gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

10 דוגמאות לסוגי אתרים נפוצים

תוכן עניינים:

בעידן האינטרנטי של היום שבו כל אחד יכול לפתוח אתר בקלות, בחינם או אפילו בכמה דולרים בודדים, מבינים כי בניית אתרים מקצועיים יכולה לתת יתרון עצום.  במציאות זו , נוצרו המון סוגים שונים של אתרים והמילה אתר דומה למילה רכב, הבסיס ברור אבל התכולה והנראות משתנים מאתר לאתר.

בכתבה הקרובה, נבחן 10 סוגי  אתרים פופולריים  עם דוגמאות רלוונטיות:

1. בניית אתר תדמית - Corporate Website

אתר תדמית הוא אחד מסוגי האתרים הנפוצים ביותר ברחבי האינטרנט. היום, לכל חברה ברור כי נוכחות אונליין היא חובה. אתרי תדמית מכילים בדרך כלל עמודי תוכן שמציגים את החברה, השירותים ומידע על הערך המוסף של החברה. באתרי תדמית, תוכן איכותי ועיצוב ידידותי חשובים לאופן שבו הגולש תופס את המותג.

חברות שמחזירות גם מערכות – פנימיות או ציבוריות – יכולות לקשר מערכות אלו לאתר התדמית בצורה פשוטה ומהירה.

כיום אחוז גבוה מאתרי התדמית בנוי בפלטפורמת וורדפרס מכיוון שהמערכת מאפשרת הקמה מהירה יחסית של אתרים ועיצוב חסר גבולות וגמישות מלאה.

 

2.בניית אתרים פנים ארגוניים - מערכות פנים ארגוניות

לכל ארגון יש את הצרכים המיוחדים שלו. היום ניתן לעשות דיגיטציה להמון פעולות של הארגון וארגונים מפתחים יותר ויותר מערכות פנים ארגוניות כדי לייעל תהליכים וליצור אקו-סיסטם בריא יותר בחברה. החל ממגוון תהליכים אל מול לקוחות – חתימה על מסמכים, קביעת תורים, דיווח על בעיות וכו'.

מה הערך של אתרים פנים ארגוניים ?

אתרים פנים ארגוניים מספקים ייעול לעבודת הצוות בחברה באמצעות מערכות תקשורת בין עובדים, ייעול תהליכי חברה, ייעול תהליכי שיווק. קיימים גם אתרים פנימיים נוספים לרווחת העובדים כגון מועדון הטבות לעובדי חברה, מערכות לבחירת מתנות לחג ועוד.קיימים אין סוף סוגי אתרים פנים ארגונים המשרתים היום חברות וארגונים וכל חברה מפתחת אתרים ומערכות אלו בהתאם להליכים והצרכים המיוחדים לה. 

בפיתוח ובנייה של אתרים ומערכות מסוג זה, יש חשיבות אדירה לאפיון המערכת לפני הפיתוח כדי לוודא שהמוצר הסופי אכן ימלא את הצורך שעבורו ייבנה.

3. אתרי אי-קומרס / חנויות מסחר און ליין

כשהחיים שלנו נמצאים מול מסך המחשב, אין פלא שחברות כמו שופיפיי נוסקות. חנויות איקומרס או בשמן השני אתרי מסחר אונליין, הפכו לדרך המרכזית שלנו לרכוש מוצרים חדשים. החל מביגוד והנעלה ועד לקניות של פירות וירקות וההיצע רק הולך וגדל.

אתרי מסחר אלקטרוני יכולים להיות פשוטים יחסית – חנות שמוכרת מספר סוגים של מוצרים אך יכולים להגיע גם לרמות מאוד מתקדמות כדי לתת מענה למסחר בכמיות גדולות ולמצות את הפוטנציאל הגלום בכל גולש.


תהליך חשוב בבניית אתרי Ecommerce.

כאשר מדובר באתרי איקומרס, שם המשחק הוא להגדיל את סל הקניות כמה שיותר מצד אחד ושימור הלקוח לרכישות עתידיות מצד שני. לתהליך הזה קוראים CRO (Conversion rate optimization) או בעברית, שיפור יחסי המרה .בכדי לעשות זאת, על החנות הבסיסית מלבישים יכולות נוספות כגון אפסיילים, אימייל מרקטינג, מערכי הטבות וכו'. 

אתר איקומרס ניתן לבנות טיילור מייד לפי דרישת הלקוח אבל היום יש שתי פלטפורמות נפלאות שבהן ניתן להקים אתר שופיפיי (shopify) המאפשרת הקמה של חנות בקלות וחיבור לאלפי אפליקציות שונות. ווורדפרס שבאמצעות ה- Woocommerce מאפשרת לייצר חנויות מעולות ללא מגבלות עיצוב ופיצ'רים. 

4. אפליקציות ווב

אפליקציות ווב או בשמן המלא – Progressive Web Apps תופסות יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות.מדובר בעצם במוצר דיגיטלי מבוסס ווב שמגיע עם יכולות דומות לאלו של אפליקציות נייטיב.

האפשרות הנהדרת הזו מאפשרת לפתח מוצרים בצורה מהירה יותר, בעלות משתלמת יותר ולהמשיך לפתח ולתחזק את המוצר כך שהוא מתאים גם לאפל וגם לאנדרואיד יחד.

כיום, ככל שהחומרה משתדרגת ומאפשר יכולות ווב ללא גבולות, הסיבות לפתח אפליקציות ווב רק הולכות וגדלות. כמובן שצריך לבחון לפני כן את המוצר ולראות אם ה Progressive Web Apps אכן יכולה למלא את כל הצרכים.

5. פורומים חברתיים - אתרי קהילה

אתרים אלו באים לתת מקום לקהילות שונות לייצר שיח אונליין. ישנם פורומים שמתמקדים בנושא ספציפי או פורומים כללים שניתן להתדיין בכל נושא.

אחת הדוגמאות הנפוצות בעולם זו הפלטפורמה של- REDDIT שהוא כנראה פורום האונליין הפופולרי ביותר בעולם.

כיום, ניתן למצוא אתרים של פורומים כמעט על כל נושא בעולם וחברות שונות נוטות יותר ויותר להיכנס לעולמות של פיתוח אתרי קהילה או שילוב אתרי קהילה באתרים הראשים כדי לייצר מעורבות ותחושת שייכות למותג.

תוכלו למצוא אתרים כמו פורומים בנושאי בורסה ושוק ההון, רכבים, תמיכה נפשית, ספורט ועוד.

6. בניית אתרי מרקט פלייס

מרקט פלייס מאפשר למוכרים שונים להציע את המוצרים שלהם (דיגיטליים או פזיים) בפלטפורמה אחת בדומה לסופר.
 דרך המרקטפלייס ניתן לקבל הצעות שונות למוצרים השונים ולבצע רכישה. הסוחרים נהנים מהטראפיק של הפלטפורמה והפלטפורמה מקבלת עמלה על כל עסקה.

כולנו מכירים את המרקטפלייסים הגדולים כגון אמזון, איבי, אליאקספרס וכו' וכיום ישנם יותר ויותר מרקטפלייסים נקודיים לנישות שונות.

7. אתרי הזמנות שירותים

אתרים אלו בעצם מתרגמים פעולות ושירותים שונים למתודות המאפשרות ביצוע הזמנה לשירותים אלו בצורה דיגיטלית.

הזמנות חופשה, הזמנות טיסה, הזמנת תור לקופת חולים או הזמנת מקום למסעדה – כל אלו הם בעצם אתרים שתרגמו את אופן הזמנת השירות לאירוע דיגיטלי. כיום, יותר ויותר שירותים בונים את אופן ביצוע ההזמנה בצורה מתודית כך שיהיה ניתן להפוך תהליך זה לדיגיטלי.

לחלק מהשירותים ישנן כבר מערכות מוכנות בהן ניתן לבצע התאמות ושירותים יותר ספציפיים היכולים לפתח את התהליך בהתאם למתודה הרצויה.

מהלך שכזה חוסך משאבים לארגון וצוות כוח אדם בצורה משמעותית ומאפשר לייצר סקייל בחברה.

8. אתרי תוכן וחדשות

אתרים שנוצרו כדי לספק לאנשים בידור או על מנת לעדכן בחדשות החמות ביותר בתחום כזה או אחר. לדוגמה- חדשות 13, מאקו, ynet, גיקטיים וכו'. 

9. מוצרים דיגיטליים או אתרים חכמים

אתרים אלו הם בעצם מערכות חכמות שלרוב מורכבות ומכוונות מטרה ברורה. ההבדל ביניהם לאתרים אחרים הוא ביכולות הטכנולוגיות שלהם שהם לב העניין. אתרים אלו באים לתת פתרון טכנולוגי לבעיות מורכבות או בעיות שהפתרון אליהן מצריך כמות גדולה של מידע.

מה לקחת בחשבון בבניית אתרים חכמים ? 

החל מסטארטאפים המשנים את העולם ועד לאתרים המפשטים את החיים כמו אתרי השוואות, חשבוניות דיגיטלית וכו'. כאשר שמפתחים אתרים מורכבים או מערכות,  יש לקחת בחשבון אתר כל האקוסיסטם של המוצר הדיגיטלי – סביבת השרתים, ארכיטקטורת המוצר, אפיון המוצר, חווית המשתמש (UX-UI), שפת הפיתוח ותהליכי העבודה בשוטף. בשונה מאתר, מוצר דיגיטלי משרת לרוב מספר רב של משתמשים וצריך להיות עמוד המשימה מצד אחד ולהמשיך ולהתפתח מצד שני. לכן כל אספקט בתכנון ובפיתוח המוצר הוא קריטי.

10. אתרי פורטפוליו

נסיים עם משהו קליל 🙂 אתר פורטפוליו הוא אתר הנועד לאגד את כל הפרויקטים שעשיתם במקום אחד כדי  להציג אותם בצורה יפה וידידותית ללקוחות. 

צריכים לאפיין ולפתח אתר או מערכת לחברה? נשמח לשמוע על הפרויקט.
דברו איתנו או השאירו פרטים ונחזור במהירות

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
מהם ביטויי זנב ארוך ומדוע הם כה חשובים לבניית אסטרטגיית תוכן?
פרסום בגוגל ומנועי חיפוש

5 טיפים מנצחים לפרסום ב-google ads

מנוע החיפוש של גוגל הפך שם נרדף לאנציקלופדיה דיגיטלית. מעל ל-6 מיליארד חיפושים ביום תורמים לכך שמנוע החיפוש הפך לכלי פרסומי מבוקש בקרב בעלי עסקים

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא