטפורמות.

איך לפרסם עסק בגוגל?

הפרסום בגוגל נעשה ברובו בשיטת ה- (GSN (Google Search Network, כלומר עסקים מציגים את המוצרים והשירותים במנוע החיפוש של גוגל. למעשה מדובר בשיטת ה- PULL MARKETING (שיווק במשיכה), שבה קודם הלקוחות מחפשים ורק אז בעלי העסקים מגיבים חזרה ומציעים את הפרסומות והמודעות שלהם. פרסום מודעות בתשלום יופיע במנוע החיפוש כאשר הלקוחות מחפשים מידע שרלוונטי עבור אותם עסקים. כדי להגיע ללקוחות באמצעות מודעות פרסום בגוגל, עליכם להכיר אותם ממש טוב – לדעת מה הם מחפשים, מה מעניין אותם, מהי כוונת הרכישה שלהם, מהי כוונת מילת המפתח שאותה הם מחפשים וכדומה.

קיימת דרך נוספת לפרסם בגוגל – בשיטת ה- (GDN (Google Display Network, כלומר הצגת מודעות באתרים שונים (בדסקטופ ובמובייל). בדרך זו מתנהגת גוגל באופן דומה לדרך השיווק הרווחת בפייסבוק. המודעות שניתן לפרסם בשיטת הדיספליי הן מגוונות: טקסט, תמונה, אנימציה, וידאו ועוד.

לפרסום בגוגל יתרונות רבים, ביניהם: טווח הגעה נרחב (פוטנציאל הגעה ל- 90% מכלל משתמשי האינטרנט!), אפשרויות טרגוט רבות שמדייקות את ההגעה לקהל היעד, הפרסום במובייל מותאם וממוקסם (מעל 47% מהכנסות גוגל ממודעות מגיעות ממובייל), אחוז ההמרה הממוצע הוא כ- 2.5%.

פרסום בגוגל

איך לפרסם עסק בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק נעשה כך שמודעות מופיעות כאשר העסקים מעוניינים לפנות לקהל יעד רלוונטי עבורם. למעשה, הלקוחות לא יודעים מה הם רוצים, ולכן עוזרים להם למצוא את המוצרים הרלוונטים עבורם. פרסום בפייסבוק מבוסס שיטת שיווק בדחיפה (PUSH MARKETING), כלומר, קודם כל העסקים מוצאים את הלקוחות הרלוונטים עבורם ומציעים את הפרסומות והמודעות, ורק אז הלקוחות מוצאים את המידע שמעניין אותם.

גם לפרסום בפייסבוק יתרונות רבים, ביניהם: טווח הגעה גדול יחסית, אך נמוך מזה של גוגל; אפשרויות טרגוט כלליות יותר, שמאפשרות הגעה לקהלי יעד גם בהתאם להתנהגות שלהם בפייסבוק; אפשרות לפרסום במובייל; אחוז ההמרה הממוצע הוא כ- 1.5%.

אז מה עדיף לעסק שלי?

כמו שבטח כבר הבנתם, יש יתרונות לפרסום בכל אחת מהפלטפורמות. גוגל לא יכול להחליף את פייסבוק ופייסבוק לא יכולה להחליף את גוגל. גם אם נראה לכם שמשתלם יותר לפרסם רק באחת מהפלטפורמות, זה לא יהיה נכון אסטרטגית להתעלם לחלוטין מהשנייה.
ההחלטה היכן לפרסם או במה להשקיע יותר תלויה בכמה פרמטרים:

  1. מטרה עסקית ויעדים
  2. סוג השירות או המוצר המוצע
  3. קהל היעד
  4. מידע עסקי ושיווקי אודות הצרכנים
  5. תקציב

ככלל, ניתן לומר שאם אתם מחפשים מכירות מיידיות, פרסום בגוגל יהיה יעיל יותר. ואילו, אם אתם מחפשים יצירת מודעות למותג ו/או לידים – פרסום בפייסבוק יהיה אפקטיבי.
אם אתם עדיין מתלבטים, כדאי לכם לקרוא גם על פרסום Cross platforms לעסקים.

גוגל VS פייסבוק: סיכום

פרסום בגוגל ופייסבוק הוא החלטה שיווקית אסטרטגית עבור עסק, שנשענת על מחקר מקדים, שבעזרתו נוכל להחליט איפה יהיה אפקטיבי יותר לפרסם, בהתאם לסוג העסק ולקהל היעד. ההבדל העיקרי והבולט ביותר בין גוגל לפייסבוק הוא שפרסום בגוגל פועל לפי כוונה מפורשת של המשתמש, בעוד שפרסום בפייסבוק פועל לפי הסקת מסקנות על אופיו והתנהגותו של המשתמש. בעוד שגוגל טובה בעיקר בפענוח צרכים של כאן ועכשיו בהתאם לפעילות נקודתית, פייסבוק נשענת על מערכת דמוגרפית חזקה ביותר של כ-2 מיליארד משתמשים בכל העולם, שמנדבים מידע על עצמם מרצונם החופשי.

יכול לעניין אותך גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא