gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך למדוד הצלחה עתידית של MVP?

תוכן עניינים:

כחלק מסדרת הכתבות שלנו על בניית MVP והטעויות שמהן כדאי להימנע, בכתבה זו נחדד נושא הטרגוט לקהל היעד וניתוח מדדים לבחינת הצלחה.

בואו נדבר על הקהל שלנו. או יותר נכון הקהל אליו אנחנו מייעדים את המוצר. כפי שלא תמכרו מאווררים באנטרקטיקה (כי באמת חבל על הזמן שלכם), כך גם את המוצר שלכם אתם חייבים לייעד לקהל יעד הנכון.

לא משנה כמה המוצר שלכם טוב, אם תנסו למכור אותו לקהל הלא נכון- הסיכוי שלו להצליח נמוך. ולא, קהל יעד שמוגדר ככולם הוא לא קהל יעד נכון- לפי מחקרים 85% מתוך 30,000 מוצרים חדשים נכשלים בשל פילוח שוק שגוי.

3 טיפים לטרגוט נכון של קהל היעד

1. ניתוח התחרות

חשוב מאוד לערוך מחקר מתחרים נרחב כדי להבין מול מי המוצר שלכם אמור לעמוד. זה כמעט בלתי אפשרי לבנות מוצר שאיננו קיים בשוק בוריאציה כזו או אחרת. גם אם לחברה יש רעיון מאוד ייחודי, המוצר ככל הנראה ייכנס לשוק תחרותי.

מחקר מקיף על המתחרים יעניק תובנות על נקודות החוזקה והחולשה של המוצר/השוק.
לפי המחקר, החברה תוכל לדעת האם ללכת על אותו קהל יעד או לבחור קהל יעד אחר עבור המוצר ולחסוך זמן יקר.

2. פילוח שוק גאוגרפי

מצאתם את קהל הלקוחות שמתאים למוצר שלכם? נהדר! המשימה הבאה היא להתמקד בפילוח הגאוגרפי ולשלב בין השניים.

כלומר, אם המוצר הוא מוצר שמתאים לטמפרטורה מתחת ל 0, יהיה לא נכון לטרגט את תושבי ישראל בקהל היעד. בתחילת הדרך, בחרו את המקום המתאים ביותר להשקת המוצר.

3. המוטיבציה לרכישת המוצר

אחרי שהבנו מי המתחרים שלנו, ניתחנו את ההצלחות והכישלונות שלהם, הבנו מי קהל היעד שלנו והיכן הוא נמצא, הגיע הזמן להבין- למה שיקנו את המוצר שלנו?
מה יניע את הלקוח לרכוש דווקא את המוצר שלנו ולא של המתחרים?

אחת הדרכים היעילות  לקבל את התשובות לשאלות הללו היא ליצור סקר.

שאלות הסקר ייבנו באופן כזה שיהיה בידינו כמה שיותר מידע על מה מניע את קהל היעד שלנו לבצע רכישה (מחיר, שימוש, זמינות, נוחות וכו')

מדידת ההצלחה העתידית של ה MVP

בנינו את המוצר שלנו, טרגטנו את הקהל ואפילו יצרנו סקר כדי להבין מה מניע את הקהל שלנו לרכוש את המוצר. הגיע הזמן למדוד ולנתח- האם באמת יש למוצר שלנו סיכוי להצליח בשוק?

 

4. מעורבות הלקוחות.

מעורבות מאפשרת לסטארט אפ\ חברה לא רק למדוד את הערך של המוצר אלא גם את הערך העתידי של המוצר. דרך המעורבות הארגון יוכל לשפר את חוויית המשתמשים בהתבסס על פידבקים וביקורות.

5. הרשמה

דרך כמות ההרשמות (גם אם המוצר חינמי) למוצר או השירות שהחברה נותנת, ניתן להבין את רמת העניין שיש למשתמשים הפוטנציאלים.

בהמשך נוכל גם להמיר אותם ללקוחות משלמים בהתבסס על הניתוח והמדידה שיש להם במוצר.

6. מספר ההורדות מול קצב ההשקה

במידה והשקנו את המוצר שלנו ותוך כמה ימים ראינו אלפי הורדות, נוכל לחזות את רמת ההתעניינות של המשתמשים הפוטנציאליים במוצר. אגב, ככל שהאפליקציה קלה יותר, ככה יהיו לה יותר הורדות

7. אחוז המשתמשים האקטיביים

כמות הורדות ודירוג המוצר הם לא הפקטורים היחידים למדידת הצלחה של MVP . חשוב מאוד לבדוק באופן קבוע את רמת האקטיביות של המשתמשים במוצר. האם הם משתמשים בו על בסיס יום- יומי? שבועי? חודשי? או אולי כמעט ולא.

 כמובן שיש למדוד נתון זה בהתאם לצפי שלנו לסייקל השימוש, לדוגמא, אינסטגרם נראה לראות שימוש יום יומי לעומת אלי אקספרס ששם גם שימוש חודשי קבוע יסמן על הצלחה.

על פי תוצאות אלו נוכל לדעת האם המוצר מצליח ונוכל להמיר יותר משתמשים ללקוחות משלמים.

7. עלות החזקת לקוח (CAC- Client Acquisition Cost)

הצלחת ה MVP  לא תלויה רק במדדים של הורדות ומשתמשים אקטיביים, אלא גם בעלויות מול הכנסות שיש למוצר. חשוב לדעת מה העלויות של החזקת משתמשים משלמים ולהיות בבקרה האם מאמצי השיווק שלכם אפקטיביים או שהם דורשים שינויים.

8. מספר הלקוחות המשלמים

זהו נתון חשוב מאוד כי בסופו של יום כדי שMVP  יצליח הלקוחות צריכים להיות לקוחות משלמים. אם לאפליקציה שלכם יש המון הורדות אך מעט משתמשים מוכנים לשלם עליה, תוכלו לנתח את הסיבה ולבדוק איך לשנות נתון זה  והאם ההשקעה תצדיק את המוצר.

9. משך החיים של הגולש באפליקציה

כאן נמדוד את משך הזמן שהלקוח משקיע באפליקציה ובוחן אותה לפני שהוא מחליט למחוק או להתנתק ממנה.

9. אחוז ההתנתקויות מהמוצר

נתון זה מראה לנו כמה אנשים החליטו להתנתק מהאפליקציה בשבוע\ חודש.

כדי לקבל תמונת מצב מלאה, נצטרך לשלב בין כל הנתונים ולנתח את התוצאות- כמות ההורדות מול כמות ההנתקויות. משך הזמן באפליקציה מול כמות המשתמשים האקטיביים וכו'

לסיכום, כדי להימנע מבזבוז הזמן והכסף של החברה, כדאי לעשות את תהליך ההשקה, הטרגוט ומדידת ההצלחה לפי שלבים ובכל שלב לעצור ולנתח את הנתונים כדי לקבל תמונת מצב מלאה ומפורטת.

לשיחת ייעוץ, מוזמנים ליצור איתנו קשר>>

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
בניית אתרי וורדפרס

הופכים את אתר הוורדפרס ל- PWA!

כבר בשנת 2018 יותר ממחצית הטראפיק לאתרי אינטרנט הגיע מהמובייל. גדילה של 50.3% משנת 2017. בשנת 2022 רוב הטראפיק מגיע מהמובייל. אנשי דיגיטל, מעצבים ומפתחי

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא