gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מהם ביטויי זנב ארוך ומדוע הם כה חשובים לבניית אסטרטגיית תוכן?

תוכן עניינים:

אם גם אתם עובדים בתחום השיווק הדיגיטלי, בטח שמעתם את הביטוי "ביטויי זנב ארוך" ובטח כבר הבנתם שקיים ויכוח סביב המשמעות שלהם בפועל.

רבים מאמינים שביטויי מפתח עם זנב ארוך מורכבים מהמון מילים. כמו למשל ההבדל בין "מסעדות" לבין "מסעדות כשרות בתל אביב", כשהאחרון נחשב לביטוי זנב ארוך. עם זאת, אורך מילת המפתח אינו בהכרח מה שאנו מתכוונים אליו כשאנו אומרים "זנב ארוך", או באנגלית – "longtail".

במציאות, ביטויי זנב ארוך רק צריכים להיות ספציפיים יותר – וברוב המקרים, כשביטויי המפתח ארוכים יותר, הם גם נוטים להיות ספציפיים יותר (ומכאן הבלבול סביב ההגדרה).

ולמה צריך להיות לכם אכפת?

מכיוון שמילות מפתח זנב ארוך הן כל כך ספציפיות, פחות אנשים נוטים לחפש מילות מפתח ספציפיות אלו, מה שעלול להרתיע מקדמים או חברות קידום אתרים מסוימות מלנסות לדרג אותם, מכיוון שהם מחשיבים את זה כבזבוז זמן.

אבל, דווקא כאן טמונה ההזדמנות. ביטויי מפתח אלו נוטים להיות פחות תחרותיים בגלל נפח החיפוש הנמוך שלהם, כך שאם תהיו מסוגלים ליצור תוכן ולשבץ בו מגוון ביטויי מפתח זנב ארוך הרלוונטיים לעסק שלכם, התנועה האורגנית שתקבלו לאתר תהייה הרבה יותר טובה וממוקדת.

קחו למשל את דוגמת המסעדה הכתובה למעלה. אם מישהו מחפש "מסעדות", אין לנו מושג מה הוא מחפש. זה ביטוי כל כך רחב שהוא יכול להתאים לכל דבר – מספר המסעדות בישראל? מסעדות שנמצאות בקרבת מקום? מסעדות איטלקיות/צרפתיות? מסעדות שף יקרות ? מסעדות פועלים זולות? מי יודע..

מה שאנחנו כן יודעים הוא שהם עדיין נמצאים בחלק מאוד מבוסס מידע במסע החיפוש שלהם.

עכשיו, אם מישהו מחפש "מסעדות כשרות בתל אביב", זה בהחלט נשמע שהם מחפשים למצוא אחת כזאת, ואם העסק שלכם הוא אכן מסעדה כשרה בתל אביב, ואכן בחרתם את ביטויי זנב ארוך זה כחלק מאסטרטגיית הקידום האורגני שלכם, רוב הסיכויים שהמחפשים אכן יגיעו לאתר שלכם, ובסופו של דבר – למסעדה.

לכן, אולי לא תחפשו ביטויי זנב ארוך לעתים קרובות, אך הם גם לא כל כך תחרותיים כך שקל להגיע איתם לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש, ויש סבירות גבוהה כי אנשים שמחפשים מונחים ספציפיים אלו, אכן ירכשו בסופו של דבר את המוצר או השירות שלכם.

איך מוצאים ביטויי זנב ארוך רלוונטיים?

עכשיו כשאתם יודעים מה זה זנב ארוך, זה נראה די קל, אבל איך אפשר למצוא ביטויים אלו? הרי אין להם מספיק נפח חיפוש שיופיע ברוב כלי תכנון מילות המפתח.
ואם אתם עובדים עבור לקוח, יתכן שלא תדעו את כל הפרטים הקטנים בנוגע לתעשייה בה הוא נמצא.

זה המקום בו יצירת תוכן הופכת לתערובת של אמנות ומדע. הסתכלו במקומות בהם קהל היעד שלכם מבלה זמן, על מנת לחקור מה חשוב לו ואיך זה מתאים למותג שלכם.

בנוסף, כדאי לחקור את המקומות הבאים לקבלת השראה:

• פורומים שונים
• תגובות והערות למאמרים קשורים
• השלמה אוטומטית של גוגל וחיפושים קשורים

לא משנה איפה תסתכלו, שאלו את עצמכם: אילו שאלות הקהל שלי שואל, ואיך אוכל לענות עליהן?

הטמעת אסטרטגיית תוכן עם ביטויי זנב ארוך

ייתכן שתרצו למקד לכל מילת מפתח עם זנב ארוך עמוד ייחודי. אך זו כנראה לא הדרך הטובה ביותר, מכיוון שכך, יש סיכוי שתמצאו את עצמכם בסופו של דבר עם המון מאמרים "רזים" הממקדים מונחים היפר-ספציפיים, מה שיגרום לאסטרטגיית תוכן מגובבת ולא יעילה, הטמעה כזו תתרום פחות במאמצי הSEO שלכם.

למרבה המזל, עמוד בודד יכול לדרג מספר מונחים. מיפוי H2 ושאלות נפוצות שונות בדף זה, יהיה כל מה שעליכם לעשות כדי לקבל כמה מונחים דומים בדף אחד. זה הזמן להסתכל על כל הרעיונות לביטויי זנב ארוך שגיליתם, ולהחליט אלו מהם דומים מספיק כדי לקונן יחדיו תחת מאמר מעט רחב יותר.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
בניית אתרי וורדפרס

מה זה Google Web Stories ? ולמה זה חשוב לSEO?

ביום אחד בלבד, יש מעל 500 מיליון צפיות בסטוריז. אין ספק שזאת אחת הדרכים המעודפות עלינו ב2023 לצרוך תוכן. אנשים אוהבים לראות סיפורים מתפתחים, אוהבים

פרסום ברשתות חברתיות

מה שחשוב לדעת על קידום ממומן בפייסבוק

השינויים שפייסבוק הכריזה עליהם כבר בשנה שעברה הביאו למצב חדש בתחום הקידום. בהכללה אפשר לומר שכעת פייסבוק מתעדפת קידום ממומן, והיא עושה זאת במידה מסוימת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא