מאז שפרצה אל חיינו, הפכה פייסבוק מרשת חברתית קלילה ומשעשעת לכלי שיווקי מתוחכם. אנחנו שומרים על קשר עם החברים, צורכים מידע ומפרסמים סטטוסים והיא כבר יודעת מה אנחנו אוהבים. הפעילות השיווקית ברשת שוברת כל הזמן שיאים – עם עוד פוסטים ויראליים, עוד בלוגר מטעם עצמו שצובר קהל של עוקבים נאמנים ובעיקר המון בתי עסק, שפותחים ערוץ חדש של שיווק ושמירה על קשר אינטראקטיבי עם הלקוחות. בשנים האחרונות קמו רשתות חברתיות חדשות שמתחרות על ליבם של הגולשים ו"אינסטגרם", המצליחה שבהן, סחפה אחריה בעיקר את הגולשים הצעירים ובסופו של דבר נרכשה על ידי פייסבוק, כמו גם “What’s app” ו-"מסנג'ר". אז איך לפרסם בפייסבוק שם הכל קורה, והאם זה כדאי?
בעלי עסקים שואלים את עצמם לפעמים "האם זה באמת כדאי?", "איך לפרסם בפייסבוק?", "כמה להשקיע בפרסום דרך פייסבוק?", "האם לעשות את זה לבד?" ועוד שאלות שמאוד רלוונטיות לתחום הפרסום. הסיבה העיקרית לכך היא המודעות לכוחה של פייסבוק כחלק ממכלול של אמצעי שיווק יעילים – פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, קידום ממומן בגוגל, באנרים קופצים באתרים פופולריים, אלו רק חלק מהכלים הזמינים שמציע עולם השיווק. אז למה פייסבוק עדיין רלוונטית? הרשת השכילה לגדול ולצמוח, ולפתח כלים חדשים לפילוח קהל יעד ממוקד ועל ידי כך למקסם את הפוטנציאל של כל מודעה שלה.
אם אתם שואלים את עצמכם "איך לפרסם בפייסבוק", התשובה לכך מורכבת מכמה שלבים עיקריים:
בנייה של דף עסקי היא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית המותג. לכל מותג יש שפה שיווקית שמייחדת אותו ודף הפייסבוק צריך להעביר את המסר המדויק ולהתעדכן באופן דינמי בהתאם לתוכנית העסקית. בתוך המסגרת הזו מעוצבים התכנים – תמונות מושקעות, סרטונים, פוסטים ומודעות. ככל שהדף יהיה פעיל יותר ועשיר בתוכן מעניין, כך הוא ימשוך אליו קהל של עוקבים.
יצירת נוכחות בולטת ברשת החברתית נבנית לאורך זמן ופייסבוק מספקת כלים שבאמצעותם ניתן להגדיל את החשיפה של הדף: קידום ממומן של העמוד ושל פוסטים, קמפיין מודעות, איוונטים ועוד. יצירה של מודעה חדשה צריכה להיות מותאמת למטרה של בית העסק. למשל, אם רוצים לייצר מעורבות גדולה של גולשים בדף בצורת לייקים, צפיות ושיתופים, כדאי להפנות אותם לפוסט או לסרטון, אבל אם המטרה היא להשיג כמות גדולה של לידים דרך האתר של בית העסק, מומלץ להפנות אותם לדף נחיתה חיצוני. ככל שהמודעה תהיה יותר איכותית, כתובה בשפה שיווקית נכונה, אינפורמטיבית ומקודמת לקהלי יעד מפולחים, כך תגדל רמת החשיפה שלה.
פייסבוק מודדת ביצועים של מודעות באמצעות כלים סטטיסטיים מדויקים, כשהבולט שבהם הוא CTR (=אחוז ההקלקות מתוך כלל החשיפות). שימוש נכון במדיה הדיגיטלית יכול להביא אתכם לקהל היעד שלכם בקליק אחד. אז איך מפרסמים בפייסבוק? קודם כל מתחילים מקידום ממומן – האינטראקציה הראשונית עם רוב הגולשים תגיע ממודעות ממומנות וככל שתצמח הפעילות, יגדל הקידום האורגני, וההוצאה לכל מודעה תקטן. דף פייסבוק מצליח מייצר הרבה תגובות, מביא לידים חדשים, מניע גולשים לפעולה ומזניק את הביצועים של בית העסק. המדיה החברתית מספקת פלטפורמה יעילה לפרסום ממוקד שניתן למדידה בכל שלב, ועם הזמן הדף הופך לנכס דיגיטלי חיוני ואפקטיבי. אסטרטגיה דיגיטלית טובה, תקדם את העסק שלכם ותייצר חשיפה גבוהה עם השקעה נמוכה יחסית לכלים אחרים שמספק עולם הפרסום.
אנחנו ב-GemPlan מכירים את המהירות שבה הכל זז ומשתנה. היום צריך לדעת לחשוב מחוץ לקופסה, לייצר מדיה שמשלבת קריאיטיב ואסטרטגיה ולקרוא את המציאות בכל יום מחדש. אם אתם רוצים לבדוק איך לקדם דף עסקי בפייסבוק שייצר טראפיק מניב, המומחים שלנו יימצאו את הפתרונות המתאימים לכל אתגר חדש ויוכלו לתת מענה לכל הקידום הדיגיטלי של החברה שלכם, כך שתוכלו להתרכז בפיתוח העסק. ג'אם פלאן מבוססת על שילוב ייחודי של תוכן איכותי, טכנולוגיה חכמה ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה, שביחד בונים מותגים מצליחים ופורצים גבולות חדשים.