gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

קידום בגוגל – האם אפשרי בעזרת וויקיפדיה? מסתבר שכן

תוכן עניינים:

וויקיפדיה הינה האנציקלופדיה החברתית הגדולה באינטרנט, ערכי הוויקיפדיה מופיעים דרך קבע במקום הראשון בתוצאות החיפוש. הייחודיות של וויקפדיה הינה שכל אדם יכול להעלות ערך או לתקן, להוסיף ולהרחיב על התכנים הקיימים באתר. אז מה הקשר בין וויקיפדיה לבין קידום בגוגל? והאם זה עובד?

אם אני יכול לערוך ולתקן ערכים קיימים, אני אוכל גם להוסיף לינקים חיצונים לאתר שלי לטובת קידום בגוגל ?

חלק ממבנה הערך הוויקפדי כולל "קישורים חיצונים", שם מקשרים למאמרים רלוונטיים בנושא. נראה כמו הזדמנות קידום בגוגל מעולה לדחוף לינקים חיצוניים? שתי בעיות: הראשונה, על פי אתר וויקיפדיה, הלינקים הנמצאים על עמודי הערכים, אינם נמדדים על ידי הרובוטים של גוגל, השאלה שעולה מכך למעשה, איך וויקיפדיה שולטת בעמוד תוצאות החיפוש? הבעיה השנייה, כותבי התוכן בוויקיפדיה לא "מתים" על מפרסמים. אם תנסו להטמיע סתם לינקים בערך שקשור לאחד המוצרים שאתם מפרסמים, עורך התוכן של הערך יפסול אותו- אלא אם כן נושא הערך הוא החברה שלכם.

ניקח מקרה בוחן: חברת תגלית, המטיסה אלפי סטודנטים יהודים מדי שנה על חשבונה כדי שיכירו את מדינת ישראל והחיים בה. האתגר, לקדם את הביטוי "תגלית", כך שהאתר של תגלית יופיע במקום הראשון. העניין הוא שעל חברת תגלית נכתבו למעלה מ- 100 כתבות שונות באתרים הגדולים כגון ynet, וואלה, וכן הלאה. כחלק מהמאמץ לקדם את השם "תגלית", הבלטנו את ביטוי המפתח באתר, שיפרנו את המטא של כל עמוד, ייצרנו מאמרים רבים כחלק מפעולות תחזוק האתר. תחילה, הגענו למקום 7 בעמוד הראשון, מעמוד 32 של תוצאות החיפוש, אך כמובן זה לא מספיק כשמדובר באתר הרשמי של חברת תגלית.

איך עורכי התוכן של הערך "תגלית", אישרו לנו להטמיע לינק לאתר החברה?

כחלק מהמאמצים לקדם את האתר, פנינו לכותבי הבלוגים שעסקו בתגלית, על מנת שיקשרו אל האתר. פעולה זו תרמה משמעותית לחיזוק הביטוי "תגלית" ודומיו, אך היה חסר עוד טאץ' אחרון. כחלק מסקירת האתרים בנושא "תגלית", נתקלנו בערך הוויקפדיה של הפרויקט. הפלא ופלא, אין קישור לאתר החברה. נכנסנו לאזור עריכת התוכן, הוספנו היפרלינק עם הביטוי "תגלית" ברשימת המקורות החיצוניים, וחיכינו לאישור. לרוב עורכי התוכן של וויקיפדיה ינסו למנוע מאתרים לשווק על חשבונם, אך מכיוון שמדובר באתר הבית של הערך, הנושא את השם תגלית- האישור הגיע מיד.

מה לגבי חסימת הרובוטים של גוגל לקישורים היוצאים מוויקיפדיה?

בעבר, הדבר אכן היווה מכשול והפך את וויקיפדיה לנכס לא הכרחי מבחינת SEO. לעומת זאת, אתרים כיום נמדדים גם על פי איכות התנועה המגיעה אליהם. הערך הוויקיפדי של תגלית ייצר מקור תנועה נוסף אל האתר, דרך לינק הנושא את הביטוי "תגלית". אותם משתמשים שהגיעו דרך וויקיפדיה, שהו זמן רב באתר ועברו דרך עמודים רבים, מה שהעלה את ערך האתר ותרם לדירוג שלו בגוגל.

האם ניתן לקדם את האתר שלנו בוויקיפדיה ? אז זהו, שיש מספר דרכים.

1. אל תכניסו לינק למוצרים או לעמוד הראשי- Content only

במידה ואתם מעלים תכנים לאתר, והם איכותיים ואינפורמטיביים, תוכלו להציע לכותבי הערכים בוויקיפדיה את המאמר שכתבתם, כחלק מרשימת הביבליוגרפיה של כותב הערך. מצד אחד, הוא יבסס את הערך שלו, מצד שני אתם מקבלים לינק חיצוני. אל תכניסו לינק ללא דיווח או הסבר, ובטח בטח לא לינק למוצר. במקרה הטוב הוא ידחה אתכם אך במקרה הרע יוכל לדווח עליכם .

2. אין ערך? צרו אחד

כחלק מחיזוק המותג והאתר שלכם, תוכלו ליצור ערך על שמכם. ניהלתם מספר חברות בעבר ופעלתם במספר מסגרות? פנקו את עצמכם בערך וויקיפדי. אם הפאוור ריינג'ר הצהוב יכל לזכות בערך (כן, זה אמיתי) אין סיבה שאתם או החברה שלכם לא תעלו ערך על עצמכם, ודרכו תוכלו לקשר לאתר שלכם כאוות נפשכם.

מקרה הבוחן של תגלית הינו דוגמא של קידום בגוגל "מחוץ לקופסא". אנו בחברת ג'אם פלאן, לצד שליטה במתודות המוכרות של קידום אתרים בגוגל, תמיד מחפשים את הדרכים החדשות והייחודיות שיעזרו לנו להתמודד עם התחרות הרבה של לקוחותינו. מעוניינים לקדם את האתר שלכם ומתקשים לבד? פנו אלינו עוד היום וקבעו פגישת ייעוץ.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
הקשר בין קידום ממומן בגוגל לקידום האורגני, והתרומה ההדדית שלהם
בניית אתרים

שדרוג אתר או הקמה של אתר חדש?

כמו שאנחנו משפצים את הבית או את בית העסק לאחר מספר שנים של שימוש, כך גם בעולם הדיגיטלי – אתרי אינטרנט זקוקים מידי פעם לשיפוץ,

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא