gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

5 טעויות שכדאי להימנע מהן כאשר בונים MVP

תוכן עניינים:

אם קראתם את הכתבה הקודמת שלנו על MVP  אתם כבר מבינים את היתרונות שבבניית מוצר בר קיימא ושחרורו המהיר לשוק.

כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של ה- MVP שתרצו להוציא לשוק יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

1. בחירת הבעיה הלא נכונה לפתור.

לפני שמתחילים את התהליך ומבזבזים חודשים על חודשים של מאמץ בפיתוח המוצר, החברה חייבת לנתח את הבעיה שהיא רוצה לפתור ולחשוב:

– איזו הבעיה הבעיה המוצר יפתור?

– האם זה הפתרון המתאים לבעיה?

 – מי קהל היעד של המוצר?

*אם אתם מטרגטים כקהל יעד את כולם, בסופו של דבר אתם תסיימו עם אף אחד.
  
מצאו את קהל היעד המדויק לפתרון שאתם מעוניינים להציע.

פיצחתם את קהל היעד המדויק לרעיון שלכם? עניתם כן על השאלה השנייה? מעולה!
אפשר להתקדם לשלב הבא בפיתוח המוצר.

2. לדלג על שלב האב טיפוס.

אב טיפוס משתנה בהתאם למשאבים והזמן שיש באפשרותכם להשקיע- הוא יכול להיות שרטוט על נייר ויכול להיות אב טיפוס דיגיטלי ואינטראקטיבי.

מה ההבדל בין אב טיפוס לMVP?

–  רמת ההשקעה בפיתוח: באב טיפוס לרוב לא נכנס לשלב הפיתוח וב- MVP  שבו גם אם מדובר בפיתוח מינימלי, יש להשקיע בפיתוח המוצר, בניית צוות הפיתוח, הקמת תשתיות, העלאת המוצר ל- AppStore וכו'.

– רמת המחויבות למוצר: בפיתוח אב טיפוס, מכיוון שרמת ההשקעה היא נמוכה יותר מרמת ההשקעה ב MVP, יהיה פחות "כואב" או קשה לבצע שינויים ובמקרה הכי גרוע גם אם נבין שהמוצר לא בשל או לא מעניין נוכל ללמוד את השוק באמצעותו ולהפיק לקחים ומסקנות למוצר הבא שנפתח. 

– הקהל שנחשף למוצר: אב טיפוס, בתור מוצר בסיסי וראשוני, מיועד יותר לצוותים הפנימיים של החברה בניגוד ל- MVP  שמיועד להגיע למשתמשים רלוונטים על מנת לקבל ביקורות ופידבקים. 
קפיצה היישר אל שלב הפיתוח מבלי להגדיר מראש את הדרישות מהמוצר או האפליקציה, עשויה להיות מאוד מאתגרת.

כחלק מהאבולוציה של בנייה או פיתוח מוצר דיגיטלי חדש לשוק ולהביא רעיון ייחודי למוצר או שירות שעובדים ומתפקדים במלואם, ניתן ליצור קודם אב טיפוס שמתמקד בחלק ה"איך" של המוצר.


בניית האב טיפוס יוצרת קשר בין מעצבי ה- UX  לצוותי הפיתוח וכך ממזערים את הסיכוי שיתגלו "הפתעות" (כמו פונקציות שלא ניתן לפתח או עיצוב לוקה בחסר) במהלך הדרך.


בגדול, המטרה של בניית אב טיפוס ל- MVP היא לקחת קדימה את הרעיון למוצר או אפליקציה שיש לכם מבלי להתחיל את שלב הפיתוח.


באמצעות האב טיפוס, ניתן לקבל מושג קונקרטי על מטרת המוצר/ הרעיון לפני שמתחילים בשלב פיתוח ה- MVP.
תחשבו על זה כמו MVP  לבניית  MVP– לא גרסה מלאה ומתפקדת, אלא גרסה שעוזרת לבדוק את חווית המשתמש של המוצר שברצוננו לפתח. 

 

3. טרנדים לטווח קצר יכולים להביא הרבה תנועה לאתר.

ברגע שהחברה מוכנה עם MVP של המוצר, הגיע הזמן לאמת אותו דרך בדיקות וניתוח התוצאות.
בשלב זה, הכרחי לבקש פידבקים ותגובות מקהל היעד שהגדרנו אך עם זאת, יש לזכור שלא כולם הם המשתמשים שאנחנו מעוניינים להגיע אליהם.

הפידבקים והתגובות צריכות להיות ממשתמשים בלתי תלויים וללא אינטרסים על מנת שהחברה תוכל לקבל כמה שיותר תוצאות מדויקות ונכונות.
חשוב לשים לב מי נותן את הפידבקים והאם הוא מתאים לקהל היעד שטרגטנו למוצר. 

חשיבות הפידבקים בשלב ה MVP.

חשוב לזכור שהתגובות של לקוחות הקצה שלנו הן אלו שיכולות להגיד לנו באמת מה חסר במוצר, מה יש לשפר ומה מיותר.

אחרי שקיבלנו פידבקים אמיתיים ורלוונטים, אפשר להתחיל לשפר את המוצר הדיגיטלי לפיהם.

לאחר שעשינו מקצה שיפורים, יש לחזור על התהליך, לשחרר את המוצר לשוק ולחכות לפידבקים נוספים מקהל היעד שהגדרנו מבעוד מועד.
השלב הזה נמשך כאורך חיי המדף של המוצר! בעולם הדינאמי שאנחנו חיים בו היום תמיד ניתן לייעל את המוצר שלנו, לדייק אותו ולשנות בהתאם לשוק.

4. שיטת פיתוח לא מתאימה.

לקפוץ לתהליך הפיתוח של מוצר בלי ידע מקדים על שיטת הפיתוח המתאימה למוצר זה, היא אחת הסיבות המרכזיות שסטרטאפים נוטשים פרויקטים באמצע.

הסטטיסטיקה אומרת ש- 7 מתוך 10 סטארטאפים נכשלים בגלל סיבה זו.

בכללי, יש שני מודלים לפיתוח  MVP  – "Waterfall" and  "Aglie
לפי גישת ה"מפל", שהיא הגישה המסורתית יותר, לא עוברים לשלב הבא בפיתוח לפני שהסתיים השלב הקודם.

גישת ה "Agile"  מציעה כניסה מהירה לשוק וגמישות כיוון שהיא מתרכזת בתהליך אינקרמנטלי ואיטרטיבי. כלומר, היא דוגלת בביצוע שינויים וגמישות גבוהה לפי תעדוף ולא בהכרח לפי הסדר.

כך שלפני שאתם מתחילים את שלב הפיתוח, תשוו בין הגישות והתאימו את הנכונה ביותר עבור המוצר שלכם. 

5. בלבול בין פידבקים איכותיים לפידבקים כמותיים.

בעזרת פידבקים איכותיים וכמותיים נוכל לאסוף מידע קונקרטי על המוצר שלנו בעיניי קהל היעד, כיצד הוא נתפס והאם הוא באמת יכול להגשים את המטרה שלו. אם זאת אל לנו להסתמך רק על תוצאות של אחד מסוגי הפידבק ולהזניח את האחר.

יש למצוא את האיזון בין התוצאות של שני הפידבקים ולבצע אדפטציה בהתאם.

דוגמאות ל MVP שצמחו להיות חברות מצליחות עם מוצרים מהמובילים בעולם:

  •       Airbnb- בתחילת דרכם, לאיירביאנדבי היה אתר מאוד בסיס שסיפק מקומות לינה לאנשים שהגיעו לסן פרנסיסקו לכנסים.

כאשר החברה בדקה את הרעיון וגילתה שהוא עובד, הם הרחיבו את הפיצ'רים ושדרגו את תכונות המוצר. במידה והם לא היו בודקים את המוצר מראש, הם היו עלולים לגלות שאנשים לא מעוניינים לישון בבתים של אחרים.

ספוטיפיי- ספוטיפיי הוציאה MVP  במטרה להשמיע מוזיקה בסטרימינג. במוצר הראשוני, הם בנו גרסת בטא סגורה עם תכונות ופיצ'רים מינימליים כדי לבדוק את היתכנות הרעיון שלהם. 

מאז, האפליקציה הפכה להיות מאוד פופולרית בקרב קהל היעד, הם השיקו גרסה מלאה ומתפקדת והם נמצאים בגדילה מסחררת!

MVP  הינו שלב חשוב  לבדיקת והצלחת מוצר פוטנציאלי כל עוד יודעים לבנות אותו לפי השלבים הנכונים, להסיק את המסקנות המתבקשות תוך כדי התהליך, לתקן את הבעיות במידת הצורך וכמובן, לדעת אם יש צורך לוותר על הרעיון או לפתח אותו יותר.

מתלבטים איך להתחיל את הרעיון שיש לכם למוצר חדש ומהפכני?
אנחנו כאן כדי לעזור לכם ליצור מוצר דיגיטלי מנצח!

מוזמנים להשאיר לנו פרטים בטופס בלינק הבא

 . 

שירותי קידום אתרים אורגני הם חלק בלתי נפרד ממערך שיווק של חברות וארגונים – דברו איתנו לפרטים נוספים

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
בניית אתרי וורדפרס

הופכים את אתר הוורדפרס ל- PWA!

כבר בשנת 2018 יותר ממחצית הטראפיק לאתרי אינטרנט הגיע מהמובייל. גדילה של 50.3% משנת 2017. בשנת 2022 רוב הטראפיק מגיע מהמובייל. אנשי דיגיטל, מעצבים ומפתחי

פרסום וקידום ברשת

קידום אתרים בגוגל – 3 SEO Hacking למקדם המתחיל

קידום אתרים בגוגל איננה משימה פשוטה. הפרקטיקות ידועות לכולם: תיצרו תוכן איכותי, וודאו שמבנה הלינקים הפנימי של האתר נכון, נסו לייצר לינקים חיצונים לאתר שלכם,

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא